12 رنگ پاییزی ترند 2020-2021

12 رنگ پاییزی ترند 2020-2021

12 رنگ پاییزی ترند 2020-2021 راهنمای مطالعه نوع های رنگ پاییزی 2020-2021نوع های رنگ پرطرفدار در فشن 2020-2021نوع های رنگ مانتو پاییزهنوع های رنگ بارانینوع

مشاهده مطلب
روش‌های درمان سرماخوردگی

روش‌های درمان سرماخوردگی

فهرست مطالب

راهکار‌های درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری‌هایی می باشد که مکرر در معرض آن قرار داریم، ما می بایست راهکار‌های درمان سرماخوردگی را بدانیم. به منزله نمونه آیا می‌دانید خوردن عسل برای درمان سرفه خیلی موثر می باشد؟ با ما کنار شوید:

 

چه شی ای مؤثر می باشد، چه شی ای بی‌ردپا و چه شی ای خطر ندارد

هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد. لیکن درمان‌هایی که ادعای بهبود فوری شما را دارند چه؟ با خواندن این مطلب از درمان‌های مؤثر و بی‌ردپا آگاهی می‌یابید.

درمان‌های سرماخوردگی حدوداً به اندازهٔ خویش سرماخوردگی متداول‌اند، لیکن آیا مؤثر می باشند؟ هیچ شی نمی‌تواند سرماخوردگی را درمان کند. لیکن بعضی از راهکار‌های درمانی می توانند به کم شدن علائم شما هم یاری کنند. در اینجا نگاهی داریم به بعضی از درمان‌های متداول سرماخوردگی و آنچه که در خصوص آنان می‌دانیم.

 

درمان‌های مؤثر در سرماخوردگی

در صورتی که سرما بخورید، شاید یک تا دو هفته بیمار شوید. لیکن این بدان معادل نیست که شما مطمئناًً می بایست حس بدبختی و ناراحتی نمایید. این راهکار‌های درمانی می‌توانند به شما هم یاری کنند تا حس مناسب تری داشته شوید:

 

هیدراته بمانید و مایعات فراوان بنوشید

مصرف آب، آب‌میوه، آب‌گوشت رقیق یا آب‌لیموی گرم با عسل به کم شدن احتقان و گرفتگی هم یاری نموده و از کمبود آب بدن پیشگیری می‌کنند. از مصرف الکل، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار که موجب کم‌آبی بدن می‌شوند، خودداری نمایید.

 

استراحت نمایید

بدن شما برای بهبودی به استراحت احتیاج دارد.

 

تسکین گلودرد

غرغره کردن آب‌نمک – 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری نمک محلول در 8 اونس آب گرم – می‌تواند به طور موقت گلودرد را رفع کند. کودکان زیر 6 سال بعید می باشد که بتوانند به خوبی غرغره کنند.

در کنار این می‌توانید تکه‌های نازک یخ، اسپری‌های گلو، قرص‌های خنک‌کننده و مکیدنی یا آب‌نبات سفت را امتحان نمایید. در وقت دادن قرص‌های مکیدنی یا آب‌نبات به کودکان احتیاط نمایید چون شاید موجب خفگی آنان گردد. به کودکان زیر 6 سال قرص مکیدنی یا آب‌نبات سفت ندهید.

 

درمان گرفتگی بینی

استفاده از اسپری و قطره‌های نرمال سالین برای بینی می‌تواند به بر طرف احتقان و گرفتگی هم یاری کند.

در نوزادان، متخصصان توصیه می‌کنند چندین قطره نرمال سالین را در یک سوراخ بینی ریخته، ضمناً آن را با پوآر بینی تمیز نمایید. برای این موضوع پمپ پوآر را فشار داده و نوک آن را به آرامی به اندازهٔ 1/4 تا 1/2 اینچ (حدود 6 تا 12 میلی‌متر) در سوراخ بینی فرو نموده و ضمناً به آرامی فشار را کم نموده و پمپ را رها نمایید. اسپری‌های نمکی بینی شاید در کودکان مشهور‌تر استفاده شوند.

 

تسکین درد

به کودکان 6 ماه یا کمتر تنها استامینوفن و به کودکان بالای 6 ماه استامینوفن یا ایبوپروفن بدهید. دوز مطلوب برای سن و وزن کودک خویش را از پزشک بپرسید.

بزرگسالان می‌توانند از استامینوفن، ایبوپروفن یا آسپرین استفاده کنند.

در وقت دادن آسپرین به کودکان یا نوجوانان احتیاط نمایید. اگرچه آسپرین برای استفاده در کودکان بالای 3 سال تأییدشده می باشد، لیکن کودکان و نوجوانانی که در اکنون بهبود از بیماری آبله‌مرغان یا علائمی مانند آنفولانزا می باشند، هیچ وقت نباید از آسپرین استفاده کنند. علت این مطلب این می باشد که  مصرف آسپرین در چنین کودکانی با سندرم رِی، بیماری نادر لیکن تهدیدکنندهٔ زندگی، تماس دارد.

 

مایعات گرم بنوشید

مصرف مایعات گرم درمانی متداول برای سرماخوردگی می باشد که در اکثر فرهنگ‌ها توصیه می‌گردد. خوردن مایعاتی سان سوپ مرغ، چای یا آب سیب گرم می‌تواند تسکین‌دهنده باشد و با فزونی جریان مخاط، احتقان و گرفتگی را کم شدن دهد.

 

عسل را امتحان نمایید

خوردن عسل شاید موجب تسکین سرفه در بزرگسالان و کودکان بالای یک سال گردد. آن را با چای گرم امتحان نمایید.

 

هوا را مرطوب نمایید

رطوبت‌ساز و دستگاه بخور سرد می‌تواند موجب مرطوب شدن خانهٔ شما گردد و این به کم شدن احتقان و گرفتگی هم یاری می‌کند. آب آن را روزمره ازای نموده و دستگاه را اساس دستورالعمل سازنده تمیز نمایید.

 

داروهای بدون نسخهٔ سرفه و سرماخوردگی

در بزرگسالان و کودکان 5 سال به بالا، مصرف داروهای ضد احتقان بدون نسخه، آنتی‌هیستامین‌ها و مسکن‌ها شاید موجب تسکین بعضی از علائم گردد. هرچند این داروها از سرماخوردگی جلوگیری نکرده و یا مدت وقت آن را کوتاه نمی‌کنند. در کنار این اکثر آنان عوارض جانبی دارند.

کارشناسان اتفاق نظر دارند که این داروها را نباید به کودکان کوچک‌تر داد. استفادهٔ بیشتر از مرز و غلط از این داروها می‌تواند آسیب جدی وارد کند. گذشته از دادن هر دارویی با پزشک کودک خویش راهنمایی نمایید.

داروها را تنها اساس دستور مصرف نمایید. بعضی از داروهای درمان سرماخوردگی شامل تعدادی نوع ماده، سان ضداحتقان و مسکن با نیز می باشند. پس برچسب داروهای سرماخوردگی را بخوانید تا مطمئن شوید که بیشتر از مرز از هیچ دارویی استفاده نمی‌نمایید.

 

درمان‌های سرماخوردگی که مؤثر نیستند

لیست داروهای بی‌فایده برای سرماخوردگی بلند می باشد. بعضی از متداول‌ترین نکاتی که مؤثر نیستند عبارت‌اند از:

آنتی‌بیوتیک‌ها. این‌ها به باکتری‌ها حمله می‌کنند، لیکن در معادل ویروس‌های سرماخوردگی هیچ اثری ندارند. از پزشک خویش آنتی‌بیوتیک نخواهید و از آنتی‌بیوتیک‌های قدیمی‌ای که دارید، استفاده نکنید. با مصرف آنتی‌بیوتیک فوری‌تر بهبود نمی‌یابید و استفادهٔ بد از آنتی‌بیوتیک‌ها به مورد جدی و روبه‌رشدِ باکتری‌های مقاوم در معادل آنتی‌بیوتیک هم یاری می‌کند.

داروهای بدون نسخهٔ سرماخوردگی و سرفه در کودکان خردسال. داروهای سرماخوردگی و سرفهٔ بدون نسخه شاید عوارض جانبی جدی و در ضمن تهدیدکنندهٔ زندگی در کودکان خلق کند. گذشته از دادن هر دارویی با پزشک کودک خویش راهنمایی نمایید.

 

درمان‌های سرماخوردگی با شواهد متناقض

علی‌رغم مطالعات مداوم، هیئت داوران علمی تا اینجای کار در خصوص بعضی از داروهای مشهور سرماخوردگی سان ویتامین C و مخروط‌سانان (Echinacea) اتفاق نظر ندارند. در اینجا به‌روزرسانی در موردٔ بعضی از این داروهای متداول را می‌خوانیم:

ویتامین C. به نظر می‌رسد که مصرف ویتامین C عموماًً به اشخاص در پیشگیری از سرماخوردگی هم یاری نمی‌کند.

با این اکنون، بعضی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین C گذشته از آغاز علائم سرماخوردگی می‌تواند مدت وقت علائم را کوتاه کند. ویتامین C شاید برای کسانی که اکثر در معرض خطر سرماخوردگی می باشند سودمند باشد. به منزله نمونه، کودکانی که در زمستان به مهدکودک می‌روند.

مخروط‌سانان (Echinacea). نتایج مطالعه‌ها در خصوص اینکه آیا مخروط‌سانان از سرماخوردگی پیشگیری نموده یا مدت وقت آن را کوتاه می‌کنند، متناقض و گوناگون می باشد. بعضی از مطالعات می‌گویند هیچ فایده‌ای ندارد. بعضی بقیه می‌گویند وقتی که در مراحل نخستینٔ سرماخوردگی مصرف شوند، از شدت و مدت وقت علائم سرماخوردگی مقداری می‌کاهند. در تحقیقات گوناگون از اقسام گوناگون مخروط‌سانان استفاده شده می باشد و این مساله می‌تواند علت متناقض بودن نتایج باشد.

به نظر می‌رسد مصرف مخروط‌سانان در وقت دیدنٔ علائم سرماخوردگی و باقی مطلبٔ مصرف آن به مدت هفت تا 10 روز، اکثر مؤثر می باشد. ظاهراً برای بزرگسالان سالم بی‌خطر می باشد، لیکن شاید با زیادی از داروها تداخل داشته باشد. گذشته از مصرف مخروط‌سانان یا بقیه مکمل‌ها با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

زینک (روی). چندین مطالعه نشان داده می باشد که مصرف مکمل‌های روی شاید طول سرماخوردگی را کم شدن دهد. لیکن تحقیقات به نتایج گوناگون و متناقضی در خصوص روی و سرماخوردگی رسیده می باشد.

بعضی مطالعات نشان می‌دهد که قرص یا شربت روی، مدت وقت سرماخوردگی را حدوداً یک روز کم شدن می‌دهد، خصوصاً در صورتی که در طی 24 تا 48 ساعت از بروز نخستین علائم و اثر‌های سرماخوردگی مصرف گردد.

روی در کنار این دارای عوارض جانبی مضری می باشد. گذشته از استفاده از زینک به قصد جلوگیری یا کم شدن مدت وقت سرماخوردگی، با پزشک خویش بحث نمایید.

 

از خودتان مراقبت نمایید

اگرچه سرماخوردگی عموماًً جزئی و خفیف می باشد، لیکن  می‌تواند حس بدبختی و ناراحتی را در شما خلق کند. امتحان کردن به روز ترین درمان‌ها وسوسه‌انگیز می باشد، لیکن خوب ترین کاری که می‌توانید سامان دهید مراقبت از خودتان می باشد. استراحت نمایید، مایعات بنوشید و هوای اطراف خویش را مرطوب نگه دارید. در کنار این به یاد داشته شوید که به طور مرتب دستان خویش را بشویید.

 

منبع:

راهکار‌های درمان سرماخوردگی / راهکار‌های درمان سرماخوردگی / خوردن عسل برای درمان سرفه / خوردن عسل برای درمان سرفه

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *