۴۰ برند برتر جین

۴۰ برند برتر جین

۴۰ برند برتر جین در کمد لباس هر شخص می بایست یک جین وجود داشته بمانید. شوربختانه، جهان جین می‌ تواند یک مساله برای گزینش

مشاهده مطلب
معجزه‌ای در کاهش وزن با این ۱۰ روغن ضروری!

معجزه‌ای در کاهش وزن با این 10 روغن ضروری!

فهرست مطالب

معجزه‌ای در کم شدن وزن با این 10 روغن الزامی!

احتمالاً عجیب باشد اما روغن‌های اسانس به كاهش وزن كمك مي‌كنند. اين روغن‌ها به‌طور طبيعي معطر، نامحلول در آب، با سرعت تبخير بالا می باشند كه مغز را براي كاهش استرس، كنترل حد قند خون، عدم تعادل هورموني، تمايل مصرف شيريني و فرآيند كند متابوليسم تحريك مي‌كنند. با دقت به اينكه اين روغن‌ها از شش هزار سال پیش براي مصارف درماني استفاده می‌شدند، ادعاي كاهش وزن با استفاده از اين روغن‌ها غیرقابل‌باور به نظر نمی‌رسد. در صورتی که ورزش و كاهش كالري در كاهش وزن به شما كمكي نكرده می باشد، نیکوتر می باشد راهكار ديگر‌ي را نيز امتحان كنيد؛ پيشنهاد ما استفاده از روغن‌هاي اسانس می باشد. پیش از امتحان این راهکار، در خصوص‌ی روش‌ی کارکرد روغن‌ها در کم شدن وزن می بایست توضیحی بدهم.


روغن‌های اسانس چطور به کم شدن وزن هم یاری می‌کنند؟


روغن‌های اسانس از دانه‌های گیاهی، گل‌ها، ریشه‌ها، برگ‌ها و میوه‌ها به خالص‌ترین شمایل استخراج می‌شوند. این روغن‌ها خاصیت درمانی دارند و سال‌ها به‌منزله ی دارو استفاده می‌شدند. این روغن‌ها با کنترل دلایل با اهمیت در فزونی وزن به شما هم یاری می‌کنند. رایحه‌درمانی یا بو کردن رایحه روغن‌های اصلی با کم شدن حس گرسنگی، بهبود عملکرد مغز و متابولیسم، کم شدن استرس، پیشگیری از بی‌خوابی و فزونی حد انرژی به کم شدن چربی شکم هم یاری می‌کنند؛ پس با استفاده از این روغن‌ها می‌توانید به‌طور مؤثر و دائمی از شر چربی‌های سرسخت، شکم مشهور، ماهیچه‌های آویزان بازو و غبغب آسان شوید. در تداوم روغن‌های مطلوب و روش استفاده از آنان گویش‌شده می باشد.

1. روغن اسانس لیمو

این روغن با بوی خنک و دلپذیر خویش فوراً موجب شادی شما می‌گردد. این روغن عامل مؤثری در کم شدن وزن می باشد. 

روش‌ی کارکرد این روغن: این روغن با کم شدن اشتها، فزونی انرژی، کم شدن استرس و اضطراب و فزونی لیپولیز به کم شدن وزن هم یاری می‌کند. خوب ترین نقطه‌ی قوت این روغن این می باشد که رایحه ملایم و در عین مؤثر در تحریک مغز و از بین بردن هرگونه حس بد دارد. هم‌چنین به تعادل هورمون‌ها هم یاری می‌کند، عملیات اکسیژن‌رسانی را فزونی می‌دهد و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

روش‌ی استفاده: یک قطره از این روغن را روی بخش داخلی مچ خویش بمالید و هرزمانی که میل خیلی شدید به خوردن غذا پیدا کردید، آن را بو نمایید.

روغن لیمو

اکثر بخوانید: ترفندهای زیرکانه برای کم شدن وزن در خانه

2. روغن اسانس اسطوخودوس

این روغن بوی فوق‌العاده‌ای دارد. به‌محض استفاده از آن، دوست ندارید گزینه‌ی کسی دیگر را امتحان نمایید.

روش‌ی کارکرد: بوی این روغن آن‌قدر دل‌نشین می باشد که به کم شدن استرس هم یاری می‌کند. ما اکثراً نمی‌توانیم نتیجه ی استرس روانی را در فزونی وزن فهم کنیم. این روغن این سخت را حل می‌کند و به بهبود تولید‌وخو، بهبود مرغوبیت خواب و فزونی ترشح هورمون‌هایی که موجب اکنون مناسب می‌شوند هم یاری می‌کند، درنتیجه موجب کم شدن حد سموم در بدن می‌گردد. این کم شدن سموم خویش هم موجب کم شدن التهاب در بدن و پیشگیری از فزونی وزن ناشی از التهاب و استرس می‌گردد.

روش‌ی استفاده: یک یا دو قطره از روغن با درصد خلوص بالا به آبی که برای استحمام استفاده می‌نمایید، افزوده نمایید. با این آب استحمام نمایید تا به جوان‌سازی سلول‌های بدن خویش هم یاری کند. آرام شوید و شسته شدن استرس و دگرگونی شمایل بدنتان را حس نمایید.

روغن اسطوخودوس

3. روغن اسانس گریپ ‌فروت

نتیجه ی گریپ‌فروت در کم شدن وزن واقعیتی اثبات‌شده می باشد. این روغن اسانس شیرین عموماً به‌منزله ی ماده ضدعفونی‌کننده استفاده می‌گردد ولی می‌دانستید که برای کم شدن وزن هم کاربرد دارد؟

روش‌ی کارکرد: این اسانس شامل ماده گاه شیمیایی به نام نوت کاتون می باشد. این ماده آنزیم‌های مؤثر در متابولیسم را تحریک می‌کنند. هم‌چنین به مهار ولع مصرف شیرینی، کم شدن چربی شکم، فزونی استقامت عضلات و حد انرژی هم یاری می‌کند. این ماده موجب از بین رفتن چربی شده و عامل مؤثری در کم شدن وزن می باشد.

روش‌ی استفاده: یک قطره از این روغن را روی بخش داخلی مچ خویش بمالید و در طول روز آن را بو نمایید.

روغن گریپ‌فروت

4. روغن اسانس سرو کوهی

این روغن با اسانس توت، محرک قدرتمند برای کم شدن وزن می باشد. این روغن از میوه و برگ‌های درخت سرو کوهی توسط می‌آید و به تقویت ایمنی بدن هم یاری می‌کند.

روش‌ی کارکرد: این روغن از میوه و برگ‌های درخت سرو کوهی توسط می‌آید که دارای خواص ضد چاقی، ضد دیابت و آنتی‌اکسیدانی می باشد. خاصیت ضدالتهابی مانع از فزونی وزن ناشی از التهاب می‌گردد، استرس را کم شدن داده، به هضم غذا هم یاری می‌کند و از بی‌خوابی هم پیشگیری می‌کند.

روش‌ی استفاده: یک قطره از این روغن را روی بخش داخلی مچ خویش بمالید و در طول روز آن را بو نمایید.

روغن سرو کوهی

5. روغن اسانس دارچین

دارچین سیلان عمدتاً برای از بین بردن چربی استفاده می‌گردد و دنبال با چای سیاه ترکیب نیکی برای کم شدن وزن می باشد؛ ولی در صورتی که طعم آن موردعلاقه‌ی شما نیست، می‌توانید تنها از روغن آن برای کم شدن وزن بهره ببرید.

روش‌ی کارکرد: روغن دارچین به بهبود حساسیت انسولین هم یاری می‌کند، حد گلوکز خون را تنظیم می‌کند، کربوهیدرات‌ها را متابولیزه می‌کند و به مهار التهاب هم یاری می‌کند.

روش‌ی استفاده: یک قطره از این روغن را روی بخش داخلی مچ خویش بمالید و هرزمانی که میل خیلی شدید به خوردن غذا پیدا کردید، آن را بو نمایید.

روغن دارچین

6. روغن اسانس مریم‌گلی

مریم‌گلی یکی بعدی از روغن‌هایی می باشد در کم شدن وزن خیلی سودمند می باشد. این گیاه جزو گیاهان بومی منطقه شمال مدیترانه می باشد و برگ‌های تیره سبز- نقره‌ای دارد.

روش‌ی کارکرد: مریم‌گلی یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند می باشد و دفع گونه‌های اکسیژن واکنشی، اختلال در عملکرد سلول‌ها، هضم دشوار، استرس و دیابت هم یاری می‌کند. این گیاه به کم شدن میل مصرف قند هم هم یاری می‌کند و بدن شمارا در طول روز پرانرژی نگه می‌دارد.

روش استفاده: یک تا دو قطره از این روغن را دنبال با حنا به آبی که برای استحمام استفاده می‌نمایید، افزوده نمایید و جوان‌سازی سلول‌های بدن خویش را حس نمایید.

روغن مریم‌ گلی

7. روغن اسانس نعنا فلفلی

این روغن حاصل خنک‌کنندگی دارد که به کم شدن استرس هم یاری می‌کند. به خاطر آن‌که استرس یکی از دلایل فزونی وزن می باشد، این روغن گزینه‌ی مناسبی برای حس آرامش می باشد.

روش‌ی کارکرد: روغن نعنا فلفلی به بهبود هضم غذا، کنترل گرسنگی، بهبود عملکرد مغز و بهبود اکنون هم یاری می‌کند. استفاده از این روغن موجب آرامش ماهیچه‌ها شده و به دفع سموم روده مشهور هم یاری می‌کند.

روش‌ی استفاده: هنگامی که دچار استرس بودید یا اراده تا در تداوم راه کم شدن وزن کم شد، این روغن را بو نمایید.

روغن نعنا فلفلی

8. روغن اسانس علف لیمو

 روغن علف لیمو یکی از خوب ترین روغن‌های معطر برای کم شدن وزن می باشد. رایحه مرکبات و خاک علف لیمو ضمناً به شما هم یاری می‌کند تا آرام شوید و استرس را از خویش دور نمایید.

روش‌ی کارکرد: این روغن جزو خوب ترین آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد به همین خاطر به از بین بردن رادیکال‌های آزاد مضر اکسیژن هم یاری می‌کند. این گیاه ضمناً یک آرام‌قسمت قدرتمند می باشد که به شما هم یاری می‌کند خواب آسانی داشته شوید؛ پس، با استفاده از روغن علف لیمو، می‌توانید به بهبود سلول‌های بدن هم یاری نمایید تا صبح فعال باشند که هم یاری می‌کند در طول روز فعال و پرانرژی شوید. ضمناً به پیشگیری از تجمع سم در بدن هم یاری می‌کند.

روش‌ی استفاده: هنگامی که بعد از یک روز شلوغ به خانه برگشتید، سه تا چهار قطره از این روغن را به آبی که برای استحمام استفاده می‌نمایید، افزوده نمایید. از یک حمام آرام‌قسمت که موجب بهبود خواب در شب می‌گردد، خوشی ببرید.

 روغن علف لیمو

9. روغن اسانس رازیانه

این روغن از دانه‌های شیرین و معطر رازیانه توسط می‌آید.

روش‌ی کارکرد: این روغن در مهار اشتها، هم یاری به هضم، بهبود متابولیسم و خاصیت آرام قسمتی سودمند می باشد. در قرون‌وسطی از دانه‌های رازیانه در هنگام‌هایی که مجبور به گرسنگی بودند استفاده می‌کردند چون که در هنگام محاصره گرسنگی را کنترل می‌کرد. خواب مناسب از کانال حساس کردن بدن در مقایسه با انسولین و جوان‌سازی ماهیچه‌ها موجب بهبودی سلامتی می‌گردد.

روش‌ی استفاده: هر هنگامی که میل به مصرف مواد غذایی ناسالم داشتید، این روغن را بو نمایید.

 روغن رازیانه

10. روغن اسانس اکالیپتوس

این روغن از برگ‌های اکالیپتوس توسط می‌آید، برگ‌هایی که کوالاها از آن تغذیه می‌کنند. این گیاه بوی خاصی دارد و کسب و کار‌های دارویی از آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده می‌کنند.

روش‌ی کارکرد: رایحه‌ی این روغن به بر طرف استرس و اضطراب، بهبود روحیه، حس خواب‌آلودگی و فعال‌سازی سلول‌های بدن هم یاری می‌کند. این وجه تمایز‌ها موجب شده روغن اکالیپتوس یکی از پرطرفدارترین روغن‌ها برای کم شدن وزن باشد. در تداوم روش‌ی مصرف آن گویش‌شده می باشد/

روش‌ی استفاده: یک قطره از این روغن را روی بخش داخلی مچ خویش بمالید و هرزمانی که میل خیلی شدید به خوردن غذا پیدا کردید، آن را بو نمایید.

روغن اکالیپتوس


ترکیبات اسانس‌های روغن برای لاغری تند


1. چوب صندل و پرتقال

دو قطره از روغن اسانس چوب صندل را با دو قطره روغن اسانس پرتقال و پنج قطره روغن بادام ترکیب نمایید.این ترکیب را در ظرف اسانس بریزید یا به بخش داخلی مچ خویش بمالید و بوی آن را حس نمایید.

خاصیت: عامل مؤثر در بهبود تولید و کم شدن‌دهنده اشتها

روغن چوب صندل و روغن پرتقال

2. روغن اسانس یاسمن و اکالیپتوس

2 قطره روغن اسانس یاسمن و 1 قطره روغن اسانس اکالیپتوس را با 5 قطره روغن نارگیل ترکیب نمایید. این ترکیب را در ظرف اسانس بریزید یا به بخش داخلی مچ خویش بمالید و بوی آن را حس نمایید.

خاصیت: از بین برنده استرس، انرژی‌قسمت، از بین برنده حس گرسنگی، پیشگیری از سرماخوردگی

روغن یاسمن و روغن اکالیپتوس

3. روغن اسانس اسطوخودوس و ترنج

دو قطره روغن اسانس اسطوخودوس و دو قطره از روغن اسانس ترنج را به آبی که برای استحمام استفاده می‌نمایید، افزوده نمایید. پیش از آغاز روز کاری یا بعد از موضوع با این ترکیب حمام نمایید و حس شادابی بعد از حمام نمایید.

خاصیت: این معجون با بهبود عملکرد مغز، بهبود خواب، هضم غذا و روحیه به لاغری هم یاری می‌کند.

روغن اسطوخودوس و روغن ترنج

اکثر بخوانید: ماءالشعیر را برای کم شدن وزن فراموش نکنید!

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *