چربی بدن هنگام کاهش وزن کجا می‌رود؟

چربی بدن هنگام کاهش وزن کجا می‌رود؟

فهرست مطالب

چربی بدن زمان کم شدن وزن کجا می‌رود؟

زمانی رژیم می‌گیرید و ورزش می‌نمایید، چه اتفاقی می‌افتد ؟

 

در لحظه کم شدن وزن چه اتفاقی برای چربی‌های بدن می‌افتد: آیا بصورت عرق از بدن خارج می‌شوند، آیا بصورت ادرار یا تنفس از بدن خارج می‌گردد؟ پاسخ هر سه این نکات بله هست.

ولی چگونه این اتفاق می‌افتد. به نقل از یک حرفه ای غدد بدن ما برای ذخیره انرژی اضافی در سلول‌های چربی تولید شده هست. در صورتی که شما افزوده وزن دارید، به این معناست که شما انرژی زیادتری در مقایسه با آنچه مصرف می‌نمایید دریافت کرده‌اید ( کالری واحد انرژی هست)، به این معادل که مقدار کالری دریافتی شما اکثر از کالری مصرفی شما بوده هست.

انرژی اضافی در بافت چربی در بدن شما به شمایل تری‌گلیسیرید ذخیره می‌گردد. مقادیر کمتر انرژی بصورت گلیکوژن در کبد و عضلات شما ذخیره می‌گردد.

 

بدن شما چطور از انرژی استفاده می‌کند؟

 

استفاده از انرژی در بدن به شیوه های تنوع هست:

  • در وقتی‌که در اکنون استراحت هستید: قلب شما برای پمپاژ، ریه های شما برای تنفس و مغز شما برای فکرکردن به انرژی احتیاج دارند. ( این متابولیسم پایه شما می‌باشد.)
  • وقتی‌که به تلاش مشغول هستید: عضلات شما احتیاج به انرژی دارد، خواه برای برخواستن از یک صندلی باشد و یا کمپانی در ماراتون، در هر دو وضعیت احتیاج به انرژی وجود دارد، ولی شاید مقدار این انرژی مختلف باشد.
  • وقتی‌که غذا می‌خورید: دستگاه گوارش شما برای تجزیه و ذخیره مواد غذایی به انرژی احتیاج دارد.

 

هنگامیکه رژیم می‌گیرید، برای چربی‌های بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

 

زمانی رژیم می‌گیرید، مقدار کالری کمتری در مقایسه با آنچه بدن شما احتیاج دارد، دریافت می‌نمایید. به خاطر این کمبود، بدن برای آماده سازی مقدار انرژی مورد احتیاج به ذخایر چربی روی می‌آورد.

بدن شما رسوبات چربی را از روش یک دسته از فرآیندهای پیچیده متابولیک دفع می‌کند. محصول های جانبی متابولیسم چربی، از بدن شما به وضعیت های متفاوت خارج و دفع می‌شوند:

  • به شمایل آب از روش دفع از پوست زمان عرق کردن و دفع از روش کلیه ها زمان ادرار کردن
  • به شمایل دی اکسید کربن از روش دفع از ریه ها زمان نفس کشیدن

در همین اکنون، تجزیه چربی انرژی مورد احتیاج برای عملکردهای بیولوژیکی و تلاش‌های بدنی آزاد می‌کند. این تجزیه ضمناً گرمای مورد احتیاج برای حفظ دمای بدن در درجه نرمال را آماده سازی می‌کند.

 

ضمناً بخوانید: غذاهایی که هم یاری می‌کنند شما حالت سیری نمایید

 

هنگامیکه ورزش می‌نمایید، برای چربی‌های بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

 

ماهیچه های شما در اول از روش گلیکوژن ذخیره شده، انرژی مورد احتیاج را آماده سازی می‌کنند. بعد از 30 تا 60 دقیقه ورزش هوازی، بدن آغاز به سوزاندن چربی‌ها می‌کند. (در صورتی که بصورت ملایم ورزش می‌نمایید، این لحظه تقریباً یک ساعت به طول می‌انجامد)

کارشناسان حداقل 30 دقیقه تلاش قلبی را دو تا سه بار در طول هفته توصیه می‌کنند.

آنان ضمناً تمرینات وزنه برداری و مقاومتی را هم توصیه می‌کنند. ازدیاد توده عضلانی شاید به شما در سوزاندن کالری اکثر و ازدیاد مقدار متابولیسم پایه هم یاری کند.

ورزش موجب ازدیاد سرعت تنفس شما هم می‌گردد، سپس CO2 زیادتری زمان ورزش کردن از بدن خارج می‌گردد.

 

نکاتی درباره ورزش و کم شدن وزن

 

  • ورزش برای کم شدن وزن و نگهداشت این کم شدن برجسته هست. ولی شاید این فعالیت لحظه بر باشد، پس صبور بمانید.
  • جواب و تصویر العمل ها به ورزش مختلف هست. بعضی از اشخاص وزن کم می‌کنند، بعضی سایر وزنی را که دارند حفظ می‌کنند، و بعضی ولو تعدادی کیلویی وزن افزوده می‌کنند.
  • بطور کلی کسانی که با پیروزی وزن کم می‌کنند و می‌توانند این کم شدن را حفظ کنند، حداقل یک ساعت در طول روز تلاش بدنی دارند. کمپانی در تلاش های ورزشی سه بار در طول هفته زیاد توصیه می‌گردد.

 

 


منبع :
منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *