مشکلات پوستی‌تان را در خانه برطرف کنید!

مشکلات پوستی‌تان را در خانه برطرف کنید!

فهرست مطالب

موارد پوستی‌تان را در خانه رفع نمایید!

در صورتی که شما دارای موارد پوستی از حرف: آکنه، لک، جوش سر سیاه و یا قرمزی پوست هستید با درمان‌های خانگی می‌توانید در کمتر شدن این موارد و یا از بین رفتنشان یاری بگیرید. در این مطلب طریقه ی‌ی استفاده از مواد خانگی برای رفع کردن موارد پوستی آموزش داده می‌گردد.


درمان خانگی برای بر طرف آکنه


آکنه موجب درگیری غدد چربی در پوست شکل می‌گردد که حد آنان با ترشحات پر می‌شوند و به دست میکروب‌ها دچار التهاب می‌شوند. بارها برای شما اتفاق افتاده هست که از درمان‌هایی نظیر لایه‌برداری کردن، استفاده از مدل های مختلف شوینده‌ها و بسیار مورد های به جز آن استفاده نموده‌اید اما به بهبودی کاملی نرسیده‌اید. راهکار‌های خانگی که به شما یاری می‌کند تا جوش‌های شما فوری‌تر از بین برود حاوی:

۱. خمیر دندان: استفاده از خمیر دندان به رفع کردن جوش‌های شکل شما یاری می‌کند. برای این حاصل مقداری از خمیر دندان فلوراید را روی پنبه‌ای بزنید و آن را بر روی جوش شکل خویش قرار دهید. خاصیت ضد میکروبی دارد، فوراً باکتری‌ها را از بین می‌برد و موجب کم شدن اندازه‌ی جوش و ایضاً پیشگیری از عود کردن مجدد جوش‌ها می‌گردد. از خمیر دندان‌هایی که به شکل ژل می باشند و خاصیت سفید کنندگی دارند به هیچ موضوع استفاده نکنید.

۲. لیمو: لیمو به پاک کردن پوست و همینطور به بر طرف جوش‌های شما یاری می‌کند چرا که میکروب‌ها را از بین می‌برد. برای استفاده از آن خوب تر هست اول لیمو را از وسط نصف نمایید و آب آن را بگیرید. در ادامه پنبه را درون آب لیمو بزنید و آن را بر روی پوست خویش بمالید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست شما برقرار بماند و آن را با آب سرد بشویید.


درمان خانگی برای بر طرف لک‌ شکل


یکی از موارد پوستی که در خیلی از اشخاص شایع هست، لکه‌های سیاه می‌باشد که بر حاصل آفتاب، موارد هورمونی و … بر روی پوست پدیدار می‌گردد. دو راهکار برای از بین بردن لک پوست به شما خواهیم گفت که موجب می‌گردد تا این چالش پوستی شما بر طرف گردد از حرف:

۱. سیب زمینی: سیب زمینی به خاطر داشتن ویتامین C و نشاسته‌ی فراوان علاوه بر سفید کردن پوست موجب می‌گردد که پوست شما لایه‌برداری گردد. اول یک سیب زمینی را پوست کنده و آن را رنده نمایید، در ادامه آن را بر روی لکه‌های پوست قرار دهید. پس از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. شما هم می‌توانید از ترکیب سیب زمینی و عسل هم بهره ببرید.‌ عسل خواص خیلی اضافه دارد از حرف لایه برداری پوست که موجب می‌گردد پوستی صاف و روشن داشته بمانید. آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و با استفاده از یک پنبه‌ی خیس آن را بر روی لکه‌های پوستی قرار دهید. اجازه دهید که 20 دقیقه روی پوست شما بماند در ادامه آن را بشویید.

۲. ویتامین E: ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدان دارد پس استفاده از ویتامین E موجب می‌گردد که پوست شما روشن و با طراوت گردد و لکه‌های تیره از شکل شما حذف گردنند. اول یک عدد کپسول ویتامین E را با یک سوزن تمیز سوراخ نمایید و محتوای آن را هر شب روی لکه‌های پوستتان بمالید و آن را ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب ولرم آن را بشویید. همینطور می‌توانید به جای تمام این حاصل در روز یک عدد کپسول ویتامین E را بخورید.


درمان خانگی برای بر طرف جوش سر سیاه


جوش سر سیاه سلول‌های مرده‌ی پوست را مسدود می‌کنند که بر حاصل کارکنان ژنیتیکی، آلودگی، تغییرات هورمونی و یا بهداشت بد به وجود بیاید. برای جوش‌های سر سیاه هیچ‌گاه از لایه‌برداری استفاده نکنید چرا که موجب می‌گردد پوست شما خشک گردد. با استفاده از راهکار‌های خانگی می‌توانید جوش‌های سر سیاه روی پوست‌تان را بر طرف نمایید.

۱. سفیده تخم مرغ: اول صورتتان را بشویید و خشک نمایید. زرده تخم مرغ را از سفیده‌ی آن جدا نمایید. یک قلم‌موی تمیز را به سفیده‌ی تخم مرغ آغشته نمایید و آن را بر روی پوست خویش بمالید و یک لایه دستمال کاغذی را از وسط جدا نمایید و بر روی پوستتان بگذارید و به آرامی فشار دهید و تا خشک شدن آن کمی صبر نمایید. این قسمت را دو بار به جز آن بر روی دستمال خشک شده که روی پوستتان هست تمام دهید و تا خشک شدن لایه های بعدی هم صبر نمایید پس از آن، دستمال را از شکل خویش جدا نمایید و با آب ولرم بشویید.

۲. عسل و دارچین: استفاده از عسل و دارچین موجب می‌گردد دانه‌های سر سیاه از پوستتان جدا گردد. اول یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را با هم دیگر ترکیب نمایید و اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه روی پوستتان بماند در ادامه با آب ولرم بشویید.


درمان خانگی برای بر طرف قرمزی پوست


داشتن پوستی قرمزی گاهی احساس ناخوشایندی را در شخص ابداع می‌کند. با استفاده از این راهکار‌ها می‌توانید به بر طرف و بهبودی آن یاری نمایید.

۱. روغن نارگیل: استفاده از روغن نارگیل به بهبودی پوست شما یاری می‌کند و موجب می‌گردد پوستی درخشان‌تر داشته بمانید. اول پوست شکل خویش را بشویید و خشک نمایید در ادامه با استفاده از پنبه آغشته به روغن نارگیل ، آن را بر روی پوستتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی پوست شما برقرار بماند. در پایان آن را با آب ولرم بشویید.

۲. روغن کتان: این روغن که خاصیت ضد التهابی دارد، موجب می‌گردد قرمزی پوست شما کم شدن یابد. برای استفاده از این روغن می بایست سه بار در روز از این روغن بهره ببرید. پنبه را به روغن کتان آغشته نمایید و بر روی پوست شکل خویش بمالید. پس از گذشت 30 دقیقه پوست خویش را با آب ولرم بشویید.

اکثر بخوانید: ۳ راهکار درمان میلیا(جوش‌های سفید زیرپوستی) 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *