برای رشد موهایتان خوردن روغن ماهی را فراموش نکنید!

برای رشد موهایتان خوردن روغن ماهی را فراموش نکنید!

فهرست مطالب

برای رشد موهایتان خوردن روغن ماهی را فراموش نکنید!

روغن ماهی از بافت‌ چرب ماهی‌هایی سان خال مخالی، کولی، قزل‌آلا، سالمون و غیره استخراج می‌گردد. شواهد عینی نشان داده هست که روغن ماهی برای تسکین خارش پوست سر و هم یاری به پیشگیری از شوره سر مورد استفاده قرار می‌گرفته هست. آیا روغن ماهی در محصول ها مراقبت از مو مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ در این مطلب، در خصوص اینکه چطور روغن ماهی استخراج می‌گردد، ضمناً مزایا و چگونگی استفاده از آن را برایتان بازگو خواهیم کرد. با استایلی هم گام بمانید.  


روغن ماهی چطور استخراج می‌گردد؟


روغن ماهی از روش چاره‌های مختلفی سان سیال فوق بحرانی (Supercritical Fluids)، پرس مرطوب (Wet Pressing)، استفاده از حلال‌ها و سیلاژ ماهی با استفاده از آنزیم‌ها (Fish Silage Employing Enzymes) توسط می‌آید. رایج‌ترین آنان، پرس مرطوب و استخراج با حلال‌ها هست. پرس مرطوب به پختن، پرس کردن، سرریز کردن و سانتریفیوژ احتیاج دارد. زمان استخراج روغن ماهی با حلال‌ها، این عملیات به امکان انحلال لیپیدها در حلال‌های آلی و آب بستگی دارد. این کنش کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی را از آب جدا می‌کند.   


مزایا روغن ماهی برای مو


تحقیقات نشان می‌دهند که روغن ماهی گرفته‌شده از ماهی خال مخالی به تحریک رشد مو هم یاری می‌کند. این فاز، فاز آناژن (Anagen) هست که شفت مو (ساقه مو) را تحول می‌دهد و ماندگاری آن را تکثیر می‌دهد.

  1. روغن ماهی، خاصیت ضد باکتریایی دارد که به تمیز نگه داشتن پوست سر و حفظ سلامتی آن هم یاری می‌کند.
  2. روغن ماهی به محافظت در معادل پیری، آسیب ناشی از گرما و درماتیت هم یاری می‌کند.
  3. به نقل از پژوهشگران کره‌ایی، مصرف روغن ماهی تخمیر شده می‌تواند به رشد مو هم یاری کند. افزایش سلول‌های درمال پاپیلا (پرز پوستی، Dermal Papilla) را تکثیر می‌دهد و رشد مو را تحریک می‌کند.
  4. روغن ماهی، پر اسیدهای چرب امگا ۳ اشباع‌ نشده سان DHA هست که درماتیت آتوپیک و استرس اکسیداتیو را کم شدن می‌دهد. ریزش مو شاید بخاطر استرس اکسیداتیو باشد.
  5. امگا ۳ می‌تواند به کم شدن ریزش مو با تکثیر چگالی و کم شدن فاز تلاژن هم یاری کند. ضمناً به کم شدن آلفا-5 (که هورمونی را طراحی می‌کند که موجب ریزش مو می‌گردد) هم یاری می‌کند. روغن ماهی، دارای خواص ضد التهابی هست که به کم شدن ریزش مو و حفظ سلامت آن از دید قدرت و حجم هم یاری می‌کند. ضمناً به کم شدن طراحی بیشتر از مقدار چربی هم یاری می‌کند.
  6. روغن ماهی، پر اسیدهای چرب اشباع ‌نشده هست که بر ساختار سلولی، سنتز چربی و التهاب پوست سر و مو کارایی می‌گذارد.  
  7. مکمل‌های دریایی، به بهبود پوست و موهای نازک هم یاری می‌کند.

ماهی و روغن ماهی  


 چگونگی استفاده از روغن ماهی برای رشد مو


1. آن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید

ماهی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هست. پروتئین، به کرد و تقویت مو هم یاری می کند و اسیدهای چرب امگا ۳ به حفظ سلامت مو هم یاری می‌کنند. روغن ماهی گنجانده شده در رژیم غذایی هم به حفظ سلامت مو هم یاری می‌کند. ماهی‌های توصیه‌شده عبارتند از خال مخالی، شاه‌ماهی، ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون، ماهی تن. سعی نمایید روغن ماهی را به غذاهایتان افزوده نمایید. پیش از افزوده کردن روغن ماهی به غذایتان مطمئن شوید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر.

2. مکمل‌های روغن ماهی

یک مسیر موثر سایر برای استفاده از روغن ماهی برای رشد مو، مصرف آن به شمایل کپسول‌، قرص و شربت هست که به آسانی در داروخانه‌ها قابل دسترس می باشند. یک پزشک حرفه ای می‌تواند در این عرصه به شما هم یاری کند. نتایج آن در عرض تعدادی هفته قابل‌ دیدن هست.

3. ماسک روغن ماهی و روغن زیتون

شاید به علت بوی استوار که روغن ماهی دارد، نتوانید از آن به شکل در روز بهره ببرید. این علت  نشان می‌دهد که استفاده ترکیبی از روغن زیتون و روغن ماهی به مغذی کردن و مرطوب نگه داشتن موهای شما هم یاری می‌کند. ضمناً سلامت مو را بهبود می‌بخشد. با این اکنون، هیچ مطالعات علمی برای اثبات این مبحث در دسترس نیست.


مسائل احتیاطی


ماهی و روغن ماهی، پر مقادیر اضافه جیوه می باشند. توجه نمایید که میزان مصرفی‌تان بیشتر از میزان توصیه‌ شده نباشد. در صورتی که بیماری عرصه‌ای دارید، قطعاً پیش از مصرف آن با پزشک راهنمایی نمایید. چه ماهی بخورید و چه نخورید، روغن ماهی به شما هم یاری می‌کند تا سلامتی خویش را بهبود ببخشید. شاید مصرف آن در اول کمی برایتان ایراد باشد، لکن پس از مدتی از براقی موهایتان کیف می‌برید.

اکثر بخوانید: چطور می‌توان از سیاه دانه (Kalonji) برای رشد مو استفاده 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *