بخور نخورهای تیروییدی

تیرویید که غده‌ای پروانه‌ای شکل و کوچک است، در جلوی گردن قرار دارد و با وجود کوچکی اندازه‌اش، نقش بسیار بزرگی در سلامت ما دارد؛

مشاهده مطلب
به جای خرید فاندیشن آن را با ۳ روش درست کنید!

به جای خرید فاندیشن آن را با ۳ روش درست کنید!

فهرست مطالب

به جای خریداری فاندیشن آن را با ۳ چاره درست نمایید!

داشتن پوستی صاف و بدون نقص برای کل‌ی خانم‌ها یک خواسته‌ی مهمی هست که موجب می‌گردد زیباتر دیده شوند. در صورتی که جزو کسانی هستید که پوست‌تان مناسب نیست می‌توانید با محصولاتی مانند فاندیشن، به پوست دلخواهتان برسید. اقسام مختلفی از فاندیشن در فروش‌گاه‌های ابزار آرایشی در دسترس می باشند که بعضی از اشخاص به علت قیمت‌ی بالای فاندیشن و مواد مضر در دسترس در خیلی از فاندیشن‌ها از خریداری کردن آنان منصرف می‌شوند. خوشبختانه با تعدادی ماده اساسی و ارزان، می‌توانید فاندیشن خویش را در خانه درست نمایید! چرا که به شما این قابلیت را می‌دهد تا فاندیشن سفارشی تهیه نمایید.


قسمت ابتدا با استفاده از کره شیا، روغن جوجوبا و پودر معدنی


1. کره شیا، روغن جوجوبا و پودر معدنی را در یک ظرف گرم بریزد

 این ترکیب به علت داشتن مواد مرطوب‌کننده در دسترس در آن، برای اقسام پوست‌های خشک ایده‌آل هست. ½ قاشق چای‌خوری کره شیا، ½ قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا و 1 قاشق چای‌خوری پودر معدنی را تهیه نمایید. هر سه مواد را داخل ظرفی که روی اجاق گاز قرار دارد بریزید.

  • چنانچه کره‌ی شیا در دسترس نبود می‌توانید از روغن آرگان بهره ببرید.

2. شعله‌ی اجاق گاز را در وضعیت وسط قرار دهید

زمانی که مواد را به ظرف افزوده کردید خوب تر هست شعله‌ی اجاق گاز را در وضعیت متوسط بگذارید و آن را نیز بزنید تا کره شیا آب گردد. بعد از آن شعله‌ی اجاق گاز را خاموش نمایید و ظرف را از روی حرارت بردارید.

3. مخلوط را مناسب نیز بزنید و آن را در یک نعلبکی بریزید

برای مخلوط کردن مواد از یک قاشق چای‌خوری بهره ببرید و آن را تماماً مخلوط نمایید. بافت توسط آمده می بایست صاف و با رنگ ثابت باشد. مخلوط توسط آمده را درون یک ظرف یا نعلبکی تمیز بریزید.

  • اجازه دهید که فاندیشن خنک گردد تا بتوانید از آن بهره ببرید.
  • این فاندیشن تا وقتی که در دمای اتاق باشد برای شما قابل استفاده خواهد بود.

4. گذشته از استفاده از فاندیشن اجازه دهید که مخلوط سرد گردد

از فاندیشن گرم روی صورتتان استفاده نکنید بگذارید که اول خنک گردد، بعد از آن از آن بهره ببرید. برای استفاده کردن از این فاندیشن، از یک اسفنج آرایشی معمولی بهره ببرید و آن را سان هر فاندیشن بعدی بهره ببرید. شما می‌توانید از این فاندیشن با دقت به مقدار مصرف در روز خویش، به مدت دو هفته از آن بهره ببرید.


قسمت دوم با استفاده از مرطوب کننده و پودر فاندیشن


1. یک ظرف کوچک برای مخلوط کردن مواد پیدا نمایید

خوب تر هست هر روز یک مخلوط جدید از فاندیشن مایع را درست نمایید، یا حداقل تا وقتی که نسبت کاملی از ترکیبات خویش را پیدا نکنید از ظروف کوچک مانند ظرف لنز، پالت سایه چشم‌های تکی، برای فاندیشن خویش بهره ببرید.

  • چنانچه مواد برقرار‌ماندند می‌توانید درب آن را ببندید و در طول روز از آن بهره ببرید.  پس از استفاده، ظرف آن را بشویید و در روزهای بعد از آن بهره ببرید.

2. پودر فاندیشن خویش را درون ظرف بریزید

یک قاشق غذاخوری پودر فاندیشن را درون ظرف بریزید. دقت داشته بمانید در صورتی که شما از ظرف لنز و یا ظروفی با این سایز برای مخلوط کردن استفاده می‌نمایید، می بایست به اندازه‌‌ایی از پودر فاندیشن بهره ببرید که تنها کف ظرف شما را بپوشاند تا بتوانید مواد را به آن افزوده و مخلوط نمایید.

  • برای انتقال پودر درون ظرف از یک قاشق پلاستیکی یا اسپاتول چوبی بهره ببرید. هیچ‌گاه با انگشتان خویش پودر فاندیشن را لمس نکنید چون چربی‌های انگشت‌تان روی آرایش‌تان نتیجه ی می‌گذار‌د.

3. میزان برابر از مرطوب کننده شکل خویش را به ظرف افزوده نمایید

به همان مقداری که از پودر فاندیشن درون ظرف ریختید به همان اندازه نیز مرطوب کننده به آن افزوده نمایید. مواد در دسترس در مرطوب کننده به گونه‌ای هست که با استفاده از آن پوست‌تان را شاداب می‌کند. دقت داشته بمانید که از لوسیون بدن و یا امثال آن به جز مرطوب کننده‌ی شکل خویش استفاده نکنید چرا که امکان دارد در معرض بسته شدن منافذ پوستتان قرار بگیرید.

  • در صورتی که جزو کسانی هستید که به آسانی بیرون می‌روید، از مرطوب کننده بدون چربی بهره ببرید.
  • در صورتی که مرطوب کننده‌ی شکل‌تان پر ضد آفتاب هست که در فرمولاسیون آن وجود دارد، شما می‌توانید از آن، برای ترکیب با پودر فاندیشن خویش بهره ببرید.

4. این دو ماده را با یک چنگال کوچک مخلوط نمایید

پودر فاندیشن و مرطوب کننده را به نیکی نیز بزنید تا به طور یکنواخت درآید. بافت می بایست صاف و بدون پودر باشد.

5. آن را روی خط مچ یا فک تست نمایید تا پوشش آن معین گردد

مخلوط کردن مرطوب کننده و پودر فاندیشن به طور برابر موجب خلق فاندیشنی با پوشش‌دهی متوسط می‌گردد. در صورتی که پوست تقریباًً معمولی دارید و پوشش اضافه نمی‌خواهید، پوشش متوسط عموماًً برایتان مطلوب هست. کمی از مخلوط توسط آمده را روی براش فاندیشن خویش بکشید و آن را روی بخش داخلی مچ دست یا در طول خط فک خویش بکشید تا وارسی نمایید که آیا پوشش آن مطلوب پوست‌تان هست یا خیر.

  • مطمئناًً آن را به طور تمام روی پوست خویش مالش دهید تا پوشش دهی آن را معطوف شوید.

6. با افزودن پودر یا لوسیون اکثر، پوشش دهی آن را تنظیم نمایید

افزودن مرطوب کننده اکثر موجب خلق فاندیشنی با پوشش کمتر می‌گردد و همینطور افزودن پودر اکثر، یک فاندیشن غلیظ با پوشش تمام را فراهم می‌کند. در هر هنگام میزان خیلی کمی افزوده بعد از آن آن را مخلوط نمایید و در پایان تست نمایید.

 7. از قلم مو یا اسفنج بهره ببرید

فاندیشن مایع خویش را دقیقاً مشابه با فاندیشنی که از فروش‌گاه‌های ابزار آرایشی خریدداری نموده‌اید بهره ببرید. پس از استفاده از آن و رضایتمندی از پوشش دهی مناسب، درب آن را ببندید تا بتوانید آن را در طول روز بهره ببرید.

8. میزان زیادتری تهیه نمایید

اگرفاندیشنی را که درست کردید و از پوشش دهی آن راضی بودید، می‌توانید میزان زیادتری از آن را درست نمایید و برای نگه ‌داشتن آن از بطری‌های فاندیشن قدیمی، یا ظرف شیشه پاک‌کن بهره ببرید. گذشته از استفاده از آن خوب تر هست به نیکی آن را تکان دهید.

  • شما می‌توانید از مقیاس آشپزخانه برای یقین از یکنواختی ترکیب توسط آمده بهره ببرید.
  • خوب تر هست که به اندازه‌ی که ذهن می‌نمایید خراب نمی‌شوند آن را تهیه نمایید.

قسمت سوم فاندیشن رنگی با مواد خانگی


1. میزان کمی پودر کاکائو را افزوده نمایید تا سایه‌ی تیره داشته بمانید

مطمئناًً با مقادیر خیلی ناچیزی آغاز نمایید و آن را تماماًً مخلوط نمایید و گذشته از افزوده کردن مقادیر اکثر، موفقیت سایه را وارسی نمایید و این موضوع را تا وقتی که از رنگ توسط آمده رضایتمندی داشتید باقی مطلب دهید. از یک قاشق پلاستیکی برای مخلوط کردن تمام آن بهره ببرید.

  • پودر کاکائو بدون افزوده کردن رنگ‌های گرم، سایه را به شکل طبیعی تیره می‌کند.

2. افزوده کردن سایه‌ی تیره با استفاده از دارچین

در صورتی که رنگ پوست گرمی دارید، از پودر دارچین با پودر کاکائو بهره ببرید تا به سایه‌ی خویش گرما بدهید. برای اینکار، دارچین را افزوده نمایید و آن را تماماً مخلوط نمایید.

  • در صورتی که می‌خواهید از فاندیشن مایع خویش سان رژگونه بهره ببرید، دارچین موجب می‌گردد که مرغوبیت مناسب را خلق کند.
  • شما ایضاً می‌توانید جوز هندی را هم امتحان نمایید، برای استفاده از آن می بایست جوز هندی زیاد ریز باشد.

3. برای تبدیل سایه از بقیه ادویه‌ها بهره ببرید

 پوست ساسافراس، پودر هل و پودر گندم رایحه‌های رایجی می باشند که می‌توانند برای تیره‌تر کردن و سفارشی‌سازی سایه فاندیشن شما هم استفاده شوند. در صورتی که به هر یک از این نکات دسترسی دارید، آنان را امتحان نمایید.

4. پودر میکا را برای درخشش رژگونه افزوده نمایید

 پودر میکا را به رنگ طلایی یا برنز گزینش نمایید تا درخشش زیبایی را برای شما به ارمغان آورد. مقداری پودر میکا را به مواد خویش افزوده نمایید و آن را به نیکی مخلوط نمایید، بعد از آن آن را تست نمایید. در مقداری پودر میکا بپاشید، نیز بزنید و رنگ را تست نمایید و تا وقتی که رنگ ثمر مورد اجابت‌تان نبود از پودر زیادتری بهره ببرید.

  • توانایی دارید پودرهای میکا را از فروش‌گاه‌های ابزار آرایشی خریداری نمایید. مکرر پودر میکا را که به منزله ی فراورده آرایشی هست خریداری نمایید.
  • برای درخشش سرد مانند به هایلایت، از پودر میکا نقره‌ایی یا مروارید بهره ببرید.

5. اکسید روی را به فاندیشن خویش به سوی محافظت از آفتاب افزوده نمایید

اکسید روی، محافظت از آفتاب را به پایه فاندیشن شما افزوده می‌کند. اکسید روی بدون پوشش، نانو و غیر میکرونیزه را بخرید. از آنجا که روی ماده‌ای ضخیم هست و موجب می‌گردد افق پوشش آرایش شما را بالا ببرد، پوست شما را صاف، نرم و با التهاب کمتری نشان دهد، همینطور آکنه را رفع و پوست را مرطوب می‌کند.

  • اکسید روی برای استفاده از پوست بی‌خطر هست، لیکن موقع موضوع کردن با آن از ماسک و دستکش بهره ببرید. استنشاق بیشتر از مقدار از این پودر موجب مسمومیت می‌گردد.
  • 28 گرم اکسید روی حدوداًمقابل SPF 20 هست.
  • به طور معمول، بسته به نیازتان از یک تا 4 قاشق غذاخوری اکسید روی بهره ببرید.

پودر اکسید

اکثر بخوانید: راه استفاده واقعی از فاندیشن مایع  

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *