گوجه خشک شده طعم دار، یک چاشنی عالی برای پاییز و زمستان

گوجه خشک شده طعم دار یکی از بهترین چاشنی هایی است که می توانید برای طعم دار کردن غذاهای تان در طول پاییز و زمستان از آن استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه گوجه خشک شده طعم دار را با یک دستور ساده به شما آموزش می دهیم

مشاهده مطلب
آموزش تصویری تاتو بدن در منزل بدون نیاز به تتوکار!

آموزش تصویری تاتو بدن در منزل بدون نیاز به تتوکار!

فهرست مطالب

آموزش تصویری تاتو بدن در منزل بدون احتیاج به تتوکار!

در صورتی که نمی‌توانید بها یک تتو فعالیت شغل‌ای را بپردازید یا دسترسی به سالن تاتو ندارید، می‌توانید در خانه برای خودتان تاتو بزنید. هر تعدادی اینکار خطرناک می باشد و در صورتی که از پس آن به نیکی برنیایید امکان دارد برایتان خاطره‌ای نامناسب به جا بگذارد. گذشته از تمام این فعالیت همه ی هشدارهای ایمنی را مطالعه نمایید و موارد بهداشتی را رعایت نمایید.


قسمت ابتدا خودتان را برای تاتو زدن حاضر نمایید


1. دستگاه تتوی خویش را حاضر نمایید

وسیله اساسی مجموع دستگاه‌های خانگی تاتو، سوزن و رنگ می باشد. تنها از سوزن‌های تازه بهره ببرید. ضمناً فقط می بایست از رنگ برجسته تاتو بهره ببرید ولی پیدا کردن آن مکرر فعالیت آسانی نیست. جوهر هندی عموماً به منزله جوهر خوشنویسی استفاده می‌گردد ولی فقط جوهری می باشد که می‌توان از آن به منزله رنگ تاتو هم استفاده کرد. هیچ موقع از جوهر اتوماتیک یا ماژیک استفاده نکنید! دستگاه تتوی خانگی ایمن‌ترین دستگاه می باشد و هزینه ارزانی دارد که در بر دارنده وسایل و دستورالعمل‌ها هم می‌گردد.

  • برندی معتبر برای رنگ تاتو پیدا نمایید تا مطمئن شوید که عاری از هر گونه مواد سمی می باشد.
  • از سوزن خیاطی، سوزن ته گرد یا سنجاق استفاده نکنید. ضمناً در صورتی که استفاده نشده باشند، باز نیز استریل نیستند. استفاده از این اشیاء برای تتو بی نهایت خطرناک می باشد. ضمناً امکان دارد کارتان به بیمارستان بکشد. این سوزن‌ها رنگ را درون خویش نگه نمی‌دارند و عمدتاً سوزن مناسبی نیز نیستند. در صورتی که می‌خواهید اینکار را برای خودتان تمام دهید، مطمئناً می بایست تا مرز قابلیت شخص با مهارتی شوید.
  • از سوزن‌های قدیمی و سوزن فرد کسی دیگر استفاده نکنید، زیرا امکان دارد دچار عفونت شوید. مطمئناًً بعد از اتمام فعالیت، سوزن‌ها را دور بریزید. 

ابزارهای مورد نیاز تاتوی بدن

2. جای تتویتان را حاضر نمایید

قبلا از اینکه فعالیت تاتو را شروع نمایید، کافی می باشد که تعدادی فعالیت سایر تمام دهید. مقداری نخ کتان، لیوان برای آب و اسپری الکی را حاضر نمایید.

  • برای کشیدن مدل تاتو از ماژیک رنگ موقت و غیر سمی بهره ببرید.
  • نیکوتر می باشد تشتک رنگ، کاسه‌ای کم عمق یا نعلبکی داشته شوید تا جوهر هندی را در آن بریزید. کاسه‌های رنگ ارزان هزینه می باشند و از اصراف شدن رنگتان پیشگیری می‌کند. وسایلتان را با الکل یا آب اکسیژنه که 91-99% آن الکل می باشد، ضدعفونی نمایید.
  • مطمئناً می بایست مجموع وسایلتان تمیز باشد. کاسه یا نعلبکی مورد نظرتان را با آب گرم و آب اکسیژنه یا الکل تمیز نمایید بعد از آن آنان را در پلاستیک بگذارید. برای احتیاط زیادتر زمانی که به ابزار‌هایتان دست می‌زنید، از دستکش‌هایی که تماماً ضدعفونی ‌شده‌اند بهره ببرید. دستکش‌ و دست‌های خویش را در طول تاتو چندین بار بشویید.

وسایل مورد نیاز تتوی بدن

3. محیط مذکور برای تاتو را اصلاح نمایید و بشویید

هر هنگامی که تصمیم به تاتو زدن گرفتید، بخش مذکور را با آب گرم و صابون بشویید. اطراف محیط مذکور را با تقریب تا سه سانتیمتر زیادتر شیو نمایید.

  • بعد از اینکه شیو کردید، پوستتان را با اسپری الکل ضدعفونی نمایید. پنبه الکلی را آهسته روی پوستتان بزنید و گذشته از اینکه کارتان را تداوم دهید، مطمئن شوید که الکل خشک شده می باشد. 

اصلاح موی دست با ژیلت

4. مدل تتو را روی پوستتان بکشید

مدل تاتوی مذکور را به شکل تمام یا کم رنگ روی بخش مذکور بکشید. در صورتی که بخواهید فرد کسی دیگر نیز می‌تواند اینکار را برای شما تمام دهد ولی عجله نکنید تا همانطور که می‌خواهید مدل کشیده گردد. برای آغاز تنها به این مدل نیاز دارید. ضمناً می‌توانید از کاغذ و مایع استینسل بهره ببرید تا مدل با توجه زیادتری داشته باشد.

  • از آنجایی که می‌خواهید برای خودتان تاتو بزنید مطمئن شوید که محیط گزینش شده برای اینکار ساده می باشد. شما می بایست به مدت تعدادی ساعت سوزن را در پوست خویش فرو نمایید. بخش‌هایی همچون سینه یا شانه که دسترسی به آنان سخت می باشد، اصلاً برای اینکار مطلوب نیستند.
  • این نوع تاتو زدن برای مدل‌های کوچک و آسان مطلوب می باشد. در صورتی که به پیوست ‌مدل‌های پیچیده هستید، نیکوتر می باشد به سالن تاتو بروید.

کشیدن طرح اولیه تاتو روی دست


قسمت دوم تاتو را آغاز نمایید


1. سوزن را ضدعفونی نمایید

مناسب ترین مسیر برای ضدعفونی کردن سوزن، آتش می باشد. سوزن را روی شعله‌ شمع یا فندک بگیرید تا قرمز گردد. مطمئناًً سر سایر آن را با پارچه بگیرید تا دستتان نسوزد.

  • زمانی که سوزن ضدعفونی شد، آن را درون نخ‌های کتان بپیچید. نخ‌ها را از 0.3 سانتیمتر پایین‌تر از نوک سوزن شروع نمایید و آنان را به طول 0.6 سانتیمتر دور سوزن بپیچید تا بیضی صورت گردد. با اینکار زمانی که سوزن را در نعلبکی فرو می‌نمایید سوزن کمی رنگ به خویش جذب می‌کند.

 ضدعفونی کردن سوزن

2. سوزن زدن را آغاز نمایید

سوزن را درون جوهر هندی فرو نمایید بعد از آن با آن به پوستتان ضربه بزنید و نقطه‌ای بگذارید. امکان دارد بعد از اینکه سوزن را تعدادی بار در پوستتان فرو بردید، کمی خون بیاید ولی نباید افزون باشد. در صورتی که میزان خون افزون بود فوراً فعالیت را متوقف نمایید و آن بخش را ضدعفونی نمایید. حوله کاغذی تمیز را روی تاتو نگه دارید تا خون ریزی متوقف گردد. برای اینکار نباید از پارچه استفاه نمایید.

ضربه زدن سوزن آغشته به جوهر هندی روی پوست

3. کارتان را روی مدل تاتو آغاز نمایید

سعی نمایید طرحی که قبلاً کشیده‌اید را با سوراخ‌های ریز پر نمایید. با استفاده از تکه‌ای پارچه کتان خون یا رنگ‌های اضافی را پاک نمایید.

  • امکان دارد در وقت تاتو، پوستتان کمی ورم کند که موجب یک دست نبودن تاتو می‌گردد. در صورتی که تاتویی یکدست می‌خواهید، می بایست زمانی که ورم پوست خوابید تاتو را دوباره تمام دهید. صبر نمایید تاتو تمام بهبود یابد بعد از آن ترمیم را تمام دهید. بهبود تمام تاتو بیشتر از دو ماه لحظه می‌برد.

پاک کردن جوهر اضافی تاتو

4. محیط تاتو را تمیز نمایید

زمانی که تاتو همه ی شد، آن محیط را با آب و صابون تمیز نمایید. جوهر هندی برقرار‌ مانده در تشتک و سوزن را پاک نمایید. این ادوات، سایر قابل ضدعفونی‌ نیستند و در صورتی که می‌خواهید تاتو را ترمیم نمایید می بایست از سوزن و تشتک تازه بهره ببرید.

انداختن سوزن تتو در سطل - ریختن جوهر هندی در سینک


قسمت سوم مراقبت از تاتو


1. تاتوی خویش را با پلاستیک بپوشانید

از پارچه یا باند برای اینکار استفاده نکنید چون می‌توانند کمی رنگ به خویش جذب و تاتو را کم رنگ کنند. در هفته ابتدا از هیچ پماد و لوسیونی استفاده نکنید چون آنان منافذ پوست را می‌بندد و موجب عفونت می‌گردد. 

  • پلاستیک را به مدت 1 تا 3 ساعت روی تاتو بگذارید ولی نباید زیادتر از 6 ساعت گردد.

استفاده از پماد آد روی تتوی بدن

2. تاتو را تمیز نگه دارید

پلاستیک را از روی تاتو بردارید و به آرامی آن محیط را با آب گرم و صابون بدون بو بشویید. پوست را اسکراب نکنید، تنها آن را با دستان تمیز بشویید.

  • تاتو را خیس نکنید و آن را درون آب گرم فرو نبردید. اینکار حس بدی به شما می‌دهد و رنگ را از پوستتان بیرون می‌کشد.
  • تاتو را دستکاری نکنید چون موجب خونریزی، خط های نامرتب و ضمناً اسکار می‌گردد.

شستن تتو با آب

3. روی تاتو لوسیون بزنید

بعد از اینکه تورم از بین رفت و پوست آغاز به دلمه بستن کرد، لایه‌ای نازک از لوسیون آسان و بدون بو را روی تاتو پخش نمایید. پوست شما می بایست نفس بکشد تا فوری روند بهبودی را طی کند.

  • تاتو را 3 الی 5 بار در روز بسته به اندازه تاتو، مرطوب نمایید. در صورتی که پوستتان آغاز به خشک شدن کرد، از میزان کمی لوسیون بهره ببرید.

زدن لوسیون روی تاتو

4. اجازه دهید تاتو تماماً مناسب گردد

هفته ابتدا مواظب تاتوی خویش شوید. در این بخش تاتو آغاز به دلمه بستن می‌کند و شما می بایست بی نهایت به تمیز کردن آن ضرورت بدهید. علاوه بر شستن و مرطوب کردن آن نباید برخی از تلاش‌های ناب را تمام دهید.

  • تاتو را در معرض رو به رو نور خورشید قرار ندهید، چون رنگ آن محو می‌گردد. اینکار موجب حس سوزش شدید هم می‌گردد.
  • از رفتن به وان حمام، وان آب گرم، استخر، دریا و غیره خودداری نمایید چون پر از میکروب می باشند و منتهی به عفونت می‌شوند.
  • هر فعالیتی همچون ورزش کردن که موجب تعریق افزون می‌گردد را تمام دهید.
  • لباس‌ها آزاد بپوشید تا تاتوی شما بتواند نفس بکشد. لباس‌های تنگ مانع تنفس پوست می‌شوند.

5. مراقب عفونت شوید

حواستان به قرمزی یا دلمه افزون و ضمناً ترشح و ورم اطراف تاتو باشد. اینها لوگو‌های احتمالی عفونت می باشند.

  • شما می‌توانید خطر عفونت را با تمیز نگه داشتن ادوات و مواظبت از تاتوی خویش کم شدن دهید. با این اکنون بازهم قابلیت عفونت وجود دارد. در صورتی که شک کردید که تاتوی شما عفونت نموده می باشد، به پزشک‌تان مراجعه نمایید.

قسمت چهارم هشدار


  1. بی‌خطرترین مسیر برای تاتو، مراجعه به تاتو فعالیت شغل‌ای می باشد. در صورتی که تحمل ریسک تاتو زدن برای خویش را ندارید، اینکار را تمام ندهید.
  2. تاتو در خانه، شما را در معرض عفونت‌های جدی می‌گذارد و در برخی کشورها امکان دارد غیر مجاز باشد. گذشته از اینکار خطرات آن را در نظر بگیرید.
  3. تنها از رنگ برجسته تاتو یا جوهر هندی بهره ببرید. بقیه جوهرها شامل مواد سمی می باشند و موارد جدی را ابداع می‌کنند.
  4. تنها از سوزن تمیز و ضدعفونی‌ شده بهره ببرید. هیچ موقع از سوزن استفاده شده و یا سوزن فرد سایر استفاده نکنید.
  5. استفاده از سوزن دیگران خطر ایدز، هپاتیت، استافیلوکوک و بقیه مریضی‌های واگیردار را به همقدم خواهد داشت. 

زیادتر بخوانید: خودتان گرافیست تتوی خویش شوید (راهنمای تمام) 

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *