راهنمای تصویری درمان مشکلات مو با روغن‌های ضروری

راهنمای تصویری درمان مشکلات مو با روغن‌های ضروری

فهرست مطالب

راهنمای تصویری درمان موارد مو با روغن‌های واجب

در صورتی که عموماًً از روغن‌های واجب برای خوشبو کردن خانه استفاده می‌گردد. آنان در کنار این علاوه بر خاصیت تغذیه کنندگی و خوشبو کنندگی می‌توانند به منزله روتین مراقبت از موهای شما مورد استفاده قرار گیرند. گذشته از ساخت هر گونه تغییری در محصول های موی خویش، یک روغن واجب را گزینش نمایید که زیادترین منفعت را برای نوع موی شما داشته باشد. در بخش بعد، حداقل تعدادی قطره روغن به شامپو، نرم کننده، سرم مو یا اسکراب پوست سر مذکور خویش افزوده نمایید. با استفاده همیشه از این مواد، امکان دارد آگاه فرق مثبتی در روال آرایشی موهای خویش شوید!


قسمت ابتدا گزینش مناسب ترین روغن واجب برای احتیاج مو


1. در صورتی که موهای خشکی دارید، روغن اسطوخودوس را گزینش نمایید

نخست پوست سر و موهای خویش را برای علائم خشکی و پوسته پوسته شدن (Flakiness) وارسی نمایید. در صورتی که موهای شما به طور مداوم خشک و آسیب دیده هست، از داروخانه‌های محلی یا عطاری‌ها روغن‌های اسطوخودوس یا شمعدانی را خریداری نمایید. این روغن‌ها زمانی که به شامپو، نرم کننده، سرم مو یا اسکراب پوست سر افزوده می‌شوند، می‌توانند فقدان طراحی روغن در پوست سر شما را جبران کنند. 

  • روغن‌های بابونه، شمعدانی، چوب صندل و روغن گل رز هم محصول های نیکی برای موهای خشک و آسیب دیده می باشند.  

 روغن اسطوخودوس برای رفع خشکی مو

2. برای تحریک پوست سر خویش از چوب سدر، مریم گلی کبیر یا روغن جوجوبا بهره ببرید

برای سالم نگه داشتن موهای خویش، روغن‌های واجب  که گردش خون را در سر پوست شما ترغیب می‌کنند، گزینش نمایید. برای فرجام این شغل، از داروخانه‌های محلی یا عطاری‌ها روغن‌های جوجوبا، مریم گلی کبیر یا روغن چوب سدر را خریداری نمایید. زمانی که با نیز  ترکیب می‌شوند، شما می‌توانید یک سرم موی مؤثر با این مواد داشته شوید.

  • روغن جوجوبا، مواد مغذی بسیاری را برای موهای شما فراهم می‌کند و در کنار این به منزله یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند.
  • روغن چوب سدر و مریم گلی کبیر، می‌توانند به رشد مو یاری کنند.
  • تحریک و ماساژ پوست سر، جریان خون زیادتری را ترغیب می‌کند که می‌تواند موجب رشد موهای سالم گردد.  

 روغن چوب سدر برای تحریک پوست سر

3. در صورتی که موهای شما چرب هست، روغن مریم گلی را خریداری نمایید

مو، ریشه‌ها و پوست سر خویش را وارسی نمایید تا ببینید چربی اضافی یا روغن طبیعی در موهای شما وجود دارد یا خیر. در صورتی که بعضی از محصول های مو با این مسئله مبارزه می‌کنند، اما شما می‌توانید با افزوده کردن روغن مریم گلی به برنامه مراقبت از مو، مواد مغذی زیادتری را برای موهایتان فراهم نمایید. در صورتی که رایحه کسی دیگر را اولویت می‌دهید، روغن نعناع و روغن اسانس لیمو هم می‌توانند به کم شدن چربی موهای شما یاری کنند.

  • روغن شمعدانی و روغن سرو کوهی هم گزینه‌های قابل قبولی می باشند.
  •  روغن مریم گلی اکثراً به “مریم گلی کبیر” اطلاق می‌گردد.

 روغن مریم گلی برای رفع چربی مو

4. روغن رزماری را برای یاری به رشد مو گزینش نمایید

اگر چه هیچ درمان سریع برای تاسی سر و ریزش مو وجود ندارد، اما می‌توانید با در نظر گرفتن روغن رزماری در شامپو، نرم کننده یا بقیه درمان‌های مو، نتایج سودمند رشد مو را دیدن نمایید. در صورتی که عطر و بوی رزماری را دوست ندارید، می‌توانید با مصرف روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس هم به پیروزی دست پیدا نمایید.  

  • روغن چوب سدر و مریم گلی هم می‌توانند رشد مو را زمان استفاده از درمان‌های موضعی تقویت کنند.

 روغن رزماری برای رشد مو

5. در شکل داشتن شوره سر افزون، برای روغن علف لیمو اندوخته گذاری نمایید

ریشه‌ها و تارهای مو را برای هر گونه شوره سر مشهود که علائم پوسته پوسته شدن را دارد وارسی نمایید. در صورتی که از این شرایط رنج می‌برید، سعی نمایید روغن علف لیمو (Lemongrass ) را به محصول های و درمان‌های طبیعی مو افزوده نمایید. در صورتی که شوره سر شما ناشی از رشد افزون مخمر هست، امکان دارد با این روغن واجب مخصوص پیروز شوید.  

  • روغن درخت چای، رزماری و روغن نعناع هم می‌توانند به مبارزه طبیعی با شوره سر یاری کنند.

 روغن علف لیمو برای رفع شوره سر

6. پوست سر خویش را با روغن بادام یا روغن بابونه نرم نمایید

بین تارهای مو را برای جستجوی پوست خشک، ناراحتی و بقیه علائم التهاب پوست سر وارسی نمایید. در صورتی که پوست سر شما به طور مداوم خارش دارد، سعی نمایید از روغن بادام یا روغن بابونه برای بر طرف این سخت بهره ببرید. این ترکیبات در کنار این می‌توانند به موارد مربوط به درماتیت (اگزما) در پوست سر یاری کنند.

  • در صورتی که از درماتیت رنج می‌برید، به جای آن از روغن‌های درخت چای، رزماری و اسطوخودوس بهره ببرید.  

روغن بادام برای نرم کردن پوست سر


قسمت دوم طرز تهیه سرم مو و طریقه ی استفاده از آن


1. حداکثر 10 الی 20 قطره روغن واجب را درون یک بطری کوچک با شامپو یا نرم کننده مخلوط نمایید

یک بطری 8 اونسی مایع (240 میلی‌لیتر) شامپو و یا نرم کننده بدون بو را گزینش نمایید و آن را کنار بگذارید. در بخش بعد، 10 الی 20 قطره از روغن‌های واجب  مذکور خویش را درون بطری شامپو یا نرم کننده بریزید، در ادامه آن را نیکو تکان دهید تا با هم دیگر مخلوط شوند. به طور مرتب از شامپو و نرم کننده تهیه شده با روغن واجب، برای تقویت روال معمول مراقبت از مو بهره ببرید.  

  • در صورتی که موهای خشکی دارید، 10 قطره روغن واجب را با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا ترکیب نمایید، در ادامه این مخلوط را درون شامپو بریزید و نیکو نیز بزنید.
  • در صورتی که موهای چربی دارید، 20 قطره روغن واجب را با 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی‌لیتر) بنتونیت رس (که با نام گِل ارمنی در طب سنتی مشهور هست) با شامپو مخلوط نمایید.
  • از 15 قطره روغن واجب برای تقویت رشد مو و 20 قطره برای مبارزه با شوره سر بهره ببرید.
  • تنها از این شامپو و نرم کننده، 2 الی 3 بار در هفته بهره ببرید تا موهای شما خشک نشود.

اضافه کردن روغن ضروری به شامپو

2. چهار الی پنج قطره روغن واجب را با روغن حامل ترکیب نمایید تا یک سرم موی مغذی درست نمایید

تعدادی قطره روغن جوجوبا، مریم گلی و روغن چوب سدر را درون یک بطری کوچک بریزید. در بخش بعدی، 2 اونس مایع (59 میلی‌لیتر) روغن حامل همچون زیتون یا نارگیل را درون مخلوط افزوده نمایید. سرم را در دستان خویش بریزید، در ادامه این مخلوط را در بین مو و ریشه‌ی مو ماساژ دهید. اجازه دهید سرم با پیچیدن یک حوله به دور موهایتان جذب گردد، پس از گذشت 30 دقیقه سرم را بشویید.

  • می‌توانید با خیساندن سرم در موهای خویش به رختخواب بروید، در ادامه صبح روز بعد آن را شامپو بزنید و بشویید.
  • هر هنگامی که مایل شوید موهایتان را اکثر مغذی نمایید، از این راهکار درمانی بهره ببرید.
  • در صورتی که موهای معمولی دارید، پس از امتحان کردن سرم، از نرم کننده ملایم (Leave-In Conditioner) بهره ببرید.   
  • این سرم به تغذیه موهای شما یاری می‌کند. در کنار این می‌توانید به جای روغن جوجوبا از روغن اسطوخودوس در مخلوط خویش بهره ببرید.  

طرز تهیه سرم مغذی مو با روغن‌های ضروری

3. دو الی سه قطره روغن‌های واجب را به یک اسکراب تسکین دهنده پوست سر افزوده نمایید

 ¼ فنجان (70 گرم) نمک صورتی هیمالیا، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) سرکه سیب و 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی‌لیتر) عسل مانوکا را در یک کاسه مخلوط نمایید. در ادامه 15 قطره روغن واجب آرامش قسمت، همچون اسطوخودوس یا بابونه را به آن افزوده نمایید. اسکراب را به آرامی در پوست سر خویش ماساژ دهید، در ادامه بگذارید این مخلوط برای حداقل 5 دقیقه در پوست سر شما بماند تا جذب گردد. در پایان، موهای خویش را با آب گرم بشویید و مطابق معمول آن را شامپو بزنید.  

  • هر هنگامی که پوست سر شما حالت ناراحتی یا ملتهب شدن کند، از این اسکراب بهره ببرید. در صورتی که پوست سر شما مخصوصاً حساس هست، نمک صورتی هیمالیا را با یک تبدیل مطلوب‌تر جابجایی نمایید.

 اسکراب تسکین دهنده پوست سر با روغن های ضروری

اکثر بخوانید: ۴ کاربرد اسطوخودوس که نمی‌دانید! 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *