نحوه استفاده از ضدآفتاب هنگام آرایش

نحوه استفاده از ضدآفتاب هنگام آرایش

فهرست مطالب

چگونگی استفاده از ضدآفتاب زمان آرایش

مناسب ترین پایه برای آرایش­­های زیبا، داشتن پوستی نرم و جوان می باشد. قرار گرفتن بیشتر از مرز در معرض آفتاب موجب پیری زودرس، چین و چروک، پدید آمدن لکه­­های خورشید (sun spots) و ولو سرطان پوست می­­گردد. لیکن خبر درست این می باشد که می­­توانید به آسانی ضدآفتاب را به روتین آرایشی خویش افزوده نمایید. محافظت از پوست شما سراسرً الزامی می باشد و برای داشتن یک پوست زیبا، می بایست از آن مراقبت نمایید. یکی از کانال­­های مراقبت از پوست، استفاده­­ی منظم از ضدآفتاب می باشد.


قسمت نخست استفاده از کرم ضدآفتاب در زیر آرایش


1. ضدآفتاب با SPF 15 یا بالاتر گزینش نمایید

SPF، یک عامل محافظت کننده در معادل آفتاب می باشد و این عدد، بیانگر قدرت این محصول های برای مقابله با نور خورشید می باشد. برای استفاده روزمره، SPF 15-30  کافی می باشد. در صورتی که می­­دانید که نور آفتاب درخشان می باشد و می بایست وقت خویش را در بیرون از منزل سپری نمایید، بسته به رنگ پوست­­ خویش، محافظت از پوست را به  SPF 30-50 بیشتر شدن دهید. تداعی این مساله حائز ضرورت می باشد که ولو در صورتی که در معرض نور تاثیرگذار خورشید قرار ندارید و آفتاب نمی­­گیرید، تا اینجای کار تابش اشعه خورشید را دریافت می­­نمایید. خوب تر می باشد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی یا چین و چروک زودرس از ضدآفتاب بهره ببرید.

  • کرم­­های ضدآفتاب که دارایSPF های حداکثر و یا ولو بیشتر از 100 می باشند در معامله وجود دارند. با این اکنون،SPFهای بالاتر از 50 مزایای حداقلی دارند.

ضدآفتاب با SPF 30 و 50

2. ضدآفتاب را به طور یکنواخت روی کل شکل خویش بمالید

گوش‌ها و گردن خویش را فراموش نکنید! از ضدآفتاب در حدود نصف قاشق چای­­خوری بهره ببرید و در صورتی که حس می­­نمایید که سراسرً پوشش داده نشده می باشد، از میزان زیادتری بهره ببرید. این اصلی ترین محصولی می باشد که می‌توانید بر روی شکل خویش بهره ببرید. پس در مصرف آن، صرفه­­جویی نکنید. از یک آینه بهره ببرید تا مطمئن شوید که هیچ بخشی را جا نمی­اندازید.

  • نوع ها مختلفی از کرم­­های ضدآفتاب در داروخانه یا ولو در فروش‌گاه­­های وسایل آرایشی-بهداشتی را تست نمایید، چرا که بعضی از آن­ها شاید روی پوست­­تان به نیکی ننشینند. لوسیون­­ها و سرم­­های سبک هم در معامله وجود دارند که برای آرایش مطلوب می باشند.
  • به یاد داشته شوید که ضدآفتاب را در کل بدن خویش خصوصاً در نواحی که در معرض نور تاثیرگذار خورشید قرار می­­گیرند بهره ببرید. کل پوست شما به محافظت در معادل آفتاب احتیاج دارد.

3. از ضدآفتاب تا هنگامی که به طور جامع جذب پوست‌تان نشده می باشد بهره ببرید

 ضدآفتاب را تا هنگامی که به طور جامع جذب پوست­­تان نشده می باشد بهره ببرید. شاید اکثر از آنچه قبلاً از ضدآفتاب در شکل خویش استفاده می­کردید، احتیاج داشته شوید. با دست خویش آن را صاف نمایید! با گذاشتن کرم ضدآفتاب روی پوست خویش با حرکات ملایم به جای حرکات خشن، می­­توانید از تحریک پوست­تان پیشگیری نمایید. ایضاً مطمئن شوید که ضدآفتاب شما به طور برابر روی شکل­­تان انجام شده‌می باشد. گذشته از آغاز  میکاپ خویش، ضدآفتاب را سه تا پنج دقیقه روی پوست‌تان بگذارید تا سراسرً جذب گردد.

  • در صورتی که می­­خواهید از ضدآفتاب رنگی بهره ببرید، از آن روی یک ضدآفتاب معمولی بهره ببرید. محصول های آرایشی و بهداشتی با محافظت از آفتاب، به اندازه محصولاتی که صرفاً سمت محافظت در معادل آفتاب­­اند، موثر نیستند. به جای محافظ فقط، از یک جنس SPF رنگی برای محافظت اکثر بهره ببرید.
  • در صورتی که پوست چربی دارید، می­­توانید برای یک پرایمر با SPF و یا یک فاندیشنی که دارای SPF می باشد اندوخته­گذاری نمایید. این موضوع به شما محفاظت دراز­­تری در مقایسه با استفاده از ضدآفتاب به طور تاثیرگذار را می­­دهد.

4. آرایش خویش را انجام نمایید

کرم پودر خویش را با یک فاندیشن مایع جابجایی نمایید، چرا که به طور طبیعی با بافت ضدآفتاب ترکیب خواهد شد و مانع از ماسیدن آرایش­ می­­گردد. شما می­توانید از کرم پودر مایع هم بهره ببرید. آرایش چشم خویش را مبنای معمول تکمیل دهید.

  • می­­توانید محصول های آرایشی جدیدی را پیدا نمایید که با ضدآفتاب­­تان سازگاری زیادتری دارد. در اصل این یک قیمت جزئی می باشد که با بیشتر شدن سن، به شما پوستی محکم، جوان و بدون عارضه را هدیه می­­دهد.
  • توصیه نمی­­گردد ضدآفتاب را با آرایش یا مرطوب کننده خویش ترکیب نمایید. این موضوع شاید در وقت شما مصرف کم کند، لیکن مکرر این ریسک وجود دارد که دو جنس درست هم شاید به هم دیگر واکنش نشان دهند. ایضاً می­­توانید ضدآفتاب را رقیق نمایید و مقدار پوشش توسط آمده را کم شدن دهید.

قسمت دوم استفاده مجدد از ضدآفتاب روی آرایش


1. ضدآفتاب را تنها زمان استفاده مجدد، روی آرایش خویش بمالید

 برای اینکه ضدآفتاب موثرتر عمل کند، می بایست آن را مستقیماً روی پوست بدون آرایش خویش بمالید. با این اکنون، عملی نیست که آرایش خویش را برای استفاده مجدد از ضدآفتاب، هر 2 ساعت یکبار بشویید. شما می­­توانید محصولاتی همچون: اسپری با SPF، پودر ضدآفتاب و یا ولو اسپری ضدآفتاب را برای استفاده بر روی آرایش خویش در نظر بگیرید. تا هنگامی که نوبت به استفاده­­ی مجدد رسید، آرایش خویش را تکمیل دهید.

  • این موضوع می­­تواند زیاد وقت­­گیر و ناخوشایند باشد، لیکن این فقط راهی می باشد که ضدآفتاب شما می­­تواند به طور موثر عمل کند. حال وقت بگذارید و از ضدآفتاب خویش به خوبی بهره ببرید و در آینده، خویش را از دردسر پوشاندن چین و چروک و لکه­­های آفتاب آسان نمایید.

2. کرم ضدآفتاب را روی آرایش خویش بمالید

 اکثر ضدآفتاب­­های حاضر در معامله، مواد شیمیایی می باشند. به این معنی که مواد شیمیایی حاضر در فرمول آن­ها، در اصل مانع از تصادف آفتاب به پوست شما و جذب اشعه‌های خورشید می­­شوند. با این وجود، کرم ضدآفتاب فیزیکال با خلق یک مانع تحویل دادنی بین پوست و خورشید عمل می­­کند. از آنجا که آرایش، اجازه نمی­­دهد پوست شما ضدآفتاب شیمیایی را جذب کند، حفاظت مؤثر نخواهد بود. ضدآفتاب فیزیکال، تا اینجای کار نیز می­­تواند بر روی آرایش شما عمل کند و اشعه خورشید را خنثی کند. کرم ضدآفتاب فیزیکال در پودرها، کرم­­ها و اسپری­­ها قرار دارند، پس هر کدام که استفاده از آن راحت­­تر می باشد را گزینش نمایید.

کرم ضدآفتاب فیزیکال

3. از اسپری ضدآفتاب بهره ببرید

 از آنجا که آرایش شما قبلاً انجام شده می باشد، یک اسپری ضدآفتاب مناسب ترین شرط برای پیشگیری از خراب شدن آن خواهد بود. برای استفاده درست از آن، چشمان خویش را ببندید، نفس خویش را نگه دارید. نازل اسپری را فشار داده و آن را با اسپری کردن به جلو و عقب روی کل شکل خویش پخش نمایید. اکثر از آنچه که ذهن می­­نمایید احتیاج دارید اسپری نمایید، چون اسپری­های ضدآفتاب به اندازه کرم و کرم­­های ضدآفتاب، پوست را پوشش نمی‌دهند.

  • در کل مدتی که اسپری خشک می‌گردد‌، به هیچ پول شکل خویش را لمس نکنید، چرا که با لمس آن، شاید آرایش خویش را خراب نمایید.
  • یکی بقیه از گزینه­­های اسپری، اسپری تنظیم آرایش با SPF می باشد. همانند: اسپری ضدآفتاب، نباید از این اسپری به موضوع فقط صورت محافظت از آفتاب استفاده گردد، لیکن برای پیشگیری از لمس تاثیرگذار پوست و هم یاری به حفظ آرایش در طول روز زیاد عالی می باشد. نه فقط اسپری­­های تنظیم آرایش با SPF از پوست شما در معادل آفتاب محافظت می­­کنند، بلکه می­­توانند همزمان پوست شما را مات و مرطوب کنند. از این رو، می­­توانید از این اسپری بهره ببرید.

 اسپری ضدآفتاب

4. کرم پودر ضدآفتاب را در نظر بگیرید

این گزینه شخصی دیگر می باشد که می­­توانید روی آرایش­­تان انجام نمایید. با این وجود برخلاف اسپری ضدآفتاب، می بایست پوست خویش را مستقیما لمس نمایید و با این موضوع شاید آرایش شما را دچار چالش کند. با پخش کردن کرم پودر روی تمام شکل، مانع از دست یابی خورشید به پوست­تان شوید. علاوه بر این، این کرم پودر ولو می­­تواند برای پوشاندن خط مو مورد استفاده قرار گیرد.

  • شما می‌­توانید کرم پودر­های رنگی فراوانی را پیدا نمایید، پس می‌­توانید از آن‌­ها در طول روز برای محافظت از پوست خویش بهره ببرید.

5. سخاوتمندانه­­تر و مجدداً از آن بهره ببرید

 ضدآفتاب­­های فیزیکال، آسان­­تر از ضدآفتاب­­های شیمیایی پاک می­­شوند. از آنجا که از دید تحویل دادنی، از پوست شما در معادل آفتاب محافظت می­­کند، شکل شما می بایست سراسر برای موضوع پوشش داده گردد. کرم­­های ضدآفتاب، کرم و کرم پودر می بایست هر 2 ساعت یک­بار بر روی آرایش شما استفاده گردد، در صورتی که اسپری­­ها می بایست هر 1 ساعت یک بار مجدداً استفاده شوند.‍‌

اکثر بخوانید: هر آنچه می بایست در خصوص ضد آفتاب بدانید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *