کرونا در افراد مبتلا به فشارخون

کرونا در افراد مبتلا به فشارخون

فهرست مطالب

کرونا در اشخاص مبتلا به فشارخون

کرونا در اشخاص مبتلا به فشارخون خطرناک هست؟ در صورتی که فشار خون بالایی دارید خوب تر هست که مراقبت‌های زیادتری داشته شوید تا از خویش در طول مدت سرایت ویروس کرونا (کووید ۱۹) محافظت نمایید.

تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که اشخاص دارای شرایط ویژه احتمال زیادتری دارند که:

  • کووید ۱۹ بگیرند.
  • علائم شدید داشته باشند.
  • یه خاطر عفونت جان خویش را از دست بدهند.

 

خطر فشار خون بالا:

داده های توسط آمده از چین و ایتالیا نشان می‌دهد که اشخاص دارای فشار خون بالا در معرض خطر زیادتری از ابتلای به کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار می‌گیرند.

در چین ۲۵ تا ۵۰ درصد از مردمی که به دلیل ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه کردند، فشارخون بالا یا شرایط ویژهٔ شخصی دیگر شبیه سرطان، دیابت و بیماری‌های ریه داشتند. در ایتالیا زیادتر از ۹۹ درصد از کسانی که به خاطر ویروس کرونا جان خویش را از دست دادند، یکی از این بیماری‌های عرصه‌ای را داشته و ۷۶ درصد از آنان هم فشار خون بالا داشتند.

افرادی که فشار خون بالا دارند احتمال زیادتری دارد که به دلیل کرونا ویروس جان خویش را از دست بدهند. خطر مرگ در آنان حدود ۶ درصد زیادتر از جمعیت کلی هست.

 

تماس بین کرونا و فشار خون بالا چیست ؟

یکی از دلایلی که اشخاص با فشار خون بالا و یا مشکل های عرصه‌ای غیر از این در معرض خطر زیادتری در مقایسه با ویروس کرونا قرار می‌گیرند، سامانه ایمنی ضعیف‌تر آنان هست.

بیماری‌های عرصه‌ایِ دراز‌مدت و فزونی سن، سامانه ایمنی شما را ضعیف می‌کنند، در نتیجه سامانه ایمنی توانایی کمتری برای شکست ویروس کرونا دارد. نزدیک به دو سوم از اشخاص بالای ۶۰ سال فشار خون بالا دارند.

احتمال شخصی دیگر که وجود دارد این هست که خطرات زیادتر امکان دارد به خاطر خویش فشار خون بالا نباشد بلکه به خاطر استفاده از داروهای مربوط به آن (مهارکننده‌های آنزیم جایگزین‌کنندهٔ آنژیوتانسین و بلوکرهای گیرندهٔ آنژیوتانسین) باشد. این تنها یک فرضیه هست، تاکنون هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه این داروها امکان دارد چه تأثیری روی کرونا ویروس  داشته باشند بیان نشده هست.

این فرضیه بر پایهء این حقیقت هست که بازدارنده‌های آنزیم جایگزین‌کنندهٔ آنژیوتانسین و بلوکرهای گیرندهٔ آنژیوتانسین، مساحت آنزیم جایگزین‌کنندهٔ آنریوتانسین ۲ (ACE2) را در بدن شما فزونی می‌دهند. برای آلوده کردن سلول‌ها ویروس کووید ۱۹ به آنزیم جایگزین‌کنندهٔ آنژیوتانسین ۲ می‌چسبد.

تا وقتی که تحقیقات زیادتری تمام گردد دانشگاه قلب‌شناسی و اتحادیه قلب آمریکا توصیه می‌کند که داروهای فشار خون خویش را اساس تجویز پزشک مصرف نمایید، در غیر اینصورت امکان دارد خطر حملهٔ قلبی و سکتهٔ مغزی را فزونی دهد و شما را شبیه نکاتی که به خاطر ویروس کرونا به بیمارستان می آیند، روانه بیمارستان کند.

 

ویروس کرونا چطور روی اشخاص دارای فشار خون بالا تأثیر می گذارد؟

اگرچه التهاب ریه شایع‌ترین عارضهٔ ویروس کرونا هست ولی می‌تواند به سامانه قلبی-عروقی هم صدمه زده و به همین خاطر هست که اشخاص با فشارخون بالا، بیماری قلبی و نارسایی قلبی در معرض خطر می باشند.

فشارخون بالا به عروق آسیب زده و جریان خون ورودی به قلب را کم شدن می‌دهد. قلب مجبور هست برای پمپ کردن خون کافی سخت‌تر عمل کند. در دراز‌مدت این عمل اضافی می‌تواند قلب شما را تضعیف کند تا جایی که قلب غیر از این قادر نیست که خون پر از اکسیژن را پمپ کند.

ویروس کرونا در کنار این امکان دارد مستقیماً به قلب آسیب بزند. که این چنانچه قلب شما به خاطر اثرات فشارخون بالا ضعیف شده باشد امکان دارد برای شما خطرناک باشد. ویروس کرونا می‌تواند موجب التهاب عضلات قلب گردد که میوکاردیت نامیده می‌گردد و این عمل پمپاژ را برای قلب سخت‌تر می‌کند.

در کنار این در صورتی که شما تجمع پلاک‌ها را در عروق خویش داشته شوید، ویروس احتمال جدا شدن این پلاک‌ها از نیز و حمله قلبی را فزونی می‌دهد. مطالعات گذشته نشان داده‌اند که در صورتی که اشخاص با بیماری قلبی، به بیماری تنفسی‌ای مانند آنفلوآنزا یا مدل های مختلف گذشته ویروس کرونا مبتلا شوند در معرض خطر بالاتری برای حملهٔ قلبی می باشند.

چه کارهایی می بایست تمام دهید؟

برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا تمام اشخاص می بایست اقدامات احتیاطی مورد نیاز را تمام دهند. اشخاص با فشار خون بالا و شرایط عرصه‌ای غیر از این مراقبت زیادتری احتیاج دارند.

مرکز کنترل و جلوگیری بیماری‌ها توصیه‌های زیر را پیشنهاد می‌کند:

  • مطمئن شوید که داروی کافی برای درمان فشار خون بالا و بیماری‌های غیر از این را دارید.
  • داروهای مورد احتیاج برای درمان تب و علائم غیر از این را ذخیره نمایید تا در وقت ابتلای به بیماری از آنان استفاده کنید.
  • در خانه بمانید و ارتباط‌هایتان با اشخاص غیر از این را تا جایی که می‌توانید محدود نمایید.
  • از جمعیت و هر کسی که بیمار به نظر می‌رسد دوری نمایید.
  • دستهایتان را با آب گرم و صابون بشویید.
  • کل سطوحی که بارها لمس می‌شوند مانند پیشخوان آشپزخانه و دستگیره‌های در را تمیز و ضدعفونی نمایید.

 

واکسن کرونا تا حالا در دسترس نیست اما دانشگاه قلب‌شناسی آمریکا پیشنهاد می‌کند که واکسن‌های غیر از این را به موقع دریافت نمایید.
واکسن ذات‌الریه، از التهاب ریه در حاصلٔ ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. واکسن آنفلونزا نیز بزنید. امکان دارد علائم آنفلوآنزا با ویروس کرونا خطا گرفته گردد و این می‌تواند تشخیص را برای پزشکان سخت‌تر کند.

 


منبع:

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *