راه های عدم انتقال

راه های عدم انتقال

ایدز (HIV) از چه راههایی سرایت نمی کند؟   دانستن روشهایی که از آن طریق عفونت HIV انتقال نمی یابد، بسیار مناسب و سودمند خواهند بود زیرا موجب می شود که افراد نگرانیهای بی مورد خود را در مورد ابتلا به عفونت  HIVکنار بگذارند. ٭ این عفونت از طریق تماسهای معمول دست دادن ، بغل […]

مشاهده مطلب
راهنمای خرید جهیزیه

راهنمای خرید جهیزیه

راهنمای خریداری جهیزیه راهنمای خریداری جهیزیه چطور جهیزیه مطلوب و به صرفه اقتصادی تهیه نمائیم ؟ امکان دارد اخیراً یکی از آشناهایتان که در آبرو

مشاهده مطلب
چگونه میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

چگونه میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

فهرست مطالب

چطور میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

توصیه‌هایی در خصوص نگهداری، شست‌وشو و حاضر‌سازی میوه‌ و سبزیجات برای پیشگیری از مسمومیت غذایی از حرف E. coli.

 

شاخص می باشد که همه ی میوه‌ها و سبزیجات را گذشته از خوردن بشویید تا از سالم و تمیز بودن آنان یقین ثمر نمایید لکن سوال اصلی این می باشد که چطور میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

اکثر بشر از ضرورت رعایت مسائل بهداشتی در خصوص گوشت مطلع می باشند، لکن زیادی از آنان خطر ابتلا به مسمومیت غذایی از روش سبزیجات را کم می‌دانند. ضرورت این عنوان در در وقت سرایت Escherichia coli) E. coli) در بریتانیا در سال 2011 ممتاز شد.

در آن سال 250 مورد عفونتِ ناشی از باکتری E. coli بیان شد که منبع آن خاکی که به سبزیجات و صیفی‌جات از قبیل سیب‌زمینی و هویج چسبیده بود، تلقی می‌گردد.

 

چطور می‌توان میوه و سبزیجات را شست؟

شست‌وشو موجب از بین رفتن باکتری‌ها (از حرف E.coli) از ارزش میوه و سبزیجات می‌گردد.

اکثر باکتری‌ها در خاکِ چسبیده به جنس قرار دارند. از این رو شست‌وشو برای از بین بردن خاک از ضرورت ویژه‌ای دارا می باشد.

در در وقت شستن سبزیجات، آنان را زیر شیر آب قرار داده ضمناً با دست، تمیز بشویید. به منزله نمونه در یک ظرف آب قرار داده و اول شستن را از میوه‌هایی شروع نمایید که مقدار آلودگی کمتری دارند و در آخر کلٔ آنان را آبکشی کنید.

شست‌وشوی محصول هاِ فله‌ای و بسته‌بندی نشده از ضرورت ویژه‌ای دارا می باشد چون که به نسبت میوه و سبزیجاتِ بسته‌بندی‌شده مقدار خاک زیادتری با خویش به همقدم دارند.

دائم گذشته از مصرفِ میوه‌ها و سبزیجات، آنان را تماماًً بشویید تا از تمیز بودن و از بین رفتن باکتری‌ها مطمئن شوید.

پوست‌ کندن یا پختنِ میوه و سبزیجات هم می‌تواند موجب از بین رفتنِ باکتری‌های حاضر روی ارزش آنان گردد.

 

در این مورد اکثر بخوانید:

 

توصیهٔ اساسی برای نگهداری و پخت‌و‌پز سبزیجات خام چیست؟

دائم گذشته و بعد از دست زدن به مواد غذایی خام از حرف سبزیجات، دستان خویش را تماماًً بشویید و آنان را از غذاهای حاضر برای مصرف جدا نمایید.

از تخته‌های برش، چاقو و ظروف جداگانه‌ای برای غذاهای خام و حاضر بهره ببرید و یا این ابزار را پس از استفاده برای مواد خام شسته و ضمناً برای مواد غذایی حاضر بهره ببرید.

 

باکتری‌ها چطور سبزیجات و میوه‌ها را آلوده می‌کنند؟

باکتری‌ها از چندین روش می‌توانند موجب آلودگی میوه و سبزیجات شوند. امکان دارد در آب مورد استفاده برای آبیاری، کودهای ارگانیک یا فضولات پرندگان و حیوانات بعدی که به مزارع می‌روند وجود داشته باشد و در آخر باعث آلودگی شوند.

 

آیا اشخاص آسیب‌پذیر می‌توانند سبزیجات را لمس کنند؟

هیچ اثر‌ای مبنی بر اینکه امکان دارد همه ی سبزیجات به باکتری E.coli یا بقیه کارکنان بیماری‌زا آلوده باشند، وجود ندارد.

کسانی که در معادل عفونت آسیب‌پذیر می باشند، شبیه زنان باردار، اشخاص مسن یا هر کسی که دارای سامانه ایمنی ضعیف می باشد، می بایست دستورالعمل‌های بهداشتی را به نیکی فرجام دهند.

کودکان می بایست پس از دست زدن به سبزیجاتِ خام و پاک‌نشده در در وقت خریداری یا در زمان کارهای هنری، به شستن دست‌های خویش ترغیب شوند.

 

در در وقت خریداری، سبزیجات پاک‌نشده را چطور حمل و جابه‌جا کنم؟

تا وقتی که اقدامات بهداشتی به نیکی رعایت گردد، خطر ابتلا به عفونت در در وقت دست زدن به سبزیجاتِ پاک‌نشده و حمل آنان اندک می باشد.

شست‌وشوی دستان خویش پس از دست زدن به سبزیجات یا میوه‌های پاک‌نشده، هر بار که می‌خواهید خریداری نمایید واجب یا عملی نیست.

در صورتی که هدف دارید فوراً بعد از خریداری غذای خویش را میل نمایید، توصیه می‌گردد دستان خویش و کودکانی که امکان دارد سبزیجات و میوه‌های آلوده را لمس نموده باشند تمیز بشویید.

در وقت گزینش سبزیجات پاک‌نشده، به دلیل داشته شوید که مدت هنگام زیادتری برای حاضر و پاک کردن این سبزیجات و زدودن خاک و گل آنان در خانه مورد نیاز می باشد.

 

آیا می بایست از خریداری سبزیجاتی که مقداری خاک به آن چسبیده خودداری کنم؟

خیر. دائم مقداری خاک روی برخی از سبزیجات وجود داشته و آنان را به همین صورت می‌فروشند. یادتان باشد که این نوع سبزیجات را به میزان کافی بشویید تا خاکشان همه از بین برود.

ذکر این مساله هم حائز ضرورت می باشد که اگرچه خاک به منزله منبع احتمالی آلودگی E. coli در سال 2011 در نظر گرفته شده می باشد، لکن این مسئله قطعی نیست.

 

منبع:

چطور میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *