کمر باریک با چای سبز!

کمر باریک با چای سبز!

تناسب اندام و داشتن شکمی تخت و کمری باریک جذابیت فرد را دو چندان می کند اما متاسفانه از بین بردن چربی های شکم یکی از مشکل ترین بخش های کاهش وزن است.

مشاهده مطلب
به راستی راز داشتن پاهای براق چیست؟

به راستی راز داشتن پاهای براق چیست؟

فهرست مطالب

به راستی راز داشتن پاهای براق چیست؟

داشتن پاهای براق مکرر زیباست و موجب می‌گردد در مهمانی‌ها حسابی بدرخشید. شما نیز می‌توانید به آسانی پاهای مات و کسل کننده‌یتان را به پاهای درخشان و براق جایگزین نمایید. نخستین گام این هست همه ی سلول‌های مرده پوست‌تان را از بین ببرید. 


قسمت ابتدا لایه‌برداری پاها


1. پیش از اصلاح پاهایتان را لایه‌‌برداری نمایید

راز داشتن پاهای درخشان و براق این هست که پیش از اصلاح، پاهایتان را لایه‌برداری نمایید. لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ای که موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند را از بین می‌برد. 

لایه برداری پوست پا

۲. برس زدن را امتحان نمایید

از یک برس موی محکم و طبیعی بهره ببرید. برس زدن موجب بیشتر شدن گردش خون شده و ترک‌های پوستی را کم شدن می‌دهد. از بخش بیرونی زانو آغاز نمایید. با فشار مطلوب به سوی تحریک گردش خون اینکار را پایان دهید. بنابراین بخش داخلی ران‌ها را برس بکشید. پس از آن، به جست و جو کف پا و کشاله ران بروید. 

برس زدن پا

۳. از دستکش‌های لایه بردار در حمام بهره ببرید

دستکش‌های لایه‌بردار (بدون احتیاج به مواد شیمیایی)، روشی عالی برای از بین بردن سلول‌های مرده از روی پوست می باشند. به حمام بروید و اجازه دهید که پوستتان حداقل دو دقیقه در معرض بخار آب قرار گیرد. بنابراین پاهایتان را با دستکش ماساژ دهید. فشار دست می بایست به گونه‌ای باشد که حس درد و یا ناراحتی نکنید.  

استفاده از دستکش‌های لایه بردار در حمام

۴. از مصرف لایه بردارهای پر نمک و قهوه اجتناب نمایید

در صورتی که پوست حساسی دارید خوب تر هست از لایه‌‌بردارهای پر نمک، قهوه و یا بقیه مواد خشن استفاده نکنید. استفاده از این مواد پیش از اصلاح، موجب می‌گردد پوستتان دچار سوزش و یا التهاب گردد.

 مصرف لایه بردارهای حاوی نمک و قهوه ممنوع است


قسمت دوم اصلاح پاها


۵. از تیغ جدید بهره ببرید

مرتب تیغ‌تان را برابر نمایید و از تیغ‌هایی بهره ببرید که تیز باشند. تیغ‌های قدیمی علاوه بر اینکه بقیه تیز نیستند و به آسانی موهایتان را اصلاح نمی‌کنند احتمال عفونت و یا باکتری را هم بیشتر شدن می‌دهند. 

تیغ - ژیلت

۶. در انتهای دوش اصلاح نمایید

زمانی که در معرض بخار حمام قرار می‌گیرید موها به آسانی اصلاح می‌گردد. شما می بایست حداقل ده دقیقه در حمام گرم بمانید و پس از آن اصلاحتان را آغاز نمایید.

استفاده از ژیلت در حمام

۷. از مصرف آب بسیار گرم پرهیز نمایید

در صورتی که با آب زیاد گرم حمام نمایید یا دوش بگیرید، پوستتان خشک خواهد شد که می‌تواند شرایط را برای اصلاح کردن بدتر کند. مطمئناً پیش از اصلاح، آب را ولرم نمایید تا به آسانی بتوانید موهای بدنتان را اصلاح نمایید.

مصرف آب داغ ممنوع است

۸. از کرم یا ژل مرطوب کننده بهره ببرید

شما هیچ وقت نباید پاهای خشکتان را به صابون آغشته نمایید و از تیغ برای اصلاح مو بهره ببرید، چون که استفاده از بعضی از صابون‌ها به علت داشتن الکل و بو پوستتان را حساس و تحریک می‌کند. پس خوب تر هست از یک ژل و یا کرم اصلاح بدن که مرطوب کننده می باشند بهره ببرید تا رطوبت کافی به پاهایتان برسد.

کرم مرطوب کننده

۹. اصلاح در سوی رشد مو

اصلی ترین کاری که می بایست برای اصلاح موهای پا پایان دهید این هست که آن را در سوی رویش مو اصلاح نمایید. این موضوع موجب می‌گردد موهایتان به مرور هنگام کمتر و یا از ریشه قطع شوند و همینطور التهاب پوستتان کمتر گردد. همانطور که می‌دانید یکی از دلیل‌هایی که موجب می‌گردد مو در پوست برگردد و پوست ملتهب گردد این هست که اصلاح در خلاف رویش مو پایان گردد.

کشیدن ژیلت در جهت رشد مو


قسمت سوم افزودن رطوبت و درخشش به پاها


۱۰. پاهایتان را سریعاً بعد از اصلاح مرطوب نمایید

بعد از اصلاح پاها خوب تر هست آن را به نیکی خشک نموده و از مرطوب کننده فاقد الکل و بو بهره ببرید تا پوستتان تحریک نشود.

استفاده از مرطوب کننده روی پا

۱۱. از برنزه کننده بهره ببرید

از برنزه کننده‌ای بهره ببرید که مطلوب پوست بدنتان باشد. در صورتی که پوست روشنی دارید برنزه کننده‌های روشن تا متوسط را گزینش نمایید و در صورتی که پوست تیره‌ای دارید به جست و جو برنزه‌ کننده‌های تیره بروید. پس از اینکه پاهایتان را اصلاح و مرطوب کردید، مقداری از برنزه کننده را روی پاهایتان بمالید و با استفاده از حرکات دایره‌ای آن را در مجموع پاهایتان پخش نمایید.

استفاده از برنزه کننده روی پا

۱۲. از روغن بدن بهره ببرید

زدن روغن‌ به پا موجب می‌گردد پاهایتان درخشان و براق گردد. در صورتی که می‌خواهید پاهایتان به شکل طبیعی مرطوب گردد و درخشان شود خوب تر هست از روغن‌های طبیعی بهره ببرید. پس از اینکه پاهایتان را لایه‌برداری و اصلاح کردید خوب تر هست از روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و یا روغن نارگیل بهره ببرید.

  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به پاهایتان بزنید و آن را ماساژ دهید.  
  • شما می‌توانید یک قاشق غذا خوری از روغن بادام را که سرشار از ویتامین‌های A و E هست را به پاهایتان بزنید.  

استفاده از روغن نارگیل روی پا

۱۳. از پودر براق کننده بهره ببرید

استفاده از پودر براق کننده موجب می‌گردد پاهایتان به نیکی بدرخشند و جذب دقت کنند. در بخش‌ی انتها می‌توانید با استفاده از یک براش، پودر براق کننده را به پاهایتان بزنید.  

استفاده از پودر براق کننده

زیادتر بخوانید: روشن کردن زانوهای تیره با روشهای خانگی  

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *