داشتن پوست و موی زیباتر با رعایت این نکات در شب

داشتن پوست و موی زیباتر با رعایت این نکات در شب

فهرست مطالب

داشتن پوست و موی زیباتر با رعایت این موارد در شب

استفاده از محصول های زیبایی در شب به حفظ پوست، مو و چشم‌های شما یاری شایانی می‌کند. در فروش‌گاه‌های وسایل آرایشی محصول های متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آنان بهره ببرید. یک ماسک شکل برای پیشگیری از چین و چروک به فعالیت می‌رود و یا استفاده از محصول های مو موجب درخشان شدن‌ آنان می‌گردد، در کنار این با محصول های زیبایی می‌توانید لب و چشم‌هایتان را جوان‌تر نمایید.


قسمت نخست استفاده از ماسک شکل در شب


1. گذشته از خواب، از سرم پر اسید سالیسیلیک بهره ببرید

اسید سالیسیلیک همه ی چربی‌ها، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از حد پوست‌تان پاک می‌کند و منافذ پوست‌تان را تمیز و از آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. اسید سالیسیلیک به منزله ی یک لایه‌برداری استوار عمل می‌کند و موجب می‌گردد لکه‌های پوستی روی شکل‌تان از بین برود.

  • اسید سالیسیلیک‌ در محصول های آرایشی نظیر: پاک‌کننده‌ها، سرم‌ها، پدهای آرایشی و مرطوب کننده‌ها استفاده می‌گردد.
  • در صورتی که پوست‌تان حساس هست خوب تر هست از اسید سالیسیلیک‌هایی با درصد پایین آغاز نمایید. در شکل عدم حساسیت میزان آن را زیادتر نمایید.
  • پس از شستن شکل‌تان، یک لایه زیاد نازک از سرم را گذشته از خواب روی پوست‌تان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

استفاده از سرم حاوی اسید سالیسیلیک

2. از ماسک آبرسان بهره ببرید

خشکی پوست، جوش یا آکنه، چربی، آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب می‌گردد لطافت و جوانی پوست شکل‌تان کم شدن یابد، همینطور خشکی و چروک را به دنبال داشته باشد. ماسک آبرسان از پیری پوست پیشگیری و موجب مرطوب شدن آن می‌شود. توصیه می‌گردد برای محافظت از پوست‌تان از ماسک آبرسان گذشته از خواب بهره ببرید.

  • گذشته از خواب یک لایه‌ی ضخیم از ماسک آبرسان را روی شکل خویش بمالید. برای گرفتن دستاورد‌ی خوب تر سعی نمایید به پشت بخوابید تا شکل‌تان با بالشت مواجه نکند.

استفاده از ماسک آبرسان

3. از روغن تغذیه‌ی پوست بهره ببرید

روغن تغذیه‌ی پوست که یک مراقبت ایده‌آل برای شب هست. در صورتی که در خارجی با آب و هوای زیاد خشک زندگی می‌نمایید توصیه می‌گردد از این روغن بهره ببرید که پر روغن آرگان و ویتامین E هست که حاوی خواص زیر هست:

  • احیا کننده و مرطوب کننده‌ی پوست
  • شاداب کننده و شفاف کننده‌ی پوست
  • نرم کننده و تغذیه کننده‌ی پوست

استفاده از روغن تغذیه پوست

4. از کرم‌های پر هیالورونیک اسید بهره ببرید

اسید هیالورونیک در بدن به شکل طبیعی وجود دارد که با ازدیاد سن میزان آن کمتر می‌گردد. هیالورونیک اسید برای آبرسانی پوست زیاد سودمند و از چروک شدن پوست پیشگیری می‌کند و موجب می‌گردد آب از دست رفته‌ی پوست به آن بازگردد.

  • هیالورونیک اسید در محصولاتی نظیر کپسول‌های خوراکی، سرم‌ها و محصول های آرایشی یافت می‌گردد.
  • کرم‌ها را در نواحی گونه‌ها، زیر چشم و اطراف لب‌هایتان بمالید.

استفاده از کرم‌ حاوی هیالورونیک اسید

5. از کرم‌های ترمیم کننده پوست بهره ببرید

گذشته از خواب خوب تر هست از کرم‌های ترمیم کننده پوست بهره ببرید. این سری از کرم‌ها ردپا مرطوب کنندگی و محافظت کنندگی بالایی دارند. از اصلی ترین کاری که این سری از کرم‌ها تکمیل می‌دهند این هست که سرعت بازسازی پوست را ازدیاد می‌دهند و مکانیزم‌های ترمیمی را فعال می‌کنند، همینطور رطوبت و چربی پوست آسیب دیده را تنظیم و ترمیم می‌کند.

  • پس از شستن شکل‌تان کرم ترمیم کننده را 5 الی 10 دقیقه گذشته از خواب، روی پوست‌تان بمالید.

کرم ترمیم کننده پوست

6. برای بر طرف تیرگی زیر چشم‌تان از گلاب بهره ببرید

همانطور که می‌دانید گلاب دارای خواص اضافه هست و در خیلی از محصول های آرایشی به فعالیت می‌روند. گلاب دارای آنتی اکسیدان استوار هست و پر ویتامین های A  و C هست که برای پوست زیاد سودمند هست. همینطور برای بر طرف تیرگی زیر چشمتان می‌توانید از آن بهره ببرید. هر شب گذشته از خواب، پنبه‌ را به گلاب آغشته و  زیر چشمانتان بزنید.

استفاده از گلاب زیر چشم


قسمت دوم استفاده از محصول های آرایشی در شب


1. از روغن نارگیل برای موهای خویش بهره ببرید

روغن نارگیل می‌تواند به حفظ رطوبت موهای شما یاری کند، همینطور موجب می‌گردد موهایتان درخشان‌ و سالم‌تر به نظر برسد. در صورتی که موهای شما خشک هست از ماسک موی پر روغن نارگیل بهره ببرید.

  • موقع استفاده از ماسک یا روغن نارگیل روی موهایتان، مسلماً از ساقه‌ی مو آغاز نمایید تا به پوست سر برسید آن را آغشته به روغن نمایید ضمناً ماساژ دهید. در پایان با استفاده از یک کلاه دوش آن را بپوشانید و صبح روز بعد آن را آب‌کشی نمایید.

استفاده از روغن نارگیل روی مو

2. گذشته از خواب از اسپری شامپو خشک بهره ببرید

این نوع از اسپری‌ها که در فروش‌گاه‌های وسایل آرایشی و داروخانه‌ها قابل دسترس می باشند موجب می‌شوند موهایتان درخشان گردد. استفاده از این اسپری موجب می‌گردد چربی موها کم شدن یابد. گذشته از خواب مقداری از آن را روی موهایتان اسپری نمایید چرا که موجب می‌گردد موهای شما بدون چربی به نظر برسد.

  • موقع استفاده از اسپری شامپو خشک خوب تر هست آن را در فاصله‌ی 30 سانتی‌متری از موهایتان اسپری نمایید و با یک شانه موهایتان را به آرامی شانه نمایید تا در کل بخش‌های مو پخش گردد.

اسپری کردن شامپو خشک روی مو

3. از ماسک موی نارگیل و عسل بهره ببرید

میزان برابر از عسل و روغن نارگیل را با هم دیگر ترکیب نمایید و روی موهای خویش بمالید و با استفاده از کلاه دوش آن را بپوشانید، صبح روز بعد آن را آب‌کشی نمایید،  این فعالیت موجب می‌گردد موهای شما آبرسانی گردد.

ترکیب عسل با روغن نارگیل

4. موهای خویش را در طول شب بپیچید

در صورتی که دوست دارید موهای شما فر باشد به جای استفاده از وسایل حرارتی نظیر اتوی مو و سشوار از بیگودی‌های اسفنجی بهره ببرید. موهای خویش را با استفاده از این بیگودی‌ها بپیچید و صبح روز بعد آن را از موهایتان باز نمایید.

  • بیگودی‌ها اقسام مختلفی دارند که در فروش‌گاه‌های وسایل آرایشی قابل دسترس می باشند.

بیگودی کردن مو

5. از نرم کننده عمیق مو بهره ببرید

مواد مرطوب کننده در این نوع از نرم کننده‌ها موجب می‌گردد به داخل مو نفوذ کند و آب درون ساقه‌ی مو ازدیاد یابد و درخشان گردد. این نوع از نرم کننده‌ها وز موها را از بین می‌برند و موجب می‌گردد که آسان‌تر شانه شوند. گذشته از رفتن به رختخواب مقداری از آن را به موهایتان بزنید و صبح روز بعد آن را بشویید.

استفاده از نرم کننده روی مو


قسمت سوم درمان لب و چشم‌ها


1. برای پیشگیری از پف چشم از کرم ژل دور چشم بهره ببرید

در صورتی که صبح با چشمان متورم از خواب بیدار می‌شوید می‌توانید از کرم ژل دور چشم بهره ببرید. از این کرم‌ها گذشته از خواب بهره ببرید و آن را اطراف چشم‌تان بزنید. این نوع از کرم‌ها که در داروخانه‌ها قابل دسترسی می باشند دارای خواص زیر می باشند:

  • بر طرف تیرگی و سیاهی اطراف چشم
  • مرطوب کردن اطراف چشم
  • تغذیه و تقویت اطراف چشم
  • ضد چروک (چروک‌های حدی و ریز اطراف چشم را کم شدن می‌دهد)
  • سلول‌های پوست اطراف چشم را بازسازی و احیا می‌کند

ژل‌ها خوب تر از روغن‌ها عمل می‌کنند چون روغن‌ها می‌توانند به چشم شما نفوذ کنند و موجب گردد چشمانتان پف کند.

استفاده از کرم دور چشم

2. مراقبت از لب‌ها با محصول های پر سرامیدها

سرامیدها موجب تسکین پوست می‌شوند و رطوبت در دسترس در پوست را ازدیاد می‌دهند. برای مرطوب کردن لب‌ها به جست و جوی رژلب پر سرامید شوید. گذشته از خواب یک لایه از آن را روی لب‌هایتان بزنید و صبح روز بعد معطوف می‌شوید که لب‌هایتان به نیکی مرطوب شده‌اند.

رژلب زدن

3. روغن کرچک را روی مژه‌های خویش بزنید

گذشته از خواب با گوش پاک‌کن یک لایه نازک از روغن کرچک را روی مژه‌های خویش بزنید و صبح روز بعد آن را بشویید. روغن کرچک به علت داشتن مواد معدنی و مغذی موجب شفاف شدن و نرم شدن مژه‌های شما می‌گردد و آنان را تقویت می‌کند.

استفاده از روغن کرچک روی مژه

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *