تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر چیست؟ برای اعمال آزمایش پاپ اسمیر، پزشک سلول‌های دهانهٔ رحم را جمع‌آوری و وارسی می‌کند. دهانهٔ رحم کانال ورودی به رحم هست.

مشاهده مطلب
از ۸ دلیل خشک شدن موهای‌تان آگاه باشید!

از 8 دلیل خشک شدن موهای‌تان آگاه باشید!

فهرست مطالب

از 8 علت خشک شدن موهای‌تان آگاه بمانید!

بعضی از دلایل شکننده و خشن بودن موهای شما نظیر روز روشن می باشد (همچون تنظیم گرمای 400 درجه!)، لیکن بعضی به جز آن به وضوح معین نیستند. در صورتی که از اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید آگاه نباشید، دوش گرفتن و یا رفتن به استخر می‌تواند ضرر زیادتری داشته باشد. با پیشگیری از این دست اندرکاران که باعث خشک شدن و شکنندگی مو می‌شوند، تارهای موی خویش را ابریشمی صاف و مهمتر از تمام سالم نگه دارید!

1. دوش‌های بخار

 نه برای پوست شما سودمند می باشد نه برای موهای شما. دوش گرفتن با آب بسیار گرم، رطوبت را از تارهای موی شما خارج می‌کند و موجب خشک شدن آن می‌گردد! در برابر، با آب ولرم یا خنک بشویید و آبکشی نمایید تا کوتیکول‌ها را ببندید و رطوبت را در آن حفظ نمایید.

2. شامپوی شما

تمام شامپوها یکسان ساخته نشده‌اند! بعضی از فرمول‌ها شامل سولفات می باشند که آلودگی و چربی را از بین می‌برند، لیکن روغن‌های طبیعی موهای شما که برای سالم و مرطوب ماندن آنان مورد نیاز و واجب می باشد، را از بین می برند. سعی نمایید از شامپوهای بدون سولفات بهره ببرید!

3. خشک کردن با حوله

اصطکاک حوله‌ای خشک کردن مو موجب شکستگی و رشته‌های خشک و موخوره می‌گردد. در برابر، از یک تی‌شرت نخی و یا حوله میکروفیبر بهره ببرید تا رطوبت اضافی را بدون آسیب‌دیدگی جذب کند.

4. حرارت تاثیرگذار

در وقت سشوار کشیدن موها، نازل را تعدادی سانتی‌متر از تارهای خویش دور نمایید یا در ردپا انجام تاثیرگذار گرما، می‌توانید سخت جدی خلق نمایید – به سوزاندن قسمتی از موهای خویش اندیشه نمایید! اگر چه می‌دانیم دوری از اتوی مو برای صاف کردن و یا بیگودی واقعاً غیرممکن می باشد، لیکن گذشته از استفاده، یقین نتیجه نمایید که از یک محافظ گرما بر روی موهایتان بهره ببرید در غیر این شکل رشته‌های کاه همچون خواهید داشت! 

5. آفتاب و نمک

تمام ما عاشق نور آفتاب هستیم. در صورتی که نخستین شی ای که در ساحل به اندیشه شما خطور می‌کند، برنزه کردن می باشد، لیکن نامناسب نیست بدانید که نور خورشید برای موهای شما درست نیست. همچون پوست، موهای شما هم می‌توانند به دست اشعه‌های مضر UV و متجاوزان آب آسیب ببینند. تارهای موی خویش را با ماسک پرکننده و اعلا برای موهای در معرض آفتاب، براق و صاف نگه دارید.

6. رژیم غذایی ضعیف

 در صورتی که تنها پیتزا مو و پوست ما را سالم نگه می‌داشت! یک رژیم غذایی متعادل با دوز مطلوب پروتئین، آهن و بقیه مواد مغذی در روز، موهای دوست داشتنی شما را پر و قابل انعطاف نشان می‌دهد!

7. کلر: آیا استخر می‌روید؟

فراموش نکنید که از موهای خویش در مساوی کلر با پوشاندن و مهر و موم کردن آن محافظت نمایید، این را بدانید که مواد شیمیایی موهای شما را زیاد خشک و تارهای مویتان را ضعیف نموده و رنگ موی شما را خراب می‌کند!

8. آب سخت

احتمالاً در خصوص آن شی ای گوش داده بمانید، احتمالاً نشنیده بمانید. آب سخت با نمک‌های معدنی همچون کلسیم و منیزیم وارد کردن می‌گردد و واقعاً می‌تواند موجب آسیب به موهای شما گردد. با لینک فیلتر به سردوش، از موهای بی‌روح و همچون کاه پیشگیری نمایید، یا یک آبکشی طبیعی با سرکه سیب را امتحان نمایید.

اکثر بخوانید: اسپای خانگی مو | به هم گام 6 دستورالعمل ماسک مو

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *