لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان باشید!

لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان باشید!

فهرست مطالب

لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان شوید!

خیلی از متخصصان کاشت ناخن به ما گفتند که چیدن کوتیکول برای سلامتی ناخن مناسب نیست، دلیلی دارد که از آن بخش با پوست محافظ می‌گردد. ایضاً در صورتی که عالی ترین عمل خودداری از چیدن کوتیکول ناخن هست ولی مراقبت کردن از آنان قابل توجه هست تا از رشد بیشتر از مقدار، خشک شدن یا آسیب دیدن آنان پیشگیری کنیم. پس روغن اعلا کوتیکول ناخن و عقب زن کوتیکول خویش را برداشته و به خواندن مطلب تداوم دهید چون که ما می‌خواهیم چاره چطور مراقبت کردن از کوتیکول و سالم نگهداشتن ناخن را در تداوم با شما به اشتراک بگذاریم.


کوتیکول چیست؟


کوتیکول عبارت هست از لایه‌ای از پوست شفاف که در پایین بستر ناخن شما قرار دارد. دبورا لیپمن، حرفه ای مانیکور سلبریتی‌ها، می‌گوید: «کوتیکول‌های شما به قصد محافظت از سد پوست و ناخن آنجا قرار دارند. کوتیکول‌ها از داخل شدن رادیکال‌های آزاد و باکتری به بدن پیشگیری می‌کنند.» او معرفی می‌دهد درست هست که چیدن کوتیکول‌ها می‌تواند سلامت ناخن شما را به خطر بیندازد ولی فشار دادن کوتیکول‌ها به عقب و از بین بردن پوست آویزان آن بخش، تا هنگامی که به آرامی اینکار را پایان دهید و پوست را نکشید، ایرادی نخواهد داشت. «در صورتی که بخش کمی از پوست آویزان هست، از نیپر کوتیول بهره ببرید ولی آن را نکشید. تنها نیپر را روی پوست اضافی قرار داده و آن را باز و بسته نمایید.»

کویتکول‌های خویش را هیدراته نگه دارید

برای دست یابی به کوتیکول‌هایی با ظاهری سالم، می بایست آنان را مرطوب نمایید. یک کرم دست همچون کرم دست فوق‌العاده مغذی برند ویشی طرح Vichy Ultra Nourishing Hand Cream را در طول روز چندین بار بهره ببرید و مطمئن شوید که کرم را برای رطوبت رسانی اکثر در فضا کوتیکول ماساژ می‌دهید. اینکار موجب می‌گردد که از حس خشکی، ترک خوردگی یا پوسته پوسته شدن در آن بخش پیشگیری نمایید. ایضاً پیشنهاد می‌کنیم که هر روز از روغن کوتیکول برای آبرسانی، نرم و تغذیه کردن آنان بهره ببرید. یکی از روغن‌های کوتیکول مورد تمایل ما برند اسی طرح Essie Apricot هست.

ملایم رفتار نمایید

در صورتی که می‌خواهید کوتیکول ناخن‌های خویش را با عقب زدن کوتیکول به عقب هل بدهد، قابل توجه هست که اینکار را آرام پایان دهید، شما نمی‌خواهید موجب پاره شدن یا خون آمدن پایین ناخن خویش شوید. برای آغاز، ناخن‌های خویش را در آب ولرم بگذارید. زمانی که آن بخش نرم شد، کمی روغن کوتیکول یا مرطوب کننده روی بستر ناخن خویش ماساژ دهید. بعد از آن از چوپ درخت پرتقال یا عقب زن کوتیکول استفاده نموده و به آرامی پایین ناخن‌ها را به عقب هل دهید. تمام پوست آویزان به وجود آمده در آن بخش را بچینید و بعد از آن از مرطوب کننده اکثر بهره ببرید. در این قسمت شما ایضاً می‌توانید از لاک ناخنی همچون لاک ناخن تند خشک شونده برند میبلین طرح Maybelline New York Gel Fast Fast Drying Polish بهره ببرید و برای خودتان در خانه مانیکور پایان دهید.

اکثر بخوانید: 5 دلیلی که موجب ورقه ورقه شدن کوتیکول ناخن‌ می‌گردد

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *