چطور لوازم آرایشی‌مان را به درستی ضدعفونی کنیم؟

چطور لوازم آرایشی‌مان را به درستی ضدعفونی کنیم؟

فهرست مطالب

چگونه وسایل آرایشی‌مان را به وضوح ضدعفونی کنیم؟

ما کل سعی‌مان را می‌کنیم که از وسایل آرایش‌مان به مناسب ترین صورت نگهداری کنیم (یا حداقل ذهن می‌کنیم که این موضوع را می‌کنیم) لکن گاهی با وجود آن که کل کوشش‌مان را برای پاک نگه داشتن وسایل آرایشی‌مان به خرج داده‌ایم و علی‌رغم کل تدابیری که اندیشیده‌ایم، میکروب‌ها از جایی ناشناخته وارد وسایل آرایشی‌مان می‌شوند و ما را غافلگیر می‌کنند. قطعاًً یک گروه قوانین راحت و ابتدایی بهداشتی در تماس با وسایل آرایشی وجود دارند که تمام ما از لحظه دبیرستان آنان را می‌دانیم. به عنوان مثالً این که نباید ریمل‌مان را به کسی امانت بدهیم و یا این که می بایست دائم رژلب خودمان را به دنبال‌ داشته باشیم. لکن هنگامی که نوبت به میکروب‌ها می‌رسد، خیلی از ما نمی‌دانیم که برای پاک نگه داشتن وسایل آرایشی‌مان دقیقا چه روتینی را می بایست رعایت کنیم.


روتین مراقبت از وسایل آرایشی


1. ضدعفونی کردن وسایل آرایشی هر تعدادی هفته یکبار

ابتدا از تمام بیاید با قواعد اساسی آغاز کنیم وسایل آرایشی که هر روز از آنان استفاده می‌کنیم، می بایست هر تعدادی هفته یک بار ضدعفونی شوند، خصوصاً در صورتی که در این فاصله به مسافرت رفته باشیم یا مریض شده باشیم. در صورتی که کسی بنا به هر دلیلی از وسایل آرایش شما استفاده کرد، چه این که دوستمان وسایل ‌آرایش خودش را فراموش نموده باشد و چه به راحتی بخواهد وسایل آرایش مورد تمایل‌اش را تست کند تا ببیند آیا مناسبش می باشد یا نه، نیکوتر می باشد فوراً پس از استفاده، وسایل آرایش‌مان را ضدعفونی کنیم تا جلوی انتشار میکروب‌ها را در آن بگیریم. این مسئله زیاد برجسته می باشد چون که هر یک از ما بهداشت در پهنا متفاوتی را رعایت می‌کنیم و علاوه بر این، شاید دوست‌مان آلوده به ویروس سرماخوردگی یا هر ویروس کسی دیگر باشد و این ویروس‌ها را به وسایل آرایشی ما، و از آن مسیر به خویش ما نیز انتقال بدهد.

2. وسایل آرایشی‌تان را به کسی قرض ندهید

بیایید سعی کنیم چیزها را راحت نگه داریم هنگامی می‌خواهیم کیف وسایل آرایشی‌مان را تمیز و ضدعفونی نگه داریم واقعاً می بایست روی چه نکاتی تمرکز کنیم؟ دکتر راب آکریج، اندوخته‌گذار clarisonic  و حرفه ای پوست (در کنار این دارای مدرک دکترای میکروبیولوژی) می‌گوید: «مناسب ترین کاری که می‌توانید سامان دهید آن می باشد که وسایل آرایشی و برس‌هایتان را با کس کسی دیگر به اشتراک نگذارید. در صورتی که توجه کافی نداشته شوید، پروژه‌ی پاکسازی با استفاده از الکل می‌تواند به وسایل آرایشی‌تان آسیب بزند (به عنوان مثالً به پودرها یا سایه‌های چشم‌تان)». پس نیکوتر می باشد تمرکز اساسی‌تان بر روی لوازم آرایشی باشد نه وسایل آرایشی، به این معنا که برس‌ها، اسفنج‌ها و فرچه‌ها. تمیز کردن و ضدعفونی کردن برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی‌مان، نیز در سلامت ماندن ما موثر می باشد و نیز در سلامت ماندن وسایل آرایش‌مان. آیا تا به اکنون شده می باشد که برس‌هایتان را برای مدت بلند نشسته شوید و آن قدر در آنان مواد آرایشی و سلول‌های مرده پوست انباشته شده باشد که بعدی قابل استفاده نباشند و آ‌ن‌ها را دور انداخته شوید؟ قطعاً برخی از شما دست‌هایتان را بلند می‌نمایید (بعدی از استفاده‌های مجدد و مجدد از اسفنج های آرایشی بگذاریم).

3. از مناسب ترین پاک کننده‌ها برای تمیز کردن وسایل آرایشی‌تان بهره ببرید

هنگامی که نوبت به تمیز کردن وسایل آرایشی‌مان می‌رسد، نیکوتر می باشد که از مناسب ترین پاک‌کننده‌ها استفاده کنیم و یکی از مناسب ترین پاک‌کننده‌های اکنون حاضر، این ضدعفونی‌کننده مارک beautyblender می باشد که برای تمیز کردن شغل‌ای برس‌های مو و اسفنج‌های آرایشی پیاده سازی شده می باشد. فرچه بیشتر برس‌ها از تارهای پلاستیکی و یا تار موی حیوانات ساخته شده‌اند و برای آن که مناسب ترین کارایی را داشته باشند، می بایست به شکل هفتگی تمیز شوند. تمیز کردن هفتگی موجب می‌گردد که موهای فرچه برس‌ها نرم برقرار بمانند و وقتی که می‌خواهید محصول های آرایشی پودری و یا کرمی را روی شکل‌تان پخش نمایید، خشکی این موها موجب نشود که مواد آرایشی روی پوست‌تان به وضوح و یکدست پخش نشود، و در کنار این لحظه برداشتن مواد پودری از داخل بسته‌بندی‌شان، فرچه خشک برس‌تان روی این مواد فشرده خط نیندازد. نیازی نیست که برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی‌تان را هر روز ضدعفونی نمایید، لکن وقتی که فقط خودتان از آنان استفاده می‌نمایید می بایست هفته‌ای یک بار ضدعفونی شوند.

4. به تاریخ انقضای وسایل آرایشی‌تان توجه نمایید

آکریج در کنار این تداعی می‌کند که «به یاد داشته شوید که ضدعفونی و تمیز کردن محصول های آرایشی به معنای نادیده گرفتن تاریخ انقضای آنان نیست. تحت هیچ شرایطی نباید از وسایل آرایشی تاریخ مصرف گذشته بهره ببرید.» این به آن معنی می باشد که در صورتی که تاریخ انقضای هر یک از محصول های آرایشی شما گذشته باشد، می بایست مطمئناًً آن را دور بیندازید. یک کانال بعدی که بفهمید تاریخ انقضای وسایل آرایشی‌تان گذشته می باشد؟ محصول های آرایشی مومی یا مایع بعد از انقضای تاریخ مصرف‌شان عموماًً بوی بدی به خودشان می‌گیرند و ریمل پس از گذشت تاریخ مصرفش، خشک‌تر می‌گردد و به وضوح روی مژه‌ها پخش نمی‌گردد. پس با دیدن هر یک از این مورد های، می بایست حاصل آرایشی‌تان را دور بیندازید.


مناسب ترین طریق برای ضدعفونی کردن وسایل آرایشی 


از آنجا که روتین آرایشی شما در بر دارنده پودرها، کرم‌پودرها، زیرسازها، ریمل‌ها و رژ لب‌ها می‌گردد (این لیست برای هر یک از ما منحصر به شخص می باشد و زیرا وسایل آرایشی زیاد متعدد می باشند، می‌تواند باقی مطلب داشته باشد) پس مناسب ترین کانال برای پاک و ضدعفونی نگه داشتن وسایل آرایشی که این تمام برایشان قیمت نموده‌ایم چیست؟ گابریل دی سانتینو، بنیانگذار اجرایی کسب و کار وسایل آرایشی گابریل، و آرایشگر هنرپیشه‌ها می‌گوید: «یک کانال عالی برای اعتماد از ضدعفونی بودن وسایل آرایشی شما آن می باشد که پیش از استفاده از وسایل آرایشی، دست‌هایتان را بشویید و وسایل آرایشی تاریخ مصرف گذشته را دور بیاندازید. لکن در صورتی که می‌خواهید پروژه ضدعفونی وسایل آرایشی‌تان را یک گام صحیح به جلو ببرید، راهکار موضوع زیاد راحت می باشد. فقط شی ای که به آن احتیاج دارید، الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد و یک بطری اسپری‌کننده برای نگهداری آن می باشد، که هر دوی این محصول های را می‌توانید از یک داروخانه بخرید.

1. ضدعفونی کردن رژلب

گابریل توصیه می‌کند که برای تمیز کردن رژلب، الکل را روی بدنه آن اسپری نمایید و بعد از آن آن را با یک دستمال مرطوب پاک نمایید. برای اعتماد اکثر می‌توانید بدنه داخلی لوله رژلب را نیز با استفاده از الکل پاک نمایید. در کنار این نسبت به مدادها، مطمئن شوید که پیش از استفاده از مدادها برای خط لب و یا خط چشم، آنان را یک دور می‌تراشید. برای ضدعفونی کردن فرمژه، از یک پنبه آغشته به میزان زیاد کمی الکل بهره ببرید. گروه و مجموعه‌های مژه‌فرکن را با این پنبه الکلی پاک نمایید و پیش از استفاده مجدد از آن، اجازه بدهید به مدت ۲۴ ساعت خشک گردد.

2. ضدعفونی کردن ریمل

گابریل تداعی می‌کند هنگامی نسبت به ریمل بحث می‌کنیم، توصیه من آن می باشد که در صورتی که بابت ضدعفونی نبودن ریمل‌تان نگرانی دارید، نیکوتر می باشد آن را تماماً دور بیندازید! چشم‌ها زیاد حساس می باشند و نیکوتر می باشد نسبت به آنان ریسک نکنید. این موضوع هم یاری می‌کند که از خیلی از نوع های عفونت‌ها و یا حساسیت‌ها به مواد ابتدایی ریمل‌ها پیشگیری کنیم، که به نوبه خویش می‌توانند موجب سوزش چشم، خارش چشم، قرمزی و ریزش اشک شوند.

3. ضدعفونی کردن پودرها

در صورتی که نسبت به آلودگی میکروبی هر یک از وسایل آرایشی پودری‌تان نگرانی دارید، به راحتی می‌توانید آنان را ضدعفونی نمایید. برای اینکار کافی می باشد یک لایه نازک از بالای حاصل پودری‌تان را بردارید و بعد از آن روی برقرار مانده آن الکل اسپری نمایید و اجازه بدهید در جریان هوای آزاد تماماًً خشک گردد.

4. ضدعفونی کردن قوطی‌های کرم یا وسایل آرایشی مایع

به پیوست راهی برای تمیز نگه داشتن وسایل آرایشی‌تان هستید؟ انگشتان‌تان را در قوطی وسایل آرایشی فرو نکنید! تکرار می‌کنیم، به هیچ موضوع انگشتان‌تان را در قوطی وسایل آرایشی فرو نکنید! فرقی ندارد که ذهن می‌نمایید دستان‌تان چقدر تمیز می باشند، به هر اکنون فرو کردن انگشتان‌تان در وسایل آرایشی موجب داخل شدن ناخواسته میکروب‌ها به آنان و مخلوط شدن این آلودگی‌ها با وسایل آرایشی کرمی یا مایع‌تان می‌گردد که حداقل کارایی بد آنان، آن می باشد که مواد ابتدایی این وسایل آرایشی را فاسد می‌کنند.

به هر اکنون، برای از بین بردن نوع های آلودگی‌های میکروبی، سلول‌های پوست مرده و گرد و خاک می‌توانید از مواد ضدعفونی‌کننده برای پاک‌سازی وسایل آرایشی‌تان بهره ببرید.

اکثر بخوانید: 6 طریق برای دور نگه داشتن باکتری‌ها از وسایل آرایشی‌تان

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *