رژلب را برای چه مدت می‌توان نگه داشت؟

رژلب را برای چه مدت می‌توان نگه داشت؟

فهرست مطالب

رژلب را برای چه مدت می‌توان نگه داشت؟

من عاشق رژلب هستم و عموماًً از آنان افزون استفاده می‌کنم لکن تا الان نیز شمار دفعاتی که به شکل کل یک رژلب جامد یا مایع را همه نموده‌ام، به اندازه شمار انگشتان یک دستم نیز نمی‌گردد. این بدان معنی می باشد که در اکنون حاضر رژلب‌هایی روی میز آرایشم دارم که خیلی قدیمی می باشند و موردی حدود بیشتر از 5 سال سن دارند. در صورتی که بخواهم روراست باشم از تمام آنان استفاده نمی‌کنم لکن تعدادی رژ می باشند که نمی‌توانم از آنان دل بکنم شبیه نخستین رژلب قرمزی که به منزله دختری بالغ خریدم یا رژ ارغوانی که دائم از شنبه تا پنج شنبه برای دانشگاه استفاده می‌کردم. آنان شبیه یادگاری از خاطرات گذشته من می باشند. به تازگی خانه‌ام را را ازای کردم و خودم را موظف کردم تا کلکسیون برتر (که از مزایای شغلم می باشد) وسایل آرایشم را در اسباب کشی کمی خلوت کنم. اگر چه زمانی که به بخش رژلب‌ها رسیدم نتوانستم هیچ کدام از آنان دور بیندازم و در اصل به جای اینکار، برای تفریحات تعدادی رژ خیلی قدیمی را روی لب‌هایم امتحان کردم. نخستین فکری که به ذهنم رسید این بود که «این رژها تا الان نیز خوش رنگ می باشند!» و لکن دومین ذهن این بود که «رژها نیز فاسد می‌شوند؟!» رژ را از روی لب‌هایم کل پاک کردم و با روزلین روزاریو، شیمی‌دان برند لورال، ارتباط گرفتم تا پاسخ سوالم را پیدا کنم.


آیا رژلب‌ها فاسد می‌شوند؟


رزاریو می‌گوید: «شبیه همه وسایل آرایش‌های غیر از این، رژها نیز به مروز هنگام می‌توانند فاسد شوند و مواد آنان تبدیل کند.» در صورتی که یک رژلب از وضعیت نخستین خویش خارج گردد، شما می‌توانید ببینید که مواد آن خشک یا آبکی شده می باشد و رنگ آن غیر از این درخشان نیست. از عبارت عواملی که می‌توانند این روند را فوری کنند می‌توان به دمای بالا یا پایین و نور خورشید اشاره کرد.


به طور میانگین، بعد از باز کردن رژلب تا چه مدت می‌توان از آن استفاده کرد؟


رزاریو می‌گوید: «هنگام متداول استفاده از یک رژ بعد از باز کردن آن بین 12 تا 24 ماه متغیر می باشد.» هنگام دقیق قابل استفاده بودن رژلب بستگی به مواد تشکیل دهنده و بسته بندی آن دارد. او افزوده کرد: «ترکیبات رژ جامد با ترکیبات رژ مایع خیلی افزون گوناگون می باشد و ضمناً این تمایز را می‌توان بین رژهای در یک سری بندی نیز پیدا کرد، مواد تشکیل دهنده هر مواد گوناگون می باشد.» او پیشنهاد کرد که برای فهمیدن هنگام معین شده استفاده از رژلب بعد از باز کردن آن به پیوست حروف PAO که خلاصه شده هنگام استفاده بعد از باز شدن می باشد، روی بسته بندی فراورده بگردید. عموماًً می‌توانید آن را کنار بارکد فراورده پیدا نمایید که در یک کادر کوچک به کنار یک عدد و حرف M درون آن مقاله شده که به معنی ماه می باشد. در صورتی که نمی‌توانید PAO را روی جعبه فراورده پیدا نمایید یا بدون نگاه کردن به PAO جعبه را دور انداخته‌اید، در این شرایط روزاریو پیشنهاد می‌کند که مراقب شوید که تعدادی ماه از وسایل آرایش استفاده می‌نمایید و آن را اکثر از 24 ماه استفاده نکنید. یک کانال برای اینکه بدانید تعدادی ماه می باشد که وسایل آرایش را باز نموده‌اید این می باشد که تاریخ باز کردن آن را با ماژیکی که پاک نشود روی محفظه آن بنویسید.


آیا استفاده از رژلبی که بعد از مدتی تا الان کارایی دارد، به ما آسیب می‌رساند؟


روزاریو می‌گوید: «در صورتی که در مواد رژ هیچ تغییری ندید، به این معنا که هنگام بسیاری از تاریخ باز کردن آن نگذشته می باشد و در صورتی که شما با آن حالت آسانی می‌نمایید، شایدً استفاده از آن ضرری ندارد.» او در کنار این پافشاری می‌کند که وسایل آرایش تاریخ گذشته می‌تواند موجب تحریک پوست و لب شوند. رزاریو در کنار این هشدار می‌دهد که: «در صورتی که سامانه مواد نگهدارنده فراورده غیر از این فعال نباشد، میکروب‌های ناخواسته می‌توانند در فراورده آرایشی شما رشد کنند و شما غیر از این نباید به استفاده از آن فراورده باقی مطلب دهید.»

اکثر بخوانید: 5 سوالی که می بایست در وقت خرید کردن رژلب از خودتان بپرسید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *