نیم بوت زنانه، جدیدترین کلکسیون هرمس برای پاییز

  هرمس یکی از معروف ترین برندهای فرانسوی در زمینه پوشاک است که هر ساله برای پاییز کلکسیون جدید نیم بوت های زنانه خود را روانه بازار می کند. در این مقاله گلچینی از بهترین مدل هاینیم بوت های زنانه هرمس برای پاییز را گردآوری کرده ایم

مشاهده مطلب
مراکز مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی

مراکز مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی

مراکز مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی “مراکز مشاوره بیماری های رفتاری” در سراسر کشور تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است. فعالیت این مراکز در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی است. آموزش، مشاوره و آزمایش  رایگان به منظور تشخیص اچ‌ای وی، خدمات کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد ( توزیع سرنگ، سوزن ) و ارائه کاندوم از جمله […]

مشاهده مطلب
با این کارها در زمستان سرما نخورید!

با این کارها در زمستان سرما نخورید!

فهرست مطالب

با این کارها در زمستان سرما نخورید!

زمستان می‌تواند شرایط تفریحی سان: تعطیلات و اسکیت روی یخ را به هم گام آورد و متأسفانه، می‌تواند به معنای فزونی بیماری هم باشد. زیادی از ملت در ماه‌های زمستان خویش را درگیر بیماری‌هایی سان: سرماخوردگی و گلودرد می‌کنند. شاید تعجب نمایید که چگونه می‌توانید در ماه‌های زمستان سالم بمانید. شما می‌توانید برای جلوگیری از بیماری، قدم‌هایی را بردارید و در کنار این در شکل بروز بیماری، کانال‌هایی را برای بهبودی فوری پیدا نمایید.


قسمت ابتدا پیش‌گیری از بیماری


1. دستان خویش را بشویید

 شستن مرتب دست‌ها، یکی از مناسب ترین راهکار‌ها برای پیشگیری از انتشار میکروب‌ها هست. در کنار این روشی مطلوب برای پیشگیری از انتقال میکروب به دیگران هست. در زمستان، این مبحث مخصوصاً در هنگامی که سرما و آنفولانزا وجود دارد خیلی حائز ضرورت هست.

  • مطمئناًً بدانید که چطور می‌توانید به مناسبی شستن دست‌ها را سامان دهید. با استفاده از صابون دست ملایم، دستان خویش را به مدت 20 ثانیه با آب گرم مالش دهید.
  • هر هنگامی که دهان یا بینی خویش را لمس می‌نمایید، دستان خویش را سراسرً بشویید. شما در کنار این می بایست گذشته از خوردن غذا دست‌هایتان را بشویید.

شستن دست

2. خودتان را گرم نگه دارید

درجه حرارت سرد، موجب فزونی بیماری‌ها مخصوصاً مشکل های تنفسی می‌گردد. کودکان و اشخاص مسن مخصوصاً مستعد مشکل های سلامتی ناشی از هوای سرد می باشند. در طول زمستان تا آنجا که شاید گرم بمانید.

  • وقتی که به بیرون می‌روید، خودتان را گرم نگه دارید. علاوه بر کت سنگین، روسری، کلاه، دستکش و شال گردن هم بپوشید.
  • حتماا لباس‌های زمستانی خویش را به طور مرتب بشویید. میکروب‌هایی دهان و بینی شما می‌توانند به وسایلی سان روسری و یا شال گردن شما چسبیده باشند.
  • خانه خویش را گرم نگه دارید. اعتماد دستاورد نمایید که بخاری شما در ابتدای هر فصل سرما به مناسبی فعالیت می‌کند.

کفش های زمستانی

3. واکسیناسیون را سامان دهید

داروهای حرفه ای می‌توانند به سالم ماندن شما در فصل زمستان  هم یاری کنند. گزینش واکسیناسیون هم می‌تواند به شما در مبارزه با بیماری هم یاری کند. حول گرفتن واکسیناسیون با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

  • آمپول آنفولانزا می‌تواند به جلوگیری از بیماری هم یاری کند. شما می‌توانید بدون نسخه آمپول آنفولانزا را در بیشتر داروخانه‌ها خریداری نمایید.
  • پزشک شما با دقت به سن و سبک زندگی شما می‌تواند به شما بگوید کدام واکسن را کافی دارید. سپس معاینه و راهنمایی با پزشک در مورد‌ی واکسیناسیون‌ها ایده‌ی خیلی نیکی هست.
  • در صورتی که هدف سفر دارید‌، شاید احتیاج به واکسیناسیون اضافی داشته بمانید. حول برنامه‌های خویش با پزشک‌تان مکالمه نمایید.

واکسیناسیون


قسمت دوم داشتن عادت‌های سالم


1. یک رژیم غذایی سالم داشته بمانید

غذاهایی که می‌خورید می‌توانند نمود بسزایی بر سلامت کلی شما داشته باشند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به حمایت از نظام ایمنی بدن شما هم یاری کند. برای هم یاری به پیشگیری از بیماری‌ها در فصل زمستان، توصیه می‌گردد که تغذیه درست داشته بمانید.

  • کوشش نمایید که هر روز میزان بسیاری سبزیجات میل نمایید. جعفری، هویج و شلغم سبزیجات عالی برای زمستان می باشند. می‌توانید آنان را سرخ نموده و یا آنان را درون سوپ‌ها و خورش‌های مورد تمایل خویش افزوده نمایید.
  • لبنیات خویش را فزونی دهید. شیر و لبنیات سرشار از ویتامین می باشند سان: ویتامین A و B12 که می‌تواند به سالم نگه داشتن شما هم یاری کند.
  • به جست و جوی شیر کم چرب و پنیرهای کم چرب بمانید. در کنار این می‌توانید ماست یونانی و پنیر کاتیج (cottage )  سبک را امتحان نمایید.

یک بشقاب سبزیجات

2. از دید تحویل دادنی فعال بمانید

ورزش یک راهکار عالی برای سالم نگه داشتن بدن هست و می‌تواند وسوسه برانگیز باشد که بخواهید سفرهای خویش را در ماه‌های سرد سال به ورزشگاه محدود نمایید. ولی فعال ماندن، می‌تواند به شما در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا هم یاری کند.

  • در روز حداقل 30 دقیقه جنبش بدنی داشته بمانید. فعالیتی را گزینش نمایید که از آن خوشی می‌برید و به آن پایبند هستید.
  • در صورتی که عضو یک باشگاه نیستید، زمستان هنگام خیلی نیکی برای پیوستن به یک باشگاه هست. زیادی از مراکز تناسب اندام در ماه‌های سرد سال تخفیف‌های ویژه‌ای را عرضه می‌دهند.
  • یک جنبش مرتبط با زمستان پیدا نمایید. اسکیت روی یخ یا اسکی صحرایی (cross-country) را امتحان نمایید. شما در ضمن می‌توانید با پارو کردن برف، کالری بسوزانید.

اسکی روی برف

3. از آسیب دیدگی اجتناب نمایید

 زمستان می‌تواند به معنای فزونی حوادث علاوه بر فزونی بیماری باشد. خطرات بسیاری از قبیل پیاده‌روهای لغزنده و توده‌های برفی وجود دارد. در زمستان، زیادتر احتیاط نمایید تا به خودتان آسیب نرسانید.

  • از نمک بهره ببرید. استفاده از نمک یا یخ ذوب شده بر روی پله‌ها و پیاده‌روها می‌تواند به شما هم یاری کند تا از لغزش پیشگیری نمایید.
  • از خطرات آتش سوزی آگاه بمانید. درصد بالایی از آتش سوزی‌های مسکونی در طول زمستان رخ می‌دهند. شمع‌ها اکنون و هوای نیکو و بوی نیکی دارند، ولی با خطراتی هم گام می باشند. کودکان را از شعله‌های آتش دور نگه دارید.

شمع

4. استرس را کم شدن دهید

تنش می‌تواند مقاومت شما در مقابل میکروب‌ها را تضعیف کند. در صورتی که استرس دارید، شاید بیشتر از مرز خسته شوید. سعی نمایید در تعطیلات، راهکار‌هایی را برای استراحت پیدا نمایید.

  • بازی نمایید. یک بازی خانوادگی مانند: بازی‌ تخته‌ نرد را سامان دهید که می‌تواند بین وعده‌ی تفریحی را برای شما فراهم کند.
  • در صورتی که شما دچار استرس شدید هستید، توصیه می‌گردد یوگا را امتحان نمایید.
  • یک دوش آب گرم بگیرید. زمستان هنگام مناسبی برای استفاده از آروماتراپی هست که می‌تواند به شما احساس آرامش قسمتی را هدیه دهد.

خوابیدن در وان

5. مصرف شکر را محدود نمایید

به نظر می‌رسد محدود کردن مقدار شکر، می‌تواند به تقویت نظام ایمنی بدن شما هم یاری کند. یک رژیم غذایی با مقدار شکر کم در اصل می‌تواند به شما در پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی هم یاری کند. برای محدود کردن مصرف قند، گام‌هایی را بردارید.

  • به آنچه می‌نوشید دقت نمایید. نوشیدنی‌های گازدار و آب میوه می‌توانند شامل مقادیر بسیاری قند باشند. آنان را با آب یا چای تبدیل نمایید. این نوشیدنی‌ها بدون افزودن شکر به رژیم‌غذایی‌تان‌، موجب فرونشاندن عطش شما می‌شوند.
  • روزی یک عدد میوه بخورید. قند طبیعی نیکوتر از قندهای تصفیه شده در موادغذایی مانند کوکی‌ها هست.

مصرف بستنی و نوشابه ممنوع

6. بیرون اطراف خویش را تمیز نمایید

میکروب‌های آنفولانزا می‌توانند تا 8 ساعت به سطوح چسبیده باشند. با تمیز کردن همیشه سطوح در خانه و مکان فعالیت می‌توانید میکروب‌ها را از بین ببرید. به جاهایی که اکثراً لمس می‌گردد دقت ویژه‌ای نمایید.

  • شما می‌توانید از آب و صابون برای تمیز کردن بهره ببرید. در کنار این می‌توانید از دستمال مرطوب کننده‌هایی که شامل سفید کننده می باشند بهره ببرید.
  • در مکان فعالیت، تعدادی بار در روز صفحه کلید خویش را پاک نمایید. در کنار این می بایست تلفن و دیگر چیزهایی که مرتبا لمس شده هست را ضدعفونی نمایید.
  • در خانه، سطوح آشپزخانه و حمام سان پیشخوان را تمیز نمایید. شما در کنار این می بایست اسباب بازی‌های فرزندان خویش را هم تمیز نمایید.

تمیز کردن کف زمین با تی


قسمت سوم بازگشت فوری به وضعیت طبیعی


1. به اندازه کافی بخوابید

راهکار‌های مؤثر بسیاری برای جلوگیری از بیماری وجود دارد. با این اکنون، زیادی از ملت تا الان نیز از سرماخوردگی و یا آنفولانزا رنج می‌برند. در صورتی که بیمار هستید‌، نیکوتر هست استراحت نمایید.

  • بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب احتیاج دارند. وقتی که مریض هستید، از تعدادی ساعت خواب اضافی نترسید.
  • استراحت می‌تواند به بدن شما هم یاری کند تا بهبود یابید. سپس نیکوتر هست زودتر از مرز معمول به رختخواب بروید. در صورتی که سرماخوردگی دارید، شاید خوابیدن برایتان دشوار باشد. سعی نمایید بر روی یک یا تعدادی بالش تکیه دهید. یک دستگاه بخور می‌تواند به شما هم یاری کند آسان‌تر نفس بکشید.

خوابیدن

2. داروهای خانگی را امتحان نمایید

 اگرچه کارشناسان همچنان در اکنون مذاکره می باشند اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، روی (Zinc) می‌تواند به بهبودی شما هم یاری کند. در صورتی که سرماخوردگی دارید، مصرف یک مکمل روی می‌تواند به شما هم یاری کند فوری‌تر از یک یا دو روز به وضعیت معمولی برگردید. گذشته از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

  • در بیشتر داروخانه‌ها می‌توانید روی را خریداری نمایید. مطمئناًً دستورالعمل‌های حاضر در بسته را جست و جوی نموده و دوز درست را مصرف نمایید.
  • سوپ مرغ را امتحان نمایید. تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که سوپ مرغ خواصی دارد که به شما هم یاری می‌کند از سرماخوردگی نجات پیدا نمایید.
  • سوپ مرغ به منزله ی یک ضد التهاب عمل می‌کند. در کنار این به کم شدن خلط هم هم یاری می‌کند.

مکمل زینک - مکمل جینسینگ

3. از روغن‌های واجب بهره ببرید

 زیادی از ملت بر این باورند که روغن‌های اصلی دارای خاصیت درمانی می باشند. در صورتی که سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید، می‌توانید از روغن‌های ویژه‌ای برای تسریع بهبودی خویش بهره ببرید. تنها مطمئن شوید که روغن‌ها را به مناسبی استفاده می‌نمایید.

  • مخلوطی از روغن‌های نعناع، رزماری، اکالیپتوس و روغن لیمو درست نمایید. تعدادی قطره از هر کدام را با آب مخلوط نمایید تا رقیق گردد. شما می‌توانید بو را مستقیما از بطری استنشاق نمایید.
  • در کنار این می‌توانید این مخلوط را درون یک بطری اسپری بریزید و در اطراف خانه اسپری نمایید. در کنار این یک ترکیب عالی برای استفاده در دستگاه بخور هواست.
  • از طرف غیر از این می‌توانید گذشته از خواب روغن‌ها را مستقیماً روی قفسه‌ی سینه خویش بمالید. تنها مطمئن شوید که آن را با روغن حامل سان: روغن زیتون و یا روغن انگور مخلوط نموده‌اید. حدود 12 قطره روغن اصلی به هر اونس روغن حامل افزوده نمایید.

روغن نعناع

4. هیدراته بمانید

 مایعات می‌توانند به شما در پیشگیری از کم آبی بدن هم یاری کنند. این فعالیت به تسریع روند درمان هم یاری خواهد کرد. مایعات در کنار این می‌توانند به بیرون آوردن خلط از بدن شما هم یاری کنند. هیدراتاسیون اضافی هم می‌تواند به شما هم یاری کند تا از سردرد و یا گلودرد پیشگیری نمایید. آب مکرر مناسب ترین گزینه هست، ولی مایعات سودمند کسی دیگر هم وجود دارد که به هیدراته بودن شما هم یاری می‌کند.

  • در صورتی که بیمارهستید آب اضافی بنوشید. آب میوه و سوپ آبکی هم می‌تواند به شما هم یاری کند تا هیدراته بمانید.
  • از مصرف الکل و نوشیدنی‌های گازدار خودداری نمایید. این نوشیدنی‌ها می‌توانند منتهی به کم آبی بدن شوند.
  • در صورتی که گلو درد دارد، سعی نمایید مقداری لیمو و عسل را به آب افزوده نمایید. در کنار این می‌توانید برای این راهکار از چای گرم بهره ببرید.

نوشیدن آب

5. از مسکن ضددرد بهره ببرید

استفاده از این محصول ها می‌توانند به شما هم یاری کنند تا در وقت سرماخوردگی یا بیماری غیر از این حس خوب تری داشته بمانید. مسکن‌ها می‌تواند تب شما را کم شدن دهند و به تسکین سردرد و یا گلودرد شما هم یاری کنند. بزرگسالان می‌توانند ادویل (Advil)، ایبوپروفن (Ibuprofen) و تایلانول (Tylenol) را مصرف کنند.

  • مطمئناًً دستورالعمل دوز مصرفی روی بسته را رعایت نمایید. در صورتی که سوالی دارید از یک داروساز سؤال نمایید.
  • به یاد داشته بمانید که کودکان زیر 3 سال هیچ وقت نباید آسپرین مصرف کنند. حول دوز درست برای کودک خردسال با پزشک خویش راهنمایی نمایید.
  • شما در کنار این می‌توانید داروی ضد سرفه بدون نسخه را هم امتحان نمایید. از داروساز خویش بپرسید که کدام یک برای علائم شما مناسب ترین می باشند.

قرض - خوردن شربت

زیادتر بخوانید: اختلاف سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان آن 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *