چگونه میوه بخوریم؟

چطور میوه بخوریم؟ در صورتی که عاشق خوردن میوه‌جات هستید احتمالاً نیکوتر باشد که این قانون با اهمیت درباره خوردن میوه را بدانید: به بیان

مشاهده مطلب
در هنگام دررفتگی چه کنیم؟

در هنگام دررفتگی چه کنیم؟

فهرست مطالب

در زمان دررفتگی چه کنیم؟

وقت مطالعه: دقیقه

1398-10-19

دررفتگی استخوان

دررفتگی آسیبی می باشد که انتهای استخوان ها از حالت طبیعی خویش خارج می شوند. خاطر این حالت عموماًً ضربه ناشی از سقوط، حادثه یا تصادف در زمان ورزش های برخوردی یا پر سرعت می باشد.

دررفتگی عموماًً مفاصل بزرگتر بدن را در بر دارنده می گردد. شایع ترین مکان آسیب دیدگی در بزرگسالان، شانه و در کودکان، آرنج می باشد. انگشت شست و بعدی انگشتان هم در حالی که تحت فشار و با چاره غلط خم شوند، آسیب پذیر می باشند.

این آسیب به طور موقتی موجب دگرگونی صورت و بی حرکتی در مفاصل شما می گردد و شاید منتهی به درد شدید ناگهانی و تورم گردد. دررفتگی برای بازگشتن استخوان ها به حالت مطلوب خویش، محتاج مراقبت تند پزشکی می باشد.

در صورتی که اندیشه می نمایید دچار دررفتگی مفصل شده اید:

  1. مراقبت های پزشکی را به تعویق نیاندازید. سریعاً پیگیر درمان پزشکی بمانید.
  2. مفصل را حرکت ندهید. تا وقت دریافت یاری، مفصل آسیب دیده را در وضعیت ثابت نگه دارید. سعی نکنید مفصل دررفته را حرکت داده یا آن را با زور به جای خویش برگردانید. این شغل می تواند به مفصل و عضلات، رباط ها، اعصاب یا رگ های خونی اطراف آن آسیب برساند.
  3. روی مفصل آسیب دیده، یخ بگذارید. این شغل می تواند با کنترل خونریزی داخلی و جمع شدن مایعات اطراف مفصل آسیب دیده، تورم را کم شدن دهد.

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *