با رعایت چند نکته توناژ قرمز مو را ماندگارتر کنید

با رعایت چند نکته توناژ قرمز مو را ماندگارتر کنید

فهرست مطالب

با رعایت تعدادی مساله توناژ قرمز مو را ماندگارتر نمایید

در صورتی که چهره‌تان را با موی قرمز دوست دارید ولی ناراحت هستید که فوری قرمزی موهایتان محو می‌گردد، فقط نیستید. رنگ قرمز بدترین رنگ برای نگهداری می باشد. خوشبختانه تعدادی مساله و ترفند وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنان هاله قرمز رنگ موهایتان را کمی ماندگارتر نمایید.


موهایتان را به شیوه درست بشویید


1. حداقل 2 روز بعد از رنگ کردن موهایتان را بشویید 

در صورتی که فوراً بعد از  رنگ کردن موهایتان را بشویید، شاید کوتیکول ما بالا بیاید و رنگ از آن خارج گردد. اینگونه فوراً رنگ موهایتان محو می‌گردد. در صورتی که 48 ساعت بعد از رنگ کردن موهایتان را بشویید، رنگ مو لحظه کافی برای برای نفوذ کردن به تارهای مو را دارد.

  • از آنجایی که روند رنگ کردن روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و شایدً نیازی نیست تا در مدت آن 2 روز نگران چرب شدن موهایتان شوید. هرچند در صورتی که ریشه موهایتان چرب شد، می‌توانید از شامپوی خشک بهره ببرید تا موهایتان تمیزتر به نظر بیایند.

نشستن مو بعد از رنگ کردن

2. از شامپو و کاندیشنری بهره ببرید که اعلا موهای رنگ شده باشد

محصول های اعلا موهای رنگ شده بدون الکل و سولفات می باشند و به موهایتان نرمی زیادتری می‌دهند تا رنگ موهایتان ماندگارتر شوند. این محصول های ضمناً شاید پر ویتامین و آنتی‌اکسیدان باشد که موهای شما را تقویت و از آنان مراقبت می‌کند.

  • در صورتی که دوست دارید می‌توانید هربار که موهایتان را می‌شویید، از شامپو یا کاندیشنری بهره ببرید که رنگ افزوده به موهایتان می‌دهد. هرچند فراموش نکنید که اینکار شاید ظاهر رنگ موهایتان را ازای کند.
  • از شامپوهای درخشان کننده و ضد شوره استفاده نکنید چون که اینگونه رنگ از روی موهایتان شسته می‌گردد.

شامپو و کانسیلر مخصوص موهای رنگ شده

3. هر بار بعد از اینکه موهایتان را می‌شویید، از یک نرم کننده آبرسان بهره ببرید

رنگ کردن می‌تواند مو را بسیاری خشک و شکننده کند که خویش این مسئله موجب می‌گردد موهایتان به نظر کم‌رنگ و کدر برسند. بعلاوه موهای خشک رنگ را بسیاری مناسب درون خویش نگه نمی‌دارند. یک کاندیشنر مناسب اعلا موهای رنگ شده می‌تواند رطوبت مورد احتیاج موهای قرمز شما را فراهم و در آینده از موهای شما محافظت کند.

نرم کننده آبرسان مو

4. بعد از شستن موهایتان آنان را با آب خنک آبکشی نمایید

آب گرم موجب انباسط تارهای مو و در حاصل باز شدن کوتیکول‌های مو می‌گردد. اجازه دهید تا آب و شامپو به لایه‌های عمیق موهایتان نفوذ کند و رنگ‌های اضافی با هر بار آبکشی شسته شوند. آب سرد می‌تواند کوتیکول‌های مو را که حال مرطوب می باشند را ببندد.

  • بعلاوه آبکشی با آب سرد نیز رنگ موهایتان را ماندگارتر و نیز براق‌تر می‌کند.

شستن مو زیر دوش

5. برای شست و شوی ملایم‌تر موها از شامپو استفاده نکنید

به جای اینکار موهای خویش را فقط با استفاده از کاندیشنر بشویید. کاندیشنر را به ریشه موهایتان بزنید و پوست سر خویش را به مدت تعدادی دقیقه ماساژ دهید تا کثیفی و چربی موهایتان شسته گردد. در ادامه موهایتان را آبکشی نمایید.

  • شستن موها با کاندیشنر به شما هم یاری می‌کند تا موهایتان براق‌تر به نظر بیاید و رنگ موهایتان را ماندگارتر می‌کند.
  • شستن مو با کاندیشنر عالی ترین طریق برای موهای خشک می باشد. این طریق هچنین برای موهای وضعیت‌دار کارآمد می باشد. در صورتی که موهایتان وضعیت‌دار می باشد و رنگ آنان را هم قرمز نموده‌اید، شستن مو با کاندیشنر از محو شدن رنگ موهایتان پیشگیری می‌کند و ضمناً موهایتان را مرطوب و بدون وز نگه می‌دارد.
  • در صورتی که موهایتان چرب می باشد شایدً با استفاده کمی شامپو حاصل مناسب تری می‌گیرید.

استفاده از شامپو ممنوع

6. هر چقدر می‌توانید دیر به دیر موهایتان را بشویید

هرچقدر زیادتر موهایتان را بشویید، رنگ موهایتان زودتر محو می‌گردد. سعی نمایید شستن موهایتان را به یکبار یا دوبار در هفته کم شدن دهید تا رنگ قرمز و درخشان موهایتان را تا بلند‌ترین لحظه ممکن نگهدارید.

  • وقتی که موهایتان را هر روز می‌شویید، پوست سرتان چربی افزوده ترشح می‌کند. اول وقتی که شستن در روز موهایتان را متوقف می‌نمایید، موهایتان به نظر بسیاری چرب می‌رسند. هرچند که با گذر لحظه به جز آن پوست سرتان مانند گذشته چربی ترشح نمی‌کند و به جز آن نیازی نیست تا آنان را هر روز بشویید.
  • در صورتی که بین فاصله‌های شستن مو، ریشه موهایتان چرب می‌گردد از شامپو خشک بهره ببرید. شامپو خشک می‌تواند کثیفی ریشه مو را به خویش جذب کند و هم یاری کند تا موهایتان تمیزتر به نظر برسند.
  • در صورتی که هر روز ورزش می‌نمایید، در روز کمی شامپوی خشک بعد از ورزش به ریشه‌های موهایتان بزنید. در صورتی که می‌توانید اینکار را وقتی تکمیل دهید که موهایتان با تقریبً جامع خشک شده می باشد. اینگونه شامپوی خشک یک نواخت‌تر روی موهایتان پخش می‌گردد و ظاهری تمیزتر به موهایتان می‌دهد.

کمتر شستن مو

7. یکبار در هفته از کاندیشنر قدرتمند بهره ببرید

مرطوب نگهداشتن موهایتان اصلی ترین کاری می باشد که می‌توانید تکمیل دهید تا موهای رنگ شده‌تان مدت بلند‌تری درخشان به نظر برسند. یک کاندیشنر قدرتمند همچون ماسک مو و روغن درمانی گرم موهای شما را بسیاری مناسب مرطوب و تقویت می‌کنند. اینگونه موهایتان سالم، قدرتمند و درخشان به نظر می‌رسد.

  • در صورتی که دوست دارید می‌توانید با ترکیب آواکادو، تخم مرغ، شیر نارگیل، عسل و نصف موز خودتان کاندیشنر قدرتمند درست نمایید. ترکیب را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی موهایتان بماند در ادامه موهایتان را آب سرد آبکشی نمایید.

کاندیشنر مو

8. برای شیر آب حمام از فیلتر بهره ببرید

آب معمولی پر مواد معدنی، رسوبات و مواد افزودنی همچون کلر می باشد که تمام اینها می‌تواند موهایتان را کدر کند و رنگ را از روی موهایتان بشویید. با استفاده از دستگاه فیلتر برای دوش حمام مطمئن خواهید شد که موهایتان را تنها با آب خالص می‌شویید.

  • یادتان باشد که فیلتر دوش حمام را ازای نمایید تا همچنان از آب نرم و تمیز برای شستن موهایتان بهره ببرید.

فیلتر شیر حمام


موهایتان را در معادل ذرات به وجود آمده در آب محافظ نمایید


1. در آب کلردار یا شور شنا نکنید

شنا کردن در آب جدید ایرادی ندارد ولی شنا کردن در آب کلردار رنگ موهایتان را از بین می‌برد و به شدت رنگ آن را تحول می‌دهد. ضمناً آب شور موهایتان را بسیاری خشک می‌کند و شاید موهای قرمز و براق شما را کدر کند.

  • در صورتی که می‌خواهید در آب کلردار یا شور شنا نمایید، از کلاه شنا بهره ببرید و سرتان را درون آب فرو نکنید.
  • در صورتی که موهایتان در معرض آب کلردار قرار گرفت می بایست آنان را با شامپوی درخشان کننده مو بشویید که خویش اینکار هم موجب محو شدن رنگ موهایتان می‌گردد.

شنا در آب کلر دار

2. کمتر از ابزار حرارتی برای وضعیت دادن به موهایتان بهره ببرید

گرما می‌تواند موهایتان را خشک کند که اینگونه موهایتان کدر و کم‌رنگ به نظر می‌رسد. در صورتی که فقط برای مراسم‌های ناب موهایتان سشوار یا اتو می‌کشید ایرادی ندارد ولی نباید اینکار را هر روز تکمیل دهید.

  • در صورتی که می‌خواهید با استفاده از ابزار حرارتی همچون سشوار یا بابلیس به موهایتان وضعیت دهید، اول از اسپری محافظت حرارتی مو بهره ببرید تا حرارت موهایتان را خراب نکند.

حالت دادن مو با لوازم حرارتی ممنوع

3. در صورتی که می‌خواهید لحظه بسیاری در معرض نور آفتاب شوید، کلاه سرتان نمایید

اشعه آفتاب می‌تواند به موهایتان آسیب بزند و رنگ آنان را کدر کند. اینکه برای محفوظ ماندن موها از اشعه آفتاب کلاه سرتان نمایید ایده نیکی می باشد ولی پوشاندن موها ضمناً هم یاری می‌کند تا موهایتان مدت بلند‌تری شاداب به نظر برسند.

  • ضمناً در صورتی که می‌دانید قرار می باشد در معرض نور خورشید شوید، می‌توانید گذشته از بیرون رفتن از اسپری محافظت کننده اشعه یووی بهره ببرید.

استفاده از کلاه در آفتاب

4. موهایتان را هر 4 هفته یکبار گلت نمایید

گلت کردن روشی درمانی می باشد که شادابی و درخشانی موی شما را به مدت یک ماه تکثیر می‌دهد. شما اینکار را می‌توانید در سالن آرایشگاه تکمیل دهید یا می‌توانید مواد گلت را بخرید و اینکار را در خانه تکمیل دهید.

  • در صورتی که می‌خواهید موهایتان را در خانه گلت نمایید، دستورالعمل روی جعبه را جست و جو نمایید. شما می‌توانید برای اینکار از دوست خویش هم یاری بگیرید تا مطمئن شوید که گلت به شکل یک دست روی موهایتان پخش شده می باشد.

گلت مو

زیادتر بخوانید: چطور توناژ نارنجی مو را از بین ببریم(عرضه راهکارهای گوناگون)

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *