درخواست مشاوره آنلاین

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره قبل از طرح پرسش، با استفاده از بخش مخصوص جستجوی سایت (که در تمام صفحات قابل مشاهده است) و یا بخش پرسش و پاسخهای متداول،  براحتی میتوانید مطلب مورد نظرتان را درسایت بیابید . پرسش و پاسخ ۵ پرسش و پاسخ ۴ پرسش و پاسخ ٣ پرسش و پاسخ ۲ پرسش و پاسخ ۱ […]

مشاهده مطلب
روش‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی

روش‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی

فهرست مطالب

چاره‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی

با تکثیر سن علائم یائسگی ظاهر خواهد شد ولی چاره‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی چیست؟ برای هرکدام از علائم چاره‌هایی وجود دارد. برای آشنایی با این چاره‌ها با ما همقدم بمانید.

 

کم شدن گرگرفتگی

برای جست و جو آنچه موجب خلق گرگرفتگی در شما می‌گردد، یک دفترچهٔ یادداشت داشته بمانید و مورد ها را در آن یادداشت کنید. کافئین؟ الکل؟ اتاق گرم؟ استرس؟ همه ی این مورد ها، علل معمول گرگرفتگی‌اند. وقتی که گرگرفتگی آغاز می‌گردد، نفس‌های عمیق و آهسته از روش بینی بکشید و از دهان آن را خارج کنید. در مورد ها سخت، با پزشک خویش راهنمایی نمایید.

 

کم شدن عرق شبانه و خنک شدن

در شب، گر‌گرفتگی می‌تواند به مدت 3 دقیقه یا اکثر باقی مطلب داشته باشد و شما را خیس عرق کند، به‌طوری‌که قادر به خوابیدن نباشید. ولی چاره‌هایی برای خنک نگه داشتن خویش وجود دارد. سعی نمایید لباس خواب سبک و نازک بپوشید. یک کیسه نخودفرنگی یخ‌زده را زیر بالش خویش قرار دهید. بالش خویش را در طول شب تعدادی بار پشت و رو نمایید و سر خویش را روی جهت خنک آن بگذارید. سعی نمایید از پتوهای سبک به جای لحاف ضخیم استفاده کنید. می‌توانید از پنکه برای برقراری جریان هوا کنار تخت خویش استفاده کنید.

 

احتمال خواب را تکثیر دهید

تحقیقات نشان می‌دهد یوگا، تای‌چی و مراقبه می‌توانند به شما یاری کنند تا زودتر به خواب بروید. هر ورزشی می‌تواند در به‌خواب رفتن شما تأثیر بگذارد، ولی تا 3 ساعت گذشته از لحظه به خواب رفتن ورزش نکنید. در شب الکل ننوشید، چرا که الکل شما را بیدار نگه می‌دارد. به جای آن، شیر گرم بنوشید. شیر ماده‌ای در خویش دارد که می‌تواند به خلق آرامش در شما یاری کند. آیا به رختخواب رفته‌اید، ولی تا حالا بیدار هستید؟ از رختخواب بلند شوید، مطالعه کنید تا خوابتان بگیرد. در صورتی که با رعایت و اعمال این مورد ها تا حالا در به خواب رفتن ایراد دارید، در زمینه کانال‌های کمکیِ کوتاه‌مدت همچون دارو با پزشک خویش راهنمایی کنید.

 

به بدن خویش یاری نمایید

تغییرات هورمونی، واژن را نازک و خشک می‌کند که شاید برقراری ارتباطٔ جنسی را دردناک نماید و در حاصل میل جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در این ارتباط محصول های بسیاری وجود دارد که می‌تواند به شما یاری نماید. روان‌کننده یا مرطوب‌کنندهٔ واژن را که بدون نسخه قابل تهیه‌اند امتحان کنید. ایضاً می‌توانید از پزشک خویش در زمینه کرم‌ها یا حلقه‌های واژن تجویزی و یا قرص‌های تجویزی برای خشکی و ارتباطٔ جنسی دردناک راهنمایی بگیرید. هرچه اکثر بتوانید ارتباطٔ جنسی باقی نمایید، برای جریان خون نیکوتر می باشد و در حاصل شرایط نیکوتر خواهد شد. لحظه زیادتری را برای برقراری ارتباطٔ جنسی بگذراید و برای خلق میل جنسی کانال‌های متفاوت و تازه را امتحان نمایید.

 

نوسانات خلقی

این ایراد (همچون سندرم پیش از قاعدگی) که گاهی همقدم با شادی و گاهی همقدم با گریه می باشد در دوران یائسگی زنان معمول می باشد. در صورتی که پیش‌تر سندرم پیش از قاعدگی بدی داشتید، تغییرات هورمونی که در این مدت اتفاق می‌افتد شاید موجب خلق تغییرات تولید ولو اکثر از این مورد ها ذکرشده، گردد. یوگا و تای‌چی می‌تواند در این مورد یاری کند. اعمال کارهای سرگرم‌کننده با دوستان و خانواده هم می‌تواند مؤثر باشد. پزشک شاید یک قرص ضدبارداری با دوز کم، داروهای ضدافسردگی و درمان‌های تبدیل برای درمان تغییرات خلقی را پیشنهاد نماید.

 

سردرد

میگرن می‌تواند در لحظه یائسگی یا در حوالی آن بدتر گردد، یا برای نخستین بار ظاهر گردد. دفترچه یادداشتی داشته بمانید تا ببینید چه عواملی موجب تحریک سردرد و یا میگرن شما می‌گردد، و اینکه آیا این سردرد همقدم با گرگرفتگی می باشد یا خیر. به این ترتیب می‌توانید قدم‌هایی برای کم شدن آن بردارید. در صورتی که گرسنگی محرک سردرد شما می باشد، خوردن وعده‌های غذایی کوچک در طول روز می‌تواند به شما یاری کند. کمبود خواب یکی بقیه از این مورد ها می باشد، در نتیجه در صورتی که شب‌ها خوابتان مطلوب نیست، در روز خواب و چرت کوتاهی داشته بمانید. درمان‌ها گوناگون و متفاوت‌اند و بعضی می‌توانند از میگرن پیشگیری کنند، بعضی بقیه شاید آن را کمتر و یا ولو شدیدتر نمایند. در این‌باره با پزشک خویش راهنمایی کنید.

 

مشکل ها موها

در لحظه یائسگی مو شاید سریعاً نازک شده و یا ریزش پیدا کند. در همان لحظه، شاید در جاهایی که نمی‌خواهید، در چانه و گونه‌های شما، مو ظاهر گردد. برای نگه‌داشتن مقدار موهایی که در اکنون حاضر دارید، سعی نمایید از محصول های شیمیایی استوار برای رنگ اجتناب کنید و در معرض سر راست نور خورشید قرار نگیرید. آیا موهای شکل ناخواسته در شما ظاهر شده می باشد؟ از یک پزشک حرفه ای پوست یاری بخواهید تا برای از بین بردن این موها به شما یاری کند.

 

آکنه؟ حال؟ واقعا؟

انتظار دارید در دوران نوجوانی آکنه ظاهر گردد، نه در دههٔ 50 سالگی. غافلگیری: در دوران یائسگی هم آکنه معمول می باشد. اعتماد نتیجه نمایید که مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، پاک‌کننده و دیگر محصول های شکل را از نوع ملایم مصرف کنید. به ادامه محصولاتی با برچسب “بدون چربی”، ” منافذ پوست را مسدود نمی‌کند”، “غیرکومدون‌زا” و “غیرآکنه‌زا” بمانید. ولو مورد ها شدید، با گذشت لحظه و یاری پزشک رفع می‌شوند.

 

اختلال فکری

“از آن استفاده کن یا آن را از دست می‌دهی” این عبارت آسان می‌تواند به شما در مبارزه با اختلال ذهن و تمرکز در دوران یائسگی یاری کند. مغز خویش را به چاره‌های تازه به چالش بکشید. تکاپو جدیدی همچون تفریحی و یا آموزش بیان را اعمال دهید. پهنا استرس خویش را پایین بیاورید. زنانی که گرگرفتگی زیادتری دارند، که شاید با استرس مرتبط باشد، از مشکل ها حافظه اکثر شکایت داشته‌اند.

 


منبع:

چاره‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی / چاره‌هایی برای مقابله با علائم یائسگی

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *