حلقه ازدواج پلاتین بخرم یا طلا سفید؟!

حلقه ازدواج پلاتین بخرم یا طلا سفید؟!

فهرست مطالب

حلقه ازدواج پلاتین بخرم یا طلا سفید؟!

طبق گزارشات تهیه شده از سرزمین آمریکا، یک پژوهش اطلاعاتی را نشان می‌دهد که در سال2019 بیشتر از 25000 زوج در آمریکا ازدواج کردند که پرطرفدار‌ترین خصوصیت آنان، با 87 درصد گزینش، حلقه نامزدی الماس و سومین خصوصیت پرطرفدار، با 54 درصد گزینش، حلقه طلا سفید بوده می باشد. وقتی که نوبت به گزینش حلقه‌ای بی‌نقص می‌رسد، اکثر انسان ها روی داشتن الماس یا سنگی قیمتی تمرکز می‌کنند که می‌خواهند در وسط انگشتر شغل شده باشد. خصوصیت قابل توجه به جز آن برای در نظر گرفتن، موردی می باشد که سنگ روی آن قرار می‌گیرد. طلا سفید انتخابی پرطرفدار برای قرار گرفتن زیر سنگ می باشد که از دید ظاهری زیاد مانند به پلاتین می باشد. شباهت به وجود آمده بین آنان این سوال را در فکر انسان ها ساخت نموده کدام گزینش کدام فلز برای حلقه مطلوب‌تر می باشد. در صورتی که پلاتین و طلا سفید هر دو هاله نقره‌ای رنگ مشابه دارند ولی شباهت آنان در همین نقطه متوقف می‌گردد. این دو فلز از نظر مقاومت، ارزش، رنگ و به جز آن خصوصیت‌ها با هم دیگر گوناگون می باشند. در مقایسه با طلا سفید، پلاتین کمی سفیدتر، مقاوم‌تر و گران‌تر می باشد. شناختن تمایز‌های بین این دو فلز می‌تواند به شما یاری کند تا تصمیم بگیرید کدام یکی از کسی دیگر نیکوتر می باشد.


خصوصیت‌های پلاتین


پلاتین دارای خصوصیاتی می باشد که آن را به گرانترین فلز جایگزین نموده می باشد. در مقایسه با طلای سفید، پلاتین می‌تواند بین دو و نیم تا پنج مقابل گران‌تر باشد. پلاتین متراکم‌ترین فلز می باشد، تخمین زده می‌گردد که 20 درصد از طلا سفید متراکم‌تر باشد. به همین خاطر بها‌های نیروی شغل مورد احتیاج برای صورت دادن به این فلز اکثر می باشد. یکی به جز آن از دلایل گران بودن پلاتین این می باشد که این فلز به طور طبیعی سفید می باشد و برای دست یابی به این رنگ نیازی به ترکیب با مواد به جز آن ندارد. حدوداً فلز پلاتین از 95 درصد پلاتین و پنج درصد آلیاژهای خالص به جز آن تشکیل شده می باشد. از آنجایی که این مواد احتیاج به ترکیب شدن با مواد به جز آن ندارد، این فلز ضد حساسیت می باشد. به موضوع نمونه، نیکل برای بعضی اشخاص می تواند آلرژی‌زا باشد، ولی پلاتین فاقد این فلز می باشد.


خصوصیت‌های طلا سفید


طلا سفید یک فلز پرطرفدار می باشد که رنگ آن تا حدی نقره‌ای و ترکیب شده با رنگ سفید آن می باشد. مخلوط آلیاژ طلا با فلزات سفید همچون نقره، پالادیوم و نیکل طلای سفید را درست می‌کند. میزان طلا به آلیاژ عیار طلا را تشکیل می‌دهد یا به عبار به جز آن همان خلوص طلا. طلای بیست و چهار عیار طلای خالص می باشد ولی نرم می باشد و به آسانی آسیب می‌بیند، به همین خاطر استفاده از آن را غیرعملی می باشد. ترکیب کردن طلا با فلزات به جز آن موجب می‌گردد تا طلا بادوام و پر مصرف‌ بتوان. طلای سفید هجده عیار خلوص بالایی دارد و دارای 75 درصد طلا و 25 درصد آلیاژ می باشد. به خاطر همین افق خلوص بالاتر طلای سفید 18 عیار می باشد که به طور معمول این عیار طلا در مقایسه با طلای سفید 14 عیار روشن‌تر و سفیدتر به نظر می‌رسد. طلا و جواهرات درست شده از طلا سفید چهارده قیراط عموماًً دوام زیادتری دارند و از مقاومت زیادتری دارا می باشند چون که حدود پر 58 درصد طلا و حدوداً 42 درصد آلیاژهای خالص به جز آن می باشند. آبکاری رودیوم فرآیندی می باشد که موجب بیشتر شدن قدرت و ایضاً رنگ سفید طلای سفید می‌گردد. این آبکاری به طلای سفید همان درخشندگی را می‌دهد که انسان ها عاشق آن می باشند.


تصمیم بگیرید که کدام مطلوب‌تر می باشد!


در نظر گرفتن جوانب مناسب و نا مناسب پلاتین در مقایسه با طلای سفید و تصمیم‌گیری در این مورد که کدام یک نیکوتر می باشد، به اولویت خو فرد بستگی دارد. در صورتی که اولویت می‌دهید حلقه فلزی سبک‌تری داشته شوید، طلای سفید انتخابی مطلوب برای شماست. نیکل ماده‌ای مورد احتیاج سوی استفاده کردن در طلای سفید می باشد، پس در صورتی که پوست شما به این فلز حساس می باشد، پلاتین امکان دارد گزینه خوب تری برای شما باشد.

اکثر بخوانید: حاضر شدن برای روز عروسی: از گزینش لباس تا اکسسوری

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *