بررسی تاثیر ورزش بر درمان چاقی

بررسی تاثیر ورزش بر درمان چاقی

انجام ورزش های سخت و سنگین یکی از راه هایی است که عده ای از مردم برای رهایی از چاقی و اضافه وزن انجام می دهند. اما کارشناسان معتقدند رژیم غذایی کم کالری و سالم تنها راه مبارزه با چاقی است.

مشاهده مطلب
تغییر شکل ناخن نشانه چیست؟

تغییر شکل ناخن نشانه چیست؟

فهرست مطالب

تبدیل صورت ناخن لوگو چیست؟

ناخن و سلامتی: به لوگو‌ها توجه نمایید

آیا می‌دانید ناخن‌های شما امکان دارد سرنخی از سلامت کلی شما را نشان دهند؟ تبدیل صورت ناخن لوگو چیست؟ گاهی اوقات ناخن‌های شما رنگ‌پریده ، سفید یا زرد می‌شوند. ولو امکان دارد شکسته یا موج‌دار شوند. بعضی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها بر روی ناخن، امکان دارد لوگو‌ای از وجود یک بیماری در بدن باشد. موارد کبدی، ریوی و قلبی امکان دارد در ناخن‌های شما ظاهر شوند. به خواندن این مطلب تداوم دهید تا بدانید ناخن‌های شما امکان دارد چه اسراری را نسبت به سلامت شما فاش کنند.

 

ناخن‌های رنگ‌پریده

ناخن‌های زیاد رنگ‌پریده گاهی اوقات امکان دارد لوگؤ بیماری‌ای جدی باشد، شبیه:

  • کم‌خونی
  • نارسایی احتقانی قلب
  • بیماری کبد
  • سوء‌تغذیه

 

ناخن‌های سفید

در صورتی که اکثر پهنا ناخن شما سفید و دارای لبه‌های تیره هست، این امکان دارد نشان‌دهندهٔ موارد کبدی شبیه هپاتیت باشد. در این وضعیت انگشتان هم زرد می‌شوند که لوگؤ بعدی از موارد کبدی هست.

 

ناخن‌های زرد

یکی از قابل توجه‌ترین دلایل زردی ناخن‌ها، عفونت قارچی هست. با بدتر شدن عفونت، امکان دارد بستر ناخن جمع گردد و ناخن‌ها ضخیم شده و خرد شوند. در مسائل نادر، ناخن‌های زرد امکان دارد سخت جدی‌تری شبیه بیماری شدید تیروئید، بیماری ریوی، دیابت و یا پسوریازیس را نشان دهند.

 

ناخن‌های مایل به آبی

ناخن‌هایی با رنگ مایل به آبی امکان دارد به این مفهوم باشند که بدن اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. این احتمالاً نشان‌دهندهٔ ایرادی ریوی شبیه آمفیزم باشد. بعضی از موارد قلبی هم با ناخن‌های مایل به آبی هم گام‌اند.

 

ناخن‌های موج‌دار

در صورتی که پهنا ناخن موج‌دار و یا حفره‌دار باشد، این امکان دارد لوگؤ ابتداییٔ پسوریازیس یا آرتروز التهابی باشد. تبدیل رنگ ناخن معمول هست. پوست زیر ناخن امکان دارد به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز باشد.

 

ناخن‌های شکسته

ناخن‌های خشک و شکننده که به‌طور همیشه شکافته می‌شوند و می‌شکنند، با بیماری تیروئید تماس دارد. ترک‌خوردگی یا شکاف هم گام با رنگ زرد و یا مایل به رنگ زرد، به احتمال بیشتر به علت عفونت قارچی هست.

 

پف‌‌کردن و برآمدگی اطراف ناخن

حالتی که پوست اطراف ناخن، قرمز و پف‌نموده به نظر می‌رسد، به‌موضوع التهاب چین‌ ناخن شناخته می‌گردد. این وضعیت امکان دارد در حاصلٔ بیماری لوپوس یا بعدی اختلالات بافت نیز‌بند باشد. عفونت هم موجب خلق قرمزی و التهاب چین ناخن می‌گردد.

 

خط ها تیره زیر ناخن

خط ها تیره‌رنگ زیر ناخن می بایست در اسرع وقت وارسی شوند. گاهی اوقات، این خط ها در نشانه ملانوم، خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست، خلق می‌شوند.

 

ناخن‌های خورده‌شده

جویدن ناخن‌ها امکان دارد موردی بیشتر از عادتی قدیمی نباشد، لیکن در برخی از مسائل لوگؤ اضطراب مداوم هست و احتیاج به درمان دارد. جویدن ناخن با اختلال وسواس فکری-عملی هم مرتبط هست. در صورتی که نمی‌توانید این عادت را متوقف نمایید، راهنمایی با پزشک راهی هست که بها امتحان کردن را دارد.

 

ناخن‌ها فقط قسمتی از پازل‌اند

اگرچه تغییرات ناخن در زیادی از بیماری‌ها رخ می‌دهد، لیکن این تغییرات به‌ندرت نخستین علامت و لوگو‌اند. زیادی از ناهنجاری‌های ناخن بی‌ضرر هست، برای مثال، هر شخصی که ناخن سفید دارد، به این مفهوم نیست که هپاتیت دارد. در صورتی که نگران ظاهر ناخن‌های خویش هستید، به پزشک و یا حرفه ای پوست مراجعه نمایید.

 


منبع:

تبدیل صورت ناخن لوگو چیست؟ / تبدیل صورت ناخن لوگو چیست؟

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *