در زمستان این ۱۳ نکته مراقبت از پوست را فراموش نکنید!

در زمستان این 13 نکته مراقبت از پوست را فراموش نکنید!

فهرست مطالب

در زمستان این 13 مساله مراقبت از پوست را فراموش نکنید!

می‌گویند که برای تحسین کردن زیبایی دانه‌های برف می بایست بیرون از خانه و در سرما به تماشای آن بایستید. درست می باشد! زمستان فریبندگی‌های خودش را دارد ولی تا به اکنون به این مسئله پی بردید که چه خرابی‌های می‌تواند روی پوست شما به بار بیاورد؟ هوای سرد رطوبت طبیعی روی پوست را از بین برده و موجب خشک و خارش‌دار شدن آن می‌گردد. این مسئله ضمناً می‌تواند باعث خشک شدن شدید پوست، اگزما و پسوریازیس گردد. به همین علت می باشد که شما می بایست از پوست خویش مراقبت نمایید. در این مطلب، ما 13 مساله را برای شما لیست کردیم که می‌توانید با ادامه کردن آنان در طول زمستان پوست خویش سراسرً با نشاط نگه دارید.


13 مساله مراقبت از پوست برای زمستان


1. از آب ولرم بهره ببرید

زمانی که دمای هوا پایین می باشد، گرفتن دوش با آب داغ خیلی وسوسه کننده می باشد ولی در صورتی که پوست خویش را دوست دارید، از تمام اینکار خودداری نمایید. به جای اینکار، برای حمام کردن و شستن شکل خویش از آب ولرم بهره ببرید. آب داغ تند پوست شما را خشک می‌کند و در صورتی که آن را سریعاً مرطوب نکنید، پوست شما شاید ترک خورده و دچار اگزمای زمستانی گردد. زمانی که با آب گرم دوش گرفتید، به پوست خویش آن مجموعه از مرطوب کننده‌هایی را بزنید که شامل هیارولونیک اسید و سرامید می باشند. این گونه سد رطوبتی پوست خویش را دست نخورده نگهداشته و از خشک شدن پوست پیشگیری می‌نمایید.

2. پوست خویش را هیدراته نگه دارید

فرقی نمی‌نمایید که در خانه بمانید یا بیرون، هوا در زمستان خشک می باشد. در حاصل، آب به آسانی از ارزش پوست شما بخار می‌گردد. در نتیجه، شما می بایست پوست خویش را هیدراته نگهدارید. ضمناً می‌توانید یک دستگاه رطوبت ساز برای مدیریت ارزش رطوبت در خانه خویش بخرید. حتماًً اینکار پوست شما را خوشحال نگه می‌دارد.

3. محصول ها مراقبت پوستی خویش را هوشمندانه گزینش نمایید

محصولی که در تابستان پوست شما را خوشحال نگه می‌دارد، می‌تواند آن را در طول تابستان ناراحت کند. به همین علت می باشد که شما می بایست محصول ها مراقبت پوست را بر مبنای فصل گزینش نمایید. مساله اساسی داشتن پوستی سالم و درخشان در زمستان استفاده از محصول ها مراقبت پوستی ملایم می باشد. تمیر کننده صورتی را گزینش نمایید که شامل مرطوب کننده می باشد تا جلوی از بین رفتن سد طبیعی و مرطوب پوست خویش را بگیرید. در صورتی که آکنه یا جوش دارید، از محصولاتی بهره ببرید که شامل سرامید، هیارولونیک اسید، سرم آب رسان و گلیسیرین می باشند تا به بازسازی سد رطوبت پوستی خویش هم یاری نمایید.

  • از استفاده ماسک و لایه بردار، لوسیون قابض و هر محصولی که شامل الکل می باشد، خودداری نمایید چون که موجب خشکی پوست شما در زمستان می‌شوند.

4. از پوست خویش محافظت نمایید

در صورتی که در زمستان از خانه بیرون می‌روید، می بایست از پوست خویش در برابر باد سرد یا برف یا باران محافظت نمایید. در نتیجه، دستکش و کلاه بپوشید و فراموش نکنید که کرم ضدآفتاب بزنید. اشعه گرم آفتاب به نظر دلپذیر می‌رسد ولی اشعه‌های UV می‌توانند به مقدار اضافه پوست شما را خراب کنند. ضد آفتابی را گزینش نمایید که دارای دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشد.

5. پوست خویش را بیشتر لایه‌برداری نکنید

لایه‌برداری پوست به شما هم یاری می‌کند تا از شر سلول‌های مرده پوست خویش خلاص شوید. شما می بایست در زمستان مراقب این مورد بمانید چون که سد پوستی شما پیش از این نیز به علت آب و هوای خشک و سرد زمستان تضعیف شده می باشد. لایه‌برداری پوست یک بار در هفته کافی می باشد، اینکار به شما هم یاری می‌کند تا به جوان سازی پوست خویش هم یاری نموده و محصول ها به نیکی جذب پوست شما شوند. ضمناً، شما می بایست نوع لایه‌بردار را بسته به نوع پوست خویش گزینش نمایید. در صورتی که پوست شما بی نهایت خشک می باشد، پوست خویش را ملایم لایه‌برداری نمایید. در صورتی که پوست شما مختلط یا چرب می باشد، هفته‌ای یک بار لایه‌برداری کافی می باشد.

6. دست‌هایتان را فراموش نکنید

پوست دستان شما نسبت یه پوست هر بخش بعدی بدن غدد چربی کمتری دارد. به همین علت می باشد که رطوبت روی دستانتان سریعتر از بین می‌رود و آنان مستعد ترک و خارش‌دار شدن می باشند. گذشته از بیرون رفتن از خانه برای دست‌های خویش از مرطوب کننده بهره ببرید.

7. به پاهای خویش ضرورت دهید

کرم‌های بر پایه گلیسیرین و پترولیوم ژل را برای مرطوب کردن پاهای خویش گزینش نمایید. ضمناً، مطمئن شوید که هر از گاهی پوست پا خویش را لایه‌برداری می‌نمایید تا مرطوب کننده به آسانی جذب آن گردد.

8. تند لباس خیس خویش را تغییر نمایید

اینکار پوست شما را زیادتر تحریک نموده و موجب ساخت حالت خارش در آنان می‌گردد. گام زدن و بازی کردن در برف ایرادی ندارد ولی مطمئناًً می بایست هر چه سریعتر جوراب، شلوار و دستکش خیس شده خویش را در بیاورید.

9. از مواد تحریک کننده پوست دوری نمایید

این مساله را در شکل داشتن مشکل ها مداوم پوستی همچون اگزما رعایت نمایید. پوست در زمستان به شدت شکننده می‌گردد و قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی‌زا علائم شما را تحریک می‌کند. خیلی از اشخاص به پارچه پشمی حساسیت دارند ولی نمی‌توانند در معادل وسوسه پوشیدن لباس‌های بافتنی خویش در زمستان خودداری کنند. در صورتی که شما نیز از این مجموعه اشخاص هستید، دائم لباس‌های زمستانه‌ای را گزینش نمایید که از پارچه پشمی با مرغوبیت بالا دوخته شدند. در صورتی که شاید، لباس‌های زمستانی بپوشید که از پارچه کتان دوخته شدند.

10. عینک آفتابی را فراموش نکنید

این مساله مخصوصاً برای آن مجموعه از افرادی قابل توجه می باشد که زمستان‌های پر برف دارند. درخشش برف و خورشید می‌توانند به پوست اطراف چشم شما آسیب رسانده و لک‌های قهوه‌ای، خط ها کوچک و مشکل ها بعدی ساخت کنند. در نتیجه، هر وقت از خانه بیرون می‌روید، مطمئناًً عینک‌های آفتابی با مرغوبیت و دارای محافظ اشعه UV ترجیحاً با مجموعه‌های پهن بزنید.

11. روتین مراقبت پوستی در روز خویش را ادامه نمایید

احتیاجی به شرح زیادتر نیست. کل ما پیش از این نیز با پایه و مبنای یک روتین مراقب پوستی آسان و راحت آشنایی داریم. شکل خویش را یک یا دو بار در روز تمیز نمایید، ترجیحاً صبح و شب گذشته از رفتن به تخت خواب. بعد از اینکه صبح شکل خویش را شستید، یک مرطوب کننده سبک در روز بزنید تا رطوبت را در پوست خویش نگهدارید. برای شب، از یک آب رسان استوار یا کرم شب بهره ببرید. خوب تر می باشد اینکارها را روی پوست نم‌دار تمام دهید چون که پوست جدید شسته شده رطوبت را آسان جذب خودش می‌کند.

12. مراقب رژیم غذایی خویش بمانید

میزان اضافه سبزیجات و میوه‌های فصلی بخورید. توت‌های منابعی استثنایی و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان می باشند که پوست شما برای سالم ماندن در طول زمستان به آنان نیاز دارد. توت فرنگی، انگور، بلوبری، تمشک یا گیلاس، هر کدام را که دوست دارید گزینش نمایید. ضمناً در صورتی که اندیشه می‌نمایید به اندازه کافی آب یرای هیدراته نگهداشتن بدن خویش نمی‌خورید، می‌توانید آن را با خوردن میوه‌ها، سبزیجات و بعدی غذاها همچون سوپ، سالاد، آب میوه و شیر جبران نمایید. بدین شکل بدن شما مواد مغذی سوی سالم نگهداشتن پوست شما را توسط می‌آورد.

13. ورزش نمایید

بله! می‌دانم بیرون آمدن از زیر پتو نرم و گرم و تکان خوردن در یک روز سرد زمستانی چقدر سخت می باشد ولی در صورتی که پوست خویش را دوست دارید، اینکار را تمام دهید. ورزش کردن ضربان قلب شما را بالا برده که به نوبه خویش موجب پمپاژ شدن خون زیادتری به پوست و بعدی اعضای بدن شما می‌گردد.

  • در طول زمستان، غدد چربی و عرق و رگ‌های خونی بدن کمی منقبض می‌شوند. اینگونه پوست شما به دشواری می‌تواند خودش را سالم و درخشنده نگهدارد و به همین علت می باشد که پوستتان به هم یاری شما احتیاج دارد. تمام دادن این موارد موضوع دشواری نیست و شما می‌توانید آنان را به آسانی وارد روتین در روز خویش نمایید.

زیادتر بخوانید: طریقه استفاده از آب نارگیل برای مراقبت از پوست

منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *