علائم دیسک گردن چیست؟

علائم دیسک گردن چیست؟

فهرست مطالب

علائم دیسک گردن چیست؟

وقت مطالعه: 2 دقیقه

1399-12-20

دکتر مانی مهدوی، فوق‌مهارت جراحی ستون فقرات، در گفت‌وگوی زنده با برنامه‌ٔ اینستاکلینیک محب، که به عنوان کمر‌درد و تنگی شبکه نخاع اختصاص داشت، در جواب به سؤالی با این محتوای که ” علائم دیسک گردن چیست؟ ” توضیحاتی عرضه نمودند که در این ویدیو شاهد آن خواهید بود.

حدوداً سخت‌ترین بیماری گردن، دیسک گردن می‌باشد. با معرفی علائم این بیماری و تشخیص به موقع آن، میتوانیم از خیلی از عوارض بعدی آن پیشگیری کنیم.

دکتر مانی مهدوی، فوق‌مهارت جراحی ستون فقرات، در گفت‌وگوی زنده با برنامه‌ٔ اینستاکلینیک محب، که به عنوان کمر‌درد و تنگی شبکه نخاع اختصاص داشت، در جواب به سؤالی با این محتوای که “چطور آگاه شویم که دیسک گردن داریم یا خیر؟” گفتند:

دیسک گردن علائم خیلی گسترده‌ای دارد، زیرا بر تصویر کمر، اعصابِ فراوانی داشته و احشای اضافه در آن محیط جانور هست.

بیماران با یک چشم‌درد، سردرد، گوش‌درد و در ضمن جذاب هست که بدانید، 13 درصد از بیمارانی که دیسک گردن دارند با درد قفسه‌ٔ سینه به ما مراجعه می‌کنند. درد قفسه‌ٔ سینه می‌تواند، تظاهر ابتدایی‌ٔ دیسک گردن باشد. در زمینه گزگز دست که فرمودید باز نیز تشخیص افتراقی خویش را دارد و می‌تواند علاوه بر اینکه دیسک گردن هست، نتورک‌ٔ براکیال باشد که در محیطٔ بازو اتفاق می‌افتد و یا در محیط‌ٔ آرنج، تحریک عصب اولنار باشد و از کل‌ٔ این مورد های شایع‌تر که در خانم‌های خانه‌دار هم دیده می‌گردد، تحریک عصب مِدیَن باشد که در مچ دست قرار دارد و به نام سندرم تونل کارپ مشهور هست. این اشخاص شب‌ها با گزگز و مور مور شدن دست از خواب بیدار می‌شوند و به مدت دراز نمی‌توانند تلفن را در دست بگیرند. به همین علت هست که تا به امروزه بعد از این کل موفقیت دانش، گرفتن شرح اکنون درست و معاینه‌ٔ نیکو، اصل و پایه درمان همه ی بیماری‌ها هست.

 

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *