معرفی 5 سس رژیمی خوشمزه

معرفی 5 سس رژیمی خوشمزه

معرفی 5 سس رژیمی خوشمزه این روزها در رژیم غذایی اکثر افراد سس‌های پرکالری، جای خود را به سس‌های سبزیجات و پروتئینی سالم داده‌ا‌ند.سس‌های رژیمی

مشاهده مطلب
درمان دردهای بدنی آنفولانزا با دارو و درمان خانگی

درمان دردهای بدنی آنفولانزا با دارو و درمان خانگی

فهرست مطالب

درمان دردهای بدنی آنفولانزا با دارو و درمان خانگی

ابتلا به آنفولانزا هیچ موقع تجربه خوشایندی نبوده هست. متأسفانه علاوه بر عطسه و احتقان، آنفولانزا اکثراً با درد عضلانی بدن هم هم راه هست. خوشبختانه  این دردهای بدن به آسانی درمان می‌شوند. با استفاده از داروهای خوراکی، مکمل‌های غذایی و بقیه داروهای خانگی می‌توانید در هر کجا که شوید دردهای بدن را کم شدن دهید.


قسمت نخست استفاده از داروها و مکمل‌ها برای درمان دردهای بدن


1. برای درمان مجموع علائم سرماخوردگی، استامینوفن مصرف نمایید

داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا که شامل مسکن سان استامینوفن می باشند، نه فقط درد بدن را تسکین می‌دهند بلکه بقیه علائم آنفولانزای شما سان تب و سردرد را هم درمان می‌کنند. مطمئناًً لیست مواد تشکیل دهنده را وارسی نموده و در شکل مصرف خودسرانه‌ی هرگونه داروی سرماخوردگی، دستورالعمل‌های مصرف دارو را هم ادامه ی نمایید.

  • در صورتی که فشار خون بالا یا ایرادی در کبد یا کلیه دارید، از پزشک خویش حول‌ی مصرف داروی سرماخوردگی سوال نمایید.
  • در بیشتر داروخانه‌ها، می‌توانید داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا را که شامل استامینوفن می باشند را خریداری نمایید.
  • دقت داشته شوید که در ایالات متحده، شما می بایست 18 سال سن داشته شوید تا بتوانید داروهایی را که شامل پزودوافدرین (Pseudoephedrine) می باشند را خریداری نمایید که این یک ماده ابتدایی متداول در داروهای سرماخوردگی هست.

خوردن قرص استامینوفن

2. در صورتی که داروهای سرماخوردگی ندارید از داروهای مسکن بهره ببرید

استامینوفن و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، متداول‌ترین نوع داروهای مسکن (Main Medications) هست که برای درمان دردهای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته شوید که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، گاهی اوقات در درمان دردهای بدن از استامینوفن مؤثرتر هست، اگر چه این مورد تا حالا به شکل بین المللی مورد توافق قرار نگرفته هست.

  • مثال‌هایی ازNSAID هایی که می‌توانید برای دردهای بدن مصرف نمایید در بر دارنده: ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن هست.
  • در صورتی که به علت مشکل ها کلیوی، نگرانی‌های معده و یا بقیه شرایط پزشکی نمی‌توانید هیچ یک از این داروها را مصرف نمایید، از پزشک خویش نسبت به گزینه‌های تبدیل برای درمان دردهای بدن با دارو سوال نمایید.
  • به کودکان و نوجوانان آسپرین ندهید، چون که خطر ابتلا به سندروم ری (Reye’s syndrome) را بیشتر شدن می‌دهد. این مطلب خصوصاً وقتی صحت دارد که کودک یا نوجوان مبتلا به آنفولانزا در اکنون بهبودی هست، چرا که عفونت‌های ویروسی هم عامل خطر سندروم ری می باشند.

داروهای مسکن

3. برای تسکین درد عضلات از مکمل‌های منیزیم بهره ببرید

 منیزیم، نقش مهمی را در بدن برای حفظ عملکرد سالم عصب‌ها و ماهیچه‌ها ایفا می‌کند. در کنار این از سامانه ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و این مطلب، درمانی خیلی سودمند برای دردهای بدن که هم راه با آنفولانزا می باشند می‌باشد. روزمره 500 میلی‌گرم منیزیم را که به شمایل کپسول، قرص و یا پودر می باشند را برای درمان درد عضلات مصرف نمایید.

  • در کنار این می‌توانید از نمک حمام شامل منیزیم سان نمک اپسوم یا لوسیون‌هایی بهره ببرید تا منیزیم را از مسیر پوست خویش جذب نمایید.
  • شما می‌توانید مکمل‌های منیزیم را در هر داروخانه‌ و زیادی از فروش‌گاه‌های مواد غذایی که مکمل‌های غذایی می‌فروشند، خریداری نمایید.

خوردن مکمل منیزیم


قسمت دوم درمان دردهای بدن با طریق‌های خانگی


1. استراحت اضافه داشته شوید و از فشار بیشتر از حد به خودتان پرهیز نمایید

اگر چه شاید احتیاج باشد که سرکار و یا به مدرسه بروید، لیکن واقعیت این هست که بدن شما برای غلبه با آنفولانزا به استراحت احتیاج دارد. در نتیجه به محض ظاهر شدن علائم، استراحت نمایید و تا حد ممکن از فشار جسمی یا تحویل دادنی خودداری نمایید تا دردهای بدن شما ناپدید شوند.

  • از آنجا که آنفولانزا، مُدسته هست ماندن در خانه برای استراحت به همکاران و همکلاسی‌های شما یاری ابهت می‌کند.   
  • در صورتی که شما احتقان یا گرفتگی بینی دارید، سر خویش را در وضعیت بالا قرار دهید تا آسان‌تر نفس بکشید.
  • در صورتی که در خانه استراحت می‌نمایید، مطمئناًً دستان خویش را به نیکی بشویید و از ارتباط با دیگران خودداری نمایید تا آنفولانزا به آنان شیوع نکند.

خوابیدن

2. حداقل روزمره 2.7 الی 3.7 لیتر (91 الی 125 اونس مایعات) آب بنوشید

 کم آبی بدن یک عارضه جانبی مشترک در آنفولانزا هست و یکی از دلایل اکثر‌ی دردهای بدن هست. زنان می بایست حداقل روزمره 2.7 لیتر (91 اونس مایعات) و مردان می بایست 3.7 لیتر (130 اونس مایعات) آب بنوشند. سعی نمایید مایعات، زیادتر از حد معمول بنوشید، چون که در زمان ابتلا به آنفولانزا زیادتر مستعد ابتلا به کمبود آب هستید.

  • نوشیدن مایعات گرم سان: چای یا آب‌لیمو گرم را امتحان نمایید تا در شکل وجود گلودرد، بلافاصله‌تر بهبود یابد.

نوشیدن آب

3. به مدت 10 الی 15 دقیقه در حمام گرم بمانید تا ماهیچه‌های شما شل شوند

 گرمای آب داغ، موجب تسکین دردهای عضلانی و کم شدن تنش در بدن شما می‌گردد. از آب گرم و گرم‌تر از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) بهره ببرید و از ماندن بیشتر از 15 دقیقه در حمام خودداری نمایید.

  • حمام کردن بیشتر از حد بلند، می‌تواند منتهی به خشک شدن پوست شما گردد. در صورتی که حمام شما از 15 دقیقه زیادتر طول بکشد، فوراً پس از خارج شدن از حمام مرطوب کننده را روی پوست خویش بمالید.
  • سعی نمایید نمک اپسوم را به وان حمام افزوده نمایید تا منیزیم زمان خیس شدن جذب پوست‌تان گردد.

دراز کشیدن در وان حمام

4. در صورتی که تب دارید از یک پارچه مرطوب روی پیشانی خویش بهره ببرید

 تنظیم دمای بدن در زمان آنفولانزا، روشی خیلی پر اهمیت لیکن کمتر شناخته شده برای درمان دردهای بدن هست. یک پارچه خنک و مرطوب را روی پیشانی خویش بگذارید تا در شکل وجود تب، آن را کم شدن داده و بدن خویش را در دمای سالم نگه دارید.

  • از طرف بقیه، در صورتی که تب و لرز شدید دارید، شاید احتیاج به استفاده از یک پارچه گرم برای بیشتر شدن دمای بدن خویش داشته شوید تا از انقباض عضلات خویش پیشگیری نمایید.

قرار دادن دستمال روی پیشانی برای کاهش تب

5. ماساژ با روغن‌های اصلی را برای نواحی دردناک بدن خویش در نظر بگیرید

ماساژ عضلات دردناک، یک طریق عالی برای تسکین دردهای بدن هست. با این اکنون، بعضی از روغن‌های اصلی هم دارای خاصیت ضددرد و ضدالتهاب می باشند و موجب می‌شوند که دردهای ناشی از آنفولانزا بلافاصله‌تر بهبود یابند.

  • روغن اصلی را با روغن حامل رقیق نمایید، ضمناً از دستان خویش برای ماساژ روغن به نواحی دردناک بدن بهره ببرید.
  • از انجام روغن به نواحی حساس بدن اجتناب نمایید.
  • مثال‌هایی از روغن‌های اصلی با خاصیت تسکین دهنده درد در بر دارنده: زنجبیل، فلفل سیاه، نعناع، روغن زمستان سبز، توس، اکالیپتوس و رزماری هست.
  • این روغن‌های اصلی، در کنار این موجب تحریک گردش خون و تقویت سامانه ایمنی بدن می‌شوند که به بدن شما یاری می‌کند بلافاصله‌تر از آنفولانزا بهبود یابند و از عفونت‌های اضافی هم پیشگیری کند.

ماساژ درمانی با روغن های ضروری

زیادتر بخوانید: با این ۳ طریق در زمستان مریض نمی شوید

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *