چند وقت یکبار باید صورتمان را لایه‌ برداری کنیم؟

چند وقت یکبار باید صورتمان را لایه‌ برداری کنیم؟

فهرست مطالب

تعدادی وقت یکبار می بایست صورتمان را لایه‌ برداری کنیم؟

ما مکرر نسبت به لایه برداری مذاکره می‌کنیم: نوع ها گوناگون لایه برداری‌، مزایا بیشتر آن و لایه بردارهای مورد تمایل ما برای پوست شکل و بدن. در صورتی که لایه برداری پوست شما جزئی اصلی از هر روتین مراقبت پوست انگاشته می‌گردد، با بیشتر از مرز لایه برداری کردن پوست خویش می‌توانید به جای نیکوتر کردن آن به پوست آسیب بزنید. این مسئله ما را به جهت این سؤال سوق می‌دهد که تعدادی وقت یکبار می بایست پوست خویش را لایه برداری کنیم؟ در باقی مطلب مطلب با هم گام شوید تا به جواب این سوال و غیر از این موارد مرتبط به این عنوان بپردازیم.


لایه برداری چیست؟


لایه برداری عملیات از بین بردن سلول‌های مرده پوست از ارزش پوست شما هست. لایه برداری پوست می‌تواند به روشن‌تر شدن ظاهر چهره شما هم یاری کند و کثیفی‌ها و چربی‌های جمع شده در منافذ پوست را تمیز کند، در کنار این به از بین بردن پوست خشک و خشن هم یاری می‌کند. لکن همچون بقیه تکنیک‌های مراقبت از پوست، شی ای به اندازه لایه برداری بیشتر از مرز هم وجود دارد.


چه اتفاقی می‌افتد در صورتی که پوست خویش را بیشتر لایه برداری نمایید؟


پوست شما نمایشگری مطلوب هست برای هرچه که درون آن می‌گذرد. در صورتی که استرس داشته شوید، می‌تواند به شمایل جوش‌ها بیشتر روی شکل منعکس گردد. به همین ترتیب، کمبود خواب موجب می‌گردد محیط زیر چشم شما پف نموده به نظر برسد. لایه برداری بیشتر از مرز زیادتر مربوط به ارزش پوست هست، لکن دانسته یکسان با غیر از این دست اندرکاران درونی دارد. دکتر دندی انگلمان، حرفه ای پوست معتبر، می‌گوید: «تشخیص لایه برداری بیشتر از مرز دشوار نیست.» بر طبق یافته‌های آکادمی پوست آمریکا، لایه برداری تهاجمی امکان دارد شرایط فعلی پوست را تشدید کند. دکتر انگلمن اظهار داشت که این اتفاق زمانی می‌افتد که پوست ملتهب می‌گردد و سد طبیعی آن ضعیف می‌گردد. قرمزی ثمر از لایه برداری بیشتر از مرز می‌تواند علائم افرادی که از روزاسه رنج می‌برند را تکثیر دهد، این در حالی هست که بقیه افراد امکان دارد دچار تکثیر رنگدانه‌های پوست بعد از تورم شوند. لایه برداری بیشتر از مرز شکل می‌تواند منافذ پوست شما را بیشتر از پیش مسدود کند و به طور بالقوه موجب خلق جوش‌های بیشتر گردد و همه حاصل لایه برداری کردن را به هیچ برساند. علاوه بر این، ارزش ضعیف شده پوست می‌تواند موجب گردد تا پوست در مقایسه با دست اندرکاران تهاجمی فرنگی حساس‌تر و مستعد گردد. در صورتی که شک دارید که پوست خویش را بیشتر از مرز لایه برداری نموده‌اید، نگران نباشید. بین جلسات لایه‌ برداری وقفه‌ای خلق نمایید تا به پوست خویش فرصت بازسازی بدهید. در کنار این تعدادی عامل وجود دارد که می‌توانید گذشته از معین کردن اینکه هر تعدادی وقت یکبار می بایست شکل خویش را لایه برداری نمایید، در نظر بگیرید. در باقی مطلب به این مسئله هم خواهیم پرداخت.

لایه برداری پوست


هر تعدادی وقت یکبار می بایست شکل خویش را لایه‌ برداری نمایید؟


دکتر انگلمن نسبت به اینکه هر تعدادی وقت یکبار می بایست شکل خویش را لایه برداری نمایید، می‌گوید تمام مورد بستگی به شخصی دارد که می‌خواهد صورتش را لایه برداری کند. او می‌گوید: «اینکه تعدادی بار لایه برداری بیشتر از مرز هست، یک سؤال تماماًً شخصی هست. بعضی از اشخاص تنها هفته ای یک بار می‌توانند لایه برداری را تکمیل دهند، در صورتی که دیگران هر روز به آن احتیاج دارند.» گذشته از پاسخ دادن به این سوال که هر تعدادی وقت یکبار شکل شما به لایه برداری احتیاج دارد، مسلماًً مسائل زیر را در نظر بگیرید:

1. نوع پوست

آکادمی پوست آمریکا پیشنهاد می‌کند که گذشته از معین کردن اینکه شکل شما تعدادی بار می بایست لایه برداری گردد، نوع پوست خویش را تعیین نمایید. هرچه پوست شما حساس‌تر باشد، کمتر می بایست شکل خویش را لایه برداری نمایید. در صورتی که دیدن کردید که پوست شما تحمل زیادتری در مقایسه با لایه برداری دارد، توانایی دارید دفعات آن را تکثیر دهید.

2. مواد و محصولاتی که استفاده می‌نمایید

در صورتی که می‌دانید که پوست شما در مجموعه پوست‌های حساس‌تری قرار دارد، در صورتی که دفعات لایه بردای پوست خویش را به حداقل می‌رسانید، سعی نمایید از استفاده محصولاتی که پر ذرات خشن یا BHA ها یا AHA می باشند، خودداری نمایید. آکادمی پوست آمریکا می‌گوید که در طرف معادل، کسانی که پوستی روغنی دارند، امکان دارد پوستشان با طریق‌ها و ترکیبات قدرتمند‌تر لایه برداری سازگاری زیادتری داشته باشد، این طریق‌ها و ترکیبات می‌توانند برای نوع ها پوست حساس تحریک کننده باشد، همچون استفاده از برس‌های اعلا لایه برداری یا فرمول‌هایی دارای اسید سالیسیلیک.

3. تعدادی وقت یکبار پوستتان را لایه‌برداری می‌نمایید

در صورتی که گذشته از این نیز علائم لایه برداری بیشتر از مرز همچون قرمزی یا ساییدگی را روی شکل خویش تجربه نموده‌اید، به دفعاتی لایه برداری شکل خویش توجه نمایید. در صورتی که به نظر می‌رسد که این لوگو‌ها حاصل لایه برداری روزمره شما باشند، سعی نمایید تعدادی روز در هفته (یا کمتر) از لایه برداری بهره ببرید و مواد جنس مورد استفاده خویش را برای حساسیت عدم نیاز به آن و قدرتمند نبودن وارسی نمایید.


مواردی برای لایه برداری کردن شکل


بعد از اینکه دست اندرکاران فوق را در نظر گرفتید، می‌توانید شمار دفعات لایه برداری شکل خویش را معین نمایید. در اینجا تعدادی مساله غیر از این وجود دارد که می‌توانید با ادامه کردن آنان مطمئن شوید که از لایه بردار شکل خویش به عالی ترین نحو استفاده می‌نمایید.

1. از گذشته صورتتان را تمیز نمایید

پاک کردن شکل شما می‌تواند به از بین بردن ناخالصی‌های جمع شده در پوست و منافذ هم یاری کند. اینگونه اجازه می‌دهد تا لایه برداری راحت‌تر گردد و لایه برداری غیرضروری را کم شدن می‌دهید. فقط می بایست تمیز کننده مطابق به نوع پوست خویش را پیدا نمایید.

2. از مرطوب کننده بهره ببرید

هوشمندانه‌ترین کنش بعد از لایه برداری شکل، آب رسانی کردن آن هست. برای آب رسانی عالی پوست خویش از فرمول‌هایی بهره ببرید که پر مرطوب کننده‌های قدرتمند همچون هیالورولونیک اسید یا سرامیدها می باشند. یک مرطوب کننده پر SPF هم می‌تواند زیاد عالی باشد.

3. لایه‌برداری را آهسته تکمیل دهید

به خودتان بسیاری سخت نگیرید! در صورتی که شما از ادوات کمکی همچون برس‌های اعلا لایه برداری استفاده می‌نمایید، دانه‌های آن می بایست کوتاه و نرم باشند. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند برای استفاده از تمیز کننده‌های لایه بردار از دستتان هم یاری بگیرید، آن را به شکل حرکات دایره‌وار، حداکثر به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید و بنابراین شکل خویش را با آب ولرم آبکشی نمایید.

یادداشت ویرایشگر: در شکل وجود بریدگی، زخم یا آفتاب سوختگی از لایه بردرای شکل خویش خودداری نمایید. در غیر این شکل لایه برداری می‌تواند منتهی به عفونت یا درد زیادتر گردد.

زیادتر بخوانید: پوست‌تان را با اسکراب شکر، لایه برداری و پاکسازی نمایید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *