درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان درمان ریشه دندان یکی از خدمات بسیار مهم دندانپزشکی و اقدامات اولیه پیش از ارتودنسی و ایمپلنت به شمار می ‌آید. درمان

مشاهده مطلب
پوست سرتان را اینجوری تمیز کنید!

پوست سرتان را اینجوری تمیز کنید!

فهرست مطالب

پوست سرتان را اینجوری تمیز نمایید!

داشتن پوست سر سالم به منزله داشتن موهای سالم می باشد. به خاطر وجود آلودگی، چربی و محصولاتی که برای موهایتان استفاده می‌نمایید پوست سرتان کثیف و چرب می‌گردد. تمیز کردن پوست سر هر تعدادی وقت یکبار، علاوه بر تقویت موهای سالم می‌تواند به کم شدن خارش سر، خشکی و پوسته پوسته شدن آن یاری کند. برای تمیز کردن پوست سرتان می‌توانید از شامپو و محصول ها درخشان کننده، داروهای پاک کننده طبیعی و یا اسکراب پوست سر بهره ببرید. 


قسمت ابتدا پوست سرتان را با محصول ها بهداشتی تمیز نمایید


1. از شامپو درخشان کننده بهره ببرید

یکبار در ماه، می بایست موهایتان را با شامپو درخشان کننده بشویید. شامپو درخشان کننده را به مدت 3 دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید (یا دستورالعمل‌های روی شامپو را بخوانید و مبنای آن عمل نمایید). این شامپو، به از بین بردن پوست مرده کف سر یاری می‌کند.

  • شامپو درخشان کننده رنگ مو را محو کند، پس گذشته از اینکه موهایتان را دوباره رنگ نمایید از این شامپو بهره ببرید.

شستن مو با شامپو درخشان کننده

2. محصولی را برای تمیز کردن پوست سر امتحان نمایید

محصول ها بسیاری در خرید و فروش وجود دارند که می‌توانید از آنان برای یاری به بازسازی و درخشان شدن پوست سر بهره ببرید. شما می‌توانید اسکراب‌های لایه بردار پوست سر، فوم‌های پاک کننده و سرم‌هایی که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر یاری می‌کنند را خریداری نمایید.

  • فوم‌ها را می‌توانید فوراً روی سرتان ماساژ دهید. اسکراب‌ها به پاکسازی گرد و غبار و یا چربی‌های روی پوست سر یاری می‌کنند. سرم‌ها به از بین بردن هرگونه آلودگی و یا چربی اضافی روی پوست سر یاری کنند.

محصولات مراقبت از مو

3. بعد از تمیز کردن پوست سر از یک نرم کننده عمیق بهره ببرید

زمانی که پوست سرتان را تمیز می‌نمایید، تمام مورد از موهایتان پاک می‌گردد. به این معنی می باشد که شما می بایست پس از تمیز کردن پوست سرتان، موهایتان را وضعیت دهید. از یک نرم کننده‌ی عمیق روی موهایتان بهره ببرید تا همه رطوبت از دست رفته را تبدیل نمایید.

  • از نرم کننده تنها می بایست روی نوک‌ مو استفاده گردد، نه روی پوست سر یا طول مو.
  • ایضاً می‌توانید از نرم کننده‌ به جای مرطوب کننده بهره ببرید.

استفاده از نرم کننده روی مو

4. یک برنامه برای تمیز کردن پوست سرتان داشته بمانید

برای مراقبت درست از مو، می بایست مرتبا پوست سر را تمیز نمایید. این کنش برای هر شخص بسته به نوع موهایش گوناگون می باشد. هر ماه، یک روز را به تمیز کردن پوست سرتان اختصاص دهید.

  • در صورتی که جزو کسانی هستید که افزون عرق می‌نمایید و یا میزان بسیاری آلودگی روی پوست سرتان انباشته شده می باشد، می‌توانید هر دو هفته یکبار پوست سرتان را تمیز نمایید.
  •  چه هفتگی پوست سرتان را تمیز می‌نمایید چه ماهیانه، می بایست آن را در برنامه مراقبت از موهایتان یادداشت نمایید. 

علامت زدن یک روز در تقویم


قسمت دوم پوست سرتان را به طور طبیعی پاک نمایید


1. از سرکه بهره ببرید

با استفاده از سرکه می‌توانید پوست سرتان را پاک نمایید. مانند مکرر با شستن موهایتان آغاز نمایید. پس از شستن موهایتان با شامپو، محلول سرکه و آب را روی پوست‌ سرتان بریزید. اجازه دهید سرکه حدود 5 دقیقه روی پوست سرتان بماند، در نتیجه با آب سرد بشویید.

  • برای تهیه‌ی محلول، یک بخش سرکه را با دو بخش آب مخلوط نمایید.

ترکیب سرکه و آب

2. سرکه سیب را امتحان نمایید

سرکه سیب می‌تواند به بهبود پوست سر یاری کند. با این کنش باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی را که منتهی به خشکی پوست سر و شوره سر می‌شوند از بین می‌روند. ایضاً به از بین بردن چربی و یا آلودگی و پاکسازی پوست سر یاری می‌کند.

  • ¼  فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط نمایید. آن را درون یک بطری اسپریبریزید و آن را روی پوست سرتان اسپری نمایید و ماساژ دهید. اجازه دهید 3 الی 5 دقیقه روی پوست سرتان بماند. در پایان آن را با آب گرم بشویید و در نتیجه از شامپو بهره ببرید.

ترکیب سرکه سیب و آب

3. از فندق افسونگر بهره ببرید 

فندق افسونگر، یک قابض (تونر) می باشد که می‌تواند به از بین بردن چربی، آلودگی روی پوست سر یاری کند. می‌توانید یک توپ پنبه‌ای را در فندق افسونگر خیس نمایید و اطراف پوست سرتان بمالید، یا می‌توانید با یک بخش فندوق افسونگر و دو بخش آب آن را بشویید. پس از تعدادی دقیقه آن را آبکشی نمایید و از شامپو بهره ببرید. 

  • زمان گزینش فندوق افسونگر، محصولی را گزینش نمایید که فاقد الکل باشد.

ترکیب فندق افسونگر و آب

4. ماسک صابون کاستیل و جوش شیرین درست نمایید

در صورتی که روی پوست سرتان چربی بسیاری جمع شده باشد، به سود قدرتمند‌تری احتیاج دارید. صابون کاستیل را با 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط نمایید. آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. 

  • این مخلوط را با آب گرم، در نتیجه با آب سرد بشویید. 

مخلوط صابون کاستیل و جوش شیرین


قسمت سوم استفاده از اسکراب‌های پاک کننده پوست سر


1. یک اسکراب شکر قهوه‌ای درست نمایید

در صورتی که شما احتیاج به لایه برداری پوست سر دارید، این اسکراب را که با شکر قهوه‌ای، جو دوسر و نرم‌کننده تهیه شده می باشد را امتحان نمایید. اول موهایتان را بشویید، در نتیجه مقداری از اسکراب را کف سرتان بریزید و با حرکات دایره‌ای آن را ماساژ دهید. بگذارید تعدادی دقیقه روی سرتان بماند، در نتیجه آن را بشویید. این مخلوط برای موهای خشک زیاد عالی می باشد.

  • برای تهیه اسکراب 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، 2 قاشق غذاخوری جو دوسر و 2 قاشق غذاخوری نرم کننده را با هم دیگر مخلوط نمایید.
  •  این اسکراب برای پوست سر حساس هم سودمند می باشد.

طرز تهیه اسکراب شکر برای مو

2. از ماسک دارچین بهره ببرید

دارچین به خلاص شدن از باکتری‌های حاضر در پوست سر و جوش شیرین به خلاص شدن از شر آلودگی‌ها و تجمعات برقرار مانده در پوست سر یاری می‌کند. روغن زیتون موجب ازدیاد رطوبت پوست سر و مو می‌گردد.

  • پوست سرتان را به ماسک آغشته نمایید و آن را با کلاه دوش بپوشانید. بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند در نتیجه آن را با شامپو بشویید.
  • برای تهیه ماسک، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، 2قاشق چایخوری روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را با نیز مخلوط نمایید.
  • این ماسک برای موهای خشک مطلوب می باشد.

طرز تهیه ماسک دارچین برای مو

3. اسکراب جوش شیرین را امتحان نمایید

جوش شیرین به تمیز کردن پوست سر و روغن درخت چای به از بین بردن باکتری‌های حاضر در پوست سر که موجب خلق شوره سر می‌شوند یاری می‌کند.

  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و تعدادی قطره رورغن درخت چای را درون شامپویتان بریزید و مخلوط نمایید.
  • مقداری از آن را کف سرتان بریزید و ماساژ دهید. در نتیجه آن را با آب گرم بشویید.
  • این ماسک برای پوست سر خشک و پوسته پوسته مناسب ترین می باشد.
  • در صورتی که موهای رنگ شده دارید از این ماسک استفاده نکنید، چون که در صورتی که پوست سرتان حساس باشد روغن درخت چای می‌تواند تحریک کننده باشد.

طرز تهیه اسکراب جوش شیرین برای مو

4. یک اسکراب نمکی تهیه نمایید

نمک یک ماده دفع کننده نیکی می باشد که زمان ترکیب با روغن زیتون به از بین بردن شوره سر یاری می‌کند. افزوده کردن آب لیمو به از بین بردن هرگونه چربی و آلودگی برقرار مانده روی پوست سر یاری می‌کند. 3 ماده را با نیز مخلوط نمایید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کنش را تعدادی دقیقه گذشته از شستن پایان دهید و پس از آن از شامپو بهره ببرید.

  • برای تهیه این اسکراب از 2 قاشق غذاخوری نمک دریایی، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بهره ببرید.
  • در شکل داشتن پوست سر حساس از این ماسک به خاطر داشتن نمک و آبلیمو استفاده نکنید. 

طرز تهیه اسکراب نمکی برای مو

زیادتر بخوانید: چطور پوست سر خویش را مرطوب کنیم؟

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *