راهنمای تصویری درمان شوره سر با استفاده از سرکه

راهنمای تصویری درمان شوره سر با استفاده از سرکه

فهرست مطالب

راهنمای تصویری درمان شوره سر با استفاده از سرکه

شوره سر، یک مورد رایجی می باشد که حاوی علائمی شبیه خارش و پوسته پوسته شدن بیشتر از مقدار پوست سر می‌گردد. از آنجا که شوره سر می‌تواند به خاطر وجود مخمر یا باکتری‌های اضافی جانور در پوست سر ابداع شوند که مخمر و باکتری‌ها برای رشد و نمو احتیاج به یک pH ناب دارند، دگرگونی pH پوست سر شما می‌تواند به بر طرف این مورد هم یاری کند. یکی از مسیر‌های دگرگونی راحت pH پوست سر، استفاده از سرکه روی آن می باشد. سرکه، ضمناً بعضی از خارش‌های مرتبط با شوره سر را بر طرف می‌کند. استفاده از سرکه، بطور منظم روی پوست سر به بر طرف شوره آن هم یاری می‌کند.


قسمت نخست استفاده از سرکه برای درمان شوره سر خفیف


1. موهای خویش را بشویید

از شامپو و نرم کننده ضدشوره استفاده نکنید. سعی نمایید از محصول های روغنی بر پایه مرکبات یا درخت چای بهره ببرید تا روغن‌های واجب از پوست سرتان جدا نشود.

شستن مو در حمام

2. مخلوط 1 به 1 سرکه و آب را روی موهای خیس خویش بریزید

مخلوط را به آرامی روی سرتان بریزید. از تصادف تاثیرگذار سرکه با چشمانتان اجتناب نمایید. در ثانیه‌ای که استراحت می‌نمایید، آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید.

استفاده از محلول سرکه و آب روی سر

3. اجازه دهید مخلوط آب و سرکه برای تعدادی دقیقه روی پوست سرتان بماند

بگذارید این مخلوط تعدادی دقیقه بماند تا به پوست سرتان نفوذ کند. سرکه، بوی قدرتمند‌ای دارد. آن را نادیده بگیرید، چون که با شستن بوی آن از بین می‌رود.

منتظر ماندن در چند دقیقه

4. موهای خویش را به طور تمام بشویید

موهای خویش را دوباره شامپو بزنید و با آب گرم آن را آب کشی نمایید. با این وجود، در صورتی که موهای خویش را تنها با آب بشویید، شاید از بوی سرکه خلاص نشوید.

شستن مو زیر دوش آب

5. شستن مو با سرکه را هر روز تکرار نمایید تا شوره سرتان از بین برود

 شاید تعدادی روز طول بکشد تا شوره سرتان به طرز چشمگیری کم شدن پیدا کند، لیکن روتین خویش را حفظ نموده و به این فعالیت تداوم دهید. شاید تعدادی روز بخاطر بوی سرکه اذیت شوید، لیکن بهبودی پوست سرتان می بایست قیمت آن را داشته باشد.

تکرار روزانه شستن مو با سرکه


قسمت دوم استفاده از سرکه غلیظ برای درمان شوره سر شدید


1. به حمام بروید یا دوش بگیرید

 در صورتی که شما مایل به شستن موهای خویش گذشته از استفاده از سرکه نیستید، مورد نیاز می باشد در جایی بمانید که بتوانید به آسانی از آن روی موهایتان بهره ببرید. لباس‌های خویش را در بیاورید تا سرکه روی آن نریزد.

دوش گرفتن

2. یک چهارم فنجان سرکه سیب را با تعدادی قاشق غذاخوری آب در یک بطری اسپری یا کاسه کوچک مخلوط نمایید

 در صورتی که شما می‌توانید از سرکه سیب رقیق نشده (خالص) بهره ببرید، اما تصادف آن با پوست سر حساس آزاردهنده می باشد و موجب می‌گردد که موهایتان تماماً خشک گردد. در برابر مخلوطی که کمی رقیق شده باشد را گزینش نمایید تا از همه ی مزایای سرکه استفاده‌مند شوید.

ریختن سرکه سیب در بطری

3. مخلوط سرکه را مستقیماً روی پوست سرتان بهره ببرید

آن را مستقیماً روی پوست سرتان اسپری نموده و یا از پنبه برای این فعالیت بهره ببرید. به علت داشته بمانید که چشمان خویش را بسته نگه دارید تا وارد چشمانتان نشود.

اسپری کردن سرکه سیب روی مو

4. سرکه را از بین موها تا دست یابی به عمق پوست سر ماساژ دهید

سرکه می بایست به پوست سرتان را بپوشاند نه موهایتان را. وقت بگذارید تا مطمئن شوید که سرکه پوست سرتان را به طور تمام پوشانده می باشد.

دوش گرفتن

5. بگذارید سرکه حدود 20 دقیقه روی سرتان بماند

یک حوله گرم را دور سر خویش بپیچانید و آن را در جای خویش نگه دارید تا بوی آن کمتر گردد. گرمای حوله، منافذ شما را باز می‌کند و اجازه می‌دهد که سرکه واقعاً وارد منافذ پوست سر شوند.

20 دقیقه منتظر بمانید

6. موهای خویش را به طور تمام بشویید

بخاطر قدرت سرکه، شما احتیاج دارید که موهایتان را با شامپو و آب گرم بشویید تا بوی آن از بین برود. قطعاً از محصولاتی بهره ببرید که برای پوست سر شما سودمند می باشند، شبیه شامپو و نرم کننده شامل روغن درخت چای.

شستن مو زیر دوش آب

7. استفاده از سرکه را هفته‌ای تعدادی بار تکرار نمایید

 از آنجا که سرکه غلیظ، می‌تواند روی مو و پوست سر شما نامطبوع باشد، خوب تر می باشد که این فعالیت را هر روز اعمال ندهید. با این اکنون، اعمال این طریق درمانی به طور مرتب به دور نگه داشتن باکتری‌هایی که موجب ابداع شوره سر می‌شوند هم یاری خواهد کرد.

شستن مو - اسپری سرکه سیب روی مو

زیادتر بخوانید: ماسک کشک برای کم شدن شوره سر و تقویت مو

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *