بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان سامسونگ

انتخاب گوشی مناسب با بودجه محدود می‌تواند چالش ‌برانگیز باشد، به خصوص در بازاری که پر از گزینه‌های مختلف است. اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ تا 12 میلیون هستید، باید به ویژگی‌هایی مانند کیفیت صفحه نمایش، عملکرد پردازنده، ظرفیت باتری و به ‌روز بودن سیستم ‌عامل توجه کنید.
مشاهده مطلب
تمام آنچه که باید درباره لایه‌برداری TCA بدانید

تمام آنچه که باید درباره لایه‌برداری TCA بدانید

فهرست مطالب

همه آنچه که می بایست در مورد لایه‌برداری TCA بدانید

عبارت «لایه‌برداری شیمیایی» برای من یادآور احساسات گوناگون و حالات متفاوت چهره در بیمارهایم می باشد. برای برخی از اشخاص، این عبارت یادآور یک پوست درخشان، تر و جدید، صاف و آب‌رسانی شده می باشد. برای دیگر اشخاص، این عبارت یادآور یک تجربه ناخوشایند قبلی حول خودشان می باشد و یا آنان را به یاد نگاره‌های ناخوشایندی می‌اندازد که در اینترنت دیده‌اند و سریعاً می‌گویند «به درد من نمی‌خورد». در این مطلب، به وارسی لایه‌برداری TCA می‌پردازیم. در باقی مطلب مقاله برای شما تشریح خواهد داد که قصد از این عبارت چیست، برای چه افرادی مطلوب می باشد، سامان آن چه حسی دارد و مزایای بالقوه آن چه می باشند.


لایه‌برداری شیمایی چیست؟


لایه‌برداری شیمیایی پروسه‌ای می باشد که در طی آن، پوست با استفاده از عامل ها شیمیایی لایه‌برداری می‌گردد. لایه‌برداری شیمیایی از دید عمق به سه مجموعه سرسری، متوسط و عمیق تقسیم می‌گردد. لایه‌برداری شیمیایی سرسری تنها لایه بالایی پوست را درگیر می‌کند، در صورتی که در لایه‌برداری شیمیایی متوسط و عمیق، درم‌های بالایی و میانی نیز درگیر می‌شوند. لایه‌برداری شیمیایی سرسری برای اصلاح بافت و در برخی مسائل تنالیته رنگ پوست به شغل می‌رود، در صورتی که لایه‌برداری شیمیایی متوسط و عمیق برای کشیدگی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های ریز مؤثر می باشند. به طور کلی، با تکثیر عمق لایه‌برداری شیمیایی، هنگام بهبود و واکنش‌های بالقوه معکوس نیز تکثیر می‌یابند. به همین خاطر از آنجا که تیرگی رنگ پوست، ریسک ساخت زخم و لکه‌های پوستی را تکثیر می‌دهد، عموماًً در اشخاص با پوست‌های تیره‌تر از لایه‌برداری شیمیایی متوسط و عمیق اجتناب می‌گردد.


لایه‌برداری شیمیایی TCA چیست؟


کلمه TCA برگرفته از کلمات تری کلرستیک اسید (Trichlorecetic acid) می باشد. از آنجایی که لایه‌برداری‌های TCA می‌توانند بر حسب غلظت TCA و این که آیا با نوع بعدی از لایه‌بردارهای شیمیایی ترکیب شده می باشد یا نه، از مقدار لایه‌بردارهای زیاد سبک تا لایه‌بردارهای شیمیایی عمیق تبدیل کنند، عبارت لایه‌برداری شیمیایی TCA معانی مختلفی به خویش می‌گیرد. به موضوع یک مرجع، TCA 10 درصد تا 30 درصد منتهی به یک لایه‌برداری سرسری می‌گردد، در صورتی که TCA 30 تا 40 درصد یک لایه‌برداری شیمیایی متوسط به هم گام دارد و درصد TCA معادل یا اکثر از 50 درصد موجب یک لایه‌برداری شیمیایی عمیق می‌گردد.


مزایای لایه‌برداری شیمیایی TCA


مزایای لایه‌برداری شیمیایی TCA به عمق لایه‌برداری بستگی دارد. لایه‌برداری شیمیایی TCA سرسری موجب می‌گردد که بافت پوست نیکوتر گردد، جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمتر شوند، و تنالیته رنگ پوست روشن‌تر گردد. لایه‌برداری شیمیایی TCA متوسط موجب بهبود چین و چروک‌ها و خط ها کم‌عمق می‌گردد. از آنجایی که استفاده از TCA با غلظت بالا می‌تواند منتهی به ساخت عواقب پیش‌بینی‌نشده‌ای گردد، استفاده از TCA برای لایه‌برداری شیمیایی عمیق توصیه نمی‌گردد. لکن لایه‌برداری شیمیایی عمیق به‌هرحال موجب بهبود وضعیت کشسانی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌ها و خط ها پوست می‌گردد.


چطور برای یک لایه‌برداری شیمیایی TCA حاضر شویم؟


صدالبته که ادامه کردن توصیه‌های سر راست فردی که قرار می باشد برای شما لایه‌برداری شیمیایی را سامان دهد، ضرورت زیاد بسیاری دارد. من به شما هشدار می‌دهم که هیچ موقع لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق را خارج از مطب یک حرفه ای پوست امتحان نکنید. لایه‌برداری شیمیایی عمیق می بایست فقط به دست یک حرفه ای پوست دارای بورد حرفه ای، یا یک جراح پلاستیک سامان گردد. می بایست پیش از برنامه‌ریزی برای یک لایه‌برداری شیمیایی، تقویمتان را وارسی نمایید. با سامان یک لایه‌برداری شیمیایی عموماًً شی ای بین 4 تا 10 روز پوستتان پوسته پوسته می‌گردد. سپس می بایست تقویمتان را وارسی نمایید و مطمئن شوید که در این بازه هنگامی پس از سامان لایه‌برداری شیمیایی، هیچ مناسبت یا قرار مهمی نداشته شوید. به یاد داشته شوید که با وجود آن که در طول دوران ریکاوری پس از لایه‌برداری شیمیایی مجاز هستید که آرایش نمایید، لکن اکثراً اوقات مخفی کردن یک پوست لایه‌برداری شده قابلیت‌پذیر نیست. ضمناً در طول دوران بهبودی پس از یک لایه‌برداری شیمیایی نباید در معرض نور سر راست خورشید قرار بگیرید. سپس درست گذشته از مسافرت، برای یک لایه‌برداری شیمیایی برنامه‌ریزی نکنید. ضمناً نیکوتر می باشد در روز سامان لایه‌برداری شیمیایی، برنزه نکنید. شاید پزشک یا حرفه ای پوست شما از شما بخواهد که یک هفته گذشته از سامان لایه‌برداری شیمیایی، از مصرف شبانه رتینول یا رتینوئید خودداری نمایید. لکن برای لایه‌برداری‌های اعلا، گاهی استفاده از رتینول یا رتینوئید به حاضر‌سازی پوست برای لایه‌برداری هم یاری می‌کند.


در طول سامان یک لایه‌برداری شیمیایی TCA می بایست منتظر چه شی ای باشیم؟


پروسه درمانی حقیقی زیاد فوری سامان می‌گردد. نیکوتر می باشد در هنگام مراجعه برای لایه‌برداری شیمیایی، آرایش نداشته شوید. در صورتی که در هنگام مراجعه برای درمان از مکان کارتان به مطب می‌روید و یا آرایش سنگینی دارید، نیکوتر می باشد پاک‌کننده آرایشی موردعلاقه‌تان را به هم گام داشته شوید تا بتوانید خودتان در مطب آرایشتان را پاک نمایید. به موضوع نخستین گام، شکل شما با استفاده از استون پاک‌سازی می‌گردد، که بویی زیاد مثل به بوی استون پاک‌کننده لاک دارد. این بخش حس سرمای عجیبی دارد، لکن یک گام حیاتی می باشد، چون موجب می‌گردد که محلول پوستی مورد استفاده در مراحل بعدی، مستقیماً بر روی پوست صورتتان انجام گردد. در گام بعدی، نواحی دور چشم‌ها، بینی و لب‌ها محافظت می‌شوند، چون این نواحی حساس‌ترند و احتمال زیادتری دارد که در معادل لایه‌برداری شیمیایی عواقب پیش‌بینی‌نشده‌ای نشان دهند. سپس این نواحی با استفاده از یک لایه ضخیم از پماد موضعی، پوشانده می‌شوند. در گام بعدی، محلول لایه‌بردار اساسی با استفاده از یک گلوله پنبه‌ای یا یک پد برجسته، به پوستتان زده می‌گردد. این بخش با حس قلقلک یا گرما در نواحی آسیب‌دیده پوست هم گام می باشد. عموماًً نواحی گوناگون پوست، نگاره‌العمل‌های متفاوتی از خویش نشان می‌دهند. عموماًً قرار گرفتن در معادل یک دستگاه خنک‌کننده برای از بین بردن حس ناراحتی ثمر از لایه‌برداری شیمیایی کافی می باشد. برای لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمقی شاید از مسکن‌های خوراکی یا استنشاقی نیز استفاده گردد. شمار دفعاتی که لایه‌بردار به پوستتان زده می‌گردد به عمق لایه‌برداری و واکنش پوستتان بستگی دارد. فردی که در اکنون سامان لایه‌برداری شیمیایی پوستتان می باشد، با توجه مواظب شما می باشد و شغل را در هنگام مطلوب، متوقف می‌کند.


مراقبت‌های بعدی


پس از اتمام پروسه لایه‌برداری شیمیایی مشروح کاملی در ارتباط با مراقبت‌های بعدی به شما داده خواهد شد، لکن عموماًً می بایست پوستتان را تمیز و ملایم نگه دارید. نیکوتر می باشد پوستتان را با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم تمیز نمایید و آن را با استفاده از ترکیبی از مرطوب‌کننده و پماد موضعی پوست، آب‌رسانی نمایید. اجتناب از قرار گرفتن در معادل نور سر راست خورشید ضرورت زیاد بسیاری دارد. بسته به عمق لایه‌برداری شیمیایی، پروسه بهبود پوستتان شاید تا 10 روز نیز طول بکشد. به یاد داشته شوید که به هیچ مبلغ نباید سعی نمایید به این پروسه سرعت ببخشید و یا پوسته‌ها را بکنید چون سامان این مسائل موجب بالا رفتن ریسک عفونت، تاثیر قسمتی کم و ساخت لکه‌های تیره می‌گردد. هنگامی می‌توانید روتین مراقبتی طبیعی پوستتان را دوباره از سر بگیرید که کل اثرات لایه‌برداری شیمیایی از بین رفته باشند و آخرین پوسته‌ها نیز افتاده باشند و پوستتان دوباره وضعیت طبیعی پیدا نموده باشد (طبیعی، لکن نیکوتر از گذشته).


لایه‌برداری شیمیایی TCA در معادل بقیه طریق‌های لایه‌برداری شیمیایی


لایه‌بردارهای TCA مختلف‌ترین طریق برای سامان لایه‌برداری شیمیایی به محسوب می‌روند. از نقطه نظر حرفه ای، این اتفاق آنان را به خوب ترین وسایل ممکن جایگزین می‌کند، چون می‌توان از آنان با تکنیک‌ها و شرایط متفاوتی برای درمان حدوداً هر نوع پوستی استفاده کرد. با این اکنون، از نقطه نظر بیمار، فقط شی ای که ضرورت دارد این می باشد که آیا استفاده از این لایه‌بردارها برای فرد شما مطلوب می باشد یا نه. به طور کلی، برجسته‌ترین گام در سامان یک لایه‌برداری شیمیایی، گزینش لایه‌بردار متناسب می باشد که مطمئن شوید برای شما مطلوب می باشد. عموماًً متخصصان پوست گوناگون برای درمان یک مورد پوستی یکسان، رویکردهای متفاوتی دارند.


سامان لایه‌برداری شیمیایی در خانه در معادل سامان لایه‌برداری شیمیایی حرفه ای در مطب


به طور کلی، لایه‌برداری شیمیایی TCA می بایست به دست یک شخص حرفه ای سامان گردد. شمار لایه‌ها و فشار انجام محلول بر روی عملکرد این طریق لایه‌برداری شیمیایی کارایی دارد، سپس شما نباید این شغل را در خانه سامان دهید. لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق فقط می بایست به دست یک حرفه ای پوست دارای بورد حرفه ای سامان شوند. برای آن که مرجعی داشته شوید، عمق عملکرد محلول عامل ساخت اختلاف برای هنگام‌هایی می باشد که لایه‌برداری شیمیایی را در خانه سامان می‌دهید یا در مطب. برای آن که محلول‌های لایه‌بردار قابل استفاده در خانه خطرناک نباشند، آنان را زیاد سرسری فرموله می‌کنند. سپس می بایست لایه‌برداری شیمیایی در خانه را چندین بار پشت سر نیز سامان دهید تا دستاورد‌ای مقابل با یک‌بار سامان لایه‌برداری شیمیایی به طور شغل‌ای در مطب دکتر کسب نمایید. با این وجود، لایه‌برداری شیمیایی در خانه عواقب احتمالی ناخواسته و ناخوشایند کمتری در مقایسه با لایه‌برداری شیمیایی در مطب به هم گام دارد. هیچ معادلی برای سامان یک لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق در خانه وجود ندارد؛ استفاده از هیچ میزانی از لایه‌بردارهای خانگی منتهی به یک لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق نخواهد شد، چون برای داشتن یک لایه‌برداری متوسط شغل‌ای در مطب، از محلول‌های لایه‌بردار با عمق عملکردی عمیق‌تری استفاده می‌گردد.


اثرات جانبی احتمالی


اثرات جانبی احتمالی سامان یک لایه‌برداری شیمیایی TCA حاوی ریسک ساخت لکه‌های پوستی تیره‌رنگ و ریسک ساخت جای زخم می‌گردد. ریسک هر دوی این مسائل در هنگام استفاده از لایه‌برداری شیمیایی سرسری زیاد کم می باشد، لکن در لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق، مقدار ریسک تکثیر می‌یابد. در هنگام سامان لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق بر روی پوست‌های تیره‌تر می بایست اکثر احتیاط کرد، و لایه‌برداری می بایست حتماً به دست متخصصی سامان گردد که تجربه درمان پوست‌های تیره‌تر را داشته باشد. لایه‌برداری شیمیایی TCA کمی حساسیت‌زا می باشد، سپس می بایست پیش از سامان آن با استفاده از یک تست موضعی نقطه‌ای، واکنش‌های اگزما و روزاسه را وارسی نمایید.


بها


بها یک لایه‌برداری شیمیایی بسته به محیط مورد لایه‌برداری و متخصصی که به او مراجعه می‌نمایید، متغیر می باشد، لکن این طریق عموماًً متناسب یا کمی ارزان‌تر از لیزر سرسری پوست می باشد.


سخن پایان


مدتی می باشد که از لایه‌برداری شیمیایی به موضوع یک طریق درمانی مشکل ها پوستی استفاده می‌گردد و این طریق، یک رویکرد درمانی مؤثر برای اکثر مشکل ها پوستی می باشد، از عبارت آکنه، لکه‌های تیره پوستی، ملاسما، بافت ناهموار پوست، و چین و چروک‌ها و خط ها کم‌عمق. لایه‌بردارهای شیمیایی TCA مختلف‌ترین نوع از لایه‌بردارهای شیمیایی می باشند که گزینه‌های متنوعی برای عمق و درمان لایه‌برداری را در اختیارمان قرار می‌دهند. لایه‌برداری سرسری پوست به درمان مشکلاتی همچون جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، بافت ناهموار پوستی و لکه‌های پوستی هم یاری می‌کند، در صورتی که لایه‌برداری شیمیایی متوسط یا عمیق اکثر بر روی چین و چروک‌ها و خط ها پوستی مؤثر می باشند. از آنجایی که با اکثر شدن عمق لایه‌برداری، خطر عواقب احتمالی نیز تکثیر می‌یابد، می بایست برای لایه‌برداری متوسط یا عمیق پوست حتماً به یک حرفه ای شغل‌ای مراجعه نمایید.

اکثر بخوانید: تعدادی وقت یکبار می بایست صورتمان را لایه‌ برداری کنیم؟

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *