واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا   وارد کردن واکسن آنفلوآنزا اکثراً از ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می‌کند. اگرچه این واکسن مکرر محافظت جامع را ابداع نمی‌کند، لیکن بها

مشاهده مطلب
قرمزی آکنه را سریع‌تر کاهش دهید

قرمزی آکنه را سریع‌تر کاهش دهید

فهرست مطالب

قرمزی آکنه را فوری‌تر کم شدن دهید

در صورتی که از سرایت آکنه رنج می‌برید، قرمزی و التهاب ناشی از آن امکان دارد اکثر از خویش آکنه برای شما نگران کننده باشد. برای زیادی از اشخاص، حادثه با جوش‌ شکل یک قسمت نامناسب از زندگی‌‌شان می باشد و در صورتی که پوست شما قرمز و ملتهب باشد، امکان دارد برای رفتن به مدرسه یا مکان عمل خجالت زده شوید. خوشبختانه، اقدامات زیادی برای خلاص شدن فوری از شر قرمزی آکنه وجود دارد. ضمناً می‌توانید برای آغاز حادثه با منبع قرمزی قدم‌هایی را بردارید.


قسمت ابتدا کم شدن فوری قرمزی


1. جوش‌های خویش را فشار ندهید

 اگرچه فشار دادن جوش‌های شکل، زیاد وسوسه انگیز می باشد لکن می بایست به هر قیمتی که شده از آن پیشگیری نمایید. این عمل موجب می‌گردد پوست شما اکثر از پیش، قرمز و ملتهب گردد.

  • در صورتی که یک جوش دارید که واقعاً شما را آزار می‌دهد، سعی نمایید کمی روغن درخت چای را به آن آغشته نمایید. این عمل به شما یاری می‌کند که جوش فوری‌تر از بین برود.

فشار دادن جوش ها ممنوع

2. دست‌هایتان را از شکل‌تان دور نگه دارید

دست زدن به جوش شکل، نه فقط روغن و باکتری‌های در دسترس روی شکل‌تان را به اطراف گسترده شدن می‌دهد و آکنه را بدتر می‌کند بلکه پوست شما را هم قرمز می‌کند. دور نگه داشتن دست‌ها از شکل‌تان به از بین رفتن قرمزی یاری می‌کند.

  • امکان دارد با این عمل آکنه‌های خویش را بدتر نمایید، چرا که شما روی دستانتان چربی و کثیفی دارید. وقتی که دست خویش را روی شکل خویش قرار می‌دهید، در ضمن از روی حواس پرتی، آنچه را که روی دستان خویش دارید را به شکل‌تان منتقل می‌نمایید.

دست زدن به صورت ممنوع

3. تکه‌های یخ (یخ حبه‌ای) را امتحان نمایید

 یک حبه یخ را در یک حوله کاغذی بپیچید و به مدت 20 دقیقه آن را به آرامی بر روی جوش خویش  نگه دارید. به خودتان یک استراحت 20 دقیقه‌ای اختصاص دهید و پس از آن، 20 دقیقه بعدی این عمل را تکرار نمایید. این عمل به آرامش پوست شکل‌تان یاری می‌کند و ضمناً حالت آرامش خواهید کرد، خصوصاً در صورتی که در یک روز گرم هستید.

  • ترجیحا می‌توانید از یک بسته یخ در فریزر هم بهره ببرید، لکن مطمئناً آن را در یک حوله نازک بپیچانید تا پوست شما بسیار سرد نشود.

گذاشتن یخ روی پوست صورت

4. از قطره چشم بهره ببرید

 این عمل به خلاص شدن از شر جوش یاری نمی‌کند، لکن به از بین بردن قرمزی یاری خواهد کرد. تعدادی قطره چشم را روی یک توپ پنبه‌ای ریخته و آن را به آرامی روی جوش بمالید. این عمل به از بین بردن قرمزی پوست اطراف جوش یاری می‌کند.

  • به یاد داشته شوید که قطره چشم هیچ کاری برای کم شدن التهاب یا خویش جوش سامان نمی‌دهد، لکن ذره‌ای می‌تواند موجب گردد تا قرمزی کمتر آشکار گردد.

زدن قطره چشم روی پوست

 اکثر بخوانید: روش استفاه از روغن نارگیل برای درمان آکنه 

5. برش‌های خیار را روی جوش بمالید

 خیار برای کم شدن التهاب و قرمزی عالی می باشد. خیار را برای تعدادی ساعت در یخچال قرار دهید (یا چنانچه عجله دارید در فریزر بگذارید)، بخشی از آن را برش دهید و بر روی جوش مطلوب خویش بمالید.

  • بگذارید ‌برش‌های خیار روی جوش بماند تا اینکه گرم شوند. در صورتی که می‌خواهید درمان را تداوم دهید، از یک برش جدید و سرد بهره ببرید.
  • این عمل به منقبض شدن رگ‌های خونی اطراف جوش یاری می‌کند تا قرمزی اضافه نداشته باشد.

قرمزی آکنه را سریع‌تر کاهش دهید

6. آسپرین را روی جوش بمالید

زیادی از اشخاص از آسپرین برای کم شدن قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها استفاده می‌کنند. آسپرین، شامل سالیسیلیک اسید می باشد که عموماًً برای درمان آکنه استفاده می‌گردد. نه فقط به کم شدن قرمزی یاری می‌کند بلکه به خشک شدن جوش هم یاری خواهد کرد.  

  • تعدادی قرص آسپیرین را خرد نمایید تا سراسر پودر گردد. تعدادی قطره آب را به طور همزمان به آن افزوده نمایید تا خمیری صورت گردد. میزان اضافه آب به آن افزوده نکنید، چرا که می بایست خمیر کمی چسبناک باشد.
  • خمیر به دست آمده را روی جوش‌های مطلوب خویش بمالید و در شکل قابلیت تعدادی ساعت و یا یک شب بگذارید روی جوش بماند.
  • وقتی که می‌خواهید خمیر را پاک نمایید، شکل خویش را با آب و پاک کننده ملایم بشویید.
  • در شکل بارداری یا شیردهی از این طریق استفاده نکنید.

له کردن آسپرین و گذاشتن روی جوش

7. از کانسیلر سبز بهره ببرید

 در صورتی که با این طریق از شر قرمزی خلاص نمی‌شوید، اما می‌توانید تعدادی ساعت آن را بپوشانید. کانسیلر سبز به نیکی عمل خواهد کرد، چون رنگ سبز قرمزی پوست اطراف جوش را خنثی می‌کند.

  • ضمناً می‌توانید از کانسیلر معمولی بهره ببرید، لکن کانسیلر سبز روی جوش‌ها به خوب ترین مبلغ ممکن عمل می‌کند. به یاد داشته شوید که کانسیلر را به آرامی روی جوش انجام نمایید!
  • پیش از استفاده از کانسیلر، شکل خویش را بشویید و مرطوب نمایید تا میزان باکتری در دسترس در پوست شما به حداقل برسد. ضمناً کانسیلر را به آرامی روی جوش بکشید و با یک اسفنج آرایشی آن را محو نمایید. ضمناً می‌توانید فاندیشن را به طور معمول بر روی کانسیلر انجام نمایید (در صورتی که هدف میکاپ دارید).

 مالیدن کانسیلر سبز روی پوست

8. از یک خدمت تسکین دهنده قرمزی بهره ببرید

محصولاتی وجود دارد که بطور ناب برای درمان پوستی که مستعد قرمزی می باشد ساخته شده می باشد. به جست و جوی پاک کننده‌ها و کرم‌های ملایم شوید که برای کم شدن قرمزی فرموله شده‌اند، همچون کرم تسکین دهنده قرمزی اوسرین (Eucerin) و یا کرم مغذی آوینو (Aveeno).


قسمت دوم مقابله با جوش‌ شکل


1. شکل خویش را دو بار در روز بشویید

از یک پاک کننده ملایم بهره ببرید که برای درمان آکنه اجرای شده می باشد. این پاک کننده‌ها عموماًً شامل سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکسید، آلفا هیدروکسی اسید و یا در ضمن روغن درخت چای می باشند. با این اکنون، در صورتی که شکل شما زیاد حساس می باشد، می بایست آن را با یک ماده پاک کننده ملایم و بدون مواد ضدآکنه با قدرت پایین بشویید.

  • پیش از شستن شکل خویش، آن را با آب ولرم مرطوب نمایید. ضمناً با استفاده از نوک انگشتان خویش پاک کننده را به آرامی روی پوست خویش ماساژ دهید. شما می‌توانید با قرار دادن 30 ثانیه تا 2 دقیقه روی پوست تمیز یاری نمایید تا به پوست‌تان نفوذ کند. با آب لوله کشی یا آب ولرم آن را سراسرً بشویید. شکل خویش را با استفاده از یک حوله تمیز خشک نمایید، لکن آن را مالش ندهید، چون این عمل موجب تحریک پوست شما می‌گردد و قرمزی زیادتری را ابداع می‌کند.

شست صورت روزی 2 بار در روز

2. از مرطوب کننده بهره ببرید

 مرطوب کننده‌ای را گزینش نمایید که برای شکل شما اجرای شده باشد و ضمناً بر روی برچسب آن منزله “غیر کومدون زا” و “بدون چربی” مقاله شده باشد. یک لایه نازک و یکنواخت از مرطوب کننده را بر روی پوست خویش بطور سر راست پس از تمیز کردن بمالید. در سامان این عمل زیاد ملایم شوید، خصوصاً وقتی که مرطوب کننده را روی پوست خویش انجام می‌نمایید.

  • سعی نمایید به جست و جوی مرطوب کننده‌ای شوید که حاوی SPF هم باشد تا از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت کند.

زدن مرطوب کننده روی پوست

3. قلم‌موهای آرایشی خویش را تمیز نگه دارید

در صورتی که از قلم‌موهای آرایشی استفاده می‌نمایید، می بایست هفته‌ای یک بار آنان را تمیز نمایید. قلم‌موهای آرایشی هر بار که آنان را به شکل خویش می‌زنید، کثیفی و باکتری را جمع آوری می‌کنند. دفعه بعد که از قلم‌مو استفاده می‌نمایید، موجب می‌گردد که باکتری‌ها به پوست شما باز گردنند. این خبر بدی می باشد، خصوصاً در صورتی که شما با آکنه درگیر هستید.

  • شما می‌توانید قلم‌موهای خویش را با مرطوب کردن آن با استفاده از آب ولرم سراسر تمیز نمایید. قلم‌مو را روی یک صابون بچرخانید تا مقداری از صابون به آن بچسبد و یا مقداری از شامپوی کودک را در کف دست خویش بریزید و قلم مو را در آن فرو نمایید و بچرخانید. ضمناً قلم‌مو را سراسرً با آب بشویید. آب اضافی را به آرامی فشار دهید و آن را روی حوله تمیز بگذارید تا خشک گردد.
  • ضمناً می‌توانید شامپو یا پاک کننده‌ی اعلا قلم‌مو را برای تمیز کردن قلم‌موهای آرایشی خریداری نمایید.
  • قلم‌موها را در زیر آفتاب قرار دهید تا فوری‌تر خشک شوند.

شستن براش‌های آرایشی

4. درمان نقطه‌ای را سامان دهید

درمان‌های نقطه‌ای به گونه‌ای اجرای شده‌اند که مستقیماً روی جوش مورد استفاده قرار گیرند. آنان عموماًً شامل سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکسید یا روغن درخت چای می باشند. نیکوتر می باشد پیش از خوابیدن در شب، پس از تمیز کردن و مرطوب کردن پوست، خدمت را روی جوش انجام نمایید. آن را به شکل ملایم و در ضمن روی میزان آسیب دیده بپوشانید و در صورتی که می‌خوابید، بگذارید روی پوست‌تان بماند. صبح‌ها مبنای معمول شکل خویش را بشویید و مرطوب نمایید.

  • در خصوص کرم‌های شامل آزلائیک اسید از حرفه ای پوست خویش سوال نمایید، چرا که می‌تواند موجب آکنه و ضمناً قرمزی گردد.
  • خدمت را در همه ی شکل خویش قرار ندهید، چون این اتفاق موجب تحریک بخش‌های سالم پوست شما می‌گردد.

زدن لوسیون روی دست

5. از غذاهایی که به التهاب جوش یاری می‌کند، اجتناب نمایید

اعتقاد بر این می باشد که لبنیات، گلوتن، شکر، روغن‌های گیاهی همچون روغن کانولا، چربی‌های ترانس، گوشت‌های فرآوری شده، الکل، غلات و آردهای تصفیه شده تمام موجب التهاب در بدن ما (که حاوی پوست ماست) هم می‌شوند. در صورتی که حدوداً همه ی غذاهای فرآوری شده شامل یک یا تعدادی جز از این مواد بالا می باشند، میوه‌ها و سبزیجات جدید و فرآوری نشده و غذاهای ارگانیک در دسترس در رژیم غذایی می‌تواند به درمان آکنه یاری کند.

  • شایدً اجتناب از خوردن این مجموعه‌ها از غذاها زیاد دشوار خواهد بود و دوری کردن از آنان زیاد درست می باشد. نیکوتر می باشد هر چه می‌توانید سالم بخورید و وقتی که غذای ناسالم می‌خورید بیشتر از مرز نگران نباشید.

خوردن گوشت ممنوع

اکثر بخوانید: درمان جای جوش با آلوئه ورا 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *