روش‌هایی برای حفظ اندام بهتر

روش‌هایی برای حفظ اندام بهتر

فهرست مطالب

چاره‌هایی برای حفظ اندام نیکوتر

تمامٔ ما دوست داریم اندامی متناسب داشته باشیم. در این مطلب چاره‌هایی برای حفظ اندام نیکوتر و زیباتر را خواهیم شمرد. به عنوان مثالً سعی نمایید در لحظه رانندگی خم نشوید، راست بایستید و … برای آشنایی با این مورد های دنبال ما شوید.

 

خم نشوید

خم شدن فشار روی ستون فقرات را تکثیر می‌دهد. این موجب آسیب و فشار بر استخوان‌ها، عضلات و مفاصلی می‌گردد که برای نگه داشتن ستون فقرات در جای خویش به آنان احتیاج دارید. ولی حالت خمیده فقط برای کمر مضر نیست. گرفتگی مداوم، اعضای داخلی بدن را فشرده می‌کند و در دستاورد عمل برای ریه‌ها و روده‌ها دشوار می‌گردد. با گذشت لحظه، هضم غذا یا داشتن اکسیژن کافی زمان تنفس، سخت خواهد شد.

 

راست بایستید

یک طریق عالی برای پیشگیری از مشکل ها حالت بدنی این هست که راست بایستید. در این وضعیت، حس نیکوتر و ظاهر مناسب تری خواهید داشت (ضمناً لاغرتر). وانمود نمایید در برابر دیوار ایستاده‌اید تا قد خویش را اندازه‌گیری کنید. سر را صاف و بالا نگه دارید. گوش‌های شما می بایست نیز راستا با میانهٔ شانه‌هایتان باشد. بایستید و شانه‌ها را به پشت برده، زانوها را صاف نمایید و شکم را به داخل ببرید. اجازه ندهید باسن شما بیرون باشد. صاف شوید تا حس نمایید سرتان به جهت آسمان کشیده شده هست.

 

روی میز عمل خویش خم نشوید

خم شدن روی میز ساده و راحت هست، احتمالاً ضمناً کمی به عقب خم شوید و کمی چرخش کنید. ولی این وضعیت مطلوب نیست. به جای آن این وضعیت را گزینش کنید: تا پایان روی صندلی خویش بنشینید و جامع تکیه دهید. برای محافظت از منحنی طبیعی ستون فقرات، یک حوله، کوسن و یا بالشتک را پشت میانهٔ کمر خویش قرار دهید. زانوها را در زاویهٔ راست خم نموده، در همان افق و یا کمی بالاتر از لگن نگه دارید. پاها را صاف روی زمین قرار دهید.

 

مراقب گردن‌درد ناشی از عمل افزون با تلفن همراه شوید

در کل طول روز با موبایل دنبال خویش مشغول هستید؟ یک دقیقه لحظه برای کشش گردن خویش و تبدیل حالت آن قرار دهید. وقتی‌که برای خواندن پیغام‌ها به جهت پایین متمایل می‌شوید، ستون فقرات در وضعیت فشار قرار می‌گیرد، در طول یک روز یا یک سال این فشارها جمع می‌شوند و شاید به ستون فقرات آسیب برسانند. برای دید نیکوتر در لحظه خواندن پیغام‌ها، تلفن دنبال خویش را به جهت بالا ببرید و به جای سر، چشمان خویش را برای خواندن آن حرکت دهید.

 

در لحظه رانندگی خم نشوید

خم شدن روی فرمان در لحظه رانندگی بلند شایدً وضعیت آسانی هست. ولی این وضعیت برای حالت بدنی شما مطلوب نیست. در مقابل، صندلی خویش را به فرمان نزدیک نمایید. سعی کنید پاها را به نیز نچسبانید. زانوها را کمی خم نمایید و آنان را در افق لگن یا کمی بالاتر نگه دارید. فراموش نکنید برای حمایت و حفظ منحنی ستون فقرات، بالشتک و یا حولهٔ رول‌شده‌ای را پشت خویش قرار دهید.

 

از کفش‌های پاشنه بلند فقط برای مراسم استفاده کنید

شاید کفش‌های پاشنه بلند مد باشد، ولی به احتمال افزون برای حالت بدنی شما مطلوب نیست. بلندی آن ستون فقرات را به جهت جلو می‌راند و کمر زیاد‌ازحد قوس پیدا می‌کند. این وضعیت راهٔ قرارگیری ستون فقرات و فشار بر روی اعصاب را تبدیل می‌دهد و موجب کمردرد می‌گردد. کفش‌های پاشنه بلند وزن زیادتری بر روی زانوها تحمیل می‌کند. برای کارهای روزمره، کفش‌های پاشنه کوتاه و پهن را گزینش کنید.

 

در حالت مطلوب بخوابید

چرت زدن و یا خوابیدن علت مناسبی برای ولو شدن نیست. تشک نرم را کنار بگذارید. تشک محکمی را گزینش کنید که به حفظ صورت طبیعی ستون فقرات یاری کند. به پهلو می‌خوابید؟ زانوهای خویش را کمی خم نمایید، ولی آنان را به آغوش نگیرید. بالشی زیر سر خویش قرار دهید تا با ستون فقرات شما نیز افق باشد. کسانی که به پشت می‌خوابند، می بایست بالش ضخیم را فراموش کنند و یک بالش کوچک را زیر گردن بگذارند.

 

ورزش کنید و شکم خویش را آب نمایید

داشتن وزن اضافی در اطراف شکم فشار زیادتری به کمر و پشت شما وارد می‌کند. برای حمایت از ستون فقرات به عضلات قدرتمند احتیاج دارید. یک برنامهٔ تمرینی مطلوب، بدن و ستون فقرات را در وضعیت مطلوب حفظ می‌نماید. این مسئله‌ای شاخص هست. ورزش و تمرینات بدون ضربه همچون تایچی را امتحان کنید.

 

مشکل ها را وارسی نمایید

شایدً خودتان می‌دانید حالتی خمیده دارید یا خیر. در صورتی که مطمئن نیستید، راهی فوری برای تشخیص وجود دارد. پشت سر خویش را روی دیوار قرار دهید. پاها را به مقدار 6 اینچ (15.24 سانتی‌متر) از دیوار فاصله دهید. باسن شما می بایست دیوار را لمس کند. پایین کمر و گردن شما می بایست حدود 2 اینچ (5.08 سانتی‌متر) از دیوار فاصله داشته باشد. در غیر این‌شکل، با پزشک خویش در زمینه طریق‌های بهبود حالت بدنتان گفتگو نمایید.

 


منبع:

چاره‌هایی برای حفظ اندام نیکوتر / چاره‌هایی برای حفظ اندام نیکوتر

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *