کرونا در افراد مبتلا به سرطان

کرونا در افراد مبتلا به سرطان

فهرست مطالب

کرونا در اشخاص مبتلا به سرطان

ویروس کرونا در اشخاص مبتلا به سرطان به چه صورت عمل می‌کند؟ بیماران سرطانی در مقابله با کرونا جز سریٔ بیماران با ریسک بالا طبقه‌بندی می‌شوند. برای کسب داده ها زیادتر دنبال ما بمانید:

کروناویروس‌ها خانواده جلال از ویروس‌ها می باشند که در بشر و زیادی از گونه‌های متفاوت حیوانات متداول‌اند. در اکنون حاضر مجموع مرز و بوم‌ها در اکنون مقابله با مجموع‌گیری بیماری تنفسی‌ای می باشند که ناشی از کرونا‌ویروسی تازه می باشد و از فردی به شخص بقیه شیوع می‌کند. این ویروس به نام SARS-CoV-2 نام‌گذاری شده می باشد و بیماری ایجادشده از مسیر آن هم بیماری کروناویروس 2019 و یا به اختصار کووید-19 نام‌گذاری شده می باشد.

این حالت سریعاً در دنیا در اکنون تبدیل و تحول بوده و بررسی ریسک آن هم در اکنون به روز رسانی می باشد.

 

ویروس کرونا در اشخاص مبتلا به سرطان به چه صورت عمل می‌کند؟ آیا در معرض خطر زیادتری برای ابتلا به نوع شدید کووید-19 هستم؟

از آنجایی‌که ویروس SARS-CoV-2 ویروس جدیدی می باشد، هر کسی که در معرض آن قرار بگیرد، در معرض خطر آلوده شدن و ابتلا به کووید-19 قرار گرفته می باشد.

بعضی از پروسه‌های درمانی سرطان سان شیمی‌درمانی می‌تواند نظام ایمنی بدن شما را تضعیف نماید و امکان دارد خطر ابتلا به بیماری شدید کووید-19 را بیشتر شدن دهد.

در باقی مطلب به بعضی از ریسک فاکتور‌هایی که امکان دارد خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-19 را بیشتر شدن دهد، می‌پردازیم.

ریسک فاکتور‌ها:

  • آسم
  • بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیه و کبد
  • چاقی
  • دیابت
  • بیماری نقص نظام ایمنی از عبارت HIV و AIDS
  • سابقه مصرف دخانیات
  • سابقه اتصال مغز استخوان یا اتصال عضو
  • استفاده بلند‌مدت از کورتیکواستروئید‌ها یا دارو‌های کسی دیگر که موجب تضعیف نظام ایمنی بدن می‌شوند.

در این مورد زیادتر بخوانید:

من از سرطان جان سالم به‌ در بردم، آیا در معرض خطر زیادتری در ابتلا به نوع شدید کووید-19 هستم؟

کسانی ‌که در گذشته برای سرطان معالجه می‌شدند، امکان دارد نظام ایمنی ضعیفی داشته باشند و این عامل می‌تواند آنان را در معرض ابتلا به نوع شدید کووید-19 قرار دهد. نجات‌یافتگان از بیماری سرطان می‌توانند در خصوص نگرانی‌های خویش با پزشک معالج‌شان راهنمایی نمایند.

 

در صورتی که در اکنون حاضر مبتلا به سرطان هستم یا در گذشته مبتلا بوده‌ام، چطور می‌توانم از خویش در مساوی کووید-19 مراقبت نمایم؟

در اکنون حاضر هیچ واکسن و یا درمان خاصی برای پیشگیری از کووید-19 وجود ندارد. عالی ترین کانال برای جلوگیری از این بیماری، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض این ویروس می باشد.

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اقداماتی را برای هم یاری به سالم نگه داشتن کسانی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-19 می باشند توصیه می‌کند، که در باقی مطلب به آنان خواهیم پرداخت.

توصیه‌های پیشگیرانه

  • از لمس کردن چشم، بینی و دهان خویش خودداری نمایید.
  • دستان خویش را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید، خصوصاً بعد از رفتن به سرویس بهداشتی، گذشته از غذا خوردن، بعد از تمیزکردن بینی، سرفه و یا عطسه کردن، و گذشته و بعد از ارتباط با اشخاص.
  • تا مرز قابلیت در خانه بمانید.
  • درصورت احتیاج به ماندن در خانه برای بلند مدت، یقین دستاورد نمایید که دارو و مواد مورد نیازتان را به مقدار چندین هفته در دسترس دارید.
  • سطوحی را که اکثراً با آن ارتباط دارید، از عبارت دستگیره‌های در، کلید‌های برق، صفحه کلید کامپیوتر، میز‌های پیشخوان، تلفن، دستگیره‌ها، شیر‌های آب، سینک‌ها، و سرویس بهداشتی را تمیز و ضدعفونی کنید.

در صورتی که می بایست بیرون بروید:

  • حداقل 2 متر از اشخاص دور بمانید.
  • از حضور در محل‌های شلوغ پرهیز کنید.
  • از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان خویش استفاده کنید. مراقب بمانید هنگامی ‌که ماسک را درمی‌آورید، از لمس بینی، چشم و دهان خویش اجتناب نموده و سریعاً دست‌های خویش را بشویید.

 

من در یک مرکز پزشکی، در اکنون دریافت درمان برای سرطان هستم. در خصوص درمان خویش چه کنم؟

در صورتی که در اکنون دریافت درمان برای سرطان هستید، لطفاً گذشته از مراجعهٔ بعدی با مرکز عرضه‌دهنده این مراقبت‌ها ارتباط گرفته و مشاوره‌ها و دستورالعمل‌های آنان را ادامه ی نمایید. از آن‌جا که نظام‌های عرضه‌دهنده مراقبت‌های درمانی کوشش‌های خویش را برای مقابله با کووید-19 تنظیم می‌کنند، امکان دارد پزشکانِ معالجِ بیمارانِ مبتلا به سرطان، هنگام و چگونگی عرضه این خدمت های را هم تبدیل دهند. مقدار خطر عدم دریافت معالجه و یا ویزیت نشدن به دست پزشک می بایست در مقایسه با خطر در معرض ویروس قرار گرفتن سنجیده گردد.

بعضی درمان‌های سرطان را می‌توان بدون مورد به تأخیر انداخت، در حالی‌که در بعضی بقیه از درمان‌ها این قابلیت وجود ندارد. بعضی از ویزیت‌های روتین را می‌توان به تعویق انداخته و یا اینکه از مسیر تلفن و یا به شکل در اینترنت به آن پرداخت. در صورتی که برای درمان سرطان دارو‌های خوراکی مصرف می‌نمایید امکان دارد بتوانید دارو‌های خویش را بدون احتیاج به رفتن به داروخانه دریافت کنید. بیمارستان و یا مراکز درمانی امکان دارد از اشخاص با ریسک بالا بخواهند تا در مکانی عاری از اشخاص تحت درمان کرونا ویزیت و درمان شوند.

حالت و قوانین مربوط به کروناویروس در روز در اکنون تبدیل می باشد و مرز و بوم‌ها و شهر‌های متفاوت در چگونگی حادثه با قرنطینه و مراقبت‌های بهداشتی اصلی خویش تغییراتی ساخت می‌نمایند، در نتیجه در شکل لزوم با عرضه‌دهندگان خدمت های درمانی ارتباط دستاورد کنید تا از دستورالعمل‌های به‌روز اطلاع کسب کنید.

 

 

من در اکنون اعمال آزمایش‌های بالینی در مرکزی پزشکی هستم. در حالت کنونی چه کنم؟

در صورتی که در اکنون اعمال کارآزمایی بالینی برای درمان سرطان هستید، لطفاً با گروه تحقیقاتی خویش ارتباط گرفته و مشاوره‌های آنان را ادامه ی کنید.

 

در شکل داشتن علائم کووید-۱۹ چه کنم؟

در صورتی که فکر می‌نمایید در معرض کووید-19 قرار‌ گرفته‌ و علائم عفونت را دارید، با مرکز عرضه‌دهنده خدمت های درمانی خویش ارتباط دستاورد کنید.

 

این دوران خیلی استرس‌زا می باشد. چطور می‌توانم با آن مقابله نمایم؟

مقابله با سرطان در هنگام کروناویروس می‌تواند طیف گسترده‌ای از احساساتی را که قبلاً با آنان مواجه نبوده‌اید ساخت نماید. حول احساساتی که امکان دارد داشته بمانید و راهکار‌های مقابله با آنان داده ها کسب کنید.

 

منبع:

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *