چگونه از شکر به عنوان یک لایه بردار خانگی استفاده کنیم؟

چگونه از شکر به عنوان یک لایه بردار خانگی استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

چطور از شکر به منزله ی یک لایه بردار خانگی استفاده کنیم؟

ذرات شکر در ارتباط با پوست، می‌تواند پوست‌های مرده را از بین ببرد. شکر، پر مقداری اسید گلیکولیک می باشد که پوست را صاف نگه می‌دارد و با پوسته پوسته شدن مبارزه می‌کند. این یک درمان معجزه آسایی برای کل مشکل های پوستی نیست، ولی به لایه برداری کردن پوست یاری می‌کند. به دلیل داشته بمانید که هر گونه اسکرابی که بیشتر از مرز استفاده گردد، موجب آسیب رساندن به پوست می‌گردد.


قسمت ابتدا اسکراب بدن


1. با شکر قهوه‌ای، سفید یا خام آغاز نمایید

 شکر خام، یک اسکراب قدرتمند و مطلوب برای پاها و پوست‌های زیاد زبر می باشد. شکر قهوه‌ای، دارای دانه‌های کوچکتر و شیره فراوان می باشد و آن را به ملایم‌ترین گزینه جایگزین می‌کند. شکر سفید گرانول، در اصل مابین شکر خام و شکر قهوه‌ایی قرار می‌گیرد: دانه‌های آن به اندازه شکر قهوه‌ای می باشد ولی هیچ شهد مایعی ندارد. گذشته از آغاز، می بایست بدانید که اسکراب موجب ابداع لک موقت در پوست‌های حساس می‌گردد.

  • مطمئناً گذشته از اینکه اسکراب را روی تمام شکل خویش بمالید، مقداری از آن را روی یک بخش کوچک آزمایش نمایید تا در شکل بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

شکر قهوه‌ای - شکر سفید - شکر خام

2. روغن مطلوب خویش را گزینش نمایید

 روغن زیتون یک گزینه متداول می باشد، ولی شما می‌توانید از هر نوع روغن حامل طبیعی بهره ببرید. روغن، استفاده از شکر را راحت می‌کند و هم زمان می‌تواند به سلامت پوست شما یاری کند. روغن را بر پایه ی نوع پوست و تقدم شخصی خویش گزینش نمایید:

  • برای پوست چرب: روغن گلرنگ، روغن فندوق یا روغن انگور را امتحان نمایید.
  • برای پوست بسیار خشک: روغن نارگیل، کره شیا یا کره کاکائو را امتحان نمایید. در شکل علاقه، می‌توانید از آنان برای مرطوب کردن پوست خویش بهره ببرید.
  •  برای پیشگیری از رایحه‌های قدرتمند، روغن انگور، روغن گلرنگ و روغن بادام شیرین را امتحان نمایید.

روغن های ضروری

3. شکر را با روغن مخلوط نمایید

برای اسکراب پایه، 1 بخش شکر را با 1 بخش روغن مخلوط نمایید تا یک خمیر غلیظ درست گردد. برای یک اسکراب قدرتمند‌تر، 2 بخش شکر و یک بخش روغن را مخلوط نمایید.

  • در شکل استفاده از شکر سفید، نسبت 2 به 1 توصیه می‌گردد.
  • در صورتی که در اکنون درمان آکنه یا رگ‌های خونی عنکبوتی هستید، از یک اسکراب بسیار ملایم (سان 1 بخش شکر و 2 بخش روغن) بهره ببرید. لایه برداری می‌توانند این شرایط را بدتر کند.

زدن اسکراب شکر و روغن روی آکنه

4. روغن مهم را مخلوط نمایید (اختیاری می باشد)

 برای عطر و بوی اضافی و سود بردن از مزایا سلامتی، یک روغن مهم را به مخلوط خویش افزوده نمایید. بیشتر از 1 یا 2 درصد از اسکراب، نباید روغن مهم باشد. به طور معمول، شما می‌توانید از 48 قطره به ازای هر فنجان اسکراب (240 میلی‌لیتر) یا سه قطره به ازای هر قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) از روغن مهم بهره ببرید.

  • آویشن، نعنا و دیگر گیاهان و ادویه جات، خواص ضد میکروبی دارند. این‌ها در مبارزه با آکنه سودمند می باشند، ولی می‌توانند موجب سوزش پوست‌های حساس شوند.
  • بدون راهنمایی پزشک، هیچ‌گاه از روغن مرکبات، زیره، زنجبیل و روغن‌های آنجلیکا استفاده نکنید، چرا که پوست شما به نور خورشید حساسیت پیدا می‌کند.

اضافه کردن روغن ضروری با روغن نعناع به ظرف اسکراب

5. پوست خویش را بشویید

در صورتی که پوست شما کثیف می باشد، برای شستشو از آب گرم و صابون ملایم بهره ببرید. در صورتی که پوست شما تمیز می باشد، آن را تماماًً مرطوب نمایید. اسکراب کردن پوست خشک، موجب قرمزی یا تحریک می‌گردد.

  • آب داغ یا صابون‌های خشن می‌توانند پوست را تحریک کنند. در این وضعیت شاید پوست شما در ضمن در شکل استفاده از اسکراب ملایم، آسیب ببیند.

شستن پوست با صابون

6. با مخلوط شکر و روغن، اسکراب نمایید

مخلوط شکر و روغن را به آرامی روی پوست خویش بمالید. با حرکات دایره‌ای و به مدت 2 الی 3 دقیقه آن را ماساژ دهید. هر گونه درد، ناراحتی یا قرمزی به این معنی می باشد که فشار وارد شده روی پوست‌تان بیشتر می باشد.

ماساژ اسکراب روی پوست

7. پوست خویش را بشویید و خشک نمایید

پوست خویش را با آب گرم بشویید و آن را خشک نمایید. در شکل علاقه، می‌توانید از یک لوسیون مرطوب کننده یا یک روغن مهم روی پوست‌تان بهره ببرید.

شستن پوست - خشک کردن - استفاده از کرم مرطوب کننده

8. هر دو هفته یک بار این شغل را تکرار نمایید

حدود دو هفته طول می‌کشد تا یک لایه بیرونی تبدیل پوست‌تان گردد. در صورتی که اسکراب را گذشته از به اتمام دست یابی وقت اطلاق شده تکرار نمایید، به جای از بین بردن سلول‌های مرده، به سلول‌های زنده آسیب می‌رسانید. این دستور منتهی به قرمزی پوست می‌گردد و شاید در معرض عفونت قرار بگیرید.

شستن پوست - خشک کردن - استفاده از کرم مرطوب کننده


قسمت دوم اسکراب شکل


1. از خطرات آن آگاه بمانید

 اگر چه شکر تقریباًً ملایم می باشد، ولی تماماًً لایه بردار می باشد. این بدان معنی‌ست که پوست مرده را از بین می‌برد و موجب تحریک نواحی حساس سان شکل می‌گردد. اکثراً اشخاص کمتر دچار مساله می‌شوند، ولی استفاده بیشتر از مرز یا خطا می‌تواند شکل شما را تحریک و آسیب پذیر کند. اسکراب‌های لایه بردار، برای کسانی که آکنه یا رگ‌های خونی عنکبوتی روی شکل خویش دارند توصیه نمی‌گردد.

استفاده از اسکراب برای رفع آکنه

2. با شکر قهوه‌ای یا سفید آغاز نمایید

شکر قهوه‌ای، نرم‌ترین نوع شکر می باشد و عالی ترین گزینش برای پوست‌های حساس می باشد. شکر سفید گرانول، پر شهد کمتری می باشد و علاقه کمتری به رقیق شدن دارد. در صورتی که پوست حساسی دارید، می‌تواند برایتان کارساز باشد، ولی توصیه نمی‌گردد.

استفاده از شکر سفید به جای شکر قهوه ای

3. با روغن یا عسل مخلوط نمایید

 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شکر را با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن گیاهی مخلوط نمایید. چاره سایر این می باشد که به جای روغن از عسل بهره ببرید. عسل شکر زیادتری دارد، در نتیجه لایه برداری افزوده‌تری را برایتان فراهم می‌کند.

  • روغن گلرنگ و روغن زیتون گزینه‌های رایجی می باشند. برای داده های اکثر حول گزینش روغن، به قسمت اسکراب بدن در بالا مراجعه نمایید.

طرز تهیه اسکراب خانگی

4. شکل خویش را بشویید

 در صورتی که شکل شما کثیف می باشد، آن را با آب گرم و صابون ملایم بشویید. در غیر این شکل، تنها مطمئن شوید که پوست شما تماماًً مرطوب می باشد، چرا که اسکراب شکر بسیار ساینده نخواهد شد. دست‌های خویش را هم بشویید تا از وارد شدن آلاینده‌ها به شکل‌تان پیشگیری نمایید.

شستن صورت

5. موهای خویش را ببندید

در شکل لزوم، موهای خویش را جمع نمایید و بالا ببندید. این شغل برای این می باشد که وقتی که از اسکراب شکر استفاده می‌نمایید، با موهایتان حادثه نکند.

بستن مو به شکل دم اسبی

6. پوست خویش را اسکراب نمایید

1 الی 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) شکر را در یک ظرف بریزید، در ادامه نوک انگشتان خویش را در آن فرو نمایید. در ادامه آن را در محلی که می‌خواهید پوست مرده را از بین ببرید قرار دهید و با حرکات دایره‌ای آن را ماساژ دهید. این شغل را به مدت 2 الی 3 دقیقه به آرامی فرجام دهید تا پوست مرده از بین برود. در صورتی که مشغول شستن شکل‌تان هستید، نباید حس درد و ناراحتی نمایید. در صورتی که حس درد یا حساسیت دارید، به دلیل این می باشد که بسیار بیشتر با شکر پوست خویش را مالش داده‌اید.

زدن اسکراب روی پوست

7. شکر را پاک نمایید

یک حوله را با آب گرم مرطوب نمایید، در ادامه آن را روی شکل خویش فشار دهید. با ماساژ دادن آن را از روی پوست خویش جدا نمایید. این شغل را چندین بار تکرار نمایید تا به نیکی تمیز گردد.

پاک کردن اسکراب

8. پوست خویش را خشک و مرطوب نمایید

از پارچه‌ای تمیز برای خشک کردن پوست خویش بهره ببرید. در صورتی که به ادامه نرم کردن پوست خویش هستید، می‌توانید با ماساژ یک مرطوب کننده این روند را به اتمام برسانید. این شغل را به مدت 1 الی 2 دقیقه فرجام دهید. در نتیجه خواهید دید که پوست‌تان صاف، نرم و ابریشمی شده می باشد.

زدن مرطوب کننده روی پوست

اکثر بخوانید: لایه برداری با اسکراب شکر با ۲ چاره 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *