برج میلاد تهران

برج میلاد، ملقب به برج تهران، یکی از شاخص‌ترین نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌رود. این سازه بلندقامت با طراحی بدیع خود، نه‌تنها نمادی قدرتمند از تحول و پیشرفت شهر تهران است، بلکه گواهی بر تلفیق هوشمندانه سنت و نوآوری در ایران معاصر نیز محسوب می‌شود.
مشاهده مطلب
کاربردهای سالم نمک

کاربردهای سالم نمک

فهرست مطالب

کاربردهای سالم نمک

تا به اکنون مکرر از مضرات نمک شنیدیم لکن در این مطلب هدف داریم از مزایا نمک برای شما مذاکره کنیم. از دهانشویه با نمک تا غرغره آب نمک، شستن بینی با آب نمک و ولو تمیزکردن دندان با نمک، پس با ما هم راه شوید:

 

زخم‌های کانکر (آفت دهان)

شستشوی دهان با آب‌نمک می‌تواند درد ناشی از زخم کانکر (آفت دهان) را کم شدن داده و به شما در بهبود بلافاصله‌تر آن هم یاری کند. یک قاشق چایخوری نمک را در یک و نیم فنجان آب حل نموده، بنابراین جرعه جرعه در دهان قرقره نموده و آن را بیرون بریزید. چندین بار در روز این شغل را تمام دهید تا این زخم‌ها التیام یافته و غیر از این برای شما دردناک نباشند.

 

ناخنِ فرورفته در گوشت پا

این وضعیت که زیادتر انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وقتی رخ می‌دهد که لبهٔ ناخن پای شما خم شده و در پوست گیر کند. این فرورفتن ناخن در گوشت پا می‌تواند زیاد دردناک باشد. برای کم شدن ورم و حساسیت، می‌توانید پای خویش را چندین بار در طول روز در آب‌نمک گرم قرار دهید، بنابراین بر روی آن پماد آنتی‌بیوتیک مالیده و بانداژ نمایید. در صورتی‌ که با این شغل درست نشد و یا بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید.

 

بینیِ گرفته یا آبریزش بینی

نمک روشی اثبات‌شده برای هم یاری به تنفس آسان‌تر زمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا آلرژی هست. مزیت آن در دسترس بودن و ارزش مطلوب آن هست. وقتی ‌که در حاصل سرماخوردگی و یا آلرژی، بینی شما گرفته و یا آبریزش بینی داشته شوید، می‌توانید از داروخانه اسپری‌های نمکی بینی را تهیه کنید، و یا از سرم نمکی برای قرقره و شستشوی بینی استفاده کنید.

 

پسوریازیس و اگزما

آب‌نمکِ غنی از مواد معدنی در محل‌هایی همچون دریای مرده در خاورمیانه، تالاب آبی در ایسلند و دریاچهٔ ارومیه در کشور ما وجود دارد. شنا کردن و گذاشتن بدن در این آب‌ها به مرطوب شدن پوست و کم شدن قرمزی آن هم یاری می‌کند. و در صورتی که شما اگزما و یا پسوریازیس دارید، این آب‌ها می‌توانند لکه‌های پوسته‌پوسته شده را التیام بخشیده و التهاب پوست را تسکین دهند. در خانه برای فراهم کردن خارجی همانند آنچه که اطلاق شد، می‌توانید نمک دریای مرده و یا نمک اپسوم را به آب وان و یا تشت افزوده کنید و حدود 15 دقیقه بدن خویش را در آن بخیسانید. ولو یک فنجان نمک معمولی در آبِ وانِ حمام هم می‌تواند علائم اگزما را کم شدن دهد.

 

سوزش سردل

جوش شیرین نوعی نمک هست و ضمناً یک آنتی‌اسید طبیعی هست. حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین را درون یک لیوان آب سرد حل نموده و بعد از غذا مصرف کنید. در صورتی که افزون سوزش سردل دارید، خوددرمانی نکرده و برای یقین از اینکه چالش قابل توجه بعدی نیست، به پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته شوید که جوش شیرین دارای سدیم هست. در صورتی که به دلایلی، رژیم غذایی کم‌نمک دارید، پزشک امکان دارد نوع بعدی از آنتی‌اسید را برای شما تجویز نماید.

 

گزش یا نیش حشرات

ترکیب خمیر‌مانندی از جوش شیرین و کمی آب می‌تواند برای التیام هرگونه خارش، نیش و یا تورم جزئی مؤثر باشد. این ترکیب خمیری ضمناً برای کم شدن خارش بثورات ناشی از کهیر، آنژیوادم یا ارتباط با گیاهانی همچون پیچک، بلوط و یا سماق سمی مؤثر هست.

 

گلو‌درد

قرقره کردن با آب‌نمک – حدود یک‌دوم قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل نمایید – می‌تواند بلع دردناک و گلودرد را کم شدن دهد.

 

خستگی پا

محلول دو فنجان نمک اپسوم در یک تشت آب گرم، درمان شایعی برای پا‌های خسته و دردناک هست. نمک دارای منیزیم هست که به عملکرد خوب تر عضلات هم یاری می‌کند. اگر چه شواهدی دال بر جذب منیزیم از مسیر پوست وجود ندارد، پس امکان دارد فقط خاطر بر طرف خستگی پا و حالت درست بعد از استفاده از آن، گرمی آب باشد. این در حالی هست که خیساندن پا‌ها و یا بدن در محلول آب‌نمک اپسوم هیچ ضرر و آسیبی به هم راه ندارد.

 

بوی نامناسب دهان

در صورتی که بوی دهان شما جدید نیست و حالت ناخوشایندی به آن دارید، شایدً به خاطر خشکی دهان و خلق پلاک در آن هست. جوش شیرین می‌تواند با میکروب‌های حاضر در دهان مبارزه کرده و تا 3 ساعت بوی نامناسب دهان را خنثی نماید. با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و یک فنجان آب، دهان‌شویه درست نمایید. دهان خویش را 3 تا 4 بار در روز به مدت یک دقیقه با این دهان‌شویه شستشو دهید.

 

گرفتگی ناشی از گرما

در صورتی که به مدت بلند در گرما ورزش می‌نمایید یا شغل‌ و تلاش تحویل دادنی تمام می‌دهید، امکان دارد مایعات و نمک را از مسیر عرق از دست بدهید. این دستور می‌تواند موجب خلق درد‌های شدید خصوصاً در بازو‌ها، شکم و ماهیچهٔ ساق پا گردد. برای پیشگیری از این اتفاق، می‌بایست مایعات و نمک دریافت نمایید. می‌توانید یک نوشیدنی ورزشی نوشیده و یا غذای شور با آب میل کنید. یا به طور راحت می‌توانید با مخلوط کردن یک قاشق چایخوری نمک در یک‌چهارم آب، نوشیدنی ورزشی خویش را تهیه کنید.

 

یبوست

حالت یبوست دارید؟ مقداری ‌نمک اسپوم را در یک لیوان آب حل نموده و بهره ببرید (میزان دوز آن عموماًً روزمره 2 تا 6 قاشق چایخوری هست). برای داشتن طعم خوب تر، می‌توانید به آن آب‌لیمو افزوده کنید.

 

لکه‌های روی دندان

مطالعات نشان می‌دهد که خمیر‌دندانِ شاملِ جوش شیرین دندان‌های شما را خوب تر از انواعی که جوش شیرین ندارند، سفید می‌کند. جوش شیرین لکه‌های مساحت دندان را از بین می‌برد، لکن خراشی در مساحت دندان خلق نمی‌کند. ( بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین با فرمول NaHCO3 یکی از نمکهای سدیم در ترکیب با کربنیک اسید هست. )

 

منبع:

تمیزکردن دندان با نمک / تمیزکردن دندان با نمک / دهانشویه با نمک / دهانشویه با نمک

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *