روش‌های درمان جوش

روش‌های درمان جوش

طریق‌های درمان جوش جوش یک عارضهٔ پوستی هست که در صورتی که روی شکل خودش را نشان دهد می‌تواند آزاردهنده باشد در این ارسال پستی

مشاهده مطلب
تاثیر مفید ورزش بر روی قلب

تاثیر مفید ورزش بر روی قلب

فهرست مطالب

نتیجه ی سودمند ورزش بر روی قلب

یکی از مناسب ترین هدیه‌هایی که می‌توانید به قلب خویش بدهید، تکاپو بدنی می باشد. تحقیقات جانز هاپکینز نشان داده می باشد که همراهی ورزش منظم با رژیم مدیترانه‌ای، حفظ وزن طبیعی و مصرف نکردن دخانیات، برنامهٔ محافظتی عالی‌ای در مقابل بیماری عروق کرونر و بیماری‌های قلبی عروقی می باشد. نتیجه ی سودمند ورزش بر روی قلب حاوی چه نکاتی می باشد؟ با ما کنار بمانید.

تا الان متقاعد نشده‌اید که فرجام و رعایت چندین عمل آسان زیاد سودمند و مؤثر می باشد؟ وارسی بیشتر از 6200 شخص در طی هشت سال نشان داد این چهار عامل سبک زندگی احتمال مرگ ناشی از تمامٔ عامل ها را تا مقدار 80 درصد کم شدن می‌دهد.

برای بعضی از بیماری‌های قلبی، ورزش به اندازهٔ بعضی دارو‌ها مؤثر می باشد.

فهم اینکه چطور تکاپو بدنی به نفع قلب شما بوده، انگیزه‌ای استوار برای تکاپو اکثر می باشد.

در زیر مزایا ورزش برای قلب آورده شده می باشد:

 

موجب کم شدن فشارخون می‌گردد

ورزش شبیه دارو‌های مسدودکنندهٔ بتا برای کم شدن ضربان قلب و کم شدن فشار خون (در وضعیت استراحت و در وقت ورزش) عمل می‌کند. فشار خون بالا عامل اساسی خطر برای بیماری‌های قلبی می باشد.

 

برای کنترل وزن قابل توجه می باشد

داشتن تکاپو بدنی، به‌ویژه وقتی که با رژیم غذایی هوشمند کنار باشد، مؤلفه‌ای اصلی برای کم شدن وزن و از آن قابل توجه‌تر برای پیشگیری از بیشتر شدن مجدد وزن می باشد، که به نوبهٔ خویش به بهینه‌سازی سلامت و عملکرد قلب هم یاری می‌کند. افزوده‌وزن بر قلب فشار وارد می‌کند و از عامل ها خطر برای بیماری‌های قلبی و سکتهٔ مغزی می باشد.

 

به تقویت عضلات هم یاری می‌کند

ترکیبی از تمرینات هوازی (که بسته به ارزش آمادگی جسمانی شما شاید حاوی پیاده‌روی، دویدن، شناکردن و بقیه ورزش‌های شدید پمپاژ قلبی باشد) و تمرینات قدرتی (وزنه‌برداری، تمرینات مقاومتی) مناسب ترین گزینه برای سلامت قلب درنظر گرفته می‌گردد. این تمرینات توانایی عضلات در گرفتن اکسیژن از خونِ در گردش را بهبود می‌بخشند. این دستور در هر سنی که بمانید احتیاج قلب را، که خویش عضوی عضلانی می باشد، برای عمل اکثر برای پمپاژ خون اکثر به عضلات، کم شدن می‌دهد.

 

به شما در ترک سیگار هم یاری می‌کند

اشخاص سیگاری زمانی آمادگی جسمانی مناسب تری داشته باشند، اکثراً سیگار را ترک می‌کنند، و کسانی که از همان ابتدا تناسب اندام دارند، کمتر احتمال دارد که کشیدن سیگار را آغاز کنند. مصرف دخانیات یکی از قابل توجه‌ترین عامل ها خطر برای بیماری‌های قلبی می باشد چرا که به ساختار و عملکرد رگ‌های خونی آسیب می‌رساند.

 

سرعت موفقیت دیابت را کند و یا آن را متوقف می‌کند

تحقیقات جانز هاپکینز نشان داده می باشد که با فرجام تمرینات قدرتی، ورزش هوازی منظم شبیه دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی بلافاصله یا شنا می‌توان خطر ابتلا به دیابت را از راه فراهم کردن شرایط برای ماهیچه‌ها برای پردازش نیکوتر گلیکوژن (سوخت برای انرژی) بیشتر از 50 درصد کم شدن داد. بروز اختلال در این عملکرد، منتهی به ارزش قند خون زیاد‌ازحد و در حاصل دیابت می‌گردد.

 

استرس را کم شدن می‌دهد

هورمون‌های استرس بار اضافی بر قلب وارد می‌کنند. ورزش، چه هوازی (شبیه دویدن) باشد، چه مقاومتی (شبیه تمرین با وزنه) یا انعطاف‌پذیری (شبیه یوگا)، به شما در حفظ آرامش و کم شدن استرس هم یاری می‌کند.

 

التهاب را کم شدن می‌دهد

با ورزش منظم، التهاب مزمن کم شدن می‌یابد، این به این خاطر می باشد که بدن در خیلی از نظام‌های بدنی با نوع های چالش‌ها در ورزش سازگاری می‌یابد. این عامل مهمی برای کم شدن عوارض جانبی خیلی از بیماری‌هایی می باشد که پیش‌تر ذکر شد.

 


منبع:

نتیجه ی سودمند ورزش بر روی قلب / نتیجه ی سودمند ورزش بر روی قلب

منبع : www.moheb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *