طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی اکثریت افراد زمانی که تصمیم به انجام ارتودنسی می گیرند، مدت نگهداری و طول درمان ارتودنسی به جهت درمان نهایی به یکی

مشاهده مطلب
احساس حالت تهوع بعد از ورزش

احساس حالت تهوع بعد از ورزش

فهرست مطالب

حس وضعیت تهوع بعد از ورزش

چرا بعد از ورزش کردن بیرون از خانه حس وضعیت تهوع می‌کنیم؟

از یک حرفه ای تغذیه علت آن را پرسیده‌ایم.

 

احساس حالت تهوع بعد از ورزش

 

آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده می باشد که پس از ورزش کردن در بیرون از منزل، حس نمایید وضعیت تهوع دارید؟ نیکو شما فقط نیستید. خیلی از اشخاص تجربه وضعیت تهوع پس از ورزش کردن در باشگاه را دارند و همین مورد موجب شده می باشد که از خودمان بپرسیم که علت بروز حس تهوع پس از ورزش کردن در بیرون از خانه چه موردی می باشد، و آیا داشتن چنین حسی طبیعی می باشد یا نه؟ خبر نیکو آن می باشد که به جز نکات زیاد حاد که بیشتر نیز شایع نیستند، وضعیت تهوع پس از ورزش کردن یک پدیده با تقریبً طبیعی و کم‌خطر می باشد که برای خیلی از ما و به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. کسب آگاهی از دلایل بروز این مساله به شما هم یاری می‌کند که تجربه سالم‌تری از ورزش کردن داشته شوید و در وقت ورزش کردن بتوانید نیکوتر بر روی حرکات درست و مطلوب تمرکز نمایید تا جلوی بروز چنین ایرادی را از پیش بگیرید. در تداوم بعضی از شایع‌ترین علل بروز وضعیت تهوع پس از ورزش کردن در بیرون از خانه را با شما در بین می‌گذاریم.

غذا خوردن فوراً پیش یا بعد از تمرین ورزشی

بیایید با یکی از بدیهی‌ترین دلایل آغاز کنیم: غذا خوردن درست فوراً پیش از تکمیل تمرینات ورزشی. بعد از خرج یک وعده غذایی بدن وارد وضعیت گوارش می‌گردد که در آن تکاپو بدن کم شدن یافته و بدن به گوارش مواد غذایی خورده شده می‌پردازد. در صورتی که در این وضعیت با تکمیل تمرینات ورزشی بدن را وارد فاز تکاپو نمایید، یکی از پیامدهای طبیعی و شایع بروز وضعیت تهوع می باشد. درست همان طور که پس از خرج غذا نباید دراز بکشیم، پس از غذا خوردن نباید تمرینات ورزشی نیز تکمیل بدهیم. حرفه ای و کارشناس تغذیه، نیوس تشریح می‌دهد: نیکوتر می باشد بین خرج وعده غذایی و تکمیل تمرینات ورزشی سه ساعت فاصله باشد. به این ترتیب در طول این مدت، سامانه گوارش موضوع گوارش غذای خرج شده را با تقریبً به تکمیل رسانده و تمرکز سامانه گردش خون به عضلات برمی‌شود و در نتیجه می‌توانید بدون بروز وضعیت تهوع و حس ناراحتی در دستگاه گوارش، به تکمیل حرکات ورزشی بپردازید. نیکوتر می باشد پیش از تکمیل تمرینات ورزشی از غذاهایی که گوارش آنان راحت‌تر می باشد شبیه نان تست، غلات کل، موز و میوه‌جات بهره ببرید و از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده اجتناب نمایید چون این غذاها گوارش سخت‌تری دارند و احتمال بروز وضعیت تهوع پس از تمرینات ورزشی را زیادتر می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که وقتی که پس از یک ورزشی سنگین قند خون افت می‌کند، بدن سیگنال‌های مختلفی از خویش بروز می‌دهد که یکی از آنان حس تهوع می باشد.

از آن جایی که پس از ورزش کردن بدن در اکنون تنظیم مجدد خویش برای بازگشت به وضعیت تکاپو معمولی می باشد، موردی که پس از تمرین کردن می‌خورید نیز به همین اندازه در کم شدن وضعیت تهوع مؤثر می باشد. پس از تمرین ورزشی بدن وارد حالتی می‌گردد که مانند به یک وضعیت تعمیر موقت می باشد، و این عالی ترین وقت برای رساندن انرژی به آن می باشد. عالی ترین وعده غذایی بعد از تمرینات سنگین ورزشی، ترکیبی از یک بین وعده‌ی سرشار از پروتئین برای بازسازی تارهای عضلانی و یک خوراکی شامل کربوهیدرات برای تنظیم مجدد مساحت گلوکز خون می باشد. برای بین وعده پس از تمرینات ورزشی، ترکیب موز و مغزهای آجیلی نیز سودمند می باشد و نیز خوشمزه.

شدت تمرینات ورزشی

قطعاًً تکمیل یک ساعت تمرین ترکیبی از ورزش‌های هوازی، حاوی پرش، بالا بردن زانوها و تکمیل حرکات پروانه، زیادتر از ۴ ساعت تکمیل ورزش یوگا بدن را به تحرک وا می‌دارد و بر روی سامانه گوارش نتیجه دارد. هر چه شدت تمرینات ورزشی زیادتر باشد بدن انرژی زیادتری می‌سوزاند و مساحت قند خون افت زیادتری می‌کند خصوصاً در صورتی که صفر تا صد تمرین را بدون گرم کردن تکمیل دهیم. نیوس می‌گوید: در تکمیل تمرینات ورزشی با شدت بالا، بدن زیادتر عرق می‌کند و احتمال آن که در تاثیر کم‌آبی و از دست دادن مواد معدنی دچار وضعیت تهوع شویم زیادتر می‌گردد. به یاد داشته شوید که همان طور که گرم کردن پیش از ورزش برای حاضر‌سازی عضلات بدن برای ورزش سنگین ضرورت بسیاری دارد، سرد کردن تدریجی بدن بعد از تمرینات ورزشی نیز ضرورت زیاد بسیاری دارد چون به بدن فرصت آن را می‌دهد که از تکاپو به آرامی به وضعیت معمولی تحول حالت بدهد.

نیوس می‌گوید: آغاز کردن و یا همه ی کردن تمرینات ورزشی بدون مقدمه، و ضمناً تکمیل تمرینات ورزشی با شدتی زیادتر از آنچه که بدنمان تحمل آن را دارد، از عبارت فاکتورهایی می باشند که بر روی بروز وضعیت تهوع نتیجه دارند و خویش شخص می‌تواند بر روی آنان بازرسی نموده و از آنان جلوگیری کند. پیشنهاد من آن می باشد که علاوه بر گرم کردن پیش از تمرینات سنگین ورزشی، پس از تکمیل ورزش سنگین بدنتان را به آرامی به وضعیت معمولی برگردانید. به عنوان مثالً پس از دویدن یک مسافت بلند، مدتی را با سرعت کم بدوید و ضمناً مدتی گام بزنید تا بدنتان بدون حس ناراحتی و اندک اندک به وضعیت معمولی برگردد. تکمیل حرکات کششی و تنفس عمیق هم به این روند هم یاری می‌کند. علاوه بر این، در مورد این اندیشه نمایید که تکمیل یک تمرین کل ورزشی حاوی حرکات پرشی، طریق رفتن، نشستن، چرخیدن، خم شدن و وضعیت‌های مختلفی از عبارت درازکش، نشسته و ایستاده می باشد. مجموع این حرکات موجب می‌شوند که بخش‌های متفاوت بدنمان تکان بخورند و همین مورد بر روی سامانه گوارش تاثیر نامطلوبی دارد؛ در نتیجه نیکوتر می باشد در وقت تکمیل حرکات ورزشی، حرکات را با شدت ملایم‌تری تکمیل دهیم تا از وارد شدن تنش ناگهانی به ارگان‌های داخلی بدن پیشگیری کنیم. در صورتی که در باشگاه جدید‌موضوع هستید، مسلماًً به توصیه‌های مربی یا تنظیم‌کننده برنامه ورزشی‌تان دقت نمایید تا از وارد شدن فشار بیشتر از مقدار تحمل بدنتان جلوگیری نمایید.

مصرف مایعات

کم‌آبی بدن که به حالتی اطلاق می‌گردد که در آن حجم مایعات بدن موردی بین ۵ تا ۸ درصد کم شدن یافته باشد، موجب علائمی از عبارت سرگیجه و استفراغ می‌گردد و یکی از شایع‌ترین دلایل بروز وضعیت تهوع پس از تکمیل حرکات ورزشی به تعداد می‌رود. نیوس می‌گوید: فرقی ندارد که برنامه ورزشی سنگینی دارید یا یک نرمش راحت، و یا این که هوا گرم می باشد یا سرد، به هر اکنون پس از تکمیل حرکات ورزشی می بایست مساحت آب بدن را متعادل نمایید. سؤال آنجا می باشد که معنی بسیاری کم آب خوردن و یا بسیاری بیشتر آب خوردن در وقت تکمیل تمرینات ورزشی چیست و آیا هر یک از این دو می‌توانند اثرات جانبی زیانباری داشته باشند یا نه؟ مطابق با تحقیقات تکمیل شده در دانشکده پزشکی ورزشی ایلات متحده آمریکا در مصرف آب در وقت تکمیل تمرینات ورزشی می بایست قانون یک به یک را رعایت کرد، به این معنی که حداقل مقابل با مقدار آب از دست رفته بدن آب بنوشید و اجازه ندهید که کم‌آبی بدنتان از ۲ درصد زیادتر گردد. ولی آیا می‌دانستید که مصرف بیشتر از مقدار آب نیز اثرات جانبی مضری دارد و می‌تواند موجب گردد که الکترولیت‌ها و مواد معدنی بدن دفع شده و موجب کمبود سدیم در جریان خون گردد؟ نیوس می‌گوید: نیز کم‌آبی و نیز بیشتر نوشیدن آب پس از تکمیل حرکات ورزشی می‌توانند موجب بروز وضعیت تهوع شوند و علاوه بر آن، علائم بعدی از عبارت حس ضعف در عضلات و بی‌حالی را به جست و جو داشته باشند. چگونه می بایست با این مساله روبرو شد؟ کلید حل این مساله آن می باشد که مقدار مصرف آب با شدت و طول مدت تمرینتان متناسب باشد.

مشکل ها پزشکی پس‌عرصه‌ای

برخی از مشکل ها پزشکی پس‌عرصه‌ای می‌توانند بر روی بروز و شدت وضعیت تهوع پس از تکمیل تمرینات ورزشی مؤثر باشند. از عبارت این نکات می‌توان به سندروم روده تحریک‌پذیر اشاره کرد که حدود ۱۵ درصد از قوی‌سالان آمریکایی به آن دچار می باشند. برخی از این بیماری‌های عرصه‌ای می‌توانند شدت وضعیت تهوع را تا حدی ازدیاد دهند که غیرقابل‌کنترل شده و منتهی به استفراغ گردد. در برخی نکات نیز مصرف داروها و یا مکمل‌های خاصی موجب می‌شوند که پس از تکمیل حرکات ورزشی حس ناخوشایندی از عبارت وضعیت تهوع داشته باشیم. برای نمونه داروهای درمان فشار خون بالا و فشار خون پایین، هر دو اثرات جانبی ناخوشایندی حاوی وضعیت تهوع دارند. به طور مشابه، مکمل‌های خوراکی شامل یون آهن و ویتامین c هم می‌توانند موجب وضعیت تهوع شوند و این اثرات جانبی با تکمیل تمرینات ورزشی سنگین شدیدتر می‌شوند. نیوس تشریح می‌دهد: خوردن برخی از داروها و مکمل‌های برگزیده دقیقاً پیش از تکمیل حرکات ورزشی می‌تواند وضعیت تهوع را بدتر کند. برای نمونه داروهای شامل آهن و ویتامین c موجب می‌شوند که مساحت اسید معده زیادتر گردد و همین مورد در وقت تکمیل حرکات ورزشی موجب خلق حس ناراحتی در دستگاه گوارش و در دستاورد آن، بروز وضعیت تهوع بعد از تمرین می‌گردد. این داروها و مکمل‌های غذایی نیکوتر می باشد هم راه با وعده‌های غذایی مصرف شوند تا اثرات جانبی آنان کمتر گردد. با این اکنون نیکوتر آن می باشد که پیش از مصرف هر دارو و یا مکمل خوراکی با یک حرفه ای راهنمایی نمایید تا بر پایه شرایط شخصی شما، عالی ترین راهکار را به شما پیشنهاد دهد.

سخن پایانی

وضعیت تهوع یکی از اثرات جانبی احتمالی ورزش کردن می باشد که خرج نظر از مساحت آمادگی و شدت تمرینات ورزشی‌مان، شاید برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. از مصرف کم یا بیشتر از مقدار بیشتر مایعات گرفته تا خوردن غذاهایی که هضمشان برای بدن سخت می باشد و یا خرج نظر از گرم کردن پیش از تمرین، علل گوناگونی برای بروز وضعیت تهوع پس از تکمیل حرکات ورزشی وجود دارند. با این اکنون، چاره‌های راحت برای از بین بردن یا کم کردن این وضعیت ناخوشایند وجود دارند از عبارت نوشیدن میزان مناسبی آب پیش، در وقت تکمیل، و یا بعد از تکمیل تمرینات ورزشی، گذاشتن فاصله وقتی مطلوب بین وعده‌های غذایی و تکمیل حرکات ورزشی، گرم کردن پیش از حرکات ورزشی و تکمیل حرکات ملایم و کششی پس از ورزش‌های سنگین برای آن که بدن به آرامی به وضعیت معمولی برگردد.

مسلماً بخوانید : 19 مدل دیزاین ناخن
منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *