کدام بیماری‌ها از راه جنسی منتقل می‌شود؟

کدام بیماری‌ها از راه جنسی منتقل می‌شود؟

فهرست مطالب

کدام بیماری‌ها از مسیر جنسی منتقل می‌گردد؟

هیچ موقع سعی نکنید خودتان یک بیماری مقاربتی را درمان کنید. ابتدا نیکوتر هست بدانید که کدام بیماری‌ها از مسیر جنسی منتقل می‌گردد؟ این بیماری‌ها مسری و خطرناک‌اند، از این رو می بایست به پزشک حرفه ای مراجعه کنید.

در صورتی‌که درمان بیماری‌های مقاربتی باکتریایی را در هنگام مطلوب با آنتی‌بیوتیک شروع کنید، بهبود خواهید یافت. بیماری‌های مقاربتی ویروسی قابل درمان نیستند، لیکن علائم آنان با دارو قابل کنترل هست. واکسنی برای هپاتیت ب وجود دارد، لیکن در صورتی که پیش‌تر به این بیماری مبتلا شده شوید، این واکسن کمکی به شما نخواهد کرد.

در صورتی که برای درمان عفونت‌های باکتریایی، برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز شده هست، با اهمیت هست که ولو در صورتی که علائم شما از بین رفته، کل داروهای تجویزشده را مصرف نمایید. در کنار این، برای درمان عفونت خویش از داروی تجویزی برای فرد بعدی استفاده نکنید. شاید درمان را دشوارتر نماید.

 

در این مورد اکثر بخوانید:

 

در اینجا به بعضی از درمان‌های برجسته بیماری‌های مقاربتی اشاره می‌گردد:

 

اچ‌آی‌وی/ایدز:

از آنجا که ایدز قابل درمان نیست، تمرکز معالجه بر کنترل پهنا اچ‌آی‌وی هست. داروهای ضدویروسی چاره درمانی کامل برای عفونت اچ‌آی‌وی هست و عموماًً چندین دارو برای مصرف داده می‌گردد. لیکن این سؤال که چه هنگامی می بایست درمان ضدویروسی اچ‌آی‌وی را شروع نمود، تا به حال مورد مذاکره هست. بعضی از پزشکان برای مدیریت نیکوتر ویروس اچ‌آی‌وی به درمان زودهنگام معتقداند، در حالی‌که بعدی پزشکان عقیده دارند نیکوتر هست منتظر بمانیم، چرا که داروها شاید عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشند و مقاومت دارویی خلق گردد. نسبت به هنگام آغاز درمان ضدویروسی با پزشک خویش راهنمایی کنید.

 

کلامیدیا و سوزاک:

این بیماری‌های مقاربتی با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند. در صورتی که آزمایش‌ها نشان داد کلامیدیا یا سوزاک دارید، یا در معرض آن قرار گرفته‌اید، ولو در صورتی که علائمی نداشته شوید، می بایست مصرف آنتی‌بیوتیک را آغاز کنید. شریک جنسی یا همسر شما هم بدون دقت به علائمی که دارد می بایست تحت درمان قرار گیر. بعضی از گونه‌های سوزاک در مساوی برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم‌اند، در نتیجه شاید مجبور شوید برای درمان سوزاک بیشتر از یک نوع دارو مصرف کنید. اعتماد ثمر نمایید همسر شما هم درمان را جست و جو می‌کند. برای اعتماد از رفع شدن عفونت، ولو در صورتی که همسر شما درمان شده باشد، می بایست دوباره آزمایش دهید. درمان نکردن کلامیدیا یا سوزاک شاید منتهی به آسیب دائمی به اندام‌های طراحی مانند و ناتوانی در بارداری گردد.

 

سیفیلیس:

پنی‌سیلین درمان ترجیحی برای این نوع بیماری هست. درمان زودهنگام برای پیشگیری از توسعه باکتری‌ها به بقیه اندام‌ها و آسیب رساندن به آنان الزامی هست.

 

تبخال دستگاه تناسلی:

به محض آلوده شدن به تبخال دستگاه تناسلی، ویروس تا انتها عمر در بدن شما برقرار می‌ماند. بعد از نخستین سرایت، شاید تبخال هر سال چندین بار عود نماید، لیکن شاید با گذشت هنگام این مورد ها کمتر گردد. داروهای ضدویروسی شبیه Famvir ،Valtrex و Zovirax به کم شدن طول و شدت سرایت نخستین و ثانویه یاری می‌کنند. در صورتی که اکثراً دچار تبخال تناسلی می‌شوید، شاید علاقه داشته شوید از یک درمان سرکوب‌گر بهره ببرید. در درمان سرکوب‌کننده، پزشک برای پیشگیری از سرایت تبخال در شما دارویی تجویز می‌نماید که روزمره مصرف کنید.

 

زگیل تناسلی:

هیچ کامل درمانی‌ای برای زگیل تناسلی وجود ندارد. اکثر زگیل‌های تناسلی بدون درمان از بین می‌روند، در نتیجه شاید پزشک کاری تمام ندهد و درمانی پیشنهاد نکند. با این اکنون، تا به حال نیز ویروسِ عامل زگیل را با خویش حمل می‌نمایید و می‌توانید آن را به همسر یا شریک جنسی خویش منتقل کنید. در صورتی که درمان زگیل تناسلی را گزینش کردید، چندین گزینه پیش رو دارید. فریز کردن زگیل یا استفادهٔ جلو از داروها روی آن اکثراً نخستین گزینش هست. در صورتی که زگیل تناسلی به این گزینه‌ها جواب نداد، شاید برای برداشتن آنان جراحی مورد نیاز باشد. به علت داشته شوید که درمان، شما را از شر عفونت خلاص نمی‌کند و تا به حال نیز شاید این عفونت را به دیگران منتقل کنید.

 

هپاتیت ب:

نیت از درمان هپاتیت ب پیشگیری از آسیب کبدی از مسیر پیشگیری از انتشار ویروس هست. در اکنون حاضر پنج دارو برای استفاده در درمان هپاتیت ب تایید شده‌ هست:

  • آدفوویر
  • انتکاویر
  • اینترفرون آلفا
  • لامیوودین
  • اینترفرون پگیله

هر یک از این داروها موافقان و مخالفانی دارند که می بایست در موردٔ آنان با پزشک راهنمایی کنید. در صورتی که به خاطر هپاتیت B آسیب قابل توجهی به کبد وارد شده باشد، اتصال کبد الزامی هست.

 

تریکومونیازیس:

عفونت به دست این ارگانیسم با داروی مترونیدازول درمان می‌گردد و مقدار درمان حدود ۹۰٪ هست. در صورتی که باردار هستید، شاید دارو در سه‌ماههٔ دوم یا سوم بارداری برای شما تجویز گردد. همسر شما هم می بایست تحت درمان قرار گیرد. مورد نیاز هست بعد از سه ماه دوباره آزمایش دهید تا مطمئن شوید که عفونت رفع شده‌ هست.

 


منبع:

کدام بیماری‌ها از مسیر جنسی منتقل می‌گردد؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *