پیشگیری از چاقی در پاییز

پیشگیری از چاقی در پاییز

پاییز از آن فصل هایی است که ممکن است شما را به سمت چاقی ببرد. با مطالعه این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از چاقی در فصل پاییز پیشگیری کنید.

مشاهده مطلب
چگونه پوست سرمان را مرطوب کنیم؟

چگونه پوست سرمان را مرطوب کنیم؟

فهرست مطالب

چطور پوست سرمان را مرطوب کنیم؟

پوست سر خشک، منتهی به خارش و شوره می‌گردد که می‌تواند آزار دهنده و ناراحت کننده باشد. در صورتی که از پوست سر خشک‌ رنج می‌برید، نگران نباشید! چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید برای افزودن رطوبت به پوست سر و سالم نگه داشتن آن فرجام دهید. موهای خویش را هفته‌ای 2 یا 3 بار شامپو بزنید، توصیه می‌گردد که از شامپوی مرطوب کننده بهره ببرید. ایضاً می‌توانید از لایه بردار پوست سر و یا از یک روغن بهره ببرید. افزوده کردن غذاهای سرشار از امگا 3، ید و ویتامین‌های مجموعه B به رژیم غذایی‌تان، موجب می‌گردد که از پوست سرتان محافظت گردد.


قسمت ابتدا گزینش و استفاده از محصول های مطلوب


1. شامپوی مرطوب کننده را گزینش نمایید

شامپوهای خشن می‌توانند روغن طبیعی را از مو و پوست شما بگیرند. یک شامپویی که برای مرطوب کردن پوست سر و موهای شما اجرای شده را گزینش نمایید سان محصولاتی که پر هیالورونیک اسید، روغن آرگان یا روغن درخت چای می باشند.   

شامپوی مرطوب کننده

2. تنها هفته‌ای دو یا سه بار موهای خویش را شامپو بزنید

شامپو زدن موهای خشک، روغن طبیعی را از پوست سر شما خارج نموده و آن را خشک می‌کند. در صورتی که دوست دارید هر روز دوش بگیرید یا حمام نمایید، موهای خویش را با کلاه دوش بپوشانید تا خشک گردد یا موهای خویش را با آب بشویید و از نرم کننده بهره ببرید تا مرطوب گردد.  

  • در صورتی که به طور همیشه بیرون می‌روید، می بایست هر روز موهای خویش را با آب بشویید و وضعیت دهید. عرق خشک، می‌تواند موجب ابداع بو، خارش و تحریک پوست سر گردد.

شستن مو با شامپو مرطوب کننده

3. پس از شامپو زدن، از تونیک بهره ببرید

پس از شامپو زدن از تونیک بهره ببرید. تونیکی که پر موادی سان گلیسیرین و آلوئه‌ورا باشد را گزینش نمایید تا پوست سر شما را آرام کند و آن را تسکین دهد. پس از شامپو زدن، تونیک را مستقیماً در بخش‌های آسیب دیده پوست سر بمالید. تونیک، به اعماق پوست سر شما نفوذ می‌کند و از خارش آن پیشگیری می‌کند.

استفاده از تونیک مو

4. از مصرف نرم کننده روی ریشه‌ی مو و پوست سر اجتناب نمایید

نرم کننده برای مرطوب کردن مو فرموله شده هست، نه برای پوست سر. در صورتی که آن را روی پوست سر خویش بمالید، منافذ شما را مسدود نموده و منتهی به خارش آن می‌گردد. فقط به شرطی که آن را از وسط مو تا انتهای مو بهره ببرید.

استفاده از نرم کننده روی ریشه مو ممنوع

5. هفته‌ای یک بار از ماسک‌های لایه‌بردار پوست سر بهره ببرید

ماسک لایه بردار می‌تواند تجمع کثیفی، روغن و ایضاً پوست مرده را از بین ببرد. هفته‌ای یک‌بار از آن برای سالم نگه داشتن پوست سرتان بهره ببرید.

ماسک‌ لایه‌بردار پوست سر

6. مقدار محصولاتی که استفاده می‌نمایید را محدود نمایید

 مواد شیمیایی خشن در اسپری‌های مو، ژل، موس و شامپو خشک می‌توانند پوست سر شما را خشک کنند. سعی نمایید میزان محصولاتی که برای موهای خویش استفاده می‌نمایید را محدود نمایید و در شکل قابلیت محصولاتی که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند را گزینش نمایید.

استفاده از ژل مو و اسپری مو ممنوع


قسمت دوم استفاده از روغن روی پوست سر


1. روغن مذکور را گزینش نمایید

 شما می‌توانید روغن‌های مختلفی از حرف روغن نارگیل، زیتون، کرچک، بادام، جوجوبا، آرگان، درخت چای، اکالیپتوس، اسطوخودوس یا روغن نعناع را گزینش نمایید. در صورتی که یک روغن الزامی را گزینش می‌نمایید، آن را با روغن حامل مخلوط نمایید تا رقیق گردد. به عنوان مثال افزودن تعدادی قطره روغن درخت چای به تعدادی قاشق غذا خوری روغن بادام یا روغن کرچک

روغن درخت چای

2. روغن را روی پوست سر خویش بزنید

برای فرجام این کنش می‌توانید، از انگشتان دست خویش یا یک توپ پنبه‌ای بهره ببرید تا روغن را روی پوست سر خویش بمالید. تمام پوست سر خویش را بپوشانید و یا روی‌ خشک‌ترین نواحی تمرکز نمایید. روغن برای موهای شما هم عالی هست، در نتیجه می‌توانید ساقه‌ی موهایتان را با روغن بپوشانید.

زدن روغن درخت چای روی پوست سر

3. روغن را روی پوست سر خویش ماساژ دهید

با استفاده از انگشتان دست خویش و با حرکات دایره‌ای صورت، به آرامی روغن را روی پوست سر خویش ماساژ دهید. این کنش را برای تعدادی دقیقه فرجام دهید تا لا به لای موهای شما نفوذ کند.

ماساژ پوست سر

4. بگذارید روغن را 1 الی 12 ساعت بماند

 در صورتی که پوست سر شما زیاد خشک هست، روغن را برای یک شب بهره ببرید. در صورتی که نگران ریختن روغن روی بالش‌تان هستید، موهای خویش را با کلاه دوش یا روسری بپوشانید.

  • مو و پوست سرتان را با شامپوی ملایم یا شامپوی مرطوب کننده بپوشانید و اجازه دهید که شامپو جذب موهایتان گردد تا بتواند روغن را پاک کنند.
  •  در صورتی که روغن را به موهایتان زدید، کافی هست شامپو و روغن را با آب بشویید.
  •  در صورتی که روغن را به موهایتان نزدید، از وسط تا انتهای مو را با نرم کننده ماساژ دهید.

پوشاندن مو با کلاه دوش

5. بسته به خشکی پوست سرتان، این طریق را دو تا سه بار در هفته تکرار نمایید

از این طریق درمانی، بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید، چون موهایتان چرب می‌گردد.

زدن روغن روی پوست سر


قسمت سوم پیشگیری از خشک شدن پوست سر


1. هر هفته پوست سر خویش را ماساژ دهید تا از پوسته پوسته شدن آن پیشگیری گردد

یک ماساژ هفتگی پوست سر، به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، پیشگیری از پوسته پوسته شدن و بقیه شرایط سان شوره سر و پسوریازیس یاری می‌کند. از جلوی پوست سر خویش آغاز نمایید و به جهت عقب بروید، به آرامی آن را ورز دهید و پوست سر را با فشار محکم و مداوم، بالا بکشید.

  • برای ماساژ دادن از یک حرکت دایره‌ای بهره ببرید. دستان خویش را به صورت L نگه دارید و در اطراف موهای خویش با ملایمت رفتار نمایید و فشار دست خویش را به جهت شقیقه‌ها تکثیر دهید.
  • 5 الی 10 دقیقه یک بار ماساژ دهید، نفس عمیق بکشید تا جریان خون‌تان تکثیر یابد. می‌توانید برای این کنش از روغن بهره ببرید.
  • ایضاً ماساژ پوست سر، جریان خون را تکثیر می‌دهد و به رشد موهای محکم و سالم یاری می‌کند.

 2. از یک برس موی گراز بهره ببرید

 برس موی گراز، روغن را از پوست سر در بین موها پخش می‌کند. ایضاً برای بلند کردن کثیفی از موهای شما اجرای شده هست و گره‌ها را باز می‌کند.

 برس موی گراز

3. میزان گرمایی که به مو و پوست سرتان انجام می‌نمایید را محدود نمایید

سشوار و وضعیت دهنده‌های مو، می‌توانند رطوبت مو و پوست سر شما را از بین ببرند. به جای اینکه موهای خویش را با وسایل حرارتی که احتیاج به گرما دارند خشک، صاف و یا فر نمایید، از طریق‌هایی بهره ببرید که به گرما احتیاج ندارند سان گیس کردن (بافتن) و شینیون مو.

  • در صورتی که تصمیم به استفاده از وسایل گرمایی دارید، مطمئناًً در اول از سود محافظ گرما بهره ببرید، چون به پوست سرتان آسیبی نمی‌رساند و موهای شما را سالم نگه می‌دارد.

سشوار کشیدن ممنوع

4. از مو و پوست سر خویش در معادل آب و هوا محافظت نمایید

 آفتاب، باد، کلر یا آب نمک می‌توانند موها و پوست سر شما را خشک کنند. در صورتی که می‌خواهید برای مدت بلند در خارج از خانه هستید، خوب تر هست که از کلاه و روسری بهره ببرید. گذشته از شنا، موهای خویش را با نرم کننده بپوشانید، ضمناً از کلاه شنا روی آن بهره ببرید. پس از شنا، در حمام نرم کننده را با آب بشویید.

گذاشتن کلاه روی سر

5. رنگ موی بدون آمونیاک را گزینش نمایید

 رنگ کردن مو، آن‌ را خشک می‌کند، پوست سرتان را تحریک می‌کند و منتهی به خارش می‌گردد. در صورتی که تصمیم دارید که موهای خویش را رنگ نمایید، از یک آرایشگر در زمینه رنگ‌های بدون آمونیاک که آسیب کمتری به موهایتان می‌زنند سوال نمایید.

رنگ موی بدون آمونیاک


قسمت چهارم رطوبت رسانی بدن


1. هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی در روز، به مرطوب شدن پوست سرتان یاری می‌کند. مردان می بایست هر روز حدود 13 فنجان (3.1 لیتر) آب بنوشند، در صورتی که زنان می بایست در روز حدود 9 فنجان (2.1 لیتر) آب بنوشند. در صورتی که هوا بسیاری گرم هست و یا مرتبا ورزش می‌نمایید، مقدار آب مصرفی خویش را تکثیر دهید.

نوشیدن آب

2. به طور منظم ورزش نمایید

 ورزش کردن به تکثیر جریان خون به پوست سر و انتشار روغن‌های طبیعی یاری می‌کند. به یاد داشته شوید که موهای خویش را حداقل در روزهایی که ورزش می‌نمایید، با آب بشویید و وضعیت دهید تا از تحریک پوست سرتان با عرق خشک پیشگیری نمایید.

3. خوراکی‌های پر امگا 3 مصرف نمایید

 اسیدهای چرب امگا 3 برای مو و پوست شما عالی می باشند. خوراکی‌هایی سان آجیل، آووکادو، تخم کتان و ماهی را گزینش نمایید و یا یک مکمل در روز مصرف نمایید تا یقین دستاورد نمایید که به مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی خویش مصرف می‌نمایید.

  • گذشته از آغاز مکمل امگا 3 با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

خوراکی های سرشار از امگا 3

4. غذاهای سرشار از ید مصرف نمایید

ید، به التیام پوست سر و رشد مو یاری می‌کند. آن را می‌توان در مجموعه سبزیجات دریایی (سان کتانجک) و غذاهای دریایی (سان روغن ماهی و خارماهی) و ایضاً لوبیای سفید، سیب زمینی، ماست، بلوبری و توت فرنگی یافت.

  • گذشته از مصرف مکمل‌های ید با پزشک خویش راهنمایی نمایید تا از مصرف بیشتر از مقدار آن پیشگیری نمایید، چون مصرف بیشتر از مقدار آن منتهی به مسمویت می‌گردد.

غذاهای سرشار از ید

5. مصرف ویتامین B را تکثیر دهید

ویتامین‌های مجموعه B سان B6 و B12 به مرطوب کردن پوست سر یاری می‌کنند. علاوه بر نان‌های سبوس‌دار و غلات، این مجموعه از ویتامین‌ها را می‌توانید در غذاهایی سان گردو، تخم کتان، رشته سوبا، جو، آووکادو، نخود، لوبیا قرمز، تمشک، چغندر و صدف یافت.

غذاهای سرشار از ویتامین B

اکثر بخوانید: 3 طریق برای دریافت ویتامین B12 به طور طبیعی 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *