با 6 روش در منزل، موم شکری (وکس شکری) درست کنید

با 6 روش در منزل، موم شکری (وکس شکری) درست کنید

فهرست مطالب

با 6 طریق در منزل، موم شکری (وکس شکری) درست نمایید

وکس کردن در سالن‌های زیبایی شاید کمی گران باشد. شما می‌توانید موم شکر را با 3 ماده‌ی راحت درست نمایید و اپیلاسیون را خودتان در خانه تمام دهید. همه آنچه شما احتیاج دارید شکر سفید، آب لیمو و آب می باشد. ضمناً موم شکر در مقایسه با موم داغ سنتی، درد کمتری را دارد و این فعالیت برای کسانی که دارای پوست حساس می باشند یک گزینه‌ی عالی می باشد.


طرز تهیه وکس


1. شکر سفید، آب لیمو و آب گرم را به قابلمه افزوده نمایید

 شکر گرانول سفید را اندازه بگیرید و آن را درون قابلمه بریزید، ضمناً آب لیمو و آب گرم را به آن افزوده نمایید. آن را نیز بزنید تا ترکیب شوند.

  • از شکر گرانول سفید یا قهوه‌ای بهره ببرید. پودر قند به هیچ پول کارساز نخواهد بود.

2. این مخلوط را روی حرارت بیشتر جوش آورید

شعله اجاق گاز را بالا ببرید و بگذارید مخلوط تا هنگامی که آغاز به جوشیدن می‌کند گرم گردد. آن را مرتباً نیز بزنید. مراقب مخلوط بمانید، چرا که با گرم شدن حباب طراحی می‌گردد.

  • مواظب بمانید که مخلوط را نسوزانید. در صورتی که این فعالیت را تمام دهید، پس از خنک شدن تماماًً جامد می‌گردد و استفاده از آن غیر ممکن می‌گردد.

3. دما را به مقدار متوسط ​​کم شدن دهید

وقتی که مخلوط آغاز به طراحی حباب می‌کند و جوش می‌آید، حرارت را به مقدار متوسط ​​کم شدن دهید. آن را مرتباً نیز بزنید. شکر در این بخش می بایست تماماًً در مایع حل گردد.

  • در صورتی که این مخلوط در دمای متوسط به حباب جایگزین گردد، درجه حرارت را کمتر نمایید.

4. وقتی که مخلوط قهوه‌ای طلایی می‌گردد قابلمه را از روی حرارت بردارید

 مخلوط را نیز بزنید. وقتی که به یک قوام یکدست رسید و به یک رنگ طلایی عمیق جایگزین شد، شعله را خاموش نمایید و قابلمه را به شعله بقیه منتقل نمایید.

  • قوام آن می بایست مثل به شربت داغ باشد. در صورتی که همانند عسل غلیظ می باشد، توصیه می‌گردد آن را کمی دراز‌تر گرم نمایید.

5. مخلوط را درون یک کاسه یا ظرف بریزید و بگذارید 30 دقیقه خنک گردد

 برخلاف موم داغ سنتی، موم شکر نباید به شکل گرم استفاده گردد. آن را درون یک کاسه یا ظرف بریزید و حدود 30 دقیقه بگذارید تا خنک گردد. در صورتی که تا الان گرم و داغ و به اندازه کافی برای شما ناراحت کننده می باشد، گذشته از استفاده از آن اجازه دهید تعدادی دقیقه زیادتر خنک گردد.

وکس- موم- وکس خانگی


قسمت دوم استفاده از موم شکر


1. میزان کمی از موم را با انگشتان خویش به جهت بالا بکشید

موم تا الان نیز می بایست گرم لیکن به اندازه‌ی کافی خنک باشد تا بتوانید آن را لمس نمایید. از این رو می‌توانید از انگشتان دست خویش برای همه عملیات بهره ببرید. میزان کمی از آن را بردارید و آن را با دست خویش به شمایل یک توپ درست نمایید.

  • در شکل علاقه ی می‌توانید به جای دستان خویش از چاقوی کره یا چوب بستنی بهره ببرید.

2. موم را روی یک بخش کوچک از پوست خویش بمالید

می‌توانید آن را با انگشتان خویش یا یک چوب بستنی روی پوست‌تان بزنید. مطمئناً موم را در به قصد مخالف رشد مو بمالید. آن را به طور برابر پخش نمایید تا ضخامت آن در حدود ¼ اینچ (0.6 سانتی‌متر) گردد. این فعالیت را در قسمت‌های کوچکی که طول و عرض آن‌ تنها تعدادی اینچ می باشد تمام دهید.

  • این موم برای هر 2 پا کافی می باشد.

3. یک نفس عمیق بکشید و آن را تند از روی پوست‌تان بکشید

با انگشتان خویش، موم را محکم بگیرید و آن را در به قصد مخالف رشد موهای خویش بکشید. این فعالیت را تند تمام دهید، درست مانند اینکه شما یک باند را از روی زخم برمی‌دارید. شاید کمی درد داشته باشد.

  • ضمناً می‌توانید از انگشتان خویش برای چرخاندن یا کشیدن آن بهره ببرید، که این درد را دراز‌تر می‌کند. نیکوتر می باشد که این فعالیت را تند‌ تمام دهید.
  • در شکل علاقه ی، می‌توانید نوارهای کاغذی را روی موم قرار دهید، آنان را صاف نمایید و بجای خویش مخلوط، کاغذ را بکشید.

4. استفاده از موم را در قسمت‌های کوچک تا هنگامی که فعالیت به اتمام برسد باقی مطلب دهید

در شکل علاقه ی می‌توانید از همان قطعه موم، 3 تا 4 بار استفاده مجدد نمایید یا می‌توانید برای هر قسمت از پوست میزان جدید‌ای از موم را بهره ببرید.

5. موم باقیمانده را درون یک ظرف نگهدارنده مواد غذایی بریزید و آنرا در یخچال قرار دهید

در صورتی که موم باقیمانده دارید، آن را درون یک ظرف نگهدارنده غذا شبیه: یک ظرف پلاستیکی محکم بریزید. آن را درون یخچال بگذارید و در عرض 4 تا 5 هفته از آن بهره ببرید. گذشته از استفاده مجدد، آن را گرم نمایید.

موم- موم شکری- وکس- وکس شکری

زیادتر بخوانید: از بین بردن موهای زیربغل به طریق خانگی 

مطمئناً بخوانید : رفع زرد شدن ناخن پا به 3 روش
منبع : www.styley.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *