فوت و فن خرید کردن یک عطر نیکو
استفاده از عطر مطلوب واقعاً معرکه هست. زمانی که در رایحه معرکهای پیچیده شده بمانید، مسلماًً حالت باهوشی، اطمینان به نفس و کمی جذابیت خواهد داشت. فقط مساله گزینش عالی ترین عطر برای خودتان هست. اجابت میکنم که گزینش کردن عطر را کاری ترسناک میدانم و اجابت میکنم که من عموماًً یک عطر تازه با همان بوی عطر قبلی خویش میخرم تا مجبور نباشم دوباره با موانع گزینش رایحهای تازه دست و پنجه نرم کنم! شما وارد فروشگاهی میشوید و ناگهان میبینید که زیادی عطر مختلف برای گزینش کردن وجود دارد که همین قضیه من را سر در گم میکند. در این زمان فروشنده از شما حول سبک و رایحه مورد تمایل شما میپرسد لیکن پیش از این نیز استرس من آغاز شده هست چون پاسخ سوالهای او را نمیدانم! آیا شما نیز همین حالت را دارید؟ از آنجایی که تعدادی هفته پیش تولدم بود، اندیشه کردم خوب تر هست به خودم یک عطر تازه خوش بو هدیه بدهم، عطری که هیچ وقت قبلاً نخریدم. ضمناً تصمیم گرفتم اینکار قیمت این را را دارد که پیش از آن کمی به شکل online حول عطرها داده های کسب کنم. آنچه که من از عطرها فهمیدم واقعاً جذاب بود و من اکیداً توصیه میکنم که شما نیز اینکار را پایان دهید چون به شما اطمینان به نفس اضافه میدهد و مسلماًً خواهید توانست عطری عالی را برای خویش گزینش نمایید، یکی از آن عطرهایی که مسلماًً سرها را به جهت شما میچرخاند و تداعی از حضور شما میگردد!
1. بیان عطر را یاد بگیرید
یادگیری برخی از واژهها و توصیفات استفاده شده مسلماًً میتواند گزینش عطر را راحت و جذابتر کند چون شما عبارتهایی که فروشنده عطر استفاده میکند را خواهید فهمید.
2. ماندگاری مختلف در اشکال عطرها
مجموع ما میدانیم که رایحهها در درجه ماندگاریهای متفاوتی جانور می باشند و به نظر میرسد که ماندگاری برخی از آنان ساعتها دوام میآورد و برخی به جز آن ضمناً به سحتی ماندگاری بو دارند، این مسئله بسته به تراکم روغن رایحه جانور در عطر دارد. پنج نوع تراکم در عطرها وجود دارد:
- در صدر این سری بندی پرفیوم قرار دارد که پر شی ای بین 40-15 درصد تراکم روغن رایحه هست. پرفیوم از به جز آن اشکال خویش در این سری بندی گران ارزشتر هست چون تراکم زیادتری دارد و تا 24 ساعت بعد از استفاده هم دوام خواهد داشت که فوقالعاده هست. از آنجایی که پرفیوم ماندگاری بالاتری دارد، میتواند مقرون به صرفهتر از به جز آن اشکال خویش باشد (30-20 درصد).
- ادوپرفیوم بوی ملایمتری دارد چون پر 15-10 درصد تراکم روغن رایحه هست. ادوپرفیومها عموماًً 6-8 ساعت ماندگاری بو دارند.
- ادوتویلت باز نیز ملایمتر از ادوپرفیوم هست و 4-2 ساعت دوام دارد چون پر 5-15درصد تراکم روغن رایحه هست.
- ادکلن ماندگاری مشابه ادوتویلت دارد و پر 5-3 درصد تراکم روغن رایحه هست.
- ادوفرش (آب رایحهدار) پر 3-1 درصد تراکم روغن رایجه هست که کوچک ترین مقدار به حساب میآید پس عموماًً فقط 2-1 ساعت ماندگاری دارد.
در این قسمت خوب تر هست در این مورد اندیشه نمایید که برنامه دارید چه وقتی از عطر تازه خویش بهره ببرید. پرفیوم و ادوپرفیوم رایحههای استوارتری دارند پس برای استفاده در شب و هوای سردتر عالی هست، این در حالی هست که رایحههای سبکتر برای روزهای گرم تابستان، باشگاه و کیف بردن از روز عالی هست.
3. ترکیب هوشمندانه رایحهها
ساختن عطر کاری خیلی ماهرانه هست چون حاوی عصارههای روغنی معطر از گلها، گیاهان، میوهها، چوب و ضمناً ترشح حیوانات کمیاب هست. این عصارهها به توجه با موادی سان ذغال سنگ، تار، الکل و ضمناً مواد شیمیایی پتروشیمی ترکیب میشوند چون این مواد به توجه متعادل شدند تا برای گرفتن رایحه بینفص باشند.
رایحهها از سه نت تشکیل شدند:
- نت آغازین یا ابتدایی، نت میانی (اکثراً رایحه اساسی نامیده میگردد) و نت پایه یا اساسی. نت آغازین همان بویی هست که زمان اسپری کردن عطر روی پوست خویش در وهله نخست آن را احساس مینمایید. این نت خیلی ملایم و بی نهایت دلپذیر هست و ماندگاری خیلی کمی دارد چون در مدت 15-10 دقیقه ناپدید میگردد.
- نت میانی با از بین رفتن نت آغازین پخش میگردد و دارای رایحه اساسی و خصوصیت اساسی عطر هست. نت میانی عموماًً رایحه استوارتری دارد و در عالی ترین وضعیت 45-30 دقیقه بعد از زدن عطر برقرار میماند و عموماًً پر رایحههای گل هست.
- نت پایه یا اساسی عطر آخرین بویی هست که پخش میگردد و آنان خیلی استوارتر می باشند و ماندگاری اضافه دارند. این نت اکثراًترین قسمت عطر را تشکیل میدهد و خیلی برجسته هست که رایحه آن را دانش و آن را دوست داشته بمانید! آنان خیلی خاص می باشند و اغلبً بوی دودی یا چوب دارند و حاوی رایحههای کلاسیکی سان چوب صندل و پاچولی می باشند.
4. دستههای متفاوت رایحهها
- نتهای مختلف از رایحهها نه فقط به پرفیوم ماهیت میدهند بلکه عموماًً خصوصیتها عطر را هم تعریف میکنند. اشکال اکثراً پرفیومها پر رایحههای گل، میوه، جدید، چوب و شرقی می باشند.
- رایحههای گل ملایم و میوه برای بهار و تابستان عالی می باشند چون آنان بویی جدید و شاداب دارند و آنان نوع نیکی از پرفیوم برای استفاده در روز به حساب میآیند، ایدهآل برای استفاده در مکان فعالیت و باشگاه.
- عطرهای با رایحه جدید مکرر پرطرفدار می باشند چون بوی آنان ملایم، شاداب و طرب انگیز هست. این پرفیومها مکرر پر نتهایی از بوهای تمیز سان مرکبات یا ترنج می باشند و همین خصوصیت آنان را برای گزینش به منزله عطری بهاره و تابستانه عالی میکند.
5. وقت تصمیم گرفتن رسیده هست!
حالا که به جز آن از وارسی خلاصه جهان درون پرفیوم کیف بردید، وقت آن رسیده هست که آن مجموع داده های را مورد آزمایش قرار دهید! شما در عالی ترین مرتبه قرار دارید تا تصمیم بگیرید که خصوصیتهای کدام دسته از پرفیومها برای شما اکثر از مجموع خوشایند هست و کدام تراکم دوام پرفیوم برای شما عالی ترین هست. مساله اساسی این هست که در این قسمت زمانی که میخواهید عطر تازه خویش را بخرید، تصمیم بگیرید که میخواهید از آن برای کجا بهره ببرید. عطرهای سبک و جدید برای مکان فعالیت و باشگاه مطلوب می باشند و عطرهای سنگینتر و فریبنده برای شبها رمانتیک ایدهآل می باشند. نگذارید این واقعیت که عطر انتخابی شما ماندگاری بیشتر مناسبی ندارد، شما را از خرید کردن آن منصرف کند چون تجدید عطر خیلی آسان هست و فرقی نمیکند که راهکار استفاده از یک بطری کوچک را گزینش نمایید یا ترفندی هوشمندانه. تعدادی دستمال کاغذی سفید را با عطر خویش مرطوب نموده و سریعاً آنان را داخل کیسه پلاستیکی کوچکی بگذارید تا آنان تا هنگام مورد احتیاج خویش مرطوب نگهدارید، این ترفند کارآیی بینقصی دارد!
6. تعدادی بوی تازه را امتحان نمایید
- حالا که به جز آن ابزاری قدرتمندی به نام علم تازه دارید، وقت آن رسیده هست تا تعدادی رایحههای تازه را امتحان نمایید. چندین حرفه ای در این عرصه پیشنهاد دادند که اینکار را نخست صبح پایان دهید به این معنا که زمانی که احساس بویای شما در عالی ترین وضعیت خویش قرار دارد.
- از بو کردن رایحههای متفاوت در دسته انتخابی خویش کیف ببرید لیکن تا الان نباید آنان را روی پوست خویش اسپری نمایید. عطر را در هوا یا روی نوارهای تستر اسپری نمایید تا ببینید که آیا نت آغازین آن رایحه را دوست دارید یا نه.
- زمانی که گزینشهای را به دو عطر محدود کردید، نخستین عطر را به داخل مچ دست خویش اسپری نمایید و به مدت 15-10 دقیقه به طور منظم نتهای آغازین آن را بو نمایید تا تصمیم بگیرید که آیا آنان را دوست دارید یا ننه. هنگامی آن نتهای آغازین کمرنگ شدند، میتوانید همین فعالیت را با رایحه دوم گزینش شده روی مچ دست به جز آن خویش پایان دهید. ماتیلد لورن، عطرساز پاریسی برند کارتیر، که جدیدترین عطر کارتیر، کارات (Carat) را وارد داد و ستد نموده هست، در مطلبای در هفته نامه ماریه کلر توصیههای نیکی عرضه داد. او پیشنهاد میکند به محض اینکه عطر را بر روی پوست خویش اسپری کردید، می بایست از فروشگاه خارج شوید. «هیچ وقت عطر را در پیشخوان فروشگاه بو نکنید، چون بوی جانور آن محل میتواند طاقت فرسا باشد.» او به شدت توصیه میکند که «عطر را اسپری نموده و فرار نمایید»، ضمناً او سراسرً عقیده دارد که رایحه عطر می بایست در هوای جدید بو گردد چون «شما برداشت خوب تری از چگونگی بوی آن در زندگی روزمره خویش خواهید داشت.»
- سومین مساله برجسته پس از امتحان آن روی پوست و بوییدن رایحه از فروشگاه عطر، «زنده نگه داشتن آن» هست. ماتیلد لورنس از این عبارت به معنی تداوم دادن برقرار روز به شکل معمولی استفاده میکند، لیکن به طور منظم مچ دست خویش را بو نمایید تا ببینید که چطور نتهای میانی و نتهای اساسی آن تکامل مییابد و آیا آن رایحه مورد تمایل شما هست یا نه.
اکثر بخوانید: ادوپرفیوم و ادوتویلت چه تفاوتی با هم دیگر دارند؟