آیا دستگاه‌های لیزر خانگی موثر هستند؟

آیا دستگاه‌های لیزر خانگی موثر هستند؟

فهرست مطالب

آیا دستگاه‌های لیزر خانگی موثر می باشند؟

از هر کسی که لیزر موهای زائد را اعمال داده هست بپرسید و ما شرط می‌بندیم که تمام آنان به شما بگویند اینکار واقعاً زندگی آنان را تغییر نموده هست. با نا امید کننده‌ترین تأثیرات از بین بردن مو از حرف موهای نازک، موهای زیر پوستی، مضرات شیو کردن و درد اپیلاسیون خداحافظی نمایید. فقط مسئله که وجود دارد این هست که احتمالاً در اکنون حاضر نتوانید لیزر موهای زائد را اعمال دهید چون زیادی از سالن‌های زیبایی و مطب‌ها تا به حال بخاطر ویروس کوید 19 بسته می باشند. خوشبختانه، زیادی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد در خانه وجود دارند که می‌توانید از بین آنان گزینش نمایید لیکن آیا آنان به همان اندازه مؤثر می باشند؟ ما از دو حرفه ای پوست خواسته‌ایم که اختلاف بین لیزرهای خانگی و کسب و کار‌ای را برای ما شرح دهند، در نتیجه می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا دستگاه لیزر موهای زائد در خانه برای شما مطلوب هست یا خیر.


اختلاف بین اعمال لیزر موهای زائد کسب و کار‌ای و استفاده از دستگاه آن در خانه چیست؟


به نقل از دکتر کریس جی ادیگون، حرفه ای پوست و مو با مجوز معتبر و ساکن در کارولینای شمالی، فناوری لیزر موهای زائد پزشکی، فولیکول مو را به طور ابد از بین می‌برد تا سایر نتواند رشد خویش را باقی مطلب دهند. لیکن برعکس آنان، دستگاه‌های از بین برنده موهای زائد در خانه به هیچ پول به طور تکنیکال لیزر نیستند. وی می‌گوید: «بر مبنای تعریف آنان، لیزرها طول موج دارند. موثرترین طول موج برای از بین بردن دائمی موها 755 نانومتر، 810 نانومتر و 1064 نانومتر هست. کاری که این ابزار بر طرف موهای زائد خانگی اعمال می‌دهند، گرم کردن ساقه مو تا حدی هست که فولیکول مو را می‌سوزاند‌، لیکن به حدی نیست که فولیکول به طور ابد از بین برود.» در مقابل، دستگاه‌های لیزر عموماًً از IPL یا پالس‌های نوری بالا استفاده می‌کنند تا موقتاً فولیکول‌های مو را غیرفعال کنند. «این مسئله موجب می‌گردد که موهای زائد بدن شما بعد مدت هنگام زیادتری دوباره رشد کنند.» دکتر شارلین سنت سورین لرد، حرفه ای پوست و مو و رئیس یک مرکز پزشکی و زیبایی برای پوست و جراحی‌های پلاستیک در واشنگتن دی سی، می‌گوید که زیادتر دستگاه‌های لیزر خانگی هر دو هفته یکبار می بایست مورد استفاده قرار بگیرند و نتایج آنان به طور معمول در نوبت درمان سوم به دست شخص نظاره می‌گردد. وی گفت: «در یک مطالعه، بیماران یکبار در هفته به مدت چهار تا شش بار از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی استفاده کردند. ميانگين كاهش مو در چهار هفته و بعد از درمان نهايي 36% و در 12 هفته پس از درمان نهايي 10% بود.» این نشان می‌دهد که در صورتی که درمان را باقی مطلب ندهید ، مو می‌تواند دوباره رشد کند.


جوانب موافق و ناموافق استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد در خانه


فواید:

  • آنان می‌توانند مؤثر باشند.
  • در شکل استفاده درست، این دستگاه‌ها می‌توانند رشد موهای زائد را به طور موثری کم شدن دهند. در صورتی که شاید برای داشتن بدنی بی مو نیاز به شیو کردن یا گاهی اپیلاسیون کردن داشته شوید لیکن فواصل آن در مقایسه با وقتی که از دستگاه استفاده نمی‌کردید، خیلی کمتر خواهد بود. دکتر سنت سورین لرد می‌گوید: «آنان مسلماًً در مواقعی شبیه این هنگام که زیادی از کشورها راهکار‌های درمانی اختیاری را در طول بیماری تمام گیر کوید 19 ممنوع نموده هست، سودمند اصل می شوند.»
  • آنان به گونه‌ای پیاده سازی شده‌اند که روی پوست‌های خشک و شیو شده استفاده شوند. تنها به یاد داشته شوید که می بایست از آنان به شکل مداوم بهره ببرید.

معایب:

  • این دستگاه‌ها برای تمام موثر نیستند و ولو می‌توانند موجب ابداع مشکل ها رنگدانه پوست شوند.
  • دکتر ادیگون می‌گوید که دستگاه‌های لیزر موهای زائد در خانه برای کسانی که موهای بلوند، قرمز یا قهوه‌ای روشن دارند تماماًً بی حاصل می باشند. کاندیدای ایده آل کسی با پوست روشن و موهای تیره هست. در صورتی که بخواهیم نظری عادلانه بدهیم، این مسئله حول لیزر موهای زائد به طور کلی صادق هست.
  • دکتر آدیگون می‌افزاید: «ولو آن مجموعه از دستگاه‌هایی که دارای تائید FDA برای ایمنی می باشند (مکرر) نمی‌توان با وهم آسان از آنان برای پوست‌های با رنگدانه افزون استفاده کرد. در شکل استفاده خطا، این دستگاه‌ها می‌توانند موجب ابداع مشکل ها دائمی در رنگدانه پوست شوند.»
  • دکتر سنت سورین لرد می‌گوید: «شما می بایست از این دستگاه‌ها به شکل رو به رو بهره ببرید تا از سوختگی تغییرات رنگدانه پیشگیری نمایید و هیچ وقت چشمان خویش را در معرض نور لیزر یا دستگاه بر پایه نور قرار ندهید.»
  • برای ایمن بودن، مکرر از کوچک ترین درجه دستگاه آغاز نمایید و کم کم درجه آن را افزون نمایید. برای یقین از اینکه کاندید نیکی هستید یا خیر می بایست پیش از استفاده از لیزر با پزشک حرفه ای پوست خویش مذاکره نمایید.

ثمر


  • آنان آسان‌تر و ارزان‌تر از یک درمان کسب و کار‌ای می باشند.
  • بیشتر دستگاه‌هایی که ما از آنان استفاده نموده‌ایم، خیلی ساده و تند استفاده می باشند و این واقعیت که شما می‌توانید درمان را متناسب با برنامه و در آسایش خانه خویش اعمال دهید، مکرر مساله‌ای عالی در تماس با این دستگاه‌ها هست. در صورتی که این دستگاه‌ها عموماًً می‌توانند بین 2 تا 8 میلیون بها داشته باشند، لیکن فقط تعدادی نشست درمان در مطب را می‌توان با همین مبلغ اعمال داد. این در حالی هست که این عملیات احتیاج به چندین نشست درمان دارد.

زیادتر بخوانید: لیزر موهای زائد مطلوب چه کسانی است(راهنمای کل)

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *