صبحانه کرپ و کالباس

صبحانه کرپ و کالباس

صبحانه کرپ و کالباس در این مقاله دستور تهیه کرپ و کالباس را حاضر نموده‌ایم. این خوراک دستور تهیه خیلی آسانی دارد که می‌توانید به

مشاهده مطلب
نحوه استفاده از روغن پونه کوهی (اورگانو) برای سلامتی

نحوه استفاده از روغن پونه کوهی (اورگانو) برای سلامتی

فهرست مطالب

چگونگی استفاده از روغن پونه کوهی (اورگانو) برای سلامتی

بعضی تحقیقات علمی وجود دارد که حاکی از خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی روغن پونه کوهی هست. اگر چه تا الان آزمایش‌های انسانی قابل اعتمادی برای نمود روغن پونه کوهی در درمان شرایطی سان درمان قارچ، از بین بردن انگل‌ها و باکتری‌ها و یا کم شدن عفونت‌های سینوسی یا سرماخوردگی وجود ندارد، لکن روغن پونه کوهی از خواص درمانی قابل توجهی دارا هست.


قسمت نخست استفاده از روغن پونه کوهی به شکل خوراکی


1. با یک پزشک یا حرفه ای راهنمایی نمایید

مکمل‌های روغن پونه کوهی برای کل اشخاص توصیه نمی‌گردد. گذشته از آغاز مصرف روغن پونه کوهی برای درمان علائم داخلی، با یک حرفه ای راهنمایی نمایید تا مطمئن شوید که هیچگونه منع مصرفی (سان بارداری یا کم خونی) را ندارید.

  • یک حرفه ای بهداشت و درمان می‌تواند یک دوز (میزان) توصیه شده، برای استفاده از روغن پونه کوهی را تجویز کند.

صحبت کردن با پزشک

2. یک کپسول ژله‌ای پونه کوهی را گزینش نمایید

شما می بایست در طول درمان، 600 میلی‌گرم روغن امولسیفاید را که به صورت کپسول هست و بلافاصله در دهان باز می‌گردد را هر روز با حداکثر دوز واجب (برای درمان کوتاه مدت) برای تسکین علائم روده و کم شدن التهاب مصرف نمایید.

  • دوزهای کمتر از 100 تا 150 میلی‌گرم در روز به صورت کپسول، برای علائم یا موارد جدی‌تر از قبیل عدم تعادل مخمر، التهاب عمومی، موارد سینوسی و ناراحتی معده کافی هست.

 کپسول ژله‌ای

3. مکمل روغن پونه کوهی را در روز مصرف نمایید تا علائم‌تان رفع گردد

 برای ابداع نمود و کم شدن علائم، می بایست روغن پونه کوهی به طور مداوم مصرف گردد. برای اینکه بتوانید از زیادترین مزایا درمانی روغن پونه کوهی مصرف‌مند شوید، توصیه می‌گردد از دوز‌های افزون خودداری نمایید، چرا که دوزها می‌توانند در طول روز پخش شوند.

خوردن کپسول ژله ای

4. گذشته از مصرف مکمل روغن پونه کوهی، آن را با آب یا شیر مخلوط نمایید

 از آنجا که مصرف روغن پونه کوهی به صورت نامحلول، می‌تواند خطرناک باشد، توصیه می‌گردد مکمل‌های کپسولی را با یک لیوان کوچک آب یا شیر گذشته از مصرف مخلوط نمایید.

  • روغن پونه کوهی (3 الی 6 قطره) مخلوط با آب می‌تواند به گلودرد، سرماخوردگی یا سینوس یاری کند.
  • زمان خرید کردن یک مکمل، به پیوست غلظت کارواکرول 70٪ یا زیادتر بمانید.

نوشیدن مکمل روغن پونه کوهی با آب

5. برای بر طرف گلو درد یا عفونت سینوسی، روغن پونه کوهی رقیق شده را غرغره نمایید

 برای تسکین التهاب و مبارزه با عفونت، دو یا سه قطره روغن پونه کوهی را درون آب پرتقال یا آب گرم ریخته و آنان را مخلوط نموده و چندین بار، در صبح و شب غرغره نمایید.

غرغره کردن


قسمت دوم استفاده از روغن پونه کوهی به شکل پماد موضعی


1. بیماری‌های پوستی را با روغن پونه کوهی درمان نمایید

 روغن پونه کوهی برای درمان آکنه، التیام زخم پا، پوست چرب، شوره سر، روزاسه، زگیل و نیش حشرات موثر هست.

زدن روغن پونه کوهی روی پوست

2. دستورالعمل‌های روی بطری روغن پونه کوهی را پیوست نمایید

بسته به غلظت روغن پونه کوهی که خریداری نموده‌اید، امکان دارد واجب باشد روغن را گذشته از مصرف  با مقادیر متفاوت دیگر روغن‌ها مخلوط نمایید.

خواندن برچسب روی بطری

3. روغن پونه کوهی را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط نمایید

 در صورتی که میزان اضافه روغن پونه کوهی خریداری نموده‌اید، می‌توانید 1 قطره روغن پونه کوهی را با یک قاشق چایخوری روغن ملایم و غذایی سان روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط نمایید.

  • در صورتی که به روغن زیادتری برای پوشاندن یک محیط غول پیکر‌تر احتیاج دارید، 1 قطره روغن پونه کوهی را با 1 قاشق چایخوری روغن واجب مخلوط نمایید.

روغن پونه کوهی و روغن نارگیل

4. روز خویش را با یک برنامه مراقبت از پوست آغاز نمایید

 در صورتی که عفونت یا دشوار شما همچنان تداوم دارد و تنها شاهد بهبودی خفیفی هستید، مصرف روغن پونه کوهی رقیق شده را به 2 یا 3 بار در روز فزونی دهید.

  • در صورتی که پس از 2 هفته بهبودی نتیجه نشده باشد یا علائم بدتر شده باشد، مصرف روغن را قطع نمایید و با یک حرفه ای پوست راهنمایی نمایید. هویت دشوار پوستی شما امکان دارد نتواند به طور موثر با روغن پونه کوهی درمان گردد.

زدن روغن پونه کوهی روی پوست


قسمت سوم استفاده از روغن پونه کوهی به منزله یک دارو


1. از آلرژی‌های احتمالی آگاه بمانید

 از آنجا که پونه کوهی از خانواده گیاهان نعنا، آویشن، ریحان و مریم گلی هست. در نتیجه اشخاص مبتلا به آلرژی به هر یک از این گیاهان امکان دارد واکنشی مشابه با پونه کوهی را هم تجربه کنند.

  • در صورتی که به هر یک از اعضای این خانواده از گیاهان حساسیت دارید، با احتیاط از روغن پونه کوهی بهره ببرید. توصیه می‌گردد با یک غلظت خیلی کم آغاز نمایید تا اینکه بدانید بدن شما چه واکنشی به آن نشان می‌دهد.

خارش پوست دست - آلرژی

2. برای درمان دراز مدت از روغن پونه کوهی استفاده نکنید

 از آنجا که روغن پونه کوهی امکان دارد در جذب آهن اختلال ابداع کند و می‌تواند در لخته شدن خون نتیجه بگذارد، روغن گیاه پونه کوهی تنها می بایست برای درمان‌های کوتاه مدت استفاده گردد.

  • روغن پونه کوهی یک مکمل در روز توصیه شده نیست، ولو برای کسانی که از التهاب مزمن روده یا موارد دراز مدت دستگاه گوارش رنج می‌برند، مگر اینکه به دست حرفه ای تجویز شده باشد.

زمان طولانی

3. در شکل دیدن واکنش‌های برگزیده، سریعاً مصرف آن را قطع نمایید و به پیوست درمان پزشکی بمانید

 در صورتی که استفاده از روغن پونه کوهی موجب استفراغ، خارش پوستی، تورم، سوزش یا دشوار در تنفس‌تان می‌گردد، با یک حرفه ای راهنمایی نمایید. ولو روغن‌های طبیعی که دارای خواص دارویی قابل توجهی می باشند می‌توانند در شکل عدم استفاده واقعی و یا عدم تحمل ترکیبات به وجود آمده در گیاه، عارضه‌های جدی را برای سلامتی ابداع کنند.

دل درد

زیادتر بخوانید: چطور علائم آسم را با رژیم غذایی درمان نمایید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *