۹ غذای رژیمی با بادمجان

۹ غذای رژیمی با بادمجان

۹ غذای رژیمی با بادمجان بادمجان یک محصول شگفت‌انگیز و چندکاره است که چند سالی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سبزیجات در آشپزی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مشاهده مطلب
نشانه‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

نشانه‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

فهرست مطالب

اثر‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1398-11-23

دیابت بیماری می باشد که در آن بدن شما یا نمی‌تواند به اندازه کافی انسولین ساخت کند یا نمی‌تواند به درست بودن از مقادیر طبیعی انسولین در دسترس در بدن استفاده کند. انسولین هورمونی می باشد که میزان قند در دسترس در خون شما را تنظیم می‌کند . بالا رفتن قند خون می‌تواند در خیلی از بخش های بدن از عبارت کلیه‌ها اشکالاتی ساخت کند، لکن اثر‌های این اشکالات و آسیب‌ها بر روی کلیه چیست؟ در برنامه اینستا‌کلینیک محب که در صفحه اینستاگرام محب بصورت زنده برگزار می‌گردد باحضور آقای دکتر محمد امیدی, فوق مهارت غدد و متابولیسم, این سوال مطرح شد و در این فیلم می‌توانید جواب این سوال را ببینید.

 

اثر‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

اثر های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

 

مخاطبی این سوال را مطرح کردند که اثر های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی چیست؟

 

جواب آقای دکتر محمد امیدی فوق مهارت غدد و متابولیسم به این سوال را ببینید:

” سوال بی نهایت نیکی می باشد. عرض کردم که هیچ علامتی ندارد، مگر اینکه بیمار تماماً بیماری‌اش موفقیت کند و با علائم نارسایی کلیه پیش ما بیآید، که درست علائم نارسایی کلیه در همه ی نارسایی‌های کلیه مثل نیز می باشد. بی اشتهایی، تهوع، استفراغ، اختلال در پهنا هوشیاری و … و اختلالات الکترولیتی که در بدن بوجود میآید، اختلالات اسید_بازی که بوجود میآید، فشارخون و … و بی نهایت از این علائم غیر از این و ورم پاها. اما معمولاً در اول بی نهایت نیکوتر می باشد که ما عوارض کلیوی دیابت را در اول تشخیص دهیم. نیکوتر می باشد در خصوص ابتدای آن بحث کنیم نه آخرش. هیچ علامتی ندارد. به این علت بیمار می بایست غربالگری کند. غربالگری آن با سونوگرافی نیست.

من خواهش میکنم از بیماران و همقدم بیماران بی نهایت وقت ها ما می‌گوییم کلیه را چک نموده‌اید، کی چک نموده‌اید؟ می‌گویند: سونوگرافی اعمال دادم، درست بود. ما بی نهایت از بیماران دیابتی را داریم که دیالیزی نیز شدند، هنگامی‌که سونوگرافی می‌کنیم، می‌بینیم شمایل کلیه تماماً سالم می باشد، بی نهایت نیز درست می باشد. بخاطر همین دیابت از مسیر تبدیل در شمایل کلیه که در سونوگرافی دیده می‌گردد عموماً کلیه را دچار اقسام نمی‌کند. تست غربالگری دیابت، آزمایش ادرار می باشد. معمولاً تست غربالگری آن دادن یک مثال ادرار می باشد. یک مثال ادرار را به آزمایشگاه می‌دهید. یک نسبتی دارد، نسبت آلبومین به کراتین را در آن اندازه گیری می‌کنند همچون تست غربالگری. در صورتی که تست غربالگری خوب شد، می بایست بیمار دفع ادرار 24 ساعته بدهد. ظرف 24 ساعته را به او می‌دهند، ادرارش را جمع می‌کند، مقدار دفع پروتئین را در آن اندازه گیری می‌کنند. بی نهایت از این بیماران که دفع پروتئین دارند در این قسمت، شاید علامتی نداشته باشند. “

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *