چگونه ترک‌های پوستی پا، دست و آرنج را برطرف کنیم؟

چگونه ترک‌های پوستی پا، دست و آرنج را برطرف کنیم؟

فهرست مطالب

چطور ترک‌های پوستی پا، دست و آرنج را رفع کنیم؟

با وجود فصل‌های پاییز و زمستان، شما شاید خشکی پوست و گاهاً ضمناً پوست زیاد خشک و ترک خورده را به منزله ی حاصل‌ای از پایین آمدن دما تجربه نمایید. پوست پا، دست و آرنج ضخیم‌تر از بقیه نواحی بدن می باشند و می‌تواند زیادتر مستعد پوست خشک و ترک خورده باشند. در صورتی که شما نیز هشیار این چالش برای نواحی پا، دست و آرنج هستید، به فقط شی ای که نیاز دارید خواندن تداوم این مطلب هست. ما در تداوم چگونگی رفع کردن خشکی و ترک پوستی برای نواحی مورد نظر را شرح خواهیم داد، بعلاوه تعدادی از محصول ها انتخابی خودمان را هم به شما شناسایی خواهیم کرد که برای مرطوب نگهداشتن پوست آن نواحی الزامی هست.


چه عواملی موجب پوست خشک و ترک خورده می‌گردد؟


بر مبنای نتایج تحقیقات مایو کلینیک، یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های دانش پزشکی دنیا، پوست خشکی و ترک خورده عموماًً موقتی و در حاصل دست اندرکاران مکانی هست. وقتی که فصل تبدیل می‌کند، پوست شما هم شاید دستخوش تغییراتی گردد و خشک‌تر از وضعیت طبیعی گردد. از آنجایی که دمای پایین و درجه رطوبت کم می‌توانند رطوبت پوست شما را از بین ببرد، پس آنان می‌توانند خاطر خشک شدن پوست باشند. به لطف باد سرد، دمای زیر صفر درجه و در کنار این گرمای مصنوعی ثمر از بخاری‌های برقی و بقیه نوع های بخاری، پوست شما در زمستان در خشک‌ترین وضعیت خودش خواهد بود. ولی دست اندرکاران شخصی دیگر نیز می‌توانند در خشک شدن پوست نقش داشته باشند. در اینجا تعدادی خاطر اساسی و متداول بقیه، به جز آب و هوا، آورده شده هست که موجب خشکی پوست و ترک خوردن آن می‌گردد.

1. حمام با آب داغ

در صورتی که شما تمایل به حمام‌های بلند با آب داغ دارید، شاید موجب خشک شدن پوست خویش شوید. هر چقدر که می‌توانید حمام‌های خویش را کوتاه نگهدارید و به جای آب داغ از آب ولرم بهره ببرید. پس از بیرون آمدن از حمام وقتی که پوستتان تا اینجای کار رطوبت دارد، میزان بسیاری از مرطوب کننده را به کل پوست بدن خویش بزنید. اینگونه هم یاری می‌نمایید تا رطوبت زیادتری در پوستتان بماند.

2. شنا کردن همیشه

آیا شما شیفته شنا کردن هستید؟ دوست نداریم که این خبر نامناسب را به شما بدهیم ولی شنا کردن همیشه، مخصوصاً در استخرهایی که زیاد کلر دارند، می‌تواند موجب خشکی پوست شما بتوان.

3. صابون‌های قدرتمند

نگاهی به محصول ها روتین مراقبتی پوست خویش داشته بمانید که حاوی صابون دست، شامپو، شامپوی بدن و غیره می باشند. آیا مواد آنان شامل صابون و مواد‌های قدرتمند می باشند؟ در صورتی که اینطور هست، مواد آنان شاید موجب از بین رفتن میزان بسیاری از چربی‌های در دسترس افق پوست و در آخر باعث خشک شدن پوست گردد.

4. شرایط فعلی پوست

بر مبنای یافته‌های مایو کلینیک، شرایط ناب پوستی همچون درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس می‌توانند پوست شما را زیادتر مستعد خشک شدن کند.


چطور ترک‌های پوستی پا، دست و آرنج را رفع کنیم؟


1. حمام‌های خویش را کوتاه نگه دارید

آکادمی پوست آمریکا بیان نموده هست که وقت حمام‌های خویش را کوتاه‌تر نمایید، از مواد تمیز کننده زیاد قدرتمند برای بدن استفاده نکنید و به جای استفاده از آب داغ، از آب گرم یا ولرم بهره ببرید که به پیشگیری از خشک شدن پوست هم یاری می‌کند.

2. مواد در دسترس در محصول ها پوستی دقت نمایید

آکادمی پوست آمریکا پافشاری می‌کند که آن مجموعه از افرادی که پوست خشک و ترک خورده دارند، می بایست به مواد در دسترس در محصول ها پوستی خویش خیلی دقت کنند. صابون‌های معطر، تونرهای بر پایه الکل و محصولاتی که رایحه مصنوعی دارند، می‌توانند پوست‌های خشک و حساس را تحریک کنند و در کنار این رطوبت آنان را از بین ببرند

3. دائماً پوست خویش را مرطوب نمایید

سریعترین (و آسان‌ترین) کانال برای هم یاری به بهبود ظاهر پوست خشک و ترک خورده، بازگرداندن رطوبت به آن به ابزار کرم، لوسیون، نرم کننده یا مرطوب کننده هست. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند که بعد از هر بار شستن دست‌ها، از کرم دست بهره ببرید. وقتی که نوبت به پا و آرنج می‌رسد، این نواحی را تا جایی که احتیاج دارند آبرسانی نمایید، خصوصاً بعد از حمام کردن در صورتی که تا اینجای کار پوست شما کمی مرطوب هست. از استفاده افزون مرطوب کننده نترسید. آیا به کرم نرم کننده احتیاج دارید؟ به خواندن مطلب تداوم دهید تا لیست توصیه شده ما از محصول ها آب رسان را ببینید. در صورتی که پوست خشک و ترک خورده شما احتیاج به شی ای زیادتر از آب رسان مرطوب کننده و نرم کننده‌ها دارد، در نظر داشته بمانید که می‌توانید از نرم کننده‌های غلیظ‌تر همچون وازلین بهره ببرید. گذشته از رفتن به تخت مقداری از آن را روی پوست خویش بزنید به پوستتان اجازه دهید تا آن را جذب کند. در صورتی که نگران لکه گرفتن ملافه‌های تخت خوابتان هستید، می‌توانید جوراب یا دستکش‌های نخی بپوشید تا احتمال لکه گرفتن ملافه‌ها ار کمتر نمایید.

4. از دستگاه بخور بهره ببرید

دستگاه بخور می‌توانند در کل طول سال به پوست شما مزایایی برسانند و علی الخصوص مواقعی که پوست شما در پاییز و زمستان به رطوبت اضافی احتیاج دارد، خیلی سودمند می باشند. آکادمی پوست آمریکا پیشنهاد می‌کند از دستگاه بخور بهره ببرید تا رطوبت مورد احتیاج خویش را به هوا افزوده نمایید و به تسکین پوست خشک و ترک خورده خویش هم یاری نمایید.

5. بدن خویش را بپوشانید

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، آب و هوا سرد و خشک یکی از دلایل اساسی پوست خشک هست. مایو کلینک توصیه می‌کند که تا مقدار قابلیت پوست خویش را در آب و هوای سرد بپوشانید. پوشیدن دستکش، جوراب‌های گرم و لایه های فراوان لباس سیار شاخص هست.


5 جنس برای درمان پوست ترک خورده پا، دست و آرنج


1. کرم مرطوب کننده کیلز

این کرم یک نرم کننده درمانی غلیظ برای پوست‌های زیاد خشک یا نواحی هست که به آب رسانی قدرتمند احتیاج دارند. این فرمولاسیون ناب که با روغن آووکادو، شی باتر و کره کاکائو غنی شده هست، به نرم شدن و لطیف شدن پوست‌های خشک، ترک خورده یا زبر هم یاری می‌کند. برای استفاده، میزان کمی از کرم را به مناطق خشک بزنید و به آرامی آن را روی پوست ماساژ دهید، اجازه دهید کرم اضافی تا مقدار قابلیت گذشته از سفت شدن بر روی پوست بماند. در صورتی که پوست دست و پاهای شما به شدت خشک شده هست، میزان دلخواهی از کرم را در مناطق آسیب دیده ماساژ داده و با دستکش یا جوراب پنبه‌ای آن فضا را بپوشانید تا در طول شب پوستتان به مقدار بسیاری مرطوب گردد.

2. مرطوب کننده لاروش پوزای

این کرم مرطوب کننده تعدادی منظوره برای پوست خشک و تحریک شده، دارای مواد مغذی از عبارت باطری شی و گلیسیرین هست و پوشش مات و غیرروغنی دارد، در کنار این چسبنده نیست. مرطوب کننده به تغذیه و تسکین پوست خشک و در کنار این نواحی تحریک شده هم یاری می‌کند و عطر و پارابن ندارد، برای پوست‌های حساس هم مطلوب هست.

3. کره بدن لانکوم

این کرم طبیعی بدن ترمیم کننده پوست خشک هست و به گونه‌ای تهیه شده هست که بدون دردسر روی پوست شما آب می‌گردد، آن را مرطوب می‌کند و حس آسانی به پوست شما می‌دهد. کرم بدن پوست را به مدت بلند مرطوب نگه می‌دارد، در کنار این از پوست در برابر کارایی تغییرات آب و هوا و فصلی محافظت می‌کند و پوستی نرم به شما می‌دهد.

4. ژل بدن کارول

این ژل تعدادی کاره غنی از رطوبت روغن بادام شیرین‌، روغن جوجوبا و… هست و می‌تواند به آب رسانی، تسکین و تغذیه پوست‌های خشک هم یاری کند. این فرمول عاری از سیلیکون، پارابن، مواد نفتی، روغن معدنی و رنگ‌های مصنوعی هست. باید از آن برای آرنج، پاشنه پا، لب و ضمناً برای از بین بردن آرایش شکل بهره ببرید. این ژل بدن به شما پوستی سالم درخشنده خواهد داد.

5. کرم کِروِ

این پماد برای نوع های متفاوت پوست از عبارت پوست ترک خورده و پوسته پوسته شده، پوست خشک، پوست خیلی خشک و خارش‌دار مطلوب هست.

زیادتر بخوانید: پوست خشک و 7 نادرست آب‌رسانی که نباید مرتکب شوید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *