واکسن کرونا

واکسن کرونا

واکسن کرونا آیا ایجاد واکسن کرونا به آسانی قابل سامان هست؟ برای جواب به این سوال کنار ما شوید. پاتوژن بیماری‌های  SARS-CoV-2، متعلق به خانواده

مشاهده مطلب
علائم پوستی ویروس کرونا

علائم پوستی ویروس کرونا

فهرست مطالب

علائم پوستی ویروس کرونا

ویروس کرونا تا به الان میلیون‌ها شخص را در همه دنیا آلوده نموده و علائم مختلفی از خویش بروز داده می باشد. یکی از تازه ترین این لوگو‌ها علائم پوستی ویروس کرونا می باشد. اثرات کرونا روی پوست به چه شمایل می باشد؟ برای آشنایی زیادتر با ما کنار شوید:

شواهدِ در اکنون رشد نشان ‌می‌دهند که ویروس کرونا (کووید ۱۹) قادر می باشد حدوداً بر مجموعٔ اعضای بدن، از عبارت پوست نتیجه بگذارد. متخصصان پوست در همه دنیا تصاویر و اطلاعاتی را درباره مدل های مختلف بثورات، التهابات و اثرات پوستی‌ای که شاید مربوط به کووید ۱۹ باشد به اشتراک می‌گذارند.

مدل های مختلف مختلفی از داده ها و یافته‌های مربوط به پوست وجود دارد که آکادمی پوست آمریکا، دفتر درج اسناد بین المللی‌ای برای جمع‌آوری و بررسی این داده ها از همه دنیا ابداع نموده می باشد.

درحالی که متخصصان در کوشش برای کشف اسرار و حل معمای کووید ۱۹ می باشند، تداعی این مساله که ما تا الان در مراحل نخستینٔ این بیماری تازه هستیم پر اهمیت می باشد. برای متخصصان پوست دریافتن این مساله که کدام داده ها و یافته‌های پوستی واقعاً مربوط به کووید ۱۹ می باشند و کدام یک هیچ ارتباطی با این بیماری ندارند، وقت‌بر می باشد (برای نمونه لوگو‌های پوستی شاید به دلیل دیگر بیماری‌ها و یا اثرات داروها ابداع شوند).

در صورتی که اعلام‌های مربوط به مشکل ها پوستی‌ای که شاید مربوط به کووید ۱۹ باشند، طیف گسترده‌ای از علائم، از التهابات و بثورات کلیِ بدن گرفته تا برآمدگی‌های کوچک روی انگشتان دست و پا را نشان می‌دهند، شناختن اینکه کدام یک از این علائم نشان‌دهندهٔ کووید ۱۹ بوده و کدام یک ربطی به آن ندارند، زیاد قابل‌دقت خواهد بود.

در درازمدت شاید استفاده از این داده ها و یافته‌های پوستی به ما در تشخیص اینکه آیا فردی شایدً به بیماری مبتلا شده می باشد یا خیر هم یاری نموده و ضمناً شاید به ما در اطلاع از این مساله که آیا کسانی که علائم شخصی دیگر ندارند کافی می باشد آزمایش بدهند یا خیر هم یاری برساند. و در صورتی که ما از خاطر اساسی تغییرات پوستی آگاه شویم، احتمالاً سرنخ‌هایی حولٔ چگونگی رفتار این بیماری در بدن به ما بدهد.

در این مورد زیادتر بخوانید:

مدل های مختلف التهابات و علائم پوستیِ اعلام‌شده

تحقیقی منتشرشده با استفاده از داده‌های ایتالیا، داده ها و یافته‌های پوستیِ ۸۸ بیمار را شرح داده می باشد. حدود ۲۰ درصد از آنان نوعی از التهابات پوستی را داشتند. ۸ شخص از آنان در ابتدای بیماری و ده نفرشان بعد از بستری شدن در بیمارستان، مشکل ها و علائم پوستی را نشان دادند. التهاباتِ پوستیِ متفاوتی از فضا‌های قرمز روی اعضای بدن گرفته تا کهیرهای گسترده و یک مورد آبله‌مرغان مانند تاول اعلام شده می باشد.

در مطالعه‌ای بعدی از تایلند، محققان التهاب پوستی‌ای را شرح دادند که در اول به منزله بيماري دنگ (Dengue) تشخیص داده شده بود، لیکن بعداً تست کرونای بیمار موافق بیان شد.

این روز هاً دریافتند که بیمارانِ قسمت مراقبت‌های ویژه در شهر نیویورک نوع شخصی دیگر از لوگو‌های پوستی را داشتند که شاید به علت ازدیاد لخته شدن خون باشد که در بیماران با شرایط حاد دیده می‌گردد. بافت‌برداری‌های پوستی از التهابات در این بیماران به لخته‌های خون ریز در زیر پوست مرتبط می باشد.

انگشتان پای کوویدی (COVID toes)

خیلی از ما حولٔ انگشتان پای کوویدی (COVID toes) هم گوش داده‌ایم. بر پایه اعلام مدیا‌ها خیلی از متخصصان برآمدگی‌های قرمزی را روی انگشتان پاها و ضمناً دستان اشخاص جوان‌تر و کودکان، خصوصاً افرادی که علائم خفیف داشته و یا بدون علائم بودند، دیدن نموده‌اند. اصطلاح پزشکی برای این علائم pernio می باشد که به طور معمول زمان سرمازدگی پدیدار می‌شوند. شاید که این علائم به اثرات نظام ایمنی بعد از ابتلای به ویروس کرونای تازه هم مربوط باشند.

 

این التهابات پوستی چه صورتی می باشند؟

این روز هاً دکتر Sanober Amin حرفه ای پوست، بر پایه تجربیات خویش، اعلام‌های منتشرشده و داده ها دیگر متخصصان پوست در همه دنیا عمل به انتشار تصاویری نموده می باشد.

او تشریح می‌دهد که بعضی از این یافته‌ها و علائم شاید با التهابات پوستیِ‌ گسترده‌ای که در دیگر عفونت‌های ویروسی دیده می‌شوند خطا گرفته شوند، لیکن به نظر می‌رسد که برخی از آنان به خاطر مشکل ها لخته شدن خون می باشد که در بیماران با حالت حادتر دیده می‌گردد. هر تعدادی ما تا الان به طور قطعی نمی‌دانیم که کدام یک از این التهابات و علائم پوستی شاید نشان‌دهندهٔ بیماری کووید ۱۹ و یا ولو ابتلای قبلی به این بیماری باشند.

پیشنهاد می‌گردد که در مقایسه با این لوگو‌ها هشیار بوده و داده ها و علائم جدیدتان را با پزشک خویش در بین بگذارید.

 

در نگاره زیر تعدادی از این التهابات پوستی را دیدن می‌نمایید.

علائم پوستی ویروس کرونا علایم پوستی کرونا علایم کرونا بر پوست

 

 

منبع:

اثرات کرونا روی پوست

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *