منابع اصلی روی

منابع اصلی روی

منابع اساسی روی به بیان آلامتو به قول سلامت ؛ آیا می‌دانستید که جذب روی به مقدار کافی، از مسیر برنامه‌ی غذایی با بهبود عملکرد

مشاهده مطلب
همزمانی آنفولانزا و کرونا در پاییز

همزمانی آنفولانزا و کرونا در پاییز

فهرست مطالب

همزمانی آنفولانزا و کرونا در پاییز

هنگام مطالعه: 2 دقیقه

1399-07-12

امروزه قسمت بسیاری از سؤالاتِ افراد در خصوص کرونا، متعلق به مسئله‌ٔ واکسن می باشد. با بیشتر شدن مجموع‌گیری کرونا، بالا رفتن تعدد قربانیان این ویروس و ایضاً اثبات این عنوان که ابتلا به کرونا به سن و سال و به سابقه‌ٔ وجود بیماری‌های ممتاز در بدن فرد ربط ندارد و  با دقت به اینکه ضمناً علائم تنوع که مدام در اکنون دگرگونی می باشند از خویش نشان می‌دهد، کوشش برای کشف واکسن این بیماری شروع شد. در این قسمت از گفت‌وگوی زنده‌ٔ برنامهٔ اینستاکلینیک محب با آقای دکتر محمد مهدی هنگامی، فوق مهارت مراقبت‌های ویژه و راهنما تحقیقات بالینی، با ایشان در خصوص همزمانی آنفولانزا و کرونا در پاییز مکالمه کردیم که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را ملاحظه کنید.

امروزه قسمت بسیاری از سؤالاتِ افراد در خصوص کرونا، متعلق به مسئله‌ٔ واکسن می باشد. با بیشتر شدن مجموع‌گیری کرونا، بالا رفتن تعدد قربانیان این ویروس و ایضاً اثبات این عنوان که ابتلا به کرونا به سن و سال و به سابقه‌ٔ وجود بیماری‌های ممتاز در بدن فرد ربط ندارد و با دقت به اینکه ضمناً علائم تنوع که مدام در اکنون دگرگونی می باشند از خویش نشان می‌دهد، کوشش برای کشف واکسن این بیماری شروع شد.

در این قسمت از گفت‌وگوی زندهٔ برنامهٔ اینستاکلینیک محب با دکتر محمد مهدی هنگامی، فوق مهارت مراقبت‌های ویژه و راهنما تحقیقات بالینی، با ایشان در خصوص علت ضرورت واکسن کرونا مکالمه کردیم. ایشان در جواب به این سؤال که “چرا واکسن کرونا ضرورت دارد؟” گفتند:

مثل بیماری کرونا یا کووید 19 که در نشانه این ویروس ابداع می‌گردد، به زیادی از بیماری‌های ویروسی، شباهت دارد، پس در حاصل بسیاری مهم می باشد که ما بتوانیم واکسن آن را ساخت کنیم تا با بیماری‌های به جز آن نادرست نشود. سپس پاسخ سؤالِ شما این می باشد که کرونا نه فقط با آنفولانزا بلکه با زیادی از سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های ویروسی به جز آن نیز دارای شباهت می باشد.

در باقی مطلب‌ٔ این گفت‌وگو و در پاسخ این سؤال که آیا نگران وجود همزمان آنفولانزا و کرونا در پاییز امسال باشیم؟ شرح دادند:

واقعیت این می باشد که اولاً خوشبختانه وزارت بهداشت بیان نموده می باشد که روی تست‌های دوگانه در اکنون موضوع کردن می باشد. این خبر بسیاری موثق بود که امیدوارم اجرایی گردد. در شکل اجرای آن، در تست‌هایی که از افراد گرفته می‌گردد، پاسخ آنفولانزا و کرونا در آنان به صورت خوب و بد معین می‌گردد. به این معنا که با یک مثال شخص را از لحاظ هر دو بیماری تحلیل می‌کنند. پس در صورتی که این تست به بخش‌ٔ اجرا در بیاید، بسیاری هم یاری‌کننده می باشد.

مسالهٔ دوم اینکه نگران پاییز امسال باشیم یا نه؟ در اصل نگران هستیم، مثل این روز هاً چندین تصادف رخ داده و متأسفانه می بایست گفت که پاییز امسال، آنفولانزا سرایت زیادتری خواهد داشت. در هرصورت آدم ها باز همان رعایت‌های قبلی را فرجام دهند. این را نیز بگویم که ویروس کرونا با وجود اینکه زیاد مهلک می باشد و در دنیا تاکنون نزدیک به یک میلیون شخص فوتی داشته، لیکن یک نیکی که دارد این می باشد که با شناختی که از آن داریم، فرجام دو موضوع راحت به این معنا که استفاده از ماسک، سان ما که ضمناً در اکنون مکالمه کردن نیز آن را برنمی‌داریم و همین‌طور رعایت فاصله‌ٔ اجتماعی بسیاری هم یاری‌کننده می‌باشد و به آسانی می‌توانیم جلوی این ویروس بایستیم.

 

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *