رژیم غذایی مخصوص فصل آنفولانزا

رژیم غذایی مخصوص فصل آنفولانزا

فهرست مطالب

رژیم غذایی اعلا فصل آنفولانزا

آنفولانزا می‌تواند شما را به مدت یک هفته یا اکثر درگیر نمایید سپس قابل توجه می باشد که در طول فصل آنفولانزا بدن خویش را سالم نگه دارید. در وهله نخست سعی نمایید نظام ایمنی بدن خویش را سوی پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا تقویت نمایید. در صورتی که شما نیز جزء آن سری از افرادی قرار گرفتید که حس تب و خستگی می‌کنند، شناختن اینکه چه می بایست بخورید تا بتوانید به بدن خویش در مبارزه بلافاصله‌تر هم یاری نمایید، امکان دارد زودتر از موعد بتواند شما را به زندگی معمولی برگرداند.


قسمت نخست پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا با تقویت نظام ایمنی بدن


1. مصرف کربوهیدرات فرآوری شده را کم شدن دهید

کربوهیدرات‌های فرآوری شده شبیه شکر، آرد سفید و برنج می‌تواند موجب التهاب گردد که تضعیف کننده نظام ایمنی بدن شما به حساب می‌آید. از مصرف نان سفید، بستی، شیرینی، غلات صبحانه، آبنبات و پاستا خودداری نمایید.

 مصرف کربوهیدرات فرآوری شده ممنوع

2. مرکبات دارای شکم کم مصرف نمایید

مرکبات به طور برجسته سرشار از ویتامین C می باشند که امکان دارد به تقویت نظام ایمنی بدن شما و کم کردن علائم آنفولانزا هم یاری کنند. سبزیجاتی شبیه کلم بروکلی، سیب زمینی، کلم بروکسل و کدو حلوایی سرشار از ویتامین C می باشند. بقیه میوه‌ها شبیه انگور، انبه و موز امکان دارد پر مقدار اضافه شکر باشند که می‌توانند نظام ایمنی بدن شما را ضعیف کنند.

  • مرکباتی که به طور برجسته دارای مقادیر کمی از شکر می باشند، حاوی فلفل دلمه، گوجه و آواکادو می‌گردد.

مرکبات سرشار از ویتامین c

3. پروتئین کم چربی را وارد برنامه غذایی خویش نمایید

پروتئین‌های کم چربی برای سلامت تمام رژیم‌های غذایی مهم می باشند. لیکن آنان به طور برجسته برای تقویت نظام ایمنی بدن مهم می باشند. این نوع پروتئین به بدن شما هم یاری می‌کند تا با عفونت‌هایی شبیه آنفولانزا مقابله کند.

  • پروتئین کم چربی به آن سری از پروئین‌هایی اطلاق می‌گردد که چربی افزون ندارد. این پروئین‌ها حاوی مواد غذایی شبیه مرغ و بوقلمون بدون پوست، ماهی، صدف و گوشت کم چربی گاو شبیه راسته یا ران می‌شوند. گیاهخواران می‌توانند مقدار دریافتی پرتئین کم چرب خویش را از روش غذاهایی شبیه تخم مرغ، عدس و لوبیا تکثیر دهند.

پروتئین‌های کم چربی

4. مقدار مصرفی روغن سالم خویش را متعادل نمایید

روغن‌های سالم پخت و پز شبیه روغن زیتون فوق بکر می‌تواند نظام ایمنی بدن شما را تقویت کند چون پر غلظت بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه می باشد. این اسیدها به بدن شما هم یاری می‌کند تا از خویش در مساوی عفونت محافظت کند.

  • یک قاشق غذاخوری مقدار توصیه شده برای مصرف روغن پخت و پز می باشد. خوردن روغن اکثر از مقدار توصیه شده ولو در صورتی که روغن سالم پخت و پز باشد می‌تواند منتهی به بیماری‌های قلبی عروقی گردد. استفاده از این نوع روغن‌ها برای سرخ کردن غذا هم می‌تواند نظام ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

روغن زیتون فرابکر

5. به مواد غذایی دریافتی خویش غلات تمام افزوده نمایید

نظام ایمنی بدن شما که به شکل اکثر در روده شما معطوف شده می باشد، نیاز به باکتری سودمند برای تقویت خویش احتیاج دارد. غلات تمام خواص ضدالتهابی دارد که باکتری سالم روده را ساخت نموده و شما را سالم نگه ‌دارد.

  • نان و بقیه محصولاتی را گزینش نمایید که 100 درصد غلات یا گندم می باشند. در صورتی که روی بسته بندی آنان درصد وجود ندارد، شایدً پر آرد سفید هم می باشند که موجب التهاب می‌گردد.
  • غلات تمام شبیه کینوا و نان چاودار هم ویتامین‌های دسته B، فیبر و مواد معدنی را به رژیم غذایی شما افزوده می‌کنند. این مواد مغذی برای سلامتی کلی مهم می باشند و نظام ایمنی بدن را در حالت مطلوبی نگه می‌دارند.

نان با غلات کمل

6. مقدار مصرفی پروبیوتیک و پری‌بیوتیک خویش را تکثیر دهید

پری‌بیوتیک‌ها کربوهیدرات‌های می باشند که پروبیوتیک‌ها از آنان تغذیه می‌کنند لیکن بدن شما قادر به هضم آنان نیست. پروبیوتیک‌ها باکتری سودمند روده می باشند که نظام ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند.

  • پری‌بیوتیک‌ها شبیه بتاگلوکان و اینولین در مواد غذایی شبیه مارچوبه، جو، جو دوسر، موز و پیاز وجود دارند.
  • پروبیوتیک‌ها را می‌توان در غذاهای تخمیر شده شبیه ماست یونانی، کفیر، کلم ترش و کیمچی پیدا کرد. به جست و جو ماست‌هایی باشد که برچسب پروبیوتیک روی آنان داشته باشد.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و پری‌بیوتیک

اکثر بخوانید: چگونگی تشخیص آنفولانزا


قسمت دوم مقابله با آنفولانزا از روش غذا


1. به قدرت درمانی سوپ مرغ و آب گوشت باور داشته شوید.

دلیلی دارد که موقع مریضی مادرتان به شما سوپ مرغ می‌دهد. آب گوشت پر کارنوزین می باشد، ترکیبی که با التهاب مبارزه می‌کند. گرمای سوپ یا آب گوشت هم می‌تواند گرفتگی را کم شدن دهد.

  • سوپ مرغ پر پروتئین‌های کم چربی و سبزیجات غنی از مواد مغذی می باشد که نظام ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، آب گوشت ایضاً بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد. کشیدن نفس عمیق بالای یک کاسه سوپ مرغ یا آب گوشت داغ می‌تواند بینی گرفته شده شما را باز نموده یا گلو شما مرطوب کند.

 سوپ مرغ

2. مقدار سیر، گیاه و ادویه را در غذای خویش تکثیر دهید

برخی گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند میکروب‌ها را کشته و التهاب بدن را کم شدن دهند. گیاهان در سری آلیوم شبیه پیاز، سیر، موسیر و تره فرنگی ضد التهاب می باشند و امکان دارد گلودرد را تسکین دهند.

  • بعضی از ملت از روغن پونه کوهی برای کم شدن علائم مشکل های تنفسی شبیه گلو درد و سرفه استفاده می‌کنند. این روغن پر خواص ضدالتهابی، آنتی باکتریال و ضدویروسی می باشد. گیاه رزماری و آویشن هم آنتی اکسیدان می باشند.

سیر- پیاز - موسیر- تره فرنگی-

3. مصرف مرکبات خویش را تکثیر دهید

مرکبات دارای غلظت بالای ویتامین C از آنتی اکسیدان‌های قابل توجه به حساب می‌آیند. ویتامین C از سلول‌های T و سلول‌های بیگانه‌خوار بدن شما پشتیبانی می‌کند که برای نظام ایمنی بدن قابل توجه می باشند.

افزایش مصرف مرکبات

4. تعدادی جرعه چای گرم بنوشید

نوشیدن چای داغ می‌تواند به تسکین گلو درد یا سرفه و ایضاً هیدراته نگهداشتن بدن هم یاری کند. چای ایضاً دارای آنتی اکسیدان و پر کورستین می باشد که نظام ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. به چایی خویش تکه‌ای لیمو افزوده نمایید تا مقدار ویتامین C را تکثیر دهید.

  • زنجبیل قدرت ضدالتهابی قدرتمند دارد. نوشیدن چای زنجبیل راهی درست برای استفاده از مزایای زنجبیل می باشد.
  • چای زنجبیل می‌تواند عفونت‌های نظام تنفسی فوقانی را تسکین داده و امکان دارد کاهشی جلب توجه کننده در مدت ماندگاری علائم آنفولانزا داشته باشد.
  • چای سبز دارای فلاونوئیدها و کاتچین‌های آنتی اکسیدان می باشد. کاتچین‌ها ضدویروس و ضدباکتری می باشند و می‌توانند به مبارزه با ویروس آنفولانزا هم یاری کنند.

نوشیدن چای

5. با مواد غذایی سرشار از روی ماندگاری علائم آنفولانزا را کم شدن دهید

زیادی از ملت بر این باورند که تکثیر مقدار روی مصرفی می‌تواند به طور چشمگیری علائم آنفولانزا و ماندگاری آنان را محدود کند. روی ماده معدنی مهمی برای عملکرد مطلوب نظام ایمنی بدن می باشد.

  • بعضی از ملت موقع گرفتن آنفولانزا مکمل روی مصرف می‌کنند لیکن این ماده را می‌توان از بوقلمون، لوبیا، ماهی سالمون، صدف، غلات تمام و مغزها گرفت.

بوقلمون- لوبیا- ماهی سالمون- صدف- غلات کامل و مغزها

6. با آناناس مبارز آنفولانزا با میکروب‌ها مقابله نمایید

خوردن آناناس موجب تکثیر ساخت گرانولوسیت در بدن می‌گردد که ابداع کننده سلول‌های سفید خون می باشد. گلبول‌های سفید خون از بدن در مساوی ویروس آنفلوانزا محافظت می‌کنند.

  • آناناس عامل شکافنده خلط‌های نازک می باشد که می‌تواند سرفه و گرفتگی را کم شدن دهد.

آناناس - آب آناناس


موارد


در فصل آنفولانزا از مصرف الکل و کافئین دوری نمایید. آنان می‌توانند بدن شما را بی‌آب نموده و علائم شما را بدتر کنند. هرچند، مقداری کمی کافئین شبیه یک لیوان چایی ضرری نخواهد داشت.


هشدار


آناناس پر آنزیمی به نام بروملین می باشد که می‌تواند موجب تداخل با بعضی از داروها علی الخصوص داروهای رقیق کننده خون‌، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد انعقاد و باربیتورات گردد.


جواب به سوال های پر تکرار


در شکل آلرژی داشتن به بیشتر مرکبات چه اقدامی اعمال بدهیم؟

به جای خوردن مرکبات، هر روز یک مکمل ویتامین C مصرف نمایید.

آیا این نکات در شکل موضوع کردن در بیمارستان موثر خواهد بود؟

از خودتان درست مراقبت نمایید و غذاهای سالم بخورید تا از نظام ایمنی بدن خودتان حمایت نمایید که خصوصاً در شکل موضوع در بیمارستان خیلی حائز ضرورت می باشد.

اکثر بخوانید: تمایز بین سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان آن‌

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *