علائم عصبی کرونا

علائم عصبی کرونا

علائم عصبی کرونا دکتر شادی شکوه یار، حرفه ای بیماری‌های داخلی مغز و اعصاب، در گفت‌وگوی زنده با برنامهٔ اینستاکیلینیک محب، حول علائم عصبی کرونا

مشاهده مطلب
مغز سالم، قلب سالم‌تر؟

مغز سالم، قلب سالم‌تر؟

مغز سالم، قلب سالم‌تر؟ شایدً می‌دانید که محافظت از سلامت قلب احتیاج به خوردن غذا، ورزش و کنترل عامل ها شناخته‌شدهٔ مؤثر در بیماری‌های قلبی

مشاهده مطلب
هرم غذایی

هرم غذایی

هرم غذایی این هرم غذایی به شما هم یاری می‌کند میزان و نوع مواد غذایی که می بایست در هر وعده مصرف نمایید را به

مشاهده مطلب
ترک سیگار در 10 مرحله

ترک سیگار در 10 مرحله

فهرست مطالب

ترک سیگار در 10 قسمت

بی نهایت از اشخاص دوست دارند هرچه زودتر و با استفاده از راهکار های ترک سیگار از این وابستگی خارج شوند. در این مطلب ترک سیگار در 10 قسمت را با نیز مرور خواهیم کرد. میل به استعمال دخانیات می‌تواند مانعی برای ترک پیروزی‌‌آمیز آن باشد.

می‌توانید از توصیه‌ها و موارد زیر در سوی کم شدن این میل و مقاومت در مساوی آن استفاده کنید.

برای اکثر مصرف‌کنندگان دخانیات، هوس و یا اصرار به استعمال دخانیات می‌تواند خیلی مستحکم باشد. لیکن با رعایت موارد زیر، شما در دام این هوس‌ها نمی‌افتید.

زمانی‌ که حس احتیاج شدید به استعمال دخانیات پیدا کردید، به یاد داشته شوید که در صورتی که چه امکان دارد این احساس قدرتمند باشد، لیکن شایدً طی 5 تا 10 دقیقه، چه سیگار بکشید یا نه، رفع خواهد شد. هر بار که در مساوی میل و ولع استعمال دخانیات مقاومت می‌نمایید، یک گام به پیروزی در ترک آن نزدیک‌تر می‌شوید.

در این مطلب ترک سیگار در 10 قسمت برای هم یاری به شما برای مقاومت در مساوی میل به استعمال دخانیات در وقتی‌ که تصمیم به ترک آن گرفته‌اید آورده شده هست.

 

10 توصیه برای مقاومت در مساوی میل به استعمال دخانیات

1- از درمان‌های تبدیل نیکوتین استفاده کنید.

از پزشک خویش برای استفاده از درمان‌های تبدیل نیکوتین راهنمایی بگیرید.

مثال درمان‌های تبدیل نیکوتین:

  • نیکوتین تجویزی (با نسخه) به شکل اسپری بینی یا استنشاقی
  • نیکوتین بدون احتیاج به نسخه به شکل چسبی و یا آدامسی
  • تجویز داروهای ترک سیگار غیرنیکوتینی سان: بوپروپیون (Zyban) و وارنیکلاین (Chantix)

راهکار‌های درمانیِ کوتاه‌مدتِ تبدیلِ نیکوتین، سان آدامس نیکوتین، قرص، اسپری بینی یا استنشاقی می‌توانند در غلبه بر میل شدید به استعمال دخانیات به شما هم یاری کنند. استفاده از این راهکار‌های درمانیِ کوتاه‌مدت در کنار استفاده از راهکار‌های درمانی دراز‌مدت سان چسب‌های نیکوتین و یا دارو‌های غیر‌نیکوتینی، معمولاًً راهکار‌های درمانی بی‌خطری می باشند.

این روز هاً سیگار‌های الکترونیکی به منزله ی جایگزینی برای سیگار‌های سنتی در عملیات ترک استعمال دخانیات مورد دقت اضافه قرارگرفته‌اند. با این وجود مطالعات زیادتری برای تعیین مقدار اثربخشی سیگار‌های الکترونیکی در ترک سیگار و عدم آسیب‌رسانی آنان در مصرف دراز‌مدت مورد احتیاج هست.

 

2- از قرار گرفتن در معرض محرک‌ها خودداری نمایید.

میل به استعمال دخانیات در شرایطی که شما در گذشته اکثر عادت به کشیدن آن داشتید، سان وقتی ‌که در مهمانی‌ و یا کافه بودید و یا در وقتی‌ که استرس دارید و یا احتیاج به نوشیدن قهوه دارید، اکثر هست. موقعیت‌های محرک خویش را معین نمایید و برنامه‌ای در نظر داشته شوید تا از قرار ‌گرفتن در آن موقعیت‌ها دوری نموده و یا بدون احتیاج به استعمال دخانیات از آن موقعیت‌ها عبور نمایید.

خویش را در موقعیت کشیدن سیگار قرار ندهید و سرگرم نمایید. در صورتی که عموماًً زمان بحث با تلفن سیگار می‌کشیدید، برای سرگرم کردن خویش به منزله ی نمونه از کاغذ و اتوماتیک زمان بحث با تلفن استفاده کنید که به جای سیگار کشیدن، با کشیدن خط روی کاغذ و یا نوشتن، خویش را مشغول نگه دارید.

 

3- مصرف دخانیات را به تأخیر بیندازید.

در صورتی که حس می‌نمایید احتیاج به استعمال تنباکو در شما به حدی هست که نمی‌توانید مقاومت نمایید و در اکنون تسلیم شدن هستید، به خویش بگویید که اول می بایست 10 دقیقه بقیه صبر کنم و بعد از آن کاری سامان دهید تا حواستان پرت و به موضوعی بقیه منحرف گردد. سعی نمایید بیرون به بیرونی عمومی و به دور از دخانیات بروید. این ترفند‌های آسان امکان دارد برای خنثی کردن هوس و ولع استعمال دخانیات کافی باشد.

 

4- موردی بجوید.

برای مبارزه با هوس استعمال دخانیات موردی در دهان خویش بگذارید و آن را مشغول نگه دارید. آدامس بدون قند بجوید و یا آب‌نبات در دهان خویش بگذارید. ولو می‌توانید از شی‌های ترد و باب میل خویش سان هویج و کرفس خام، مغز‌ها و یا تخمهٔ آفتابگردان هم استفاده کنید.

 

5- نگویید «تنها همین یک عدد»

امکان دارد وسوسه شوید تا برای ارضای هوس خویش به استعمال دخانیات، فقط یک سیگار بکشید. لیکن خویش را با این باور فریب ندهید که می‌توانید فقط به یک سیگار اکتفا نمایید. در اکثر اوقات کشیدن یک سیگار، کشیدن سیگار بعدی را به پیوست دارد.

 

6- فعال شوید.

کوشش بدنی می‌تواند به شما در از بین بردن علاقه ی استعمال دخانیات و کم شدن شدت آن هم یاری کند. ولو کوشش تحویل دادنی کوتاه‌مدت و باشدت سان تعدادی بار دویدن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها، می‌تواند هوس استعمال دخانیات را از بین ببرد. ولو می‌توانید برای پیاده‌روی بیرون بروید.

در صورتی که نمی‌توانید از خانه یا مکان موضوع خویش بیرون بروید و مجبور به ماندن هستید، حرکات بشین‌‌پاشو، در‌جا‌زدن، و یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها را امتحان نمایید. در صورتی که به کوشش بدنی و ورزش تمایل‌مند نیستید، سر خویش را با عبادت، بافتنی، موضوع چوبی و یا خواندن مجله و هفته نامه گرم نمایید. یا برای پرت کردن حواس خویش موضوع‌هایی سان جارو‌برقی کشیدن و موضوع‌های خانه را سامان دهید.

 

7- تکنیک و فنون آرامش را تمرین نمایید.

سیگار کشیدن احتمالاً راهی برای شما در سوی مقابله با استرس بوده باشد. مقاومت در مساوی ولع استعمال دخانیات به خودی خویش استرس‌زا هست. سعی نمایید با استفاده از تکنیک‌های آرامش‌قسمت سان تمرین‌ تنفس عمیق، شل کردن عضلات، یوگا، تجسم، ماساژ یا گوش دادن به آهنگ آرامش‌قسمت، استرس خویش را مدیریت نموده و کم شدن دهید.

 

8- از حضور اشخاص خانواده و دوستان به منزله ی تقویت‌کننده استفاده کنید.

برای هم یاری در سوی مقابله با هوس استعمال دخانیات در تماس مداوم با یکی از اعضای خانواده، دوستان و یا سری‌های پشتیبانی و حمایتی شوید. با نیز تلفنی بحث نمایید، پیاده روی بروید، گفت و گو نموده و نظرات و تجربیات خویش را درباره موارد متفاوت خصوصاً میل و هوس استعمال دخانیات به اشتراک بگذارید.

 

9- از خدمت ها پشتیبانی online هم یاری بگیرید.

به یک برنامهٔ ترک سیگار online ملحق شوید. blog و یا صفحهٔ اینستاگرام شخصی را که استعمال دخانیات را ترک نموده و یا در اکنون ترک آن هست مطالعه کنید و یا خویش ارسال پستی‌هایی را در این مورد به اشتراک بگذارید. از این راه از راه تصادف دیگران با میل به استعمال دخانیات آگاه می‌شوید.

 

10- به طور همیشه مزایای ترک سیگار را به خویش تداعی کنید.

دلایل علاقه ی خویش به ترک سیگار و مقاومت در مساوی میل به استعمال آن را به کرات بنویسید و یا با صدای بلند بگویید.

از حرف دلایل ترک سیگار:

  • داشتن احساس خوب تر
  • سالم‌تر بودن
  • دور کردن عزیزان خویش از در معرض دود قرار گرفتن
  • پس‌انداز

 

به یاد داشته شوید، کوشش برای رسیدن به نیت و یا خواسته‌ای از یک جا نشستن و کاری سامان ندادن خوب تر هست. هر بار که در مساوی میل به استعمال دخانیات مقاومت می‌نمایید، یک گام به نیت خویش که همانا ترک همیشگی دخانیات هست نزدیک می‌شوید.

 


 

منبع:

ترک سیگار در 10 قسمت

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *