مواردی هنگام آشپزی که باعث چاقی می شوند

مواردی هنگام آشپزی که باعث چاقی می شوند

معمولاً وقتی رسماً کنار سفره می نشینیم کالری ها را محاسبه می کنید اما کالری هایی که در هنگام پخت غذا به بدن وارد می کنید چه می شود؟ هیچ وقت آن ها را محاسبه نمی کنید.ولی همان یک لقمه کوچک در آشپزی به وزن شما میفزاید.

مشاهده مطلب
با آلوئه‌ ورا از شر آکنه خلاص شوید

با آلوئه‌ ورا از شر آکنه خلاص شوید

فهرست مطالب

با آلوئه‌ ورا از شر آکنه خلاص شوید

آلوئه‌ ورا، عموماًً به منزله ی یک عامل درمانی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلوئه‌ ورا خاصیت تسکین کنندگی دارد و برای تقویت و بهبود پهنا درمانی پوست عمل می‌کند. آلوئه ‌ورا ضمناً به منزله ی یک ماده ضد التهاب و ضد باکتری عمل می‌کند که عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. به خاطر تمام این خواص فوق العاده، آلوئه ‌ورا می‌تواند برای درمان آکنه سودمند باشد.


قسمت نخست درمان آکنه با آلوئه ورا


1. آلوئه‌ ورا را تهیه نمایید

شما می‌توانید از گذشته، یک گیاه آلوئه‌ ورا و یا ژل آلوئه ورا را خریداری نمایید. گیاه آلوئه‌ورا، در فروش‌گاه گیاهان محلی در دسترس می‌باشد و ژل آلوئه ورا از گذشته ساخته شده، در اکثر داروخانه‌ها و فروش‌گاه‌های مواد غذایی یافت می‌گردد.

  • برای استخراج ژل از برگ، مورد نیاز می باشد که یک برگ با اندازه درست از گیاه آلوئه ورا را برش دهید. طول آن می بایست حدود 5 تا 6 اینچ (12 تا 15 سانتی‌متر) باشد. برگ را به نیکی در آب بشویید و با استفاده از چاقو، آن را در سمت طول به نصف برش دهید. از یک قاشق یا چاقو بهره ببرید و تا مرز ممکن ژل را بیرون بیاورید.

برگ آلوئه‌ ورا - ژل آلوئه ورا

2. میزان کمی آلوئه ورا را روی پوست خویش آزمایش نمایید

 دائم می بایست گذشته از استفاده از آلوئه ورا در مجموع بدن، نخست میزان کمی از ژل گیاه و یا یک نتیجه تجاری را روی یک فضا کوچک از بدنتان امتحان نمایید. شما می بایست یقین نتیجه نمایید که آلرژی یا حساسیتی به گیاه ندارید. آلوئه ورا در یک خانواده گیاهی شبیه سوسن، پیاز و سیر قرار دارد. در نتیجه در صورتی که به آنان واکنش نشان دهید، به احتمال بیشتر به آلوئه ورا هم واکنش نشان خواهید داد.

  • در هر شکل، ژل را روی مچ دست خویش امتحان نمایید، بگذارید خشک گردد و در نتیجه آن را بشویید. در صورتی که قرمزی، خارش یا تورم وجود نداشته باشد، می‌توانید آن را روی شکل خویش امتحان نمایید.

زدن آلوئه ورا روی پوست دست

3. برای درمان موضعی از آلوئه ورا بهره ببرید

2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را برداشته و دو تا سه قطره آب لیمو به آن افزوده نمایید. آب لیمو به حفظ pH پوست یاری می‌کند. آن را درست مخلوط نمایید.

  • از نوک گوش پاک‌کن بهره ببرید تا مخلوط را مستقیماً روی آکنه بمالید. بگذارید حداقل 20 الی 30 دقیقه یا یک شب روی شکل شما بماند.
  • با آب ولرم آن را بشویید و اساس معمول آن را خشک نمایید.
  • در روز این موضوع را تکرار نمایید.

زدن کرم روی صورت

4. برای درست کردن ماسک شکل، از آلوئه ورا بهره ببرید

 یک یا دو برگ، حدود 6 اینچ (15 سانتی‌متر) از یک گیاه آلوئه ورا را برش داده و خارهای در دسترس در طرفین برگ را برش دهید. برگ‌ها را باز نمایید و ژل را بیرون بیاورید.

  • 1 قاشق چایخوری عسل (عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد) یا پنج تا هفت قطره آب لیمو را به ژل آلوئه ورا افزوده نمایید. تمام مواد افزودنی را درون ژل مخلوط نمایید.
  •  ژل را روی شکل خویش بمالید یا از نوک گوش پاک‌کن بهره ببرید تا مخلوط را مستقیماً روی آکنه بمالید.
  •  در شکل قابلیت، ژل را در طول شب به مدت حداقل 20 تا 30 دقیقه بگذارید.
  •  آن را با آب ولرم بشویید و اساس معمول آن را پاک نمایید.
  • در روز این موضوع را تکرار نمایید.

زدن ماسک صورت آلوئه ورا روی پوست

5. چندین هفته به درمان باقی مطلب دهید

 شاید مدتی طول بکشد تا اثرات درمانی آلوئه ورا به شرایط پوستی شما یاری کند. در صورتی که این درمان‌ها در مدت سه تا چهار هفته آکنه شما را بهبود نبخشد، با پزشک حرفه ای پوست ملاقات نمایید تا معین گردد مناسب ترین موضوع برای درمان شما چیست.

روتین پوستی


قسمت دوم کم شدن سرایت آکنه


1. حداقل روزی دو بار شکل خویش را بشویید

 شکل خویش را یک بار در صبح و یک بار در شب گذشته از خواب بشویید. در صورتی که در طول روز عرق می‌نمایید، به عنوان مثال ورزش می‌نمایید یا در هوای گرم بیرون می‌روید، شکل خویش را در اسرع وقت بشویید تا تعریق را از بین ببرید.  

شستن صورت

2. برای تمیز کردن شکل خویش، از یک نتیجه ملایم و گیاهی بهره ببرید

 به جست و جوی یک پاک کننده با منزله ی “غیر کومدون‌زا” شوید، این بدان معنی می باشد که این نتیجه موجب ساخت کومدون‌ها، جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرهای سفید یا جوش نمی‌گردد.

  • این پاک کننده‌ها در بر دارنده محصولاتی نظیر نوتروژینا، کتافیل و اولی می‌باشد. زیادی از محصول های با مارک فروشگاهی وجود دارند که غیر کومدون‌زا می باشند. برچسب را قطعاً بخوانید.
  •  روغن‌هایی وجود دارند که برای تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند و زیادی از آنان از روغن‌های غیر کومدون‌زا استفاده می‌کنند. استفاده از محصول های، بر پایه این اصل محکم می باشد که “نظیر آب خوردن حل می‌گردد”. به عبارت بعدی می‌توان از روغن‌ها برای حل و حذف روغن‌های اضافی پوست استفاده کرد.
  • ضمناً از محصول های بدون الکل بهره ببرید. الکل پوست را خشک نموده و به آن آسیب می‌رساند.

زدن پاک کننده روی پوست

3. از نوک انگشتان خویش برای انجام پاک کننده بهره ببرید

هنگامی که می‌خواهید پوست خویش را تمیز نمایید، می بایست بسیار ملایم شوید. استفاده از دستمال یا اسفنج، موجب تحریک پوست و ساخت مشکل ها اکثر می‌گردد.

ماساژ پاک کننده روی پوست با نوک انگشتان دست

4. پوست جوش زده را به آرامی درمان نمایید

 آکنه را فشار ندهید یا آن را لمس نکنید. این موضوع می‌تواند موجب برافروختگی، ساخت جای زخم (اسکار) گردد و مدت لحظه بهبودی را دراز‌تر کند.  

دستکاری کردن جوش ممنوع

5. از آفتاب دور بمانید و از کرم‌های برنزه کننده استفاده نکنید

 آفتاب (و بسترهای برنزه کننده) به خاطر آسیب‌های مواجهه با اشعه UVB می‌تواند به سلول‌های پوست شما آسیب برساند. در صورتی که از داروهای خاصی برای آکنه یا از بعضی داروهای اعلا بعدی استفاده می‌نمایید، می بایست بدانید که بعضی از داروها می‌توانند پوست شما را در مقایسه با خورشید حساس‌تر کنند.

  • این داروها در بر دارنده آنتی بیوتیک‌هایی شبیه: سیپروفلوکساسین، تتراسایکلین، سولفامتوکسازول و تری متوپریم می‌شوند. آنتی هیستامین‌ها شبیه: دیفن هیدرامین (بنادریل)؛ داروهای مورد استفاده در درمان سرطان (فلوئورویوراسیل، وینبلاستین، داکاربازین )؛ داروهای قلبی شبیه: آمیودارون، نیفدیپین، کینیدین و دیلتیازم؛ داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی شبیه: ناپروکسن، و داروهای آکنه ایزوترتینوئین (آکوتان) و آسیترین (سوریاتان) می‌باشد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممنوع

6. پوست را به شدت اسکراب نکنید

 این موضوع می‌تواند موجب زخم دائمی گردد و مدت لحظه بهبودی پوست دراز‌تر گردد. لایه برداری محبوب می باشد، ولی لایه برداری شدید اکثراً موجب صدمه دیدن اکثر پوست می‌گردد.

  • لایه برداری می‌تواند موجب ساخت اسکارهای ریز (جای جوش) گردد (اسکارهای ریز که بدون هیچ گونه بزرگنمایی دیده می‌شوند)، جای اسکار آشکار می باشد و اکثراً می‌تواند آکنه را بدتر کند.
  • اسکراب‌هایی که لایه برداری را تکمیل می‌دهند هم شاید پوست را طوری بکشند که تا حالا حاضر پوسته ریزی نیستند. این شبیه کشیدن یک زخم می باشد که حاضر کنده شدن نیست.

اسکراب کردن پوست ممنوع

7. از خوردن غذاهای ناسالم خودداری نمایید

 در صورتی که رژیم غذایی با وجود قصه‌هایی که شاید حول شیر و شکلات گوش داده شوید، مستقیماً موجب ساخت آکنه نمی‌گردد اما بعضی از مواد غذایی، خطر آکنه را ازدیاد ‌می‌دهند. بعضی غذاها از عبارت لبنیات و رژیم‌های غذایی پر قندهای فرآوری شده، می‌توانند التهاب را ازدیاد داده و پوششی را فراهم کنند که در آن آکنه به رشد خویش باقی مطلب دهد.

  • به طور اعلا، غذاهای با برجسته گلیسمی (گلایسمیک) بالا که غذاهای غنی از کربوهیدرات می باشند با آکنه در ارتباطند.  

مصرف غذاهای فرآوری شده ممنوع

8. یک رژیم غذایی سالم داشته شوید

رژیم غذایی به شما یاری می‌کند از داشتن مواد مغذی مطلوب برای سالم ماندن پوست خویش یقین نتیجه نمایید. اصلی ترین ویتامین‌های مورد نیاز برای پوست A و D می باشند. علاوه بر این، مصرف کافی چربی‌های امگا 3 می‌تواند برای اشخاص مبتلا به آکنه سودمند باشد.

  • سعی نمایید حداقل نیمی از بشقاب‌تان را در موقع شام، از سبزیجات پر نمایید.
  •  غذاهای سرشار از ویتامین A در بر دارنده: سیب زمینی شیرین، اسفناج، هویج، کدو تنبل، کلم بروکلی، کاهو، کلم کیل، فلفل قرمز، کدو مسمایی، طالبی، انبه، زردآلو، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، شاه ماهی و سالمون می باشد.
  • غذاهای سرشار از ویتامین D در بر دارنده: روغن جگر ماهی، ماهی سالمون، ماهی تن، شیر، ماست و پنیر می باشد. زیادی از غذاها با ویتامین D غنی شده‌اند، ولی مناسب ترین طریق برای دریافت ویتامین D این می باشد که پوست خویش را به مدت 10 الی 15 دقیقه در هفته در معرض آفتاب قرار دهید، چون نور خورشید موجب طراحی ویتامین D به دست پوست می‌گردد.
  • مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 در بر دارنده: تخم کتان و روغن تخم کتان، روغن سویا، روغن کانولا، دانه چیا، کدو حلوایی، گردو، ماهی سالمون، ساردین، ​​ماهی خال مخالی، ماهی سفید، شاه ماهی خوراکی، ریحان، پونه کوهی، میخک، مرزنگوش، اسفناج، جوانه تربچه، کلم بروکلی چینی و مقادیر کمی گوشت و تخم مرغ می‌گردد.

خوردن سبزیجات

اکثر بخوانید: چطور با رژیم غذایی پوست خویش را تغذیه نمایید 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *